آستون مارتینرولز رویس

دوئل رولزرویس ریث و آستون‌مارتین DB11

در قسمت‌های پایانی دور سوم مرحلۀ مقدماتی سری رقابت‌های جذاب و هیجان‌انگیز پدال، امروز نوبت به گروه کوپه‌های بزرگ لوکس رسیده است. در دوئل قبلی این گروه، مرسدس بنز S کلاس کوپه در برابر بنتلی کانتیننتال GT قرار گرفت که طی این رقابت مجموعاً تعداد ۲۳۲۲ رأی به ثبت رسیده است. سهم S کلاس از این آراء، ۱۲۹۵ رأی و سهم کانتیننتال ۱۰۲۷ رأی است که بنابراین رقیب آلمانی با کسب ۵۶ درصد از کل آراء به مرحلۀ بعدی صعود می‌کند. امروز اما دو کوپه یا گرند تورر لوکس بریتانیایی یعنی رولزرویس ریث و آستون‌مارتین DB11 در برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند.

مرسدس بنز S کلاس کوپه

بنتلی کانتیننتال

ب‌ام‌و سری ۶

مازراتی گرن توریزمو

مرسدس بنز S کلاس کوپه

ب‌ام‌و سری ۶

رولزرویس ریث

آستون‌مارتین DB11

آستون‌مارتین ونکوئیش

فراری GTC4

؟

؟

مرسدس بنز SL

لکسس LC

؟

رولزرویس ریث

رولزرویس برای اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳ این کوپهٔ بزرگ فوق لوکس را با نام ریث رونمایی کرد. البته این نام پیشینهٔ کهنی در تاریخ رولزرویس دارد چراکه برای اولین بار از نام ریث در سال ۱۹۳۸ برای یک سدان لوکس استفاده شده بود. رولزرویس ریث روی پلت‌فرم نسل قبلی ب‌ام‌و سری ۷ ساخته شده که در سدان گوست هم بکار رفته است. به همین دلیل در اصل ریث نسخهٔ کوپهٔ گوست محسوب می‌شود. همچنین نمونهٔ کابریولت این خودرو نیز با نام داون تولید می‌شود؛ بنابراین، سه خودروی گوست، ریث و داون از لحاظ ظاهری بسیار به هم شباهت دارند. ریث پس از نسخهٔ کوپهٔ فانتوم، دومین کوپهٔ رولزرویس محسوب می‌شد و در سطحی پایین‌تر از فانتوم کوپه قرار داشت اما به‌تازگی خبر رسیده که نسل جدید فانتوم کوپه تولید نخواهد شد و بنابراین ریث به تنها کوپهٔ رولزرویس تبدیل شده و جای خالی برادر بزرگ‌ترش را پُر خواهد کرد. البته ریث از فرم طراحی فست‌بک برخوردار است که آن‌را از فانتوم کوپه متمایز می‌کند اما مانند تمامی محصولات رولزرویس، درهای آن به‌صورت عکس معمول باز می‌شود. برای این کوپهٔ فوق لوکس تنها یک پیشرانه در نظر گرفته شده که از نوع ۶.۶ لیتری V12 توئین توربو است. این موتور که ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد، نسخه‌ای از سری پیشرانه‌های دوازده سیلندر ب‌ام‌و است که در مدل 760Li نیز بکار می‌رود. نیروی این موتور در ریث توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. در فستیوال سرعت گودوود، رولزرویس نسخۀ جدیدی از ریث را بنام Black Badge رونمایی کرد که تغییراتی ظاهری در آن اعمال شده و گشتاور بیشتری هم معادل ۸۷۰ نیوتن متر دارد.

