آستون مارتین در نمایشگاه ژنو امسال رسماً زیرشاخه جدید خود با نام AMR را معرفی کرد. همچنین بهمنظور آشنایی مخاطبان با سبک و سیاق این برند نوپا دو نسخه مفهومی از مدلهای رَپید و ونتیج با پسوند AMR نیز در معرض دید عموم قرار گرفتهاند.
هدف این خودروساز از تأسیس زیرشاخه جدید ارائه تریمهای خاصتر و بهاصطلاح پرفورمنس برای محصولات خود با استفاده از تجارب مسابقات مختلف و فناوریهای روز دنیاست؛ دقیقاً همان کاری که گروه M برای بامو و آاِمگ برای مرسدس بنز انجام میدهد.
رَپید AMR درواقع اولین ساخته برند پرفورمنس آستون مارتین است. کیت بدنه اختصاصی شامل جلوپنجره، رکابهای جانبی، دیفیوزر عقب و قطعات مربوط به آئرودینامیک در کنار رنگ بدنه سبز بسیار تیره، استفاده از سبز لیمویی در برخی نقاط و رینگهای آلیاژی ۲۱ اینچی نمای جذابی خلق کردهاند. از طرفی خروجی بلوک ۶ لیتری V12 هم به عدد ۵۹۲ اسب بخار (۶۰۰ PS) رسیده و میتواند رَپید را تا سقف سرعت ۲۱۰ مایل بر ساعت (۳۳۸ کیلومتر بر ساعت) پیش ببرد.
این دیو بریتانیایی همچنین به سامانه تعلیق قابل تنظیم مسابقهای، رینگهای قفل-مرکز ۱۹ اینچی، لاستیکهای میشِلین پایلوت کاپ ۲ (Michelin Pilot Cup 2)، پرداخت فیبر کربن داخل کابین (بهمنظور کاهش وزن هرچه بیشتر) و میله کشی اختصاصی اتاق ساخت برند Q مجهز شده است.
اَندی پالمِر (Andy Palmer) رئیس آستون مارتین طی صحبتهایی گفته: با خوشحالی تمام اعلام میکنم که رَپید AMR و وَنتیج AMR بهزودی روی خط تولید خواهند رفت. البته تیراژ هردو نسخه بسیار محدود و به ترتیب برابر با ۲۱۰ و ۷ دستگاه خواهد بود. این تازه شروع یک برنامه هیجانانگیز است؛ در آینده نهچندان دور تمامی مدلهای آستون مارتین یک گونه AMR هم خواهند داشت.
KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
۲۱ اسفند ۱۳۹۵خداییش این هایپر کار استون واقعا نچسبه اصلا به دل نمیشینه تو عکس اول اون دوتا زیباترن نسبت بش /./////
Alireza
۲۱ اسفند ۱۳۹۵این کانسپت .نسخه اصلی سال وقابل تولید سال آینده معرفی میشه
The R
۲۱ اسفند ۱۳۹۵از نظر ظاهری شاید خوب نباشه ولی در کل (صرف نظر از این مدل) وقتی مهندسی یه ماشین بر جنبه طراحیش اولویت پیدا کنه (ومهمتر باشه و تعادل برقرار نباشه) نتیجه این میشه که یه ماشین با پرفرمنش عالی ولی قیافه نچسب داری.
برعکس ماشین های ایتالیایی قدیمی همه خوشگل بودن و حس و حال خوشون رو داشتن ولی مشکلات مکانیکی هم داشتن.
فرا ری 275 یا دیتومازو منگوستا یا آلفارومئو مونترئال یا حضرت لامبو میورا.
ولی خوب الان فراری هم خوشگله هم مکانیکی خوبه.
لامبو هم که مهندسیش آلمانیه و بدون ایراد، طراحی هم ایتالیایی و عالی.
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۱ اسفند ۱۳۹۵دوست عزیز این حرفت چ معنی ای داره آخه؟! کسی ندونه فک میکنه کارخونه لامبورگینی همش خالیه و یکی یه گوشه نشسته داره برا خودش طراحی میکنه!
ارتباط لامبورگینی با فولکس فقط در حدیه ک هزینه های تولیدش کم بشه و این هیچ ربطی ب تواناییش نداره!
The R
۲۲ اسفند ۱۳۹۵لامبو ماشین شماره یک من هست.
ولی ارتباط بیشتر از کاهش هزینه هاست. الان R8 و اوراکان شاسی و موتور یکسان دارن (البته آئودی و لامبو مشترکا توسعه دادن). یا مثلا سیستم های چهارچرخ محرک لامبو از کواترو الگو گرفته شده (البته کمی با هم متفاوت هستن)
قبل از فولکس لامبو مشکلات کیفی زیادی داشت و همینطور هزینه های استفاده از ماشیناش بالا بود و چندبار تا مرز ورشکستگی رفت. از شکستن سوپاپ ها کانتاش یا آتیش گرفتن میورا یا تا خرابی های بیشمار گیربکس دیابلو نشون دهنده مشکلات کیفی هست. البته ایرادات مونتاژ کانتاش خیلی زیاد بود و اتاقش کلی صدا داشته.
ولی در اینکه همه اونها ماشین های خاص با طراحی استثنایی و عملکرد علی بودن شکی نیست.
مورچیه لوگو اولین لامبو بود که میگفتن میشه مثل ماشین های معمولی ازش استفاده کرد.
در توانایی های مهندسی و فنی لامبو شکی نیست. هم در تولید مواد کامپوزیت جدید و هم در مهندسی پیشرانه و شاسی.
اینجا بحث مشکلات کیفی بود که لامبو بعد از فولکس اونارو خیلی کم کرده. شاید به خاطر تزریق منابع مالی فولکس بوده. شما یه مشکل عمومی تو مورچیه لوگو یا گایاردو نمیبینی در صورتی که روح خالص لامبو رو دارن.
علیرضا
۲۱ اسفند ۱۳۹۵کلا ماشینای موتور وسط به خوشکلی موتور جلو ها نیستن
The R
۲۲ اسفند ۱۳۹۵اونتادور و لافراری- اوراکان و 488- 675LT، فورد GT، آئودی R8، کاررا GT از نظر ظاهر واقعا عالی هستن.
کلی ماشین موتور وسط دیگه هم هستن که واقعا از نظر ظاهری رقیب ندارن
البته بحث SLR جداست.
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۱ اسفند ۱۳۹۵کینگ عزیز ازت انتظار نداشتم از طراحی این خودرو ایراد بگیری. قبلا هم گفتم تاحالا جایی نخوندم ک از طراحی این خودرو ایراد گرفته باشن و یا مثلا بگن طراحی زشتی داره.
کلا اگه از کلاغ هم بپرسی خوشگل ترین بچه بین حیوونا چیه میگه بچه خودم! اینو از سر تعصب نمیگه ،همش ب خاطر علاقه زیادیه ک بچش داره.
این قضیه درمورد ما دوتا هم صدق میکنه.ممکنه بعضیا از طراحی این خودرو یا 911 خوششون نیاد ولی این هیچ تاثیری در علاقه ما دوتا نمیزاره.البته زیبایی این دو خودرو خیلی بیشتر از یه بچه کلاغه .
KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
۲۲ اسفند ۱۳۹۵نه بنتلی جان نگفتم زشته گفتم نچسبه به دل نمیشینه واقعا تو عکس اول اون دوتا قشنگترن این هایپر کار استون از نظر فنی عالیه ولی ظاهری دلنشین نیست ( نمیگم زشته )
ببخشید خلاصه ………
#ali.m#
۲۱ اسفند ۱۳۹۵نظر سنجی:
آستون ونتیج :لایک
پورشه 911: دیسلایک
ارش
۲۲ اسفند ۱۳۹۵شما ها چرا اینقدر متعصبانه برخورد میکنید اخه مقایسه کردن کمپانیهای نابی مثل فراری و پورشه و استون مارتین بنز لامبورگینی و……… اشتباهه فقط باید از دیدن اینا لذت برد و از حضورشون خوشحال بود که بدون اینا دنیای خودرو معنایی نداشت.
#ali.m#
۲۵ اسفند ۱۳۹۵شما اثری از نعصب توی نظر سنجی من میبینی؟
میشه بگی کجاش؟
مقایسه بیطرفانه تعصب محسوب میشه؟
پس شما لطف کن از این بعد طرفداری هیچ تیم فوتبالی رو نکن چون فقط باید از وجودشون خوشحال بود.
:/
مرتضی مقدم
۲۲ اسفند ۱۳۹۵تمام ماشین های آستن مارتین زیبان و بعضیاشون بحق الهه زیبایین.ولی این هایپر کارش بدجور تو ذوق میزنه.احتمالا از خرچنگ تو طراحیش الهام گرفتن.البته قبول دارم الزامات حداکثر کارایی و آیروداینامیک بهیینه توی طراحی این ماشین حرف اول و آخر رو زده ولی هیچ جوری به دل نمیشینه.پرفومنس ی بحثه و زیبایی ی بحث دیگه.امیدوارم هایپر کار مرسدس انقد نا امید کننده از آب در نیاد
GOD BLESS AMERICA
۲۲ اسفند ۱۳۹۵من برای آستون مارتین ارزش قائلم اما هنوز هم احساس میکنم مثل تمام برنده ای بریتانیایی کم فروشی خاص خودش رو روی مشتری های پروپاقرص و ثروتمندش اجرا میکنه :-[
ارش
۲۲ اسفند ۱۳۹۵اینکه خیلی خوشگله چجوری ازش ایراد میگیرین نکنه چون خیلی شاخه نمی چسبه رقیب درست شده برای برندهای مورد علاقتون ازش ایراد میگیرین .من که به شخصه خیلی حال کردم باهاش.