آستون مارتین

لذت یک روز خوب با آستون‌مارتین DB11 ولانته 2018

فرقی ندارد که سوار یک خودروی روباز قدیمی باشید یا یک خودروی اسپرت مدرن؛ حس سوار شدن بر خودروی کانورتیبل در هر دو حالت بسیار زیباست.

آستون‌مارتین DB11 ولانته
سواری گرفتن از آستون مارتین DB11 ولانته جدید نیز یک چنین حس خوشایندی را در دل سرنشینان خود ایجاد می‌نماید. DB11 در هر نوعش خودرویی است که همه دوست دارند درون یکی از آنها دیده شوند. با وجود برخورداری از رگه های سنتی، ظاهر ولانته کاملا مدرن به نظر می‌رسد. این خودرو، آستون مارتین را به سمت اهداف آتی خود پیش می‌راند.

آستون‌مارتین DB11 ولانته
در نمای جانبی طراحان تلاش نموده‌اند تا خدشه ای به شکوه خودرو در مقایسه با نسخه کوپه به وجود نیاید. در نمای پشت نیز با وجود تغییرات اندک برای تعبیه محل جمع شدن سقف پارچه‌ای، نقصانی نسبت به مدل کوپه وجود ندارد. آستون مارتینDB11 کانورتیبل هیکل ورزشکاری نسخه کوپه را حفظ کرده و در هنگامی که سقف پارچه‌ای هشت لایه بسته باشد، از مشکلی موسوم به «ظاهر چتر خیس» رنج نمی‌برد.

آستون‌مارتین DB11 ولانته
انسان باید دیوانه باشد تا سقف پارچه‌ای این خودرو را جمع نکند و از رانندگی با آستون مارتین روباز خود لذت نبرد. در این صورت باید بدانید که ۱۴ ثانیه طول می‌کشد تا سقف DB11 جمع شده و ۱۶ ثانیه زمان هم برای باز شدن مجدد سقف نیاز است. در ضمن عملیات باز و بسته شدن سقف پارچه‌ای این خودرو تنها در سرعت‌های زیر ۵۰ کیلومتربرساعت امکان‌پذیر است.

آستون‌مارتین DB11 ولانته
این خودرو به عنوان یک گرند-تورر، کاملا مناسب مناطق گرمسیری است. برخلاف تفسیر اشتباه برخی از خودروسازان نسبت به پسوند GT، آستون مارتین DB11، ضمن حفظ ریشه های سنتی خود، از سواری نرم، کابین راحت و قدرت کافی پیشرانه بهره‌مند شده است. پیشرانه V-8 چهار لیتری وام گرفته شده از مرسدس-AMG وظیفه تامین قدرت ۵۰۳ اسب بخاری و گشتاور ۶۷۵ نیوتن‌متری ولانته را بر عهده دارد.

آستون‌مارتین DB11 ولانته
آستون سعی کرده تا استحکام نسخه کانورتیبل را تقویت نماید و به نظر می‌رسد که در این راه موفق بوده است. ما در حین سواری با این خودرو ذره‌ای لرزش را در خودرو احساس ننمودیم. ولانته در حدود ۴۴ کیلوگرم نسبت به نسخه کوپه سنگین‌تر است و آن هم به خاطر تغییرات ساختاری صورت گرفته در نسخه کانورتیبل است. البته وزن بیشتر تاثیر بسزایی در چابکی خودرو به وجود نیاورده است. کیفیت سواری نرم ولانته برای ما بسیار خوشایند بود و حتی در سفت‌ترین حالت سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر هم اثری از زمختی و ناآرامی‌ مشاهده نمی‌شود.

آستون‌مارتین DB11 ولانته
اگرچه آستون مارتین تنظیمات شاسی را به طور مستقل از پیشرانه انجام داده اما هر دو گونه این تنظیمات در قالب سه حالت دینامیکی GT، اسپرت و اسپرت پلاس ارائه شده است. در حالت GT ترکیبی از سواری نرم، پاسخگویی صبورانه پیشرانه به پدال گاز و تعویض دنده تنبل‌وار و با طمانینه از جعبه دنده هشت سرعته را مشاهده می‌کنید که برای گشت و گذارهای عادی کاملا مناسب است. شدت صدای اگزوز در این حالت، به طرز خوشایندی اندک است.
اما در حالت های اسپرت و اسپرت پلاس شرایط به کلی متفاوت بوده و دقت پاسخگویی فرمان کاملا افزایش می‌یابد. همچنین از نرمی سیستم تعلیق کاسته شده و پیشرانه در این حالت‌هاست که به زندگی باز می‌گردد. پاسخگویی پیشرانه به پدال گاز کاملا افزایش نشان می‌دهد و جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک با چابکی و نشاط دوچندان وظیفه خود را انجام خواهد داد. صدای اگزوز در این حالت کاملا برجسته و غران است.

آستون‌مارتین DB11 ولانته
وقتی سقف ولانته جمع شده باشد، کابین مجلل آن برای همگان قابل درک است. طراحی داخلی ولانته در مقایسه با مدلهای قبلی آستون مارتین، بهبود یافته است و سیستم اطلاعات سرگرمی مبتنی بر COMAND، که در تعامل با مرسدس توسعه یافته است، بسیار مفید و کاربردی است. همچنین وضوح نمایشگر های آن در حد مطلوبی قرار دارد.

