دیدن برچسب قیمتهای میلیون دلاری بر روی خودروهای کلاسیک و کمیاب فراری و پورشه چیز عجیبی نیست. اما در میان انگلیسیها هنوز رکوردها خیلی اوج نگرفتهاند. اخیراً در حراج مونتری، مک لارن F1 به قیمت ۱۵ میلیون دلار رسید. اما در کنار آن قیمت خیرهکننده ۲۲.۵ میلیون دلاری برای یک آستون مارتین DBR1 بود که آن را به گرانقیمتترین خودروی تاریخ بریتانیا تبدیل نمود. پیش از این جگوار D تایپ مدل ۱۹۵۵ با قیمت حراجی ۲۱.۸ میلیون دلار بهعنوان گرانقیمتترین خودروی بریتانیا شناخته میشد.
درواقع گفته میشود که DBR1 یکی از برجستهترین و افسانهایترین خودروهای آستون مارتین است. از این خودرو تنها ۵ نمونه ساخته شده است و البته موتور آن توسط R.S ویلیامز یک بار بازسازی شده است.
آستون مارتین DBR1 یک پیروزی در نوربررینگ و لمانز در سال ۱۹۵۹ در کارنامه دارد و نقشی مهم در مسابقات قهرمانی جهان در این سال برای این شرکت ایفا نموده است.
فرشاد
۳۰ مرداد ۱۳۹۶اینجور قیمتها، قیمت واقعی و منطقی خودروهای کلاسیک نیستن، بلکه قیمت من درآوردی یک سری تاجر هستن که بین خودشون دارن با این ماشینها تجارت و ثروتاندوزی میکنن.
Stuttgart
۳۰ مرداد ۱۳۹۶داداش یبار شد ما ببینیم شما قانع شده باشی؟
همش داری شکایت میکنی…
فرشاد
۳۰ مرداد ۱۳۹۶من صرفا نظر شخصیم رو میگم داداشم، پسندیدن یا نپسندیدنش به عهده شما ❤
Fericuda
۳۰ مرداد ۱۳۹۶داداش پیشنهاد میکنم یه آمار از خرید و فروش تابلو های نقاشی بگیر. بعضیاشون مثل خط خطی کردنای بچه ی ۵ ساله میمونه اما قیمت ۲۰۰ میلیون دلار
تعداد ماشینایی که با این قیمتا خرید و فروش میشن خیلی خیلی کم هستند و چرا نباید این ماشین ۱۰ برابر شیرون قیمت داشته باشه؟
فرشاد
۱ شهریور ۱۳۹۶تابلوهای نقاشی هم دقیقا حکم همین ماشینها رو دارن: ابزاری برای تجارت یه سری دلال، به دور از قیمتهای منطقی
(ali(chevy nova
۳۰ مرداد ۱۳۹۶تا حالا این مدل رو ندیده بودم
طراحىش خوبه و زیبا
قبل این مدل هم یه جگوار ابى رنگ رکورد دار قىمت بود تو ماشىنهاى انگلىسى
(ali(chevy nova
۳۰ مرداد ۱۳۹۶دوستان در مورد قىمت این ماشىنها که قىمتهاشون به مىلىونها دلار مىرسه بگم که این قىمت شامل نکات مهمى از قبىل صاحبان سر شناس. کارکرد ماشىن. وجود جعبه ابزار فابرىک. تعداد ساخته شده. رنگ فابرىک بودن. قطعات اصلى و…….. هستش که باعث مىشه 2 تا ماشىن مشابه قىمتهاى متفاوتى داشته باشن
کسى که اىنقدر پول برا این ماشىنها مىده از دلار به دلار پولى که مىده خىالش راحته چون مىدونه داره چى مىخره و این کار براى این افراد هم عشقه هم سرمایه گذارى
چند ماه پىش حراجى معتبر Ac cobra )) rm کارول شلبى)) رو فروختن 5 مىلىون دلار در صورتى که یه نمونه سالمش تو امریکا 1 مىلىون دلار هستش و این فقط بخاطر صاحبش بود که 5 برابر گرون تر فروخته شد
فرشاد
۳۰ مرداد ۱۳۹۶تعداد کمتر قطعا قیمت رو بالا میبره اما نه تا این حد، این وسط خیلیا دارن سوءاستفاده میکنن. از طرفیم به شخصه اعتقاد دارم که هیچکس اونقدر برتری بر بقیه انسانها نداره که به خاطر اسمش بری یه کالا رو چند برابر قیمت اصلیش بخری.
Fericuda
۳۰ مرداد ۱۳۹۶البته یکی از اصلی ترین دلایل این قیمتا حضورشون تو مسابقات و تعداد قهرمانی هایی که کسب کردنه. همونطور که میبینید اکثر این کلاسیک های میلیون دلاری ماشین های مسابقه هستند
به همین دلیل ماشینایی مثل فراری آلفارومئو جگوار آستون مارتین مرسدس بنز که حضور فعالی تو مسابقات مختلف داشتن. الان ارزش خیلی بالایی دارن
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۳۰ مرداد ۱۳۹۶پدال چن وقت پیش استون یه کلیپ از دریفت خودروهاش در کارخونه جدیدش پخش کرده ک چیز جالبی بود ، اگه امکانش هس درموردش مطلب بذارین.
محمد
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ماشینای انگلیسی همیشه قابل احترام بودن. تمام تولیدات این کشور با تیراژ کم و کیفیت فوق العاده ساخته میشن.
یکی از این برندای خاص و فوق االعاده استون مارتینِ که این مدل کلاسیک و خاصش واقعا با ارزش هستش.
مانی
۳۱ مرداد ۱۳۹۶اگه ماشین ۱۰۰ سال زودتر اختراع میشد شاید قیمتِ ماشینهای آنتیک بیشتر از تابلوهای نقشی بود
ولی قبول کنین بعضی قیمتها بیخوده
مثلا فراری ۲۵۰جی تی او یهویی قیمتش با شیبِ خیلی خیلی زیاد اوج گرفت
که به نظر منطقی نیست