آستونمارتین با معرفی DBS سوپرلگرا، دو نام پرافتخار و ارزشمند تاریخ خود را در یک خودرو ترکیب کرده است؛ بنابراین این خودرو باید فراتر از محصولات معمولی و قبلی آستونمارتین باشد تا لیاقت یدک کشیدن این دو نام باشکوه را داشته باشد. برای فهمیدن اینکه آیا در واقعیت چنین چیزی هست یا نه، برای اولین بار به آزمایش رانندگی با این جنگندهٔ جدید بریتانیایی پرداختهایم.
شاید خودروهای زیادی را بتوان گرند تورر دانست اما یک گرند تورر واقعی خودرویی است که برای سه ویژگی طراحی شده باشد: سرعت بالا در راحتی عالی با استایلی که موجب جلب نظر دیگر رانندگان شود. با توجه به این تعریف، شاید DBS سوپرلگرا یکی از بهترین گرند تورهای بازار باشد. البته این موضوع تعجبی هم ندارد چراکه در طول دهههای گذشته آستونمارتین بهعنوان سازندهٔ برتر خودروهای گرند تورر شناخته شده است؛ اما هرچند در تاریخ این شرکت، گرند توررهای موفق زیادی وجود دارد، DBS سوپرلگرا که بر اساس مدل DB11 ساخته شده، یک جهش بزرگ در زمینهٔ هنر ساخت گرند تورر محسوب میشود.
درحالیکه محصولات قدیمی آستونمارتین خودروهایی عالی برای پیمودن کشورها بودند، اما هرگز کشش خطی ساختههای فراری، پورشه یا بنتلی با قیمت برابر را نداشتند. مثلاً آخرین ونکوئیش، قدرتی کمتر از تنها ۶۰۰ اسب بخار داشت هنگامیکه زیر کاپوت فراری F12 تعداد ۷۴۰ اسب در حال شیهه کشیدن بودند. یا نسخهٔ هشت سیلندر بنتلی کانتیننتال GT بهراحتی میتوانست ونتیج V8 S با ۴۳۰ اسب بخار را مغلوب کند؛ اما DBS سوپرلگرا با یکی از جذابترین نامها و جذابترین استایلها، باقدرت به میدان آمده تا شکوه و عظمت نام آستونمارتین را به رقبا نشان دهد.
شاید بتوان DBS سوپرلگرا را زیباترین ساختهٔ تاریخ آستونمارتین دانست. ازهرجهتی که به این مجسمهٔ خوشتراش بریتانیایی نگاه میکنیم، خیرهکننده است. نمای جلویی خودرو شاهکار است، پروفیل جانبی هوشمندانه طراحی شده و قسمت عقبی با چراغهای باریک متصلبههم، زیباترین نمونهای است که تاکنون در یک آستونمارتین دیده شده است. در این بخش همچنین نوشتهٔ ASTON MARTIN بهصورت کرومی کار شده است که شاید لزومی به وجود آن نباشد. البته خریداران در بازارهای نوظهور مثل چین همیشه نمیتوانند تشخیص دهند خودرویی که میبینند ساخت چه برندی است اما در DBS با چنین طراحی قوی و نمادینی نیازی به نوشتن نام برند نیست.
در بسیاری از موارد، یک گرند تورر با پیشرانهٔ خود شناخته میشود. در زیر کاپوت فیبر کربنی DBS سوپرلگرا همان قلب شرور ۵.۲ لیتری V12 توئین توربوی مدل DB11 قرار دارد که سختافزار آن بدون تغییر باقیمانده اما با ایجاد تغییراتی مثل افزایش بوست توربوها تا ۵ psi، حالا خروجی این موتور به ۷۲۵ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کرده است. البته این جنتلمن بریتانیایی هنوز هم قدرت کمتری نسبت به رقبای خود دارد ولی بااینوجود آنقدر قوی هست که لرزه به اندام آنها بیندازد. به گفتهٔ مدیر اجرایی DB11 و DBS، این بیشترین قدرتی است که این موتور دوازده سیلندر میتواند تولید کند مگر اینکه بهصورت فیزیکی توربوشارژرهای آن با نمونههای بزرگتری جایگزین شوند.