آستون‌مارتین DB11 ولانته
علی رغم همه نکات مثبت کابین، برخی از سطوح نوعی حس ارزان بودن را منتقل می‌نمایند. استفاده از چرم مشکی‌رنگ و تریم پیانو-بلک هم خیلی جذاب به نظر نمی‌رسد.

آستون‌مارتین DB11 ولانته
در آستون مارتین ولانته خبری از پیشرانه v-12 تویین توربو ۶۰۰ اسب بخاری که در مدل‌های کوپه نقشی اساسی ایفا می‌کند، نیست. علت این امر شاید مقررات زیست محیطی کشور چین و اتحادیه اروپا نهفته باشد. البته وزن کمتر پیشرانه هشت سیلندر و در نتیجه چابکی ناشی از آن را نیز نباید از قلم انداخت. به هرحال باتوجه به تجربه رانندگی که از ولانته و مرسدس‌های مجهز به این پیشرانه کسب نموده‌ایم، در مقایسه با عملکرد پیشرانه ۱۲ سیلندر، کمبود انچنانی در پرفورمنس خودرو مشاهده نمی‌شود و کاملا جوابگوست.

آستون‌مارتین DB11 ولانته
در پایان شایان ذکر است که آنچه ولانته را در جاده برجسته می‌کند، نه تعداد سیلندرهای پیشرانه بلکه ظاهر زیبا و جذاب آن است. رانندگی در ولانته‌ی متعادل و قدرتمند می‌تواند به آرزوی هر کسی بدل شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Amirferrar

    ۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (352 ديدگاه)

    خیلی زیباست،کاش با موتور 12 سیلندر هم تولید میشد

    1. net

      ۹ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (3397 ديدگاه)

      ماشین ۱۰ یا ۱۲ سیلندر بدرد نمیخوره ماشین باید ۶ یا ۸ سیلندر باشه

  2. شهاب شورلت

    ۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (63 ديدگاه)

    خدای من چقدر خوبه این من اگه جای یه امریکایی یا هر کسی که در کشورش این بود شبانه روز تلاش می‌کردم تا یه روز نسخه کانورتیبل طلایشا بگیرم

  3. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2855 ديدگاه)

    تنها عیبش فقط طراحی داخلیشه که من اصلا حال نمیکنم،ولی در باقی موارد شاهکارهههههههه.
    ____________________
    استون مارتین هم به باشگاهه درآمدی یک میلیارد دلاری در سال رسید.😎
    درآمد سال پیش این کمپانی حول و حوش 825 میلیون دلار بود،که امسال این رقم به بیش از یک میلیارد و دویست میلیون دلار رسیده.
    ظاهرا تو نمایشگاه ژنو هم استون مارتین سورپرایز((و شاید سورپرایزهایی)) برامون داره.
    اندی پالمر گفته قراره یک نمایش بسیار ویژه داشته باشن.
    البته بعدش با زیرکی گفته((کی میدونه،ما حتی ممکنه یک یا دو غافلگیری تو ژنو داشته باشیم))
    احتمال نمایش ونکوئیش یا dbx خیلی زیاده،البته شاید قراره طرح نهایی والکیِری رو با مشخصات کاملش بیارن.😍((امیدوارم این آخری یکیش باشه))
    #مدیریت پالمر

  4. مانی

    ۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    خیلی‌ خوب کمپانی‌های دوستداشتنی کوچیک که ماشینهای خاص و اشرافی تولید می‌کنن
    از کمک‌های تکنولوژیک کمپانی‌های بزرگ و پیشرو استفاده کنن،هم هزینه‌هاشون میاد پایین
    هم قابلیت اطمینانشون میره بالا،حیفِ آستون بود که ورشکست بشه،البته بحران رو سپری کرده بود
    و بدونه کمکِ مرسدس هم به مشکلی‌ نمی‌خورد،کلا ماشین‌های انگلیسی بر خلاف کشورشون خیلی‌
    دوستداشتنی‌ و تو دل‌ برو هستن

    1. moein

      ۹ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (913 ديدگاه)

      اذیت شدم اصلا وقتی این نظرات فوق کارشناسی شما رو میبینم
      عزیزم جور دیگه هم میتونی تعصبت رو نشون بدی

      1. مانی

        ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        برادرِ فهیم کارشناس به نظرت آستن چرا از موتورِ مرسدس استفاده کرد؟
        به نظرت ماشین‌های انگلیسی‌ ماشین هایی زیبا با طراحی اشرافی نیستن؟
        به نظرت آستن با تولید کمتر از ۱۰۰۰۰ دستگاه کمپانیه کوچیکی نیست؟
        به نظرت مرسدس کمپانی بزرگ و پیشرویی نیست؟
        تو که کارشناسی،تو که فهمیده هستی‌،تو که متعصب نیستی‌ بگو

  5. MoNsTeR

    ۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (56 ديدگاه)

    از الهه های زیبایی هستن ایشون❤️❤️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا