آستون مارتین

نمایشگاه ژنو: معرفی رسمی برند پرفورمنس آستون مارتین!

آستون مارتین در نمایشگاه ژنو امسال رسماً زیرشاخه جدید خود با نام AMR را معرفی کرد. همچنین به‌منظور آشنایی مخاطبان با سبک و سیاق این برند نوپا دو نسخه مفهومی از مدل‌های رَپید و ونتیج با پسوند AMR نیز در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند.

amr_07
هدف این خودروساز از تأسیس زیرشاخه جدید ارائه تریم‌های خاص‌تر و به‌اصطلاح پرفورمنس برای محصولات خود با استفاده از تجارب مسابقات مختلف و فناوری‌های روز دنیاست؛ دقیقاً همان کاری که گروه M برای ب‌ام‌و و آاِم‌گ برای مرسدس بنز انجام می‌دهد.

amr_01
رَپید AMR درواقع اولین ساخته برند پرفورمنس آستون مارتین است. کیت بدنه اختصاصی شامل جلوپنجره، رکاب‌های جانبی، دیفیوزر عقب و قطعات مربوط به آئرودینامیک در کنار رنگ بدنه سبز بسیار تیره، استفاده از سبز لیمویی در برخی نقاط و رینگ‌های آلیاژی ۲۱ اینچی نمای جذابی خلق کرده‌اند. از طرفی خروجی بلوک ۶ لیتری V12 هم به عدد ۵۹۲ اسب بخار (۶۰۰ PS) رسیده و می‌تواند رَپید را تا سقف سرعت ۲۱۰ مایل بر ساعت (۳۳۸ کیلومتر بر ساعت) پیش ببرد.

rapide_amr_02

rapide_amr_04

داخل اتاق، قسمت‌های مختلف ازجمله کنسول میانی و پنل درب‌ها با فیبر کربن کار شده‌اند. همچنین جنس صندلی‌ها هم تماماً فیبر کربنی بوده و روکشی از جنس نوعی آلکانتارای خاص موسوم به Dark Knight بر تن دارند.

rapide_amr_10

در جانب دیگر، وَنتیج AMR با الهام از مدل مسابقه‌ای WEC V8 GT3 ساخته شده و علاوه بر نمای ظاهری اغواکننده، در بخش فنی هم یکی از قوی‌ترین نسخه‌های این مدل به حساب می‌آید. زیر کاپوت پیشرانه‌ای مشابه خودروهای GT4 با توان ۵۰۰ اسب بخار تعبیه شده که در مقایسه با سایر مدل‌های V8 رتبه نخست را کسب می‌کند؛ تنها با این تفاوت که اجازه تردد در خیابان را نخواهد داشت.

vantage_amr_pro_02
این دیو بریتانیایی همچنین به سامانه تعلیق قابل ‌تنظیم مسابقه‌ای، رینگ‌های قفل-مرکز ۱۹ اینچی، لاستیک‌های میشِلین پایلوت کاپ ۲ (Michelin Pilot Cup 2)، پرداخت فیبر کربن داخل کابین (به‌منظور کاهش وزن هرچه بیشتر) و میله‌ کشی اختصاصی اتاق ساخت برند Q مجهز شده است.

vantage_amr_pro_05
اَندی پالمِر (Andy Palmer) رئیس آستون مارتین طی صحبت‌هایی گفته: با خوشحالی تمام اعلام می‌کنم که رَپید AMR و وَنتیج AMR به‌زودی روی خط تولید خواهند رفت. البته تیراژ هردو نسخه بسیار محدود و به ترتیب برابر با ۲۱۰ و ۷ دستگاه خواهد بود. این تازه شروع یک برنامه هیجان‌انگیز است؛ در آینده نه‌چندان دور تمامی مدل‌های آستون مارتین یک گونه AMR هم خواهند داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    خداییش این هایپر کار استون واقعا نچسبه اصلا به دل نمیشینه تو عکس اول اون دوتا زیباترن نسبت بش /./////

    1. Alireza

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (7 ديدگاه)

      این کانسپت .نسخه اصلی سال وقابل تولید سال آینده معرفی میشه

    2. The R

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (93 ديدگاه)

      از نظر ظاهری شاید خوب نباشه ولی در کل (صرف نظر از این مدل) وقتی مهندسی یه ماشین بر جنبه طراحیش اولویت پیدا کنه (ومهمتر باشه و تعادل برقرار نباشه) نتیجه این میشه که یه ماشین با پرفرمنش عالی ولی قیافه نچسب داری.
      برعکس ماشین های ایتالیایی قدیمی همه خوشگل بودن و حس و حال خوشون رو داشتن ولی مشکلات مکانیکی هم داشتن.
      فرا ری 275 یا دیتومازو منگوستا یا آلفارومئو مونترئال یا حضرت لامبو میورا.
      ولی خوب الان فراری هم خوشگله هم مکانیکی خوبه.
      لامبو هم که مهندسیش آلمانیه و بدون ایراد، طراحی هم ایتالیایی و عالی.

      1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

        ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        دوست عزیز این حرفت چ معنی ای داره آخه؟! کسی ندونه فک میکنه کارخونه لامبورگینی همش خالیه و یکی یه گوشه نشسته داره برا خودش طراحی میکنه!
        ارتباط لامبورگینی با فولکس فقط در حدیه ک هزینه های تولیدش کم بشه و این هیچ ربطی ب تواناییش نداره!

