آستونمارتین بهتازگی نسل جدید مدل ونتیج را معرفی کرده و تقریباً آمادهٔ تولید آن برای مدل ۲۰۱۸ است اما برای این سوپراسپرت جدید بریتانیایی لیست انتظاری تا سال ۲۰۱۹ وجود دارد؛ ولی برای کسانی که بیش از این بتوانند صبر کنند مدلهای مختلی از ونتیج جدید وجود خواهد داشت که شامل نمونهٔ گیربکس دستی V8 و مدل کابریولت میشود؛ اما غیر از اینها، احتمال ارائهٔ نسخهٔ V12 ونتیج هم وجود دارد. دراینباره مدیرعامل آستونمارتین آقای «اندی پالمر» گفته است که هنوز تصمیم نهایی در مورد ساخت ونتیج V12 گرفته نشده است اما مانعی جهت نصب پیشرانهٔ بزرگتر در این خودرو وجود ندارد. حتی تصاویر جاسوسی هم آزمایش یک ونتیج V12 در پیست نوربرگرینگ را نشان میدهند.
پالمر دراینباره به Autocar گفته است:
«از لحاظ فنی این کار کاملاً امکانپذیر است. پیشرانهٔ دوازده سیلندر DB11 بهگونهای طراحی شده که امکان نصب در خودروهای دیگری را هم دارد؛ بنابراین بدون نیاز به تغییرات عمده میتوان این موتور V12 را در ونتیج هم نصب نمود».
اما بااینحال چالش اصلی برای مهندسین این است که مطمئن شوند موتور بزرگتر تعادل ونتیج را بر هم نخواهد زد.
پالمر ادامه میدهد:
«موتور V12 ویژگیهای خوب زیادی دارد اما وزن بیشتر آن تفاوتهایی را ایجاد میکند که ما باید آنرا در نظر داشته باشیم».
نسل جدید ونتیج ظاهر جدید و سادهای دارد که ترکیبی از نسل قبلی و مدل DB11 است. در زیر کاپوت این سوپراسپرت بریتانیایی فعلاً یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی ساخت مرسدس-آامگ قرار دارد که ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۸۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. همچنین وزن این خودرو با یک رژیم غذایی به میزان ۱۳۶ کیلوگرم نسبت به نسل قبلی کاهش یافته و به ۱۵۳۰ کیلوگرم رسیده است. وزن کمتر در کنار قدرت مناسب پیشرانه موجب شده که ونتیج جدید بتواند ظرف ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند و نهایتاً به حداکثر سرعت ۳۱۳ کیلومتر در ساعت برسد.
قیمت نسل جدید ونتیج در ایالاتمتحده از ۱۵۰ هزار دلار آغاز میشود و تحویل آن به خریداران نیز از سهماههٔ دوم سال آینده صورت میگیرد. آستونمارتین اما طی سالهای آینده پروژههای زیادی را در دست توسعه دارد. فعلاً مدلهای DB11 و ونتیج معرفی شدهاند و گام بعدی معرفی نسل جدید مدل ونکوئیش است. سپس این شرکت نخستین کراساوور خود با نام DBX را معرفی خواهد کرد.
F۲۲RAPTOR
۲۸ آذر ۱۳۹۶بشخصه معتقدم که نسخه v12 برخلاف. نسخه v8که برای قشر جوان طراحی شده، هدف اصلیش. افراد بالای ۴۰ ساله
ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)
۲۸ آذر ۱۳۹۶اگه پولشو داشتم میخریدم اول میبردم نمایندگی بنز تا قدرت واقعی این موتور که تو نسخه 63 sبرابر با 603 اسب بخار تحویلم بده نمیدونم چرا استون مارتین درخواست کاهش قدرت این موتور به بنز داده
حسین
۲۸ آذر ۱۳۹۶یه موتور ۸ سیلندر ۴۰۰۰ سیسی توییم توربو با ۵۰۰ اسب بخار در کنار قیمت ۱۵۰هزار دلاری ماشین ، چیز عجیبی نیست!
نمیگم ضعیفه اما برای فروش بیشتر باید سورپریز بهتری داشته باشه استون مارتین!
shirko.mercedesbenz
۲۸ آذر ۱۳۹۶تک تک اعضای این ماشین بی نقصه ، فقط جای سواله که چراغای جلوشو از روی چه اصولی طراحی کردن ؟؟
محمد
۲۸ آذر ۱۳۹۶نمی دونم چرا جلوی ماشین اینقدر ساده طراحی شده
ELDORADO
۲۹ آذر ۱۳۹۶باهمه احترام چراعای جلوش خیلی زشتن ادمو یجورایی یاد میاتا میندازه طراحیش فانتزیه تا باوقار