اگر شما استون مارتین DBX جدید را دوست دارید اما میخواهید قدرت آن بیشتر از ۵۴۲ اسب بخار باشد شاید انتظارتان کمی بیشتر از حد باشد زیرا چنین نسخهای از DBX در آینده نزدیک تولید نخواهد شد.
اندی پالمر مدیرعامل استون مارتین در مصاحبه با رود اند تراک گفته که این خودروساز به تولید نسخه AMR از هر محصولی متعهد است. به همین خاطر DBX نیز کاندید واضحی برای اعمال این تغییرات است.
فعلاً خبری از مشخصات فنی این نسخه از DBX نیست اما پالمر خاطرنشان ساخته پیشرانههای دیگری را برای شاسیبلند لوکس در نظر خواهد گرفت. طبیعیترین گزینه برای این خودرو میتواند پیشرانهی ۱۲ سیلندر توئین توربویی باشد که طبق گفتهی پالمر زیر کاپوت قدبلند جدید این برند قرار خواهد گرفت.
این پیشرانه در مدل DB11 قدرت ۶۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری دارد. مدل قویتر DB11 AMR با خروجی ۶۳۰ اسبی عرضه میشود هرچند گشتاور آن تغییری نداشته است.
استفاده از پیشرانههای ۱۲ سیلندر یک قدم بزرگ رو به جلو نسبت به پیشرانهی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی DBX است که قدرت ۵۴۲ اسبی و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری تولید میکند؛ بنابراین DBX مجهز به نیروگاه ۱۲ سیلندر بهطور قابلتوجهی سریعتر از مدل پایه که شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۵ ثانیهای و سقف سرعت ۲۹۱ اسبی دارد خواهد بود.
البته مدل ۱۲ سیلندر ضرورتاً انتخاب تاپی نیست چراکه استون مارتین میتواند از پیشرانهی ۸ سیلندر مرسدس-ای ام جی با قدرت بیشتر استفاده کند. فعلاً مشخص نیست که آیا بریتانیاییها این روش را اعمال خواهند کرد یا خیر اما خودروهای GLE 63 و ۶۳ S معرفی شده در لسآنجلس از پیشرانهی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با قدرتهای ۵۶۳ و ۶۰۳ اسبی استفاده کرده است.
علیرضا
۵ آذر ۱۳۹۸فکر نمیکنم بتونه برای شرکت سودآوری داشته باشه … واقعا از رقبا ضعیفتره
Khosrow
۵ آذر ۱۳۹۸اووه چه کابینی / شاهکاره ..
ارشیا
۵ آذر ۱۳۹۸زیباست
محمدهادی
۵ آذر ۱۳۹۸بابا همه چیز که به حداکثر قدرت نیست
بنظر من ۵۴۰ اسب بخار سرحال ۸سیلندری خیلی بهتر از ۶۳۰ اسب سنگین ۱۲ سیلندریه،تو این اوضاع بحران سوخت های فسیلی
اصلا این نهایتا ۱۰۰ اسب اضافه باوجود اضافه وزن صد در صد ۱۵۰ کیلو بیشتر به چه درد میخوره؟
هروقت تونستن از یه موتور ۸ سیلندر ۶۵۰ اسب بکشن بیرون اونوقت میشه گفت خودرو خودروی برمبنای راندمان بالاست
وگرنه همین ۸ سیلند ۵۴۰ اسبی خیلیم عالیه