آستون‌مارتین DB11

پیشینهٔ محصولات سری DB آستون‌مارتین به سال ۱۹۴۸ و مدل DB1 بازمی‌گردد. این خودرو اولین محصول آستون‌مارتین تحت مدیریت آقای دیوید براون بود که حروف D و B در نام آن از نام همین مدیر جدید گرفته شده بود. بدین ترتیب حیات سری DB آستون‌مارتین آغاز شده و در نسل‌های مختلف به تولید رسیدند درحالی‌که همچنان این شیوهٔ نام‌گذاری در محصولات آستون‌مارتین حفظ شده است. سری DB در محصولات آستون‌مارتین را می‌توان مخصوص پرچم‌دارهای تولید انبوه دانست چراکه همواره خودروهای DB از بالاترین محصولات آستون‌مارتین بوده‌اند. جدیدترین عضو این خانواده، مدل DB11 است که به‌تازگی معرفی شده است. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ به‌عنوان جایگزین مدل DB9 معرفی شد. مدلی که خود جایگزین DB7 بود و از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۶ تولید می‌شد. آستون‌مارتین برای DB11 اقدام به طراحی و ساخت یک پیشرانهٔ دوازده سیلندر کاملاً جدید کرده است که طبق روند جاری در صنعت خودروسازی، برای اولین بار به سیستم پرخوران مجهز شده است. این موتور از نوع ۵.۲ لیتری V12 توئین توربو است که ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. البته آستون‌مارتین چند وقتی است که همکاری‌هایی را با مرسدس بنز آغاز کرده است و به همین دلیل به‌تازگی نسخهٔ هشت سیلندر DB11 را هم معرفی نموده که از پیشرانهٔ ۴ لیتری توئین توربوی مرسدس-آام‌گ استفاده می‌کند. ولی ما برای این دوئل جهت هماهنگی با رولزرویس ریث همان نسخهٔ دوازده سیلندر DB11 را انتخاب کرده‌ایم. این گرند تورر لوکس بریتانیایی فعلاً فقط به‌صورت کوپه تولید می‌شود اما در آیندهٔ نزدیک نسخهٔ کابریولت آن‌هم معرفی خواهد شد که طبق رسم آستون‌مارتین، Volante نام خواهد داشت.

 

مشخصات فنی

آستون‌مارتین DB11

رولزرویس ریث

پیشرانه ۵.۲ لیتری V12 ۶.۶ لیتری V12
تنفس توئین توربو توئین توربو
قدرت ۶۰۰ اسب بخار ۶۲۵ اسب بخار
گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب
شتاب صفرتاصد ۳.۹ ثانیه ۴.۳ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۲.۳ ثانیه ۱۲.۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر/ساعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۳.۸ لیتر (ترکیبی) ۱۳.۸ لیتر (ترکیبی)
وزن ۱۹۵۰ کیلوگرم ۲۴۹۵ کیلوگرم
طول ۴.۷۴ متر ۵.۲۸ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۸۰ متر ۳.۱۱ متر
قیمت پایه ۲۱۴,۸۲۰ دلار ۳۰۰,۰۰۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9800083]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. فرزاد لاکچری

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (119 ديدگاه)

    این استون مارتین لامصب بدجوری دلربایی می‌کنه ایشالا یه روز بشینم پشتش و حسابی بگازونمش

    1. aston martin

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      اصا شک ندارم راجب انتخابم

    2. itsnavid

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (4 ديدگاه)

      واقعا رولزرویس با هیچ ماشین دیگه ای قابل قیاس نیست زیبایی و کیفیتی و لوکس بودنی که رولزرویس داره کاملا بی رقیبه چون کاملا دست سازه یک اثر هنری محسوب میشه ساختن هر 1 رولزرویس بسته به میزان سفارشی سازی مشتری بین 6 ماه تا 1 سال تمام طول میکشه و یه ماشینی مثل استون مارتین تو کمتر از 18 ساعت ساخته میشه و در بسیاری از موارد از برند های دیگه کمک میگیره (مثلا سوییچش رو ولوو تولید میکنه یا سیستم کامپوترش مال بنزه) …..از طرفی تو رولزرویس جایی از ماشین نیست که شما نتونید شخصی سازی کنید حتی میتونید رنگ ماشین یا چرم داخلش رو با رنگ لباس مورد علاقتون سفارش بدید!!!!!!!!!!!! و کیفیت سواری و راحتی و بی صدا بودن رولزرویس دقت بی بهایت به جزییات و سرعت و عملکرد خیره کننده طراحی هماهنگ و لوکس و با ابهت باعث میشه انتخاب من با اختلاف رولزرویس باشه البته استون مارتین هم همیشه جزو زیبا ترین ماشین ها بوده و قابل احترامه….

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. ?Challenger?

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (182 ديدگاه)

    ظاهر اسپورت تر و جوان پسند تر استون مارتین_طراحی داخلی استون مارتین _ و ویژگی های فنی بهتر استون مارتین و قیمت کمتر باعث شد به استون مارتین رای بدم

  3. (ali(CHEVY NOVA

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    استون مارتین خصوصىات اسپرتش بىشتر تا رقىب
    من استون مارتىن رو انتخاب مىکنم

  4. Behnam.xan

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (156 ديدگاه)

    در لوکس بودن رولزرویس حرف اول و میزنه
    DB11 هم عالیه ولی از ریث بیشتر خوشم اومد و بهش رای دادم?

  5. Khan

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (362 ديدگاه)

    هرچقدر از داخل RR خوشم اومد ولی عکس چهارم خرابش کرد
    به دلم ننشست طراحی عقبش

  6. ?Challenger?

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (182 ديدگاه)

    اولش خواستم بیام به ریث رای بدم . اومدم جدول رو نگاه کردم نظرم یکم عوض شد. بعدش طراحیاشون رو مقایسه کردم نظرم کلا عوض شد و به استون مارتین رای دادم. منو ببخش ریث?

  7. Meysam..Laferrari

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (581 ديدگاه)

    طراحی رولز رویس بیشتر بدرد هیژده چرخ میخوره با اختلاف زیاد استون مارتین
    با تشکر

  8. حسین

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    واقعا آدم نمیدونه به کدوم رای بده

  9. علیرضا

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (337 ديدگاه)

    استون فوق العادست
    واقعا دلرباست
    من که همیشه زمینه گوشیو و بک گراند تلگرامم عکس استون مارتینه ??

  10. محمد شجاعی

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (15 ديدگاه)

    اصلا رولز رویس نباید کوپه با این فیس میساخت.این فیس از نظر من مخصوص سدانه.ولی فیس استون مارتین ذاتا مخصوص کوپه است.از نظر من رولزرویس باید برای کوپه هاش یه فیس جدید و جوون پسند طراحی کنه.من که صرفا به خاطر ناهماهنگی فیس رولزرویس با کلاسش بهش رای نمیدم.رای من استون مارتینه.

  11. DEADPOOL

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (164 ديدگاه)

    آقا فک کنم کنترل سخت گیرانه کامنتا شروع شده☹
    بهرحال تاثیری روی انتخاب DB11ازطرف من نداشت
    اون قسمته گرندتور که این ماشینو جرمی تست کرد بینهایت ازش خوشم اومد بادقت که نگا میکردم انگار داره روهوا راه میره بدون هیچ تکونی

  12. AMIR SCHUMACHER

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    این ۲ تا از ۲ دنیای متفاوت هستن با ۲ هدف ساخت کاملا متفاوت.

    کلا از موتور های حجیم و پرسیلندر خیلی حوشم میاد. مخصوصا V۱۲ و V۱۰ های ۴/۵ لیتر به بالا. اسپورت هم باشه چه بهتر.

    بهترین انتخابم هم در این کلاس زیر ۳۰۰۰۰۰ دلار آئودی آر۸ وی۱۰ و اوراکان هستن. بالای ۳۰۰۰۰۰ تا هم پرچم‌داران لامبورگینی و فراری.

    اینجا هم به استون رای میدم

    قیمتش نسبت به چیزی که انتظارش رو‌ داشتم کمتر بود. فکر نمیکردم استون ۱۲ سیلندر زیر ۲۵۰/۰۰۰ تا داشته باشه.

