سرانجام خودرویی که همگان منتظر معرفی آن بودیم در نمایشگاه شانگهای رخنمایی کرد.
استون مارتین به عنوان یک لوکس ساز اسطورهای فرایند توسعهی رپید E جدید را به پایان رساند. این خودرو در مقایسه با نسخههای استاندارد از ویژگیهای متمایزی برخوردار است. رپید E همچنین اولین خودروی استون مارتین است که در تأسیسات جدید St Athan تولید می شود.
استون مارتین برای ساخت این خودرو با شرکت مهندسی پیشرفتهی ویلیامز همکاری کرده است. زیرساخت رپید E معماری الکتریکی 800V و باتری ۶۵ کیلووات ساعتی است که در ساختاری فیبر کربنی و کولار قرار گرفته اند. تکمیل کنندهی این مجموعه سلول های لیتیوم-یونی به تعداد بیش از ۵۶۰۰ مورد هستند. این مجموعه باتری جایی قرار گرفته که معمولا پیشرانهی ۱۲ سیلندر ۶ لیتری قرار میگرفت. مجموعه قوای محرکهی رپید E خروجی ۶۰۱ اسب بخاری و گشتاور ۹۵۰ نیوتون متری دارد.
استون مارتین می گوید این خودرو در کمتر از ۴ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن نیز ۲۵۰ کیلومتر در ساعت میباشد.
افرادی که به دنبال خرید اولین محصول تمام الکتریکی استون مارتین هستند از شنیدن اینکه این لوکس یاز بریتانیایی زمان زیادی را صرف تنظیم شاسی خودرو کرده خوشحال خواهند شد. این خودرو دارای حالتهای سواری جی تی، اسپورت و اسپورت پلاس می باشد. همچنین یک دیفرانسیل لغزش محدود در عقب و فنرها و دامپرهای ارتقا یافته نیز وجود دارند که باعث تضمین هندلینگ عالی این خودرو میشوند.
اندی پالمر مدیر اجرایی استون مارتین می گوید:
رونمایی از رپید E لحظهای مهم برای استون مارتین است. به عنوان اولین خودروی تمام الکتریکی، رپید E قدمی تاریخی است. این خودرو نشان دهندهی آمادگی استون مارتین برای مواجه شدن با چالش های بزرگ زیست محیطی است.
تولید استون مارتین رپید E تنها به ۱۵۵ دستگاه در سراسر جهان محدود شده است.
علیرضا(lexus)
۲۸ فروردین ۱۳۹۸مرسدس بنز و بی ام و و بقیه خودروسازا بیان طراحی خارجی یاد بگیرن!
بینظیره این ماشین و جزو خیره کننده ترین طراحیاست.
ایلیا
۲۹ فروردین ۱۳۹۸قطعا سطح طراحیش بالاست ولی باید پذیرفت که در تعداد بالا نمیشه خودرویی با این ویژگی های طراحی تولید کرد، خود استون هم تعداد زیادی نمیسازه.
گذشته از این استون یه خودروسازه که به شدت بر طراحی خودروهاش متمرکزه و خود ما وقتی محصول جدیدی از استون معرفی میشه قبل از خوندن مشخصاتش سریع میریم عکساش رو میبینیم. کمتر خودروسازی میتونه خودروهایی به زیبایی استون تولید کنه
سورنا
۲۸ فروردین ۱۳۹۸کاش میشد یه روزی داشت این ماشینو …
:::فرشاد:::
۲۸ فروردین ۱۳۹۸رانندگی با استون مارتین در اوج سکوت؟! نمیتونم باهاش کنار بیام؛ فرایند فول برقی سازی رو برای خودروهای اقتصادی خانوادگی ترجیح میدم، نه سوپر ماشینی که نصف جذابیتش غرش موتورشه
:::فرشاد:::
۲۸ فروردین ۱۳۹۸درصد بسیار بالایی از آلودگی هوای دنیا، توسط کارخانههاست، بعدش خودروها؛ اگر ادعای حمایت از محیط زیست دارن، باید خودروهایی که میلیونی در حال تردد هستن رو با سرعت بیشتر، خیلی بیشتر از الان، تمام برقی کنن و نسخه بنزینی رو به حاشیه ببرن، مثل کرولا، کمری، آکورد، توسان، پلو، گلف؛ نه محصول تولید محدودی مثل رپید
Abbas
۲۹ فروردین ۱۳۹۸عجب طراحی بی نظیری داره این استون