آستونمارتین با اضافه کردن پسوند GT به مدل DB9، اندکی قابلیتهای آن را ارتقا داده است. آستون مارتین DB9 GT مدل ۲۰۱۶ دارای قدرتی بیشتر نسبت به مدل قبلی است و در همین حال، ازیک سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید و یک ارتقای طراحی ظاهری منحصر به فرد بهره میبرد.
در زیر کاپوت، یک موتور ۶ لیتری V-12 قرار دارد که در مدل DB9 GT قدرتی برابر ۵۴۰ اسببخار و گشتاور حداکثری برابر ۶۱۹/۶ نیوتنمتر پیدا کرده است. قدرت این موتور از طریق یک یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشود و باعث میشود که این آستونمارتین در مدت ۴/۴ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد و به همین ترتیب تا حداکثر سرعت ۲۹۴/۵ کیلومتر بر ساعت ادامه دهد. این در حالی است که قبلاً موتور موجود در DB9 خروجیای برابر ۵۱۰ اسببخار و ۶۱۹/۶ نیوتنمتر داشته است. برای این که مدل ۲۰۱۶ از آستون مارتین DB9 GT ظاهر متفاوتی داشته باشد، در آن از یک اسپلیتر و دیفیوزر سیاهرنگ جدید، چراغهای جلو و عقب که در طراحی آنها بازنگری شده، چرخهای جدید ۱۰ پرهای ۲۰ اینچی، کالیپرهای ترمز آنودیزه سیاهرنگ و یک درپوش مخزن سوخت آلومینومی استفاده شده است. همچنین در داخل کابین نیز از پوشش آلکانترا برای فرمان و طراحی چرمی “Glen Coe” بهره گرفته شده است. آستونمارتین DB9 GT همچنین از یک نسخه آپدیتشده از سیستم اطلاعات و سرگرمی کمپانی با عنوان Ami استفاده میکند که در آن عملکردهایی مانند یکپارچگی پیامنگاری، نمایش وضعیت کنونی قدرت و گشتاور خروجی موتور و منوی سیستم بهینهسازی شده است. آستون مارتین DB9 GT با قیمتی برابر ۱۹۸ هزار و ۴۱۵ دلار در دسترس قرار گرفته است که این قیمت شامل هزینه تحویل و مالیات مصرف سوخت نیز میشود. تغییرات در ونکوئیش و راپید Sمدلهای ۲۰۱۶ از آستونمارتین ونتیج و راپید S نیز برای مدل جدید صاحب برخی تغییرات مثبت شدهاند که شامل ارتقای سیستم اطلاعات و سرگرمی مشابه مدل DB9 GT نیز میشود. در همین حال، گزینههای رنگهای بدنه و طرح رنگهای داخل کابین برای ونکوئیش و راپید S درنظر گرفته شده و همین طور، یک کنسول میانی جدید حساس به لمس برای ونکوئیش کوپه و رودستر اضافه شده است. مدلهای ۲۰۱۶ از این آستونمارتینها در سهماهه سوم سال جاری میلادی عرضه خواهند شد و قیمتگذاری آنها احتمالاً در زمانی نزدیک به آن، انجام میشود.
ali2240
۶ تیر ۱۳۹۴همه چی عالیه و خوب
فقط طراحی دریچه های تهویه وسط داشبورد اصلا به داشبوردش نمیاد و انگار خیلی کوچکتر از حد ساخته شده
محمد
۶ تیر ۱۳۹۴آستون مارتین طراحی و شکل ماشیناش خیلی عالیه و همیشه به عنوان جذاب ترین برند خودرویی در جهان انتخاب میشه ولی از نظر مشخصاته فنی هنوز خیلی بزرگ به حساب نمیاد،این قدرتی که ماشین های استون مارتین دارن به نسبت سیلندر ها شون کمه،فراری تو 458 اسپشیاله با موتور 8 سیلندر 597 اسب بخار نیرو تولید می کنه ولی استون مارتین با موتور 12 سیلندر 540 اسب بخار .
سجاد
۶ تیر ۱۳۹۴طراحی و شکلی که تشخیص مدلها رو از فاصله دورتر از 20 متر مشکل میکنه ، چطور میتونه عالی باشه؟؟؟
این یعنی درجا زدن . . .
ایرادی که به اکثر مدلهای آئودی هم گرفته میشه . . .
خدا وکیلی فورد فیوژن رو از فاصله 20 متری نمیشه از استون مارتین تشخیص داد!
چه برسه به تشخیص استون مارتینها از همدیگه . . .
محمد
۶ تیر ۱۳۹۴این یعنی در جا زدن؟!!! من واقعا له شدم با این منطقت. شما چقدر تفاوت بین ظاهرخودروهای رولزرویس،بنتلی،بوگاتی، ومک لارن بعد از پی وان یا حتی در گوشی های تلفن در بین گوشی های اپل تا قبل از آیفون 6 یا حتی مک بوک های شرکت اپل می بینی؟ اینا یعنی در جا زدن؟!! یکی از اصول طراحی صنعتی اینه که طراحی اگه بی نقص باشه نباید دیگه خیلی تغییر اساسی پیدا کنه مگر اونکه اون طراحی مشکل داشته باشه ولی یک سری از عواملی که باعث میشه مرتبا طراحی های محصولات عوض بشه همین نظرات عوام گونه ست کسایی که فقط عقلشون تو چشمشونه و کمپانی ها مجبورن برای فروش بیشتر دست به عوض کردن طراحی محصولاشون بزنن.
سجاد
۷ تیر ۱۳۹۴تو هم با مقایسه اتومبیل با گوشی و لپ تاپ داغونم کردی . . .
.
من برای موردی که گفتی یک مثال میزنم!
دوج چلنجر :
طراحی بی نقصی که دهه 70 بهترین بود و مدل 2015 اونهم با پیروی از همون طراحی یکی از بهترین هاست . اما این طراحی فقط مختص چلنچر دوج هستش و نه مدلهای دیگه ی اون . . .
یعنی دوج چارجر یک چیز کاملاً متفاوت هستش .
.
اما در مورد آستون مارتین ، فرق بین DB9 و ونکوئیش که دو مدل و سری جداگانه هستن این اتفاق داره می افته!!!!
.
در مورد لپ تاپ هم برای مثال مک بوک ایر بهبود یافته مک بوک ایر قبلی هست ، و طراحی کاملاً متفاوت از مک بوک پرو داره .
یا سری S گوشی های سامسونگ طراحی متفاوت از سری A داره . . .
یعنی همه دقیقاً از یک طراحی (هرچند موفق) پیروی نمیکنن .
.
من به کار استون مارتین و آئودی میگم در جازدن .
اما کار دوج اونچیزی هست که شما هم بهش اشاره کردید . . .
.
اصلاً شخصی رو در نظر بگیرید که هیچ آشنایی با آستون مارتین نداره . و دو مدل 2005 و 2015 ونکوئیش رو میبینه . ایا ممکنه که بتونه از روی ظاهر تشخیص بده مدل کدوم بالاتره؟؟؟؟
من میگم نه . . .
و این یعنی درجا زدن .
arman
۷ تیر ۱۳۹۴اصلا لوکس سازی جز استون و بنتلی حرام است ! لا مصبا چشم رو نوازش میدن….
متین
۶ تیر ۱۳۹۴سلام …
DB 9 GT یه ماشین فوق العاده است … طراحی زیبا … موتور پرقدرت و جدید … فقط حیف که جعبه دنده اتوماتیک داره ای کاش جعبه دنده دو کلاچه داشت تا لذت رانندگیش بیشتر میشد و حتی صفر تا صد بالاتری رو میزد … البته از داشبوردش خوشم نیومد مخصوصا دریچه کولر هاش که خیلی کوچیکن … همیشه بریتانیایی ها مخصوصا آستون مارتین دنبال یه چیز خاصن …
روز خوش …
محسین شیروانی
۶ تیر ۱۳۹۴با عرض سلام خدمت مترجم و دوستان عزیز.من معنی و مفهوم اسپلیتر رو نمیدونم ممنون میشم راهنماییم کنید و توضیح بدید.سپاس
AHMADREZA
۶ تیر ۱۳۹۴طراحی و قدرتش خوبه ولی امان از طراحی داخلیش
Erfan
۶ تیر ۱۳۹۴یک طراحی به بلوغ رسیده خیلی خوبه اما تا یک مدت جواب میده. اوج طراحی استون مارتین رو میشه تو مدل های ونکوئیش و One-77 دید. این سبک طراحی درسته که اصالت یک برند رو حفظ می کنه اما گاهی لازمه که تغییراتی داد و اصالت رو در خون برند قرار داد نه در قیافه. با کمال احترام به زیباییش، طراحی تکراری داره به خصوص داخل ماشین.
سجاد
۶ تیر ۱۳۹۴استون یکی از زیبا ترین ماشینای دنیاست، وقتی میبینیش پلک زدن سخت میشه) ،از نمای بغل کمتر ماشینی به زیبایی استون پیدا میشه ، مخصوصا اگه ونکویش باشه
E 36
۶ تیر ۱۳۹۴عدد گشتاور رو اصلاح کنید ، هردو 619/6 نوشتید
4matic
۶ تیر ۱۳۹۴فقط مدل ونکوئیش (vanquish) خیلی زیبا طراحی شده مخصوصا چراغ های عقب ظرافت خاصی داره
BMW4ever
۶ تیر ۱۳۹۴فقط از ونکوئیش و ONE-77 خوشم میاد وطراحی زیبایی دارند باقیشون فقط پول برندن
Soroosh.english.Aston Martin v12
۶ تیر ۱۳۹۴واقعا زیباست دوست عزیز که میگی جعبه دنده 2 کلاجه استون انقدر مهندسیش قویه که لذت رانندگیش با فراری مقایسه میشه اینو کلارسون میگه شاید داشبوردش به زیبایی پورشه یا بنز نرسه اما واقعا گیراست خیلی ساده اما زیبا همیشه میگن زیبایی تو سادگیه
شایان
۶ تیر ۱۳۹۴واقعا زیباست دوست عزیز که میگی جعبه دنده 2 کلاجه استون انقدر مهندسیش قویه که لذت رانندگیش با فراری مقایسه میشه اینو کلارسون میگه! چون کلارسون میگه پس خوبه عجب منطقی
متین
۷ تیر ۱۳۹۴سروش جان بهتر نبود جواب منو تو کامنتم میدادی ؟ … البته من نگفتم این ماشین با این جعبه دنده بد هست بلکه گفتم بهتر میشد …
رضا
۶ تیر ۱۳۹۴نمیدونستم db9 هنوزم داره تولید میشه …بهرحال ماشین بسیار زیبا و با شخصیتیه که یه طراحی ماندگار داره که هیچوقت بوی کهنگی نمیگیره ولی قدرت موتورش نسبت به حجم و تعداد سیلندرش یه مقدار پایینه … وقتشه که استون هم به توربو روی بیاره
mclaren
۶ تیر ۱۳۹۴فوق العاده ست این آستون مارتین ولی خب از یه موتور 12 سیلندر توقع بیشتری باید داشت 597 اسب بخار زیاد چنگی به دل نمیزنه واسه یه موتور 12 سیلندر.
نمای خارجی عالی طراحی داخلی هم زیباست.
Lamborghini SESTO-ELEMENTO
۶ تیر ۱۳۹۴زیبا،جذاب،با کلاس،با وقار.
صدای استون واقعاً خوبه صداش جوریه که نمیشه توصیفش کرد.
محمد
۶ تیر ۱۳۹۴دوستان ببخشید میدونم ربطی نداره ولی کسی از کیفیت senova که دیار خودرو با موتور 2300 توربو قیمت داده 110 تومن خبر داره؟ کسی از نزدیک دیده یا خریده؟
شایان
۶ تیر ۱۳۹۴طراحی بیرونی افتضاح درونی که اصلا چیزی نگم بهتره از لحاظ فنی هم زیاد قوی نیست پس چرا گرونه؟!! چون داره پول تولید کمشو میگیره همین اینجور تولید ها فقط جلویه پیشرفت یه صنعت و میگیرن پدال اگه بیطرفی چاپ کن
نوید جهرمی
۶ تیر ۱۳۹۴داداش مطمأنی از طراحیش؟
همه بزرگان صنعتی محصولات استون مارتین رو جزء زیباترین ها میدونن اون وقت شما میگی افتضاح؟
متین
۷ تیر ۱۳۹۴حال شما خوبه ؟ طراحیه افتضاح !!!! شما احیانا بیرون نرفتین؟ چون فک کنم با این آفتاب داغ بدجوری گرما زده شدین!!! همه طراحی آستون رو تحسین میکنن بعد شما میگی افتضاحه!!!؟!؟!؟!
بنتلی
۶ تیر ۱۳۹۴شایان هر وقت شما هردو تارو امتحان کردی بعد بگو غیرمنطقیه
بنتلی
۶ تیر ۱۳۹۴مسعود جان اگه میشه ی مقاله درمورد vulcan بذار
pok
۷ تیر ۱۳۹۴بنظر من با توجه به دقتی که در ساخت و طراحی موتور و بدنه شده
در طراحی داخلی کم لطفی بزرگی کردند.
افسوس.
میشود خیلی بهتر کار کرد.شما نگاه کنید به طراحی داخلی پورشه و یا مازاراتی.ببینید چقدر براش دقت و ظرافت خرج شده.
این ماشین هم از نظر قیمت دست کمی از انها نداره.پس انتظار تا همین داشتن شاید بی جا نباشه.
در مورد دنده دستی هم.واقعا موافقم.حیف شد اگر دنده دستی داشت انصافا لذت رانندگی رو تا مغز استخوان راننده منتقل می کرد
خدا رو شکر تمامی محصولات ایرانخودرو دنده دستی است.اما نمیدانم چرا لذت رانندگی به من منتقل نمی شه !!!!
احتمالا اشکال از استخوان های منه
GOD BLESS AMERICA
۱۴ مهر ۱۳۹۵ماشین اروپایی = قدرت کم و قیمت زیاد.
ماشین آمریکای = قدرت زیاد و قیمت کم.
خلاصه اسب بخار ارزان و گشتاور در دسترس تر ویژگی ماشینهای آمریکایی هست.
با این که عاشق آستون مارتین هستم اما اعتقاد دارم ارزش بهای پرداختی رو نداره.
با این پول یه کوروت و یک وایپر میخرم که مجموع اسب بخار خریداری شده تا مرز 1100 اسب میرسه.
دو تا ماشین جی تی آمریکایی با توان بالا دارم.
فعلا که ما پیاده ایم و اونهایی که اکثرا نباید،
سواره اند.