    قیمت دی‌بی۱۱ واقعا جالب بود برام.

    بنتلی کانتیننتال رو هم خیلی دوست داشتم‌ یه بار دیگه در این دوئل ها ببینم. متاسفانه بیشتریا به اس‌کلاس رای دادن ، شاید حق هم داشتن. کاش کانتیننتال رو با رولزرویس ریث مینداختین و DB11 رو‌ با اس‌کوپه. شاید اینا بیشار رقیب هم بودن‌

  13. charger

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (396 ديدگاه)

    از اونجایی که همه رولزرویس رو به عنوان یه ماشین فوق لوکس میشناسن به نظرم تولید کوپه و شاسی بلند زیاد منطقی. نیست و باید تمرکزش رو روی سدان های بی نظیرش متمرکز کنه

  14. MehdiTurbo

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2361 ديدگاه)

    داخل استون خیلی جوون پسند و هیجانی تره رولزرویس بیشتر به درد بچه پولدار بودن میخوره ک باش بری شرکت ددیو بیای.

  15. ونوم اف ۵

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    من به استون مارتین رای دادم چون بنظرم ماشین کوپه باید یه مقدار چاشنی اسپرت هم داشته باشه ولی در کل رولزرویس هم عالیه

  16. سام

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (899 ديدگاه)

    دو تا جواهر بریتانیایی!…انتخاب بین این دو بسیار سخت است ولی من رولزرویس ریث را بیشتر می پسندم.

  17. امیر

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (730 ديدگاه)

    واقعا رولز رویس شاهکار مهندسی و هنری است.در حالی که وزن و حجم موتور بیشتری دارد مصرف سوختش با استون برابر است
    هر چند از لحاظ زیبایی و لاکچری بودن هم بی رقیب است و حرفی برای گفتن نمی گذارد…

  18. Kamy R

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (51 ديدگاه)

    من یکی به شخصه واسه کاربرای الکی متعصب پدال متاسفم که تمامی محصولات مازراتی رو تو دور اول حذف کردن . مقابسه ی مازراتی و بی ام و (یا رنجروور ) مثل مقایسه ی میباخ و فانتوم میمونه . درسته مازراتی امکاناتش کمتر و طراحیه داخلیش ضعیف تره ، ولی اسم مازراتی که ارزون ترین ماشینش سه چهار برابر ارزون ترین ماشین بی ام و هست کافیه??

    1. AMIR SCHUMACHER

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      برو عمو از این شوخی ها نکن
      BMW هیچ‌چی کم از مزراتی نداره
      فکر نکنم تا ۲ سال پیش میدونستی خودروسازی به اسم‌ مزراتی اصلا وجود داره.

  19. حامد

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (40 ديدگاه)

    خیلی سخته من که نتونستم تو این یکی رای بدم?

  20. Fit Demon

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    میشه با پرداخت 85 هزار دلار کمتر
    یه ماشین با ظاهر و مشخصات فنی بهتر خرید

  21. Hamid...Audi

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (713 ديدگاه)

    بدون نگاه کردن به جدول رولز رویس

    1. itsnavid

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (4 ديدگاه)

      واقعا نیازی به نگاه کردن به جدول نیست رولزرویس ماشینی هست که پادشاه ها ازش استفاده میکنن

  22. حمید ع

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (241 ديدگاه)

    اونقد تو بند قیمت و مصرف سوخت و قدرت گیر کردیم که اگه بجای استون مارتین تو مقایسه داج چلنجر هلکت 70000 دلاری تو این مقایسه
    اومده بود بازهم ی عده زیادی میگفتن مصرفش کمتره،قدرت و شتابشم بیشتره پس داج بهتره از رولزروس..بدون توجه به فلسفه وجود رولزرویس!

  23. m.m

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (54 ديدگاه)

    دوستان میشه بگین نیسان پیکاپ مدل ۹۶ هست یا ن؟؟
    و اگر هست قیمتش رو لطف کنین و بگین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا