نسل بعدی استون مارتین ونکوئیش از طراحی پیشرانه وسط استفاده خواهد کرد اما خریداران حداقل خواهند توانست این خودرو را با گیربکس دستی سفارش دهند. این را اندی پالمر رئیس شرکت در مصاحبه با نشریهی استرالیایی Car Sales تائید کرده است.
او گفته است:
من قبلاً گفته بودم که میخواهم آخرین خودروسازی باشیم که خودروهای اسپورت دستی را عرضه میکنیم و حالا هم میخواهم با افتخار این موضوع را اعلام کنم.
مشخصات گیربکس دستی ونکوئیش فعلاً معلوم نیست اما احتمالاً همان گیربکس ۷ سرعته ونتیج AMR خواهد بود. این گیربکس از طراحی برگرفته از موتور اسپورت استفاده کرده و دنده یک آن جایی قرار دارد که معمولاً در گیربکس دستی جای دندهعقب است. هدف از طراحی چنین وضعیتی حداقل در پیست مسابقه قرار گرفتن پرکاربردترین دندهها در دسترس پذیرترین مکان ممکن است چراکه دنده یک واقعاً در زمان شروع به حرکت موردنیاز میباشد. گیربکس استون مارتین همچنین به سیستم AMSHIFT قابل انتخاب توسط راننده مجهز است که بهصورت خودکار در معکوسها با پدال گاز بازی میکند. با این سیستم همچنین میتوان بدون سبک کردن دنده تخت گاز حرکت کرد.
ونکوئیش جدید در سال ۲۰۲۲ پدیدار خواهد شد. گفته شده این خودرو از پیشرانهی ۶ سیلندر توئین توربو و دستیار هیبریدی مشابه والهالا استفاده خواهد کرد. البته انتظار نداریم خروجی پیشرانهی ونکوئیش نزدیک قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری والهالا باشد. استون مارتین ونکوئیش جدید به جنگ خودروهایی همچون فراری F8 تریبوتو و مک لارن 720S خواهد رفت بنابراین انتظار میرود قدرت آن بین ۷۱۰ تا ۷۲۰ اسب بخار باشد.
استون مارتین قبلاً گفته بود نسخهی پرفورمنس AMR و ولانت ونکوئیش جدید پس از معرفی مدل استاندارد کوپه در سال ۲۰۲۲ تولید خواهند شد.
P.K.H
۹ تیر ۱۳۹۸دل ربا
احتمالا بسیار سریع و البته استون مارتین مشتری های واقعی اش رو می شناسه
امین
۹ تیر ۱۳۹۸البته تو اینکه استون همیشه معرکه بوده،حرفی نیست.ولی بیشتر تو سوپر اسپرت های میان رده.کلارکسون هم یکبار اشاره کرد که تو تکنولوژی و کیفیت پایین تر از فراری و پورشه و لامبو هستن.ولی الان به چه تکنولوژی رسیده که با ولاکری یا والهالا ماشینی ساخته که باپروجکت وان و لافراری به راحتی رقابت میکنه و حتی توتکنولوژی از اونها تو مواردی بهتره.واقعا جهشش خیره کننده بوده.من که حدود بیست ساله مجله ماشین و سایتهای میشینی میخونم،همیشه دوسش داشتم.واقعا قابل تحسین و احترامه.
" Swedish Arrogant Tiger"
۹ تیر ۱۳۹۸اصل کار رو داره انجام میده دمش هم گرم.!
نوید جهرمی
۱۰ تیر ۱۳۹۸روندی که مک لارن و استون مارتین توی این چند سال داشتن واقعا تحسین میکنم.
کاش کلاس های بیسیک و پرمیوم رو هم میدادن امثال مدیران این دوتا شرکت و رشدشون رو هر روز بیشتر از قبل میدیدیم.
آریا ماشین
۱۳ تیر ۱۳۹۸آستون مارتین با تولید والهالا و ونکوئیش فقط میخواد پول در بیاره
همون والکری هستن در رده پایین تر برای بیشتر کردن فروش
ولی با این حال بازم فوق العاده ان و من عاشقشونم
نمیدونم چرا ولی کلا از والهالا بیشتر از ونکوئیش و حتی والکری خوشم میاد