        1. The R

          ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (93 ديدگاه)

          لامبو ماشین شماره یک من هست.
          ولی ارتباط بیشتر از کاهش هزینه هاست. الان R8 و اوراکان شاسی و موتور یکسان دارن (البته آئودی و لامبو مشترکا توسعه دادن). یا مثلا سیستم های چهارچرخ محرک لامبو از کواترو الگو گرفته شده (البته کمی با هم متفاوت هستن)
          قبل از فولکس لامبو مشکلات کیفی زیادی داشت و همینطور هزینه های استفاده از ماشیناش بالا بود و چندبار تا مرز ورشکستگی رفت. از شکستن سوپاپ ها کانتاش یا آتیش گرفتن میورا یا تا خرابی های بیشمار گیربکس دیابلو نشون دهنده مشکلات کیفی هست. البته ایرادات مونتاژ کانتاش خیلی زیاد بود و اتاقش کلی صدا داشته.
          ولی در اینکه همه اونها ماشین های خاص با طراحی استثنایی و عملکرد علی بودن شکی نیست.
          مورچیه لوگو اولین لامبو بود که میگفتن میشه مثل ماشین های معمولی ازش استفاده کرد.
          در توانایی های مهندسی و فنی لامبو شکی نیست. هم در تولید مواد کامپوزیت جدید و هم در مهندسی پیشرانه و شاسی.
          اینجا بحث مشکلات کیفی بود که لامبو بعد از فولکس اونارو خیلی کم کرده. شاید به خاطر تزریق منابع مالی فولکس بوده. شما یه مشکل عمومی تو مورچیه لوگو یا گایاردو نمیبینی در صورتی که روح خالص لامبو رو دارن.

    3. علیرضا

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (757 ديدگاه)

      کلا ماشینای موتور وسط به خوشکلی موتور جلو ها نیستن

      1. The R

        ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (93 ديدگاه)

        اونتادور و لافراری- اوراکان و 488- 675LT، فورد GT، آئودی R8، کاررا GT از نظر ظاهر واقعا عالی هستن.
        کلی ماشین موتور وسط دیگه هم هستن که واقعا از نظر ظاهری رقیب ندارن
        البته بحث SLR جداست.

    4. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      کینگ عزیز ازت انتظار نداشتم از طراحی این خودرو ایراد بگیری. قبلا هم گفتم تاحالا جایی نخوندم ک از طراحی این خودرو ایراد گرفته باشن و یا مثلا بگن طراحی زشتی داره.
      کلا اگه از کلاغ هم بپرسی خوشگل ترین بچه بین حیوونا چیه میگه بچه خودم! اینو از سر تعصب نمیگه ،همش ب خاطر علاقه زیادیه ک بچش داره.
      این قضیه درمورد ما دوتا هم صدق میکنه.ممکنه بعضیا از طراحی این خودرو یا 911 خوششون نیاد ولی این هیچ تاثیری در علاقه ما دوتا نمیزاره.البته زیبایی این دو خودرو خیلی بیشتر از یه بچه کلاغه .

      1. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

        ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        نه بنتلی جان نگفتم زشته گفتم نچسبه به دل نمیشینه واقعا تو عکس اول اون دوتا قشنگترن این هایپر کار استون از نظر فنی عالیه ولی ظاهری دلنشین نیست ( نمیگم زشته )
        ببخشید خلاصه ………

  2. #ali.m#

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    نظر سنجی:
    آستون ونتیج :لایک
    پورشه 911: دیسلایک

    1. ارش

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      شما ها چرا اینقدر متعصبانه برخورد میکنید اخه مقایسه کردن کمپانیهای نابی مثل فراری و پورشه و استون مارتین بنز لامبورگینی و……… اشتباهه فقط باید از دیدن اینا لذت برد و از حضورشون خوشحال بود که بدون اینا دنیای خودرو معنایی نداشت.

      1. #ali.m#

        ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        شما اثری از نعصب توی نظر سنجی من میبینی؟
        میشه بگی کجاش؟
        مقایسه بیطرفانه تعصب محسوب میشه؟
        پس شما لطف کن از این بعد طرفداری هیچ تیم فوتبالی رو نکن چون فقط باید از وجودشون خوشحال بود.
        :/

  3. مرتضی مقدم

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (177 ديدگاه)

    تمام ماشین های آستن مارتین زیبان و بعضیاشون بحق الهه زیبایین.ولی این هایپر کارش بدجور تو ذوق میزنه.احتمالا از خرچنگ تو طراحیش الهام گرفتن.البته قبول دارم الزامات حداکثر کارایی و آیروداینامیک بهیینه توی طراحی این ماشین حرف اول و آخر رو زده ولی هیچ جوری به دل نمیشینه.پرفومنس ی بحثه و زیبایی ی بحث دیگه.امیدوارم هایپر کار مرسدس انقد نا امید کننده از آب در نیاد

  4. GOD BLESS AMERICA

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    من برای آستون مارتین ارزش قائلم اما هنوز هم احساس میکنم مثل تمام برنده ای بریتانیایی کم فروشی خاص خودش رو روی مشتری های پروپاقرص و ثروتمندش اجرا میکنه :-[

  5. ارش

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    اینکه خیلی خوشگله چجوری ازش ایراد میگیرین نکنه چون خیلی شاخه نمی چسبه رقیب درست شده برای برندهای مورد علاقتون ازش ایراد میگیرین .من که به شخصه خیلی حال کردم باهاش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا