سال ۲۰۲۰ برای آستونمارتین سالی چالشبرانگیز بود اما بااینوجود، مدیرعامل این شرکت «توبیاس موئرس» گفته است که هایپرکار والهالا هرچند با تأخیر مواجه شده اما هنوز در حال توسعه است. بااینحال، در مورد قلبی که در سینهٔ این هایپرکار بریتانیایی قرار خواهد گرفت چندان مطمئن نیستیم زیرا موئرس به دنبال اعلام نتایج مالی سال ۲۰۲۰ آستونمارتین به سهامداران، گفته است که از مرسدس خواسته تا قطعات قوای محرکه را با هزینهای معمول برای آستونمارتین تأمین کند و این میتواند استراتژی محصولات آیندهٔ شرکت بریتانیایی را تغییر دهد. وی در این سخنرانی گفته است:
ما والهالا را در نیمهٔ دوم سال ۲۰۲۳ خواهیم داشت. با توافقنامهٔ تحول تکنولوژی با مرسدس بنز، برای ما شانس دیگری برای پیشرانههای درونسوز وجود دارد اما هنوز هم یک قوای محرکهٔ هیبریدی خواهیم داشت
این یعنی والهالا که پیشنمایش آن در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ توسط یک کانسپت ارائه شد، تجدیدنظر بزرگی را تجربه خواهد کرد. در آن زمان گفته شد آستونمارتین در حال توسعهٔ یک قوای محرکهٔ V6 هیبریدی برای هایپرکار جدید خود است اما حالا به نظر میرسد توسعهٔ این موتور لغو شده است. قرار بود این پیشرانهٔ V6 جدید جایگزین موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی مرسدس در ونتیج، DBX و نسخهٔ پایهٔ DB11 شود. مدیرعامل قبلی آستونمارتین «اندی پالمر» قبلاً ابراز نگرانی کرده بود که کوچکسازی پیشرانههای مرسدس-آامگ متناسب با برنامههای این برند بریتانیایی نیست و این موضوع توسعهٔ یک V6 اختصاصی را ضروری میکند.
حالا اما جانشین پالمر میگوید هیبریدیسازی پیشرانههای بزرگتر AMG فرصت جدیدی را برای آستونمارتین ایجاد میکند و بنابراین دیگر جایی برای یک V6 اختصاصی وجود ندارد. بااینحال فعلاً مشخص نیست که آیا در والهالای موتور وسط از همان قوای محرکهٔ هیبریدی ۴ لیتری V8 توئین توربوی مرسدس-آامگ GT73e و S73e استفاده خواهد شد یا نه اما جزئیات بیشتر در این رابطه را هنگامیکه نسخهٔ تولیدی نهایی این هایپرکار در اواخر بهار آینده معرفی شود خواهیم فهمید. درهرحال، علیرغم کنار رفتن موتور V6 اختصاصی آستونمارتین، بعید است که این شرکت از قوای محرکهٔ چهار سیلندر هیبریدی جدید AMG که در سینهٔ نسل بعدی C63 قرار خواهد گرفت در محصولات خود استفاده کند.
( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER
۹ اسفند ۱۳۹۹اینهمه وقت و هزینه گذاشتن سر TM01 واسه هیچ و پوچ بود؟
R@m!n
۹ اسفند ۱۳۹۹دیگه واقعا دارم به حرف کلارکسون ایمان میارم. می گفت ملکم آلمانیه ??
2646
۹ اسفند ۱۳۹۹رامین جان
اگر بخوایم خودرویی به داستان نگاه کنیم، قلب ملکه را باید BMW ساخته باشه! چون تقریبا غیر از استون مارتین، تمام صنعت خودرو انگلستان گره خورده به موتورهای ساخت BMW …
* برندهای Rolls-Royce و Mini cooper که کاملا تحت تملک BMW هستند.
* گروه Land rover و Jaguar قرارداد همکاری برای توسعه نسل بعدی موتورهاشون رو با BMW بستند. البته قبلا هم تو نسل های 2 و 3 Range Rover از موتورهای بنزینی و دیزل BMW استفاده شده بود.
* شرکت Morgan یکی از لوکس سازهای تولید محدود انگلیسی است که از موتورهای BMW (چهار مدل موتور) تو خانواده خودرو Aero8 (سری 1 تا 5، GTN – GTS – MAX – Supersport – Coupe و Speedster) استفاده کرده.
* شرکت Ascari یکی از خودروسازهای اسپورت انگلیسی هم که تو سال 2010 برشکست شد، روی 2 تا محصول اسپرت از موتورهای ساخت BMW یا تیون شده توسط BMW استفاده می کرد.
غیر از این کمپانی ها که به صورت مرتب تو محصولات تولید سری از موتورهای BMW استفاده می کردن، از موتورهای BMW تو خودروهای McLaren F1، Bentley Arnage و Land Rover Defender هم استفاده شده است.
* البته غیر از خودروسازهای انگلیسی، شرکت تویوتا هم به شدت علاقه مند به همکاری با BMW است. غیر از دو مدل 6 و 4 سیلندر Toyota Supra که دقیقا روی پلت فرم BMW ساخته شده، تویوتا بعد از حدود 25 سال از ساخت آخرین موتور توربو (موتور 2JZ-GTE برای Toyota supra A80 (آخرین نسل تویوتا سوپرا ژاپنی!))، طراحی نسل جدید موتورهای توربو 8AR-FTS برای محصولات توربو لکسوس NX، RX، IS، GS و RC توسط BMW انجام شد.
تو همون زمان تویوتا قرار طراحی موتور توربو نسل 12 تویوتا کرولا (آخرین نسل) توسط BMW با کد 8NR-FTS (موتور 1.2 لیتری توربوشارژر) هم بست و الان موتورهای توربو نصب شده بر روی Toyota Auris و Toyota CHR توسط BMW برای تویوتا طراحی شدن. نسخه 9NR-FTS هم ورژنی از همین موتور برای بازار چین هست.
* در نهایت باید اضافه کرد غیر از تویوتا، شرکت فورد هم قرارداد همکاری برای خرید موتورهای توربو دیزل BMW برای محصولات لینکلن داشته.
Farzad
۹ اسفند ۱۳۹۹من هم هر وقت اسم BMW میاد ناخودآگاه یاد انجین های معرکه ای که در طول تاریخ ساخته میفتم .
حالا چرا انقد دیسلایک ?
2646
۹ اسفند ۱۳۹۹فرزاد جان
طبیعی است تعداد دیسلایک ها …
منم اگر فکر می کردم موتورهای BMW مشکلات زیادی دارن اما یهو متوجه میشدم کمپانی محبوبم (تویوتا) برای طراحی موتورهای توربو از همین شرکت کمک گرفته، شوکه می شدم! حتی شاید به دیسلایک اکتفا نمی کردم و فحش می دادم :))
حالا ببین اگر راجع افتخارات تیم gazoo racing تو مسابقات با موتورهای توربو طراحی شده توسط BMW بنویسم، چه وضعی پیش میاد!
* خدا رو شکر دوستان طرفدار برندهای دیگه مثل PSA و … که در طراحی موتور از BMW کمک گرفتن، دیسلایک نزدن و گرنه رکوردم 3 رقمی بود!
** یکی از دوستان طرفدار مرسدس بنز شرکت هایی که از موتورهای بنز تو محصولات شون استفاده می کنه رو هم بنویسه، اون طوری دیدمون نسبت به خیلی خودروهای تو خیابون (از جمله Peugeot 2008 و …) عوض خواهد شد.
نوید جهرمی
۹ اسفند ۱۳۹۹از بس آدم متعصب و … داریم. در صورتی که ماشین باز واقعی کسیه که تعصب روی برند خاصی نداره، تعصبش روی ماشین خوبه (فارغ از مدل و برند و کشورسازنده) اینام میان با دیسلایک خودشونو یکم خنک کنن.
Farzad
۹ اسفند ۱۳۹۹آقای جهرمی دقیقا همینطوره که میفرمایید .
