آستونمارتین برندی است که بیشتر با ساخت گرند توررها شناخته میشود اما این شرکت سه سال پیش اولین خودروی موتور وسط خود را با نام والکری معرفی کرد. حال این برند بریتانیایی در نمایشگاه ژنو امسال با معرفی مدلهای موتور وسط جدیدی بنام AM-RB 003 و ونکوئیش ویژن کانسپت، تعداد سوپراسپرتهای موتور وسط خود را به سه نمونه افزایش داده است. AM-RB 003 در اصل یک بچه والکری است که نسخهٔ تولیدی آن در اواخر سال ۲۰۲۱ به بازار آمده و تنها ۵۰۰ دستگاه از آن ساخته خواهد شد.
کانسپت ونکوئیش ویژن اما پیشنمایشی از سوپراسپرت موتور وسط تولید سری آیندهٔ آستونمارتین را نشان میدهد که در جایگاهی پایینتر از AM-RB 003 قرار گرفته و با سوپراسپرتهایی مثل مکلارن 720S و فراری F8 تریبوتو به رقابت خواهد پرداخت. ونکوئیش ویژن فعلاً یک کانسپت است و به همین دلیل اطلاعات فنی زیادی از آن منتشر نشده است. بااینحال آستونمارتین تأیید کرده است که این سوپراسپرت موتور وسط به پیشرانهٔ V6 جدیدی مجهز میشود که از پیشرانههای فرمول یک الهام گرفته است. این موتور که به توربوشارژر و سیستم هیبریدی هم مجهز خواهد بود، قرار است ابتدا در مدل AM-RB 003 معرفی گردد.
در کانسپت ونکوئیش ویژن از همان فلسفهای استفاده شده که برای اولین بار با والکری ایجاد شد و با AM-RB 003 ادامه پیدا کرده است. عناصر اصلی این فلسفه، کاهش وزن و بهبود بهرهوری آئرودینامیکی هستند. آستونمارتین تأیید کرده است که برخلاف والکری و AM-RB 003 که به شاسی مونوکوک فیبر کربنی مجهز هستند، در ونکوئیش از یک شاسی آلومینیومی سفارشی استفاده خواهد شد که این شاسی تحت هدایت متخصص مدلهای موتور وسط و مدیر فنی آستونمارتین آقای «Max Szwaj» توسعه پیدا میکند. این پلتفرم ارزانتر بوده و فرایند ساخت سادهتری نسبت به نمونهٔ فیبر کربنی دارد که به همین دلیل برای آستونمارتین این امکان را فراهم میکند تا ونکوئیش را با قیمتی مشابه رقبای خود عرضه کند.
«Max Szwaj» در رابطه با این خودرو گفته است:
کانسپت ونکوئیش نقطهٔ رسیدن چیزهایی که ما در برنامههای والکری و AM-RB 003 آموختهایم به مدل تولید سری است. ساخت چنین خودرویی برای آستونمارتین چالشی است که من از زمانی که در سال ۲۰۱۷ به این شرکت پیوستم از آن لذت بردهام. هرچند آستونمارتین با این خودرو به قلمروی جدیدی وارد شده است اما این کار را با بهرهگیری از دانش ارزشمند، ایدههای خلاقانه و ذهنیت تسلیمناپذیر انجام داده است. هرچند مهندسی این خودرو هنوز تکمیل نشده است اما آنچه در اینجا میبینید، خودرویی است که نهتنها در بالاترین سطح رقابت خواهد کرد بلکه این کار را به روش و سبک منحصربهفرد آستونمارتین انجام خواهد داد
رئیس و مدیرعامل آستونمارتین آقای «اندی پالمر» نیز در مورد کانسپت ونکوئیش ویژن گفته است:
احیای نام ونکوئیش لذتبخش است. این نام بیشتر بهعنوان پرچمدار تولیدات سری ما شناخته میشود و به همین دلیل نام بسیار مناسبی برای استفاده در یک خودروی قابلتوجه محسوب میشود. کانسپت ونکوئیش ویژن یکی دیگر از نقاط محوری در تاریخ آستونمارتین و یک گام مهم دیگر در ارائهٔ برنامههای قرن دوم ما محسوب میشود. اولین سوپراسپرت موتور وسط تولید سری ما، تحولی برای آستونمارتین خواهد بود چراکه این خودرو، آستونمارتین را به بخشی از بازار هدایت میکند که بهطور سنتی بهعنوان بخش اصلی خودروهای اسپرت و لوکس شناخته میشود
طراحی کانسپت ونکوئیش ویژن شباهت واضحی با والکری دارد که این ویژگی خصوصاً در قسمت جلویی کاملاً مشهود است یعنی جایی که شکل کلی چراغها و همینطور سپر آئرودینامیک و اسپلیتر آن بسیار مشابه والکری هستند. در بخش عقبی خودرو نیز چراغهای باریک، دیفیوزر بزرگ و دو سر اگزوز جلبتوجه میکنند که از قسمت بالایی بخش عقبی بیرون آمدهاند.
مدیر طراحی آستونمارتین آقای «مایلِز نورنبرگر» در رابطه با این کانسپت گفته است:
ظاهر کانسپت ونکوئیش ویژن اغواگری بیشتر و فنی بودن کمتری نسبت به والکری و AM-RB 003 دارد اما هنوز هم افراطی به نظر میرسد. این خودروی زیباتر و هدفمندی است که بهمنظور ارائهٔ عملکردی کمتر افراطی طراحی شده است اما هنوز هم برای تایم زنی در پیستهای مسابقه بهاندازهٔ کافی توانا خواهد بود؛ بنابراین، ونکوئیش نمایی کمتر فضایی و بیشتر کلاسیک دارد
پس از پایان نمایشگاه ژنو، ونکوئیش پیش از آنکه به نمونهای تولیدی تبدیل شود، توسط رانندگان آزمایش آستونمارتین یعنی «مت بکر» و «کریس گودوین» تحت برنامهٔ آزمایش گستردهای قرار خواهد گرفت.
یانکی
۱۵ اسفند ۱۳۹۷من موندم موتور کاسورث تکنولوژیه شاسی از ردبول سیستمای برقی از ریماک فقط یه آرم از استون مارتین.
دانیال_Surrey،England
۱۵ اسفند ۱۳۹۷یه کم زحمت به خودتون بدید برای خوندن متن بد نیست.،زحمت دوستان مترجم هم به باد نمیره!!!
این موتور 6 سیلندره که توسط استون داره توسعه پیدا میکنه،شاسیش هم آلومینیومی که اونم استونه و سیستم کمک کننده ی الکتریکیش هم به احتمال زیاد در خانه ی استون توسعه پیدا میکنه.
دلیل موفقیت استون استخدام بهترین افراد از، فراری-لوتوس-مک لارن و آلفا در کنار مهندسین داخلی و ارتباط بسیار نزدیکشون با ردبول به شمار میاد که استون هم یکی از سرمایه گذاران اصلی ردبول به حساب میاد.((جدای از همکاری فنی ومهندسی با دیگران))
اندی پالمر گفته بود به همه نشون میدیم که استون چه بازیگره جدی ای خواهد بود.
ظاهرا وحشت رقبا از همین الان شروع شده!!
NAVID۰۰۹۸
۱۵ اسفند ۱۳۹۷شاید اسم و رسم فراری و مکلارن بالاتر باشه ، اما استون مارتین همیشه خاص و باکلاس بوده .
Just bentley continental
۱۵ اسفند ۱۳۹۷استون اصلا روانی کرده منو??
البته این یکی هم یه ذره از بقل و پشت شبیه ۷۲۰ هه
ساسان
۱۵ اسفند ۱۳۹۷https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2019/03/Aston_Martin-Vanquish_Vision_Concept-2019-1024-02.jpg
https://www.thebillionaireshop.com/media/Sk%C3%A4rmavbild-2013-01-30-kl.-12.24.24.png
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2019/03/Aston_Martin-Vanquish_Vision_Concept-2019-1024-07.jpg
https://www.kimballstock.com/pix/LAM/01/LAM-01-BK0044-01P.JPG
بهنام
۱۵ اسفند ۱۳۹۷از نظر طراحی، یه تجدید نظر باید در طراحی دماغه، چراغها و کلا فیس خودروهای سوپر اسپرت خودش انجام بده. از برخی زوایا نه تنها در حد و اندازه ی رقبا نیست بلکه بسیار زشته.
rezaee
۱۵ اسفند ۱۳۹۷اگه تنها دو ماشین بتونم بخرم یکیش کوئنیگزگ جکسو و یه بنز جی کلاسه