برای انتقال این قدرت بیشتر نیز به گیربکس جدیدی نیاز است و به همین دلیل یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF با قابلیت انتقال گشتاور بالا برای DBS سوپرلگرا در نظر گرفته شده که تمام قدرت و خشم موتور را از طریق یک میلگاردان فیبر کربنی به چرخها منتقل میکند. البته DBS به بسیاری از این دندهها نیازی ندارد زیرا حداکثر کشش و گشتاور موتور از دور تنها ۱۸۰۰ rpm در اختیار راننده قرار میگیرد و درنتیجه خودرو را ظرف تنها ۳.۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت میرساند و امکان رسیدن به حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعت را هم برای آن فراهم میکند.
البته ممکن است شتاب صفرتاصد DBS سوپرلگرا در حد سوپراسپرتهایی چون مکلارن 720S یا لامبورگینی اونتادور نباشد اما این تمام ماجرا نیست زیرا آستونمارتین ادعا میکند این ماشین میتواند هنگامیکه گیربکس در دندهٔ چهار قرار دارد، ظرف تنها ۴.۲ ثانیه از سرعت ۸۰ به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برسد که حدود یک ثانیه از فراری ۸۱۲ سوپرفست سریعتر است؛ اما بااینحال، سوپرلگرا به لطف فرمان آرامتر، احساس عصبانیت کمتری نسبت به فراری دارد. به همین دلیل، DBS سوپرلگرا با وجود قدرت فوقالعاده، هنوز هم در درجهٔ نخست یک گرند تورر است نه یک سوپراسپرت. این در حالی است که آستونمارتین فرزند جدید خود را یک سوپر گرند تورر میداند که این یعنی ترکیبی از گرند تورر و سوپراسپرت.
سیستم تعلیق DBS سوپرلگرا سه حالت مختلف شامل GT، اسپرت و اسپرت پلاس دارد که خودرو بهطور پیشفرض در حالت GT قرار دارد. در این حالت، با وجود رینگهای غولپیکر ۲۱ اینچی، خودرو باظرافت نسبت به نواقص جاده واکنش نشان میدهد. همچنین در جادههای صاف نیز DBS بدون از دست دادن کنترل، دقیقاً همانطوری عمل میکند که راننده میخواهد. علاوه بر این، این ماشین به لطف ۱۸۰ کیلوگرم داونفورس، در سرعتهای بالا ثبات و پاسخگویی مناسبی دارد درحالیکه پیچها را هم با سرعت طی میکند. این در حالی است که ۱۵ میلیمتر ارتفاع کمتر، ۱۰ میلیمتر فاصلهٔ عرضی بیشتر محورها و ۱۵ درصد سفتتر بودن فنرها نسبت به DB11، در چرخشهای سریع خود را کاملاً نشان میدهد. در حالت اسپرت نیز همچنان خودرو خوب عمل میکند ولی در حالت اسپرت پلاس، DBS سوپرلگرا کمی سفت احساس میشود که البته قابل پیشبینی است چراکه در این حالت، تعلیق خشکتر میشود.
هنگامیکه سعی میشود تمامی گشتاور موتور به جاده منتقل گردد، کمی احساس عدم کنترل در قسمت عقب به راننده دست میدهد و گویی تعلیق عقب در حال مبارزه است تا کنترل ماشین را حفظ کند؛ اما پس از این واکنش اولیه، این جانور چموش رام شده و بهراحتی کنترل میشود. DBS سوپرلگرا صدای رعدآسایی هم دارد که به لطف سیستم اگزوز جدید، ۱۰ دسیبل بیشتر از DB11 است. بهمنظور توزیع وزن هرچه بهتر نیز پیشرانهٔ DBS سوپرلگرا تا حد امکان به سمت عقب کشیده شده و همچنین گیربکس هم در قسمت عقبی خودرو نصب شده است. درنتیجهٔ این اقدامات، توزیع وزن ماشین به ۵۱-۴۹ در جلو و عقب رسیده که بسیار به حد مطلوب و همینطور سوپرسپرتهای موتور وسط نزدیک است. علاوه بر این، به لطف استفاده از فیبر کربن در قسمتهای مختلف مثل ترمزها، وزن DBS سوپرلگرا ۷۲ کیلوگرم کمتر از وزن ۱.۹ تنی DB11 شده است.
وجود صندوق باری به حجم ۲۷۰ لیتر و ظرفیت سرنشین ۲+۲ به همراه کابینی پوشیده از چرم در DBS سوپرلگرا، کفهٔ ترازو را به سمت گرند تورر بودن آن سنگین کرده است؛ اما درعینحال، این اعجوبهٔ بریتانیایی عملکردی در حد سوپراسپرتها را هم ارائه میکند. DBS سوپرلگرا خودرویی است که فاصلهٔ میان مدل نرمتر DB11 و مدل اسپرت ونتیج را پُر میکند. این سوپر گرند تورر، پویایی کافی را بدون قربانی کردن ذرهای از راحتی در اختیار راننده قرار میدهد. این ماشین برای کسانی ساخته شده که حداکثر همهچیز را میخواهند. قویترین، سریعترین و منحصربهفردترین؛ اما بهتر از همهٔ اینها این است که DBS سوپرلگرا هنوز هم مانند یک آستونمارتین اصیل احساس میشود.
مشخصات فنی آستونمارتین DBS سوپرلگرا
Aston Martin DBS Superleggera 2018 | |
پیشرانه | ۵.۲ لیتری V12 توئین توربو |
قدرت | ۷۲۵ اسب بخار |
گشتاور | ۹۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۳.۴ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۴۰ کیلومتر در ساعت |
مصرف سوخت | ۱۲.۳ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۲+۲ |
قیمت پایه | ۳۰۴,۹۹۵ دلار |
منابع
MotorTrend
Motor1
AutoExpress
فقط انگلستان
۱۵ مرداد ۱۳۹۷به این میگن یه ماشین فوق العاده عالی و فوق العاده زیبا
آدم هر چقدر هم ازش تعریف بکنه بازم کم گفته یک شاهکار به تمام معنا
آستون مارتین خیلی خوب داره پیش میره سوپر اسپورت آیندش هم که خود شرکت آستون مارتین گفته از این هم زیباتره و شاسی بلندشون که ممکنه جزو زیباترین ها باشه
دیگه آدم از یه ماشین چی میخواد که این نداشته باشه از هر نظر لایق تحسین هستش.
Khosrow
۱۵ مرداد ۱۳۹۷به شدت زشت / واقعا زشته ..
طاها
۱۶ مرداد ۱۳۹۷واقعا برات متاسفم تو یه تعصبی هستی که چشمت روی اینهمه زیبایی بستست
akrh78
۱۹ مرداد ۱۳۹۷تو نخر پولشو بده من بخرم خیلی هم خوبه
مانی
۱۶ مرداد ۱۳۹۷۱۰ دسیبل صدای بیشتر یعنی موج صوتی که این ماشین تولید میکنه ۱۰۰ برابر قدرت بیشتری داره خخخخخ آخه دسیبل لگاریتمیه فکر میکنم این قدر صدا لازم نباشه
آستن به روزهای اوجش بگرشته،شتاب گیری ثانویش وحشتناکه،اینقدر خوشگله که کمتر رقیبی واسش پیدا میشه
یه ماشینه همه چیز تمومه،سریع،پر شتاب،لوکس،زیبا،با اصلت،با پرستیژ
مرسدس باید سهام خودش رو تو آستن افزایش بده با هم دیگه رلزریس و بنتلی رو له کنن
ای بابا یک ساعت نوشتم دیدم همین چیزا رو نوشتی خخخخ
SFXSuperFast
۱۶ مرداد ۱۳۹۷نوشته زیباترین ماشین تاریخ استون مارتین!!!!
db5
one_77
سرچ کنید و حد نهایی زیبایی رو ببینید
mahdy
۱۶ مرداد ۱۳۹۷درسته اینایی که نام بردی به خصوص اون هایپر کار(وان 77) خیلی خوبن اما بازم به نظرم این قشنگ تره
mahdy
۱۵ مرداد ۱۳۹۷فرار ی 812 سوپرفست :لایک
استون مارتین DBS سوپر لگرا : دیسلایک
خودم 812 رو ترجیح میدم با اون موتور 12 سیلندر تنفس طبیعی 6.5 لیتری فراری
فقط انگلستان
۱۵ مرداد ۱۳۹۷لا اقل بذار این از راه برسه بعد براشون دوئل برگذار کن
این مدل تازه از راه رسیده و فعلا همه از دیدنش لذت میبرن و تو فورا اومدی به این حس لطمه میزنی
یعنی اگه یکی اینو انتخاب بکنه تو فکر می کنی از فرار ی 812 سوپرفست بدش میاد و بر عکس
بذار لذت هیجان این ماشین رو ببریم و اوقاتمونو خراب نکن با این دوئلات.
فقط انگلستان
۱۵ مرداد ۱۳۹۷دیوونمون کردید با اون موتور 12 سیلندر تنفس طبیعی 6.5 لیتریتون که از پس یه موتور 4 لیتری هشت سیلندرم بر نمیاد.
s.h
۱۵ مرداد ۱۳۹۷منم 812 رو قبول دارم ولی این حرف همه چیزو تموم کرد !
البته نباید همه چیزو از موتور دونست 200 دیگه هم هستند
mahdy
۱۵ مرداد ۱۳۹۷واقعا برای کشورم متاسفم که همچین آدمایی شدن صاحب نظر در زمینه خودرو
اون از پاسخت به دیمن اون از کامنتت زیر پست جیپ اینم از این
سومین پیشرانه برتر جهان انجین ناب مارانلو 12 سیلندر کوه الماس خالص فراری از پس هشت سیلندر هم بر نمیاد ؟؟؟دوست عزیز این موتور با این که روی یه گرند توره اما تو درگ روی انجین 12 سیلندر لامبو آونتادور که روی یه سوپر اسپرته رو کم کرده تو درگ (البته بر منکر بینظری و شاهکاری آونتادور لعنت رکورد دار نور برگ رینگ بودن کم چیزی نیست اتفاقا طرفدارای لامبو باید خوشحال شن که از موتورشون به عنوان سنگ محک استفاده شده) نظر سنجی هم نشون میده که کدوم ماشین طرفدارش بیشتره استون یا فراری
فراری (با خود شرکت نیستم با فراری کاربر سایتم)منتظر پاسخ دو سه برابر دندان شکن ترت به این متعصب با یه سری تفکرات کورکورانه هستم
رامین
۱۵ مرداد ۱۳۹۷تو اینکه موتور فراری عالی هست شکی نیست ولی موتورای هشت سیلندر و ده سیلندر جذاب ترن. چه از لحاظ قدرت خروجی، جا داشتن برای ارتقا، صدای موتور یا حتی اصطحلاک
Ferrari
۱۶ مرداد ۱۳۹۷مهدی عزیز ایشون شوخی کردن باور کن اگه شوخی نمیکرد من رحم نمیکردم خودت که میدونی ?????خوشم میاد ما فراری فنا همه به یه شکل از برندمون طرفداری میکنیم بیخودی لقب تیفوسی رو به ما ندادن ?????
Ferrari
۱۶ مرداد ۱۳۹۷ضمنا پیشرانه ۸۱۲ سومین پیشرانه برتر شد تو بخش پیشرانه بین المللی سال ولی تونست جایزه بهترین پیشرانه جدید سال و بهترین پیشرانه بالای ۴ هزار رو بگیره یعنی امسال ۲ تا جایزه گرفت و جایزه motor’s best engine رو هم بدست اورده
اینم لینک خبر
https://auto.ferrari.com/en_EN/news-events/news/ferrari-812-superfast-wins-motors-best-engine-award/
فقط انگلستان
۱۶ مرداد ۱۳۹۷صاحب نظر دیگه چیه
خب اگه می خوای تو صاحب نظر باش
حرف هایی که امثال من می زنیم حرف سایت های خارجی هستش
فکر می کنم وقتی من می گم سیستم تعلیق مکلارن توی دنیا پیشرفته ترین هستش تو با خودت فکر می کنی من این حرف رو از خودم در میارم آره؟
یا میگم آستون مارتین در کلاس کامارو نیست و خیلی سرتره تو فکر می کنی این حرفا ساخته ذهن منه و اشتباهه آره؟
خوب شد معنی صاحب نظر رو هم فهمیدیم.
More
۱۶ مرداد ۱۳۹۷الکی برا بقیه خطو نشون نکشین خیلی ترول تو پدال زیاد شده
در ضمن اگر این ماشین رقیب مستقیم 812 بود میشد باهاش مقایسه کرد که نمیشه
یکم تعصبو بذارین کنار الان میگی این ماشین اونتادورو تو درگ شکست داده و اونتادور هم رکورد دار نوبررینگه پس یعنی 812 خیلی خوبه؟ نع چون همین 812 عزیزتون تو درگ از خیلیا میخوره پس یعنی اونا بهترن؟؟؟ بازم نه چون هرماشینی فلسفه ای داره در ضمن 812 خیلی جدید تر از اونتادوره و ماشینی که رکورد داره نوبررینگه اونتادوره SVJ هستش و این دوتا تا به حال درگ نداشتن !!!!
***
Ali
۱۶ مرداد ۱۳۹۷مگه الان این ۵.۲ لیتری v12 توربوشارژ از پسش بر میاد???
Ferrari
۱۶ مرداد ۱۳۹۷فقط انگلستان عزیز اسب بخار بیرون کشیدن برای فراری که کاری نداره برید نظر جرمی کلارکسون درمورد ۸۱۲ رو بخونید نوشته من قبلا F12 رو تست کردم و گفتم قدرتش زیاده و باعث ترس راننده میشه گفت همین نظر رو هم درمورد ۸۱۲ دارم قدرتش بیش از حد زیاده مطمئن باشید اگه بخاطر این مجلات نبود فراری یه سی چهل اسب بخار دیگه استخراج میکرد بعد شرمنده میشدین
تو این کلاس نمیشه خیلی مانور داد
فقط انگلستان
۱۶ مرداد ۱۳۹۷فراری جان من که کاری ندارم قدرت کدوم بیشتره یا کمتره
من برای این چنین حرفی زدم که ما هنوز تو هیجان این مدل آستون مارتین هستیم. که فورا این آقا مهدی اومد وشروع کرد به مقایسه و دویل برگزار کردن
به قول ایلیا جان با مقایسه گند می زنیم به همه چیز
عصبانیت من از اون بود
دروود فراوان.
mahdy
۱۶ مرداد ۱۳۹۷فقط انگلیس من کی گفتم استون از کامارو سرتر نیست ؟
سرتر هست ولی به خاطر قیمت بیشتر هرچی پول بدی آش میخوری
تو یه سایت خارجی به من نشون بده که بگه موتور 812 از شاهکار های قرن نیست(یعنی تا این حد ازش تعریف نکرده باشه هشت سیلندر چهار لیتری که جنابتان فرمودید پیشکش) شما میگی زورش به چهار لیتری هشت سیلندر نمیرسه
به قول دوستمون مگه زور این 12 سیلندر 5.2 لیتری تازه با دو تا توربو بهش رسیده که زور چهار لیتری هشت سیلندر بهش برسه
More
۱۶ مرداد ۱۳۹۷بالا راجب طرفداری از برند فراری توسط فنا نوشتی
بذار بهت بگم نه با حرف اون کاربر محترم سهام فراری افت کرد نه با حرفای شما سهامش رشد میکنه لذا اینقدر خودتان را ***
mahdy
۱۵ مرداد ۱۳۹۷فراری ارزون تره شتابش 0.5 ثانه بهتره حدود 70 اسب قوی تره موتورش حجیم تره تنفس طبیعی هم هست
ایلیا
۱۵ مرداد ۱۳۹۷یعنی ما ایرانیا تا با مقایسه به همه چی و همه کس گند نزنیم راحت نمیگیریم.
mahdy
۱۶ مرداد ۱۳۹۷شما و اون ایلیا که هنوز نفهمیدید تنها رمز موفقیت مقایسه و رقابته من چی بگم بهتون ؟
مدیر عامل بیمر :
خودرو سازان ایرانی نه جرات ورود به بازار جهانی را دارند و نه به بازار جهانی اجازه ورود به کشورشان را می دهند
یعنی عامل بدبختی خودروسازیمون نبود رقابته
More
۱۶ مرداد ۱۳۹۷دوست عزیز مدیر بیمر با همرده هاش رقابت میکنه شما داری چیو با چی مقایسه میکنی؟؟؟ الان ما بیایم 458 رو با پرفورمانته مقایسه کنیم درسته ؟ یا مثلا با SJV?
رامین
۱۵ مرداد ۱۳۹۷داداش این چه نظرسنجی آخه نمیشه از جفتش گذشت :))
mahdy
۱۵ مرداد ۱۳۹۷همین جالبش میکنه
سعید(تهران)
۱۵ مرداد ۱۳۹۷هردو…
فقط انگلستان
۱۵ مرداد ۱۳۹۷به نظر من آستون مارتین مدل شوتینک بریک این خودرو رو هم می سازه و مستقیم می ره به جنگ فراری GTC4 لوسو
البته آستون مارتین قبلا با مدل ونکوئیش زاگاتو شوتینک بریک این کار رو کرده ولی اون مدل فقط 99 تا ازش ساخته شد و خیلی تولید محدود بود
آستون مارتین می تونه با این مدل جدید بهترین رقابت ممکن رو ارائه بده
توی کامنت بعدی یه عکس فرضی از شوتینک بریکش رو میذارم.
فقط انگلستان
۱۵ مرداد ۱۳۹۷http://uupload.ir/files/64ih_aston-martin-dbs-superleggera-renderings.jpg
s ๏ я ๏ u s h
۱۵ مرداد ۱۳۹۷به مشخصات فنی و امکانات و چیزای دیگه آستون نباید توجه کنی
فقط باید نگاهش کنی و از طراحیش لذت ببری ❤❤
علی
۱۵ مرداد ۱۳۹۷یعنی کلا عقب پورشه جدیدارو کپی کرده
با تچکر
shirko
۱۵ مرداد ۱۳۹۷یه نماد لوکس همراه با پرستیژ ، واقعا با کلاسه و اسپورته
fara2001
۱۵ مرداد ۱۳۹۷خودروهای استون زیبا نیستن بلکه فوق العاده زیبا هستن
ایمان
۱۵ مرداد ۱۳۹۷یک آستون مارتین شیک و با اصالت
دلم نمیاد با ۸۱۲ سوپرفست مقایسه بشه
دو پادشاه در یک اقلیم نمیگنجه پس فراری رو ترجیح میدم
Amir Amini
۱۵ مرداد ۱۳۹۷استون مارتین برای این نیست که بخای باهاش گاز بدی برا اینکه آروم باهاش رانندگی کنی و همه فکشون بیفته و وقتی یه ماشین توپ دیدی اون موقع گاز بدی که نشون بدی فقط زیبا نیست این ماشین بلکه سریع ام هست
سورنا
۱۶ مرداد ۱۳۹۷چقدر قشنگ گفتی …
Amir Amini
۱۶ مرداد ۱۳۹۷قربونت قشنگ خوندیش
f35
۱۶ مرداد ۱۳۹۷کاری به چیزی نداریم ولی این ته ته فخر فروشیه
فکر نکنم کار درستی باشه خود نمایی بیش از حد چون امثال اینا خودشون اب دهن راه میندازند
Amir Amini
۱۶ مرداد ۱۳۹۷دیگه با یه سری از ماشینا مثل اینو اونتادور و P1 و کونیخزگ وان باید فخر فروشی کرد این چهارتا تهشن خیلی خوبن
javad
۱۵ مرداد ۱۳۹۷هیچی نمیشه دربارش گفت ?
ایلیا
۱۵ مرداد ۱۳۹۷شاهکاره این ماشین
حد نهایی از هرچیزی که یه عاشق خودرو میخواد
زیبایی خیره کننده
کلاس و پرستیژ کم نظیر
و عملکر فوق العاده
سعید(تهران)
۱۵ مرداد ۱۳۹۷من که اعداد و ارقام این اصلا برام مهم نیست، اصلا اگه این زیر پام باشه با کسی کل نمیندازم، هرکی بیاد کنارم کل بندازه میگم داداش اصن تو بردی اصن تو خوب منو به حال خودم بزار…
NAVID۰۰۹۸
۱۵ مرداد ۱۳۹۷سعید ( تهران ) .
دمت گرم ، کامنت جالبی بود ، خدایی قشنگ مَطرَح کردی .
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۵ مرداد ۱۳۹۷عالیه ولی هنوز با سوپر فست کمی فاصله داره به لحاظ فنی.
هر چند نسخه amr میتونه این خلع رو پر کنه.
چیزی که من میخوندم این بود که برای نسخه بهینه شده ی amr قدرتی در حدود 750 اسب بخار و شاید بالاتر رو براش در نظر گرفتن و انبوهی از بهینه سازی های ایرو داینامیکی.
ولی خب حداقل بیش از یک سال باید بابتش صبر کرد.
..
پ ن:من موندم این مک لارن لعنتی 720sرو چطوری ساخت که به راحتی رقبای قبلی و حتی جدیدترشو کنار زد؟؟!!
کاری که فعلا استون نتونسته.
mahdy
۱۶ مرداد ۱۳۹۷به این میگن کاربر نمونه واقعا به خدا هر وقت نظراتتو میخونم یاد میگیرم به علاوه این که کیف میکنم به صورت فوق العاده معقولانه طرفداری میکنه از ماشین محبوبش (نه مثه این فقط انگلستان)به علاوه این که برتری های محبوبش رو با احترام به رقیب میگه و بهتر از همه اینا چیزی که 99 درصد ما ایرانیا نداریم اعتراف به برتری های بحق حریفه
واقعا ایولا داری پهلونی خدایی
مانی
۱۶ مرداد ۱۳۹۷این دوستمون هم گهگاهی نظرات فضأیی میده البته خیلی کم :D
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۶ مرداد ۱۳۹۷mady جان ممنون لطف داری.
البته فقط انگلستان یکی از پسرهای گل سایته،فقط گاهی عینه خودم جوگیر میشه!!!
..
مانی جان حق با شماست گاهی وقت ها از شدت هیجان کم نظر فضایی و حتی فراتر از اون ندادم،ولی دارم کنترلش میکنم.
چند سال پیش که تازه عضو سایت شده بودم که نظراتم خیلی افتضاح بود و تعصب بیش از حد ازش میچکید!!!!!
mahdy
۱۶ مرداد ۱۳۹۷شما منطقی هستی ولی گاهی وقتا جوگیر میشی
اون همش جوگیره گاهی وقتا منطقی (خیلی کم خییییلی کم)
amir
۱۶ مرداد ۱۳۹۷به این باید گفت مونالیزای دنیای خودرو
هرچند عاشق طراحی فراری و لامبو هستم ولی خدایی خیلی خوشگله
بی صبرانه منتظر طراحی بعدیش هستم
More
۱۶ مرداد ۱۳۹۷جمش کنین لطفا فراری فنای تعصبی همه جا گند میزنن به کامنتا اون از امیر فراری اینم از سایر کاربران فراری مهندسی بسیار خوبی داره و بسیار انجین ساز خوبی هستش ولی این ماشین (استون) یه ماشینه Art Form هستش یعنی همش پرفورمنس نیست و در مقابل فراری 812 بجز پروفایل جانبی به غاااااایت زشت زشت زشت زشته چرا؟ چون هدف زیبایی نیست و ساختن یه ماشین سوپر فست هستش لذا فراری فنای تعصبی که با همه جنگ دارید اصلا حق با شماست لطفا بذارید از سایت لذت ببریم و اگر درتونو بندید به جایی برنخواهد خورد
emad1990
۱۶ مرداد ۱۳۹۷کظم غیض کن برادر
GOD BLESS AMERICA
۱۷ مرداد ۱۳۹۷بلآخره آستون مارتین یه خودروی با گشتاور بالا ساخت که بتون هیکل لش ۲ تنی رو اونم تنها با انتقال قدرت به محور عقب جمع کنه.
از طراحیش هم رازی ام منو یاد مدلهای زاگاتو میندازه.
ولی مطمئنا حالا حالاها نمیتونه لپتایم جهنم سبز رو مثل کوروت ZR1 مدل۲۰۱۱ پاس کنه.
البته احتیاجی هم نداره. یه مشت پولدار قراره توش بشینن.
با این حال راضی ام از عملکرد آستون مارتین .
ولی کاش هرگز والکری رو نمیزد و خط و روش وولکان رو ادامه میداد.
از بچه های قدیمی کسی هست؟
علی نوا و پهلوان مکلارن خوبید داداشا
ARMAN
۱۵ اسفند ۱۳۹۸والا به نظر من این ماشین تونسته نهایت زیبایی را در نهایت کمال و آرامش در اختیار مشتری قرار بده نه مثل فراری که نمیشه پاتو رو پدال بزاری