متعصبین بهتره به جای دیسلایک فیک از این کامنت اسکرین شات بگیرن و هر روز بخوننش تا ملکه ذهنشون بشه .
R@m!n
۹ اسفند ۱۳۹۹کار اکانت پدر خودروسازی جهانه. مدرسه ها ک تعطیل میشه این داستانا پیش میاد
SF90 STRADALE
۹ اسفند ۱۳۹۹2646
همین جمله (تمام صنعت خودرو انگلستان گره خورده به موتورهای ساخت BMW) باعث شد دیسلایک زیاد بخوری
R@m!n
۹ اسفند ۱۳۹۹ن از بی ام و تعریف کرد. چند تا اکانت آلرژی دارن
Hamidreza
۹ اسفند ۱۳۹۹منظورش اینه که طرفداران مک لارن این کار رو کردند … کافر همه را به کیش خویش پندارد …
Hamidreza
۹ اسفند ۱۳۹۹دیس لا یک ها فیک هست برادر … عجب کامنت جذابی … دمتون گرم
نوید جهرمی
۹ اسفند ۱۳۹۹آقا شکر کلامت.
2646
۹ اسفند ۱۳۹۹عزیزان دل
فدای سر همه تون …
برای من اهمیتی نداره تعداد لایک و دیسلایک!
فقط دوست دارم کامنت خوب از من بمونه و بس.
کامنتی که خواننده بعد از خوندن لذت ببره و یه کوچولو به اطلاعاتش اضافه بشه.
کارخونه ها هزاری هم بفروشن یا نفروشن، تو جیب من نخواهد رفت.
پس تهِ ته داستان، فقط سلامتی همه تون.
OMID
۹ اسفند ۱۳۹۹نه دیسلایک ها طبیعی نیست
دیسلایک فیکن
متاسفانه توی سایت راحت میشه با یه ترفند بینهایت لایک و دیس لایک زد
زیاد به لایک و دیس ها توجه نکنید چون خیلی اوقات یک نفر تعداد زیادی لایک یا دیسلایک داده
توی یه همچین پستی تعداد لایک و دیس لایک سر هم به سی چهل تا نمیرسن
هر وقت یه پست اینجوری خیلی دیسلایک و لایک داره یعنی تعداد زیادیشون فیکن
مرسدس فن
۹ اسفند ۱۳۹۹عالی….
Hadi
۹ اسفند ۱۳۹۹خیلی طراحی خوب و زیبایی داره ?
همون بهتر که از v8 هیبرید استفاده کنن از v6 بهتر و قدرتمند تره ولی یه مشکلاتی سر وزن پیش میاد که اونم میشه با استفاده از فیبر کربن حلش کرد…
واقعاً الان میفهمم که چرا جرمی کلارکسون گفت استون مارتین مثل صورت دنیای خودرو میمونه ??
T.C.B.K
۹ اسفند ۱۳۹۹هیچ کدومشون هیچ مالی نیستن….!!!!
فقط سوئدی….
کونیگزگ….
جمیرا…..
Infinity performance
Hamid
۹ اسفند ۱۳۹۹اونا پیست میرن آخه بشر
mahdi-abdi
۹ اسفند ۱۳۹۹داش من. تو پیست فکر نکنم رکورد جابه جا کنن تا الان هم صفر تا صد 2.8 ثانیشون فقط رو کاغذ بوده تو عمل پوچ این جمرا هم 1.9 رو کاغذه خیلی جو نگیرت
Audi s8
۹ اسفند ۱۳۹۹❤❤Koenigsegg gemera❤❤
PHILIPP
۹ اسفند ۱۳۹۹باز یکی اومد این درگرا رو با ماشینای پیست مثل پراجکت وان والکری یا سنا مقایسه کرد
T.C.B.K
۹ اسفند ۱۳۹۹هیچ کدومشون هیچ مالی نیستن….!!!!
فقط سوئدی….
کونیگزگ….
جمیرا…..
Infinity performance
به جرئت میگم هیچ ماشینی تو هیچ زمینی حریف جمیرا نیست… حالا شاید رودستر… (تسلا)
اونم ساخته نشده… پس جمیرا….. و دیگر هیچ…..
Saeed
۹ اسفند ۱۳۹۹میدونستی به جز دشمن تراشی برای زگ هیچ کار دیگهای با این تعریف کردنات از جمرا نمیکنی؟
جمرا واقعا محشره ولی تا وقتی که اعداد و شتابش رو ثابت کنه نمیشه حرفی زد
مهدی موتور
۹ اسفند ۱۳۹۹خدا نکنه چهار سیلندر شه
SRT
۹ اسفند ۱۳۹۹این سوسول بازیا چیه موتور فقط ۱۶ سیلندر کواد توربوی بوگاتی
mahdi-abdi
۹ اسفند ۱۳۹۹موتور پر مصرف ناپاک منظورته دیگه؟
Erfan
۲۰ اسفند ۱۳۹۹دوست عزیز برای آلوده کردن هوا راه های دیگهای هم وجود داره ها، شما برو لاستیک آتیش بزن یا مازوت بسوزون از اون موتور دشمن محیط زیست هوارو کمتر آلوده میکنه.
امین
۹ اسفند ۱۳۹۹هیچ سوپر اسپرتی را از استون مارتین بیشتر دوست ندارم.همه چیز داره .اصالت ،پرفورمنس،روح.عشقه این ماشین
Khosrow
۹ اسفند ۱۳۹۹اره اصالتش از موتور مرسدس ش معلومه واقعا ..
امین
۹ اسفند ۱۳۹۹موتور پاگانی هم از مرسدس هست.لامبورگینی هم به غیر از آوانتادور، همگی از فولکس واگن، مازاراتی هم از فراری.ربطی نداره که چون موتورش از مرسدس هست ، اصالت نداره.یکم فکر بد نیست
Khosrow
۹ اسفند ۱۳۹۹اقا هایپرتون موتورش بنزه / رخش هم مثل سوسکه 1 ثانیه قبل از اصابت دمپایی / چتونههه ..
امیرحسین
۱۰ اسفند ۱۳۹۹چه میکنه استون مارتین:والهالا،والکری
محمد مختاری آذر
۱۸ اسفند ۱۳۹۹یعنی یه خودروساز نمیتونه یه موتور درست کنه؟؟؟؟؟ میره از AMG یا بی ام و درخواست میکنه یعنی اینقدر سخته برای آستون مارتین یا هر خودرو ساز دیگه که معروف هستند یه موتور درست کنند .همون موتور 6 سیلندر جدید که طراحی کردند همراه موتور الکتریکی اونو استفاده کنند.اصل خودرو به قلب تپندش یعنی موتور هستش وقتی یه شرکت دیگه درست میکنه اونوقت ماشین مال خودشون نمیشه
Erfan
۲۰ اسفند ۱۳۹۹خب یه دوستانی گفتن که درباره موتور های مرسدس رو خودروهای مختلف صحبت کنیم.
استون مارتین:استون مارتین در همه خودروهای جدید خودش از پیشرانه مرسدس و تکنولوژی ساخت مرسدس بنز بهره میبره که میشه این خودروها رو نام برد:
ونتیج
DB11
والهالا و…
بنتلی:همه محصولات این شرکت تحت تکنولوژی و انجین های مرسدس تولید میشن که اتفاقا امتحان خودشون هم پس داده اند.
پاگانی:این یدونه رو شاید باورتون نشه ولی پاگانی در سوپرکار لجندری زوندا در یکی از کانفیگ ها از انجین مرسدس بنز استفاده کرده بود.
سانگ یانگ:همه محصولات کمپانی کره ای با پلتفرم ها و موتور های مرسدس تولید میشن:از نسل اول موسو به بعد…
در فرمول یک هم که بر کسی پوشیده نیست انجین های استون مارتین، ویلیامز و ای ام جی پتروناس رو هم مرسدس بنز تولید میکنه.
البته کلی برند و خودروی خوشنام دیگه هم هست که دیگه اینجا نمیشه نوشتشون.