در حال حاضر آستون مارتین از موفقیت DB11 جدی لذت میبرد؛ لیست سفارشها کامل شده و نسخهی روباز نیز طوفان به پا خواهد کرد؛ اما GT جدید استون اندکی مشکلساز بوده زیرا کمی کفشهای ونکوئیش مسنتر را لکهدار کرده است.
این نسل دوم ونکوئیش S یکی از تثبیتشدهترین مدلهای استون مارتین بوده که همراه با برادران جوانتر خود وظیفهی جذب خریداران به این برند را بر عهده دارد. دستورالعمل کاملاً ساده است: اضافه کردن به همهچیز! سیستم تعلیق، پرفورمنس، استایل و برچسب قیمتی همه و همه افزایش یافته تا سوپر GT استون مارتین حضوری پررنگتر داشته باشد.
از نظر بصری هیچ اشتباهی در هیچکدام از محصولات استون مارتین به چشم نمیخورد. فیبر کربن به اسپلیتر جلو و دیفیوزر عقب اضافه شده و طراحی بخش جلویی درعینحال که زیبا بوده به منظور کمک به کاهش بلند شدن خودرو در سرعتهای بالا و کاستن از کم فرمانی بوده است.
قلب تپندهی ونکوئیش S پیشرانهی ۱۲ سیلندر ۶ لیتری تنفس طبیعی است. این خودرو آخرین نمونهای است که بدون استفاده از توربو مرکز فرماندهی استون را ترک میکند. البته این پیشرانه به سیستم جذب اصلاح شدهای مجهز شده که به استون اجازه داده تا قدرت پیشرانه را ۲۷ اسب بخار افزایش داده و به ۵۹۵ اسب بخار برساند. گشتاور خودرو بدون تغییر در عدد ۶۳۰ نیوتون متر باقی مانده است.
هرچند تغییرات انجام شده ارزان تمام نشدهاند و حالا بهای ونکوئیش S کمی پایینتر از ۲۰۰ هزار پوند است. این بها کاملاً با مک لارن 650S برابری میکند اما حدود ۴۰ هزار پوند ارزانتر از فراری F12 است.
جای تعجبی نیست که پیشرانه امضای استون را دارد. قرار دادن کلید در جای مخصوص خود در کنسول مرکزی باعث بیدار شدن پیشرانه و غرشهای آن میشود. خودرو به نرمی حرکت کرده و در کل سواری خونسردانه ای دارد.
اما این کیفیت سواری خودرو است که به سرعت توجه را به خود جلب میکند. اگرچه اصلاح اندک شاسی به منظور ارتقای عملکرد ونکوئیش S بوده اما سیستم تعلیق نرم و مناسب آن یکی از برگهای برنده استون است. خودرو به ندرت احساس تلاطم پیدا میکند و بهطور شگفتانگیزی اکثر ناهمواریها را نادیده میگیرد. حتی در نسخهی S نیز ونکوئیش تواناییهای یک GT اصیل را از دست نداده است.
کنترل بدنه سیال است اما میتوانید با انتخاب دو حالت رانندگی اسپورت یا تراک آن را بهتر کند. در این حالتها سواری خودرو بهطور قابلتوجهی سفتتر شده و در حالت تراک دستاندازها کاملاً حس میشوند. فرمان خودرو نرم و دقیق بوده و توازن وزنی خوبی دارد. لاستیکهای پهن عقبی علیرغم نیروی ورودی زیاد عملکرد برجستهای داشته و قدرت قابل پیشبینی و خطی پیشرانه نیز باعث میشود تا شتاب گیری ونکوئیش S تعجبآور نباشد.
این خودرو هرگز به اندازهی مک لارن 650S سریع و دیوانهوار حس نمیشود اما صدای پیشرانه در دور بالای ۴ هزار واقعاً زیبا و سرزنده است.
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک خودرو نیز به منظور تعویضهای نرمتر و تیزتر بازنگری شده است. تعویض دندهها کاملاً سریع بوده اما به پای تعویضهای برقآسای گیربکسهای مک لارن یا فراری نمیرسد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ونکوئیش S 3.5 ثانیه اعلام شده است.
با نگاهی گذرا به کابین میتوان به سالخوردگی و از مد افتادگی آن پی برد. چرم آبی دکوراتیو قطعاً حس منحصربهفردی ایجاد میکند اما کیفیت برخی سوئیچها به ویژه اهرم برفپاککن و سیستم ناوبری و سیستم اطلاعات سرگرمی بهدردنخور خودرو احساس سوار شدن بر خودروی ۲۰۰ هزار پوندی را ایجاد نمیکنند.
مشخصات استون مارتین ونکوئیش S
قیمت: 199950 پوند
پیشرانه: 12 سیلندر ۶ لیتری بنزینی
قدرت/گشتاور: 595 اسب بخار/۶۳۰ نیوتون متر
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 3.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: 323 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 13.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
فرشاد سجادیان
۱۶ دی ۱۳۹۵استون مارتین از نظر اعداد و ارقام محصولات فعلیش، در حد رقبا نیست، اما واقعا برند خاص و قابل احترامیه، این محصولشم خاص و شیکه؛ اگر رو این موتور توربو نصب کنن، راحت میشه قدرتش رو به هشتصد اسب بخار رسوند، اما موتور تنفس طبیعی یه چیز دیگست 👏
فرشاد سجادیان
۱۶ دی ۱۳۹۵نظرسنجی
استون مارتین ونکوئیش S: لایک
مکلارن 650S : دیسلایک
(پهلوان مک لارن)new great britain
۱۶ دی ۱۳۹۵تنها ایرادش همین طراحیه داخلشه.از کنسول مرکزی و داشبوردش بگیرید تا طراحی فرمون ماشین!!!!!
واقعا بیریخته.حتی تو مدل db11 هم من خیلی از طراحی کنسول مرکزی و داشبوردش خوشم نیومد.
استون بهتره چندتا طراح داخلی عالی استخدام کنه.چون واقعا حیفه از این شرکت با ابهت یه همچین طراحی های داخلیه نه چندان جالب.
امیدوارم در آینده واقعا بهتر بشن از این نظر.
dice
۱۷ دی ۱۳۹۵اره …. بیرونش شبیه تیلور سویفت میمونه ..توش شبیه نقی تو پایتخت… :)…
ولی با این حال توی این 3 سال اخیر از اون رکود دراومده… خودت که قطعا بهتر می دونی فروشش هم نسبت به خودش کلی زیاد شده
انگلستان = سلطان مکلارن
۱۶ دی ۱۳۹۵فرشاد جان کسی که مکلارن رو دوست داره و طرفدارش هست آستون مارتین هم دوست داره کلا ما برند های بریتانیایی رو دوست داریم ولی من وقتی انتخاب بین این دو باشه مسلما به بهترین و قدرتمند ترین برند انگلیسی ینی مکلارن رای میدم….
ارش
۱۶ دی ۱۳۹۵آستین مارتین اصیل تره.
فقط انگلستان
۱۶ دی ۱۳۹۵یکی از بزرگترین افتخارات خودروسازیه انگلیس اینه که توی تمام برندهای اصلیش فقط یک یا دو تا خودرو زیر سی هزار دلار داره یعنی در شرکت های استون مارتین جگوار مکلارن لندروور رنجروور بنتلی رولزرویس مینی و لوتوس فقط یک یا دو تا ماشین زیر سی هزار دلار وجود داره امیدوارم هممون به خودرو مورد علاقمون برسیم انشالله.
حسین
۱۶ دی ۱۳۹۵استون مارتین از اون برند های خاصی هست که که پیدار به گذشته و نگهداشتن غرور انگیلیسی هست. صدای موتور ۱۲ سیلندرش واقعا عالیه هست و اصالت طراحی رو حفظ کرده .
هیچ وقت ماشین جیمز باند رو یادم نمیره??
Amir amini
۱۶ دی ۱۳۹۵وای خدا من عاشق استون مارتین ونکوییشم اینم خیلی خوب اصلا خیلی باهاش حال میکنم هیچ کوپه ای به اندازه این خوب نیست حتی کوپه های دیگه استون مارتین با این ماشین باید فقط زندگی کرد اونم با رنگ سفیدش با رنگ داخلی مشکی یا قرمز و رینگای 20 اینچی فقط باهاش بگازونی هیچی مثل این نمیشه
amir
۱۶ دی ۱۳۹۵امیدوارم نسل ماشین های 12 سیلندر تنفس طبیعی منقرض نشه.
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۶ دی ۱۳۹۵نگران نباش…
تا خدایان روم زنده هستند، از 12 سیلندر های تنفس طبیعی حفاظت خواهند کرد.
.
.
.
.
* روم= ایتالیای قدیم
نيما
۱۶ دی ۱۳۹۵واقعا خیلی خوبه عالیه
ظاهرش از اون سال تولیدش اصلا قدیمی نشده
نماد آستون واقعاً اینه بهترین ماشین دنیاس واقعاً
نيما
۱۶ دی ۱۳۹۵این قدرت بدون توربو که حتی بعضی برندا با توربو هم نمیتونن این قدرتو درست کنن
هیچی مثل موتور تنفس طبیعی نمیشه
fara2001
۱۶ دی ۱۳۹۵باشکوه و خاص
استون همیشه همین بوده وجز این نمیشه ازش انتظار داشت.
ارش
۱۶ دی ۱۳۹۵واقعا با هاش حال میکنم اصیل سریع قدرتمند زیبا و باشکوه.
GOD BLESS AMERICA
۱۶ دی ۱۳۹۵این ماشین رو حتما باید فرمون چپ با سیستم نشانگر متریک سفارش داد اما قیمتش تنها به این موارد محدود نمیشه و شما باید این خودرو رو با هزینه ای گزاف زیر تیغ جراحی کوروش منصوری ببرید تا از شر قدرت ناشایست این آستون خلاص شوید و با اعتماد به نفس به این که در نهایت پس از خالی کردن بیرحمانه جیب شما این یک خودروی اسپورت است!
از این منظر( کم فروشی اسب بخار و پرفورمنس) آستون مارتین همیشه نا امید کننده عمل کرده و تنها به درد یک قرار لوکس با یک سوپر مدل میخوره، چون زنها اکثرا از اطلاعات خودرویی بی بهره بوده و تنها با استناد به وجهه برند امکان دارد شعورشان به عملکرد بهتر فراری قد بده؟؟؟
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۶ دی ۱۳۹۵با احترام به استون
وقتی 200K پوند پول داشته باشم، حتما 240K پوند هم خواهم داشت!!
پس بی تردید ، انتخاب من F12 رویایی هست.
حیف اونتادور خیلی گرونه.
به نظر من پرستیژ استون مارتین و خوی سرکش اونتادور هر دو با هم در F12 جمع شده. پس چی بهتر از فراری؟؟؟😊
Cna
۱۶ دی ۱۳۹۵ماندم راجع بش چه بگم از این بهتر نمیشد
SAEED
۱۹ دی ۱۳۹۵حیف این موتورهای V12 که از دور خارج میشن!