آستون مارتین

استون مارتین والکری AMR Pro رقبا را شرمنده خواهد کرد!

استون مارتین اذعان کرده خودروی مخصوص پیست والکری AMR Pro بیش از آن چیزی که باور داشته‌اند جا برای بهتر شدن دارد.


این خودروساز بریتانیایی در خبری رسمی اعلام کرده هایپرکار جدیدش بیش از ۱۰۰۰ کیلوگرم داون فورس تولید خواهد کرد و وزن آن تنها یک تن خواهد بود. آدریان نیووی در گفت‌وگو با اتوکار گفته که این میزان داون فورس شاید بهتر هم بشود.
او می‌گوید:

داون فورسی که ما به دست آورده‌ایم واضح است که در مراحل اولیه تولید شده است. مدلی که شما الآن می‌بینید طرح‌های اولیه را دارد. البته که در آینده تغییرات زیادی را شاهد خواهیم بود.

خبرهای پیشین نشان می‌دادند که والکری AMR Pro می‌تواند داون فورسی در حد و اندازه‌های ۱۸۱۴ کیلوگرم داشته باشد.


صرف‌نظر از میزان داون فورس تولیدی، می‌دانیم که استون مارتین والکری AMR Pro دارای پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی و یک پیشرانه الکتریکی خواهد بود. مجموع قدرت این خودرو به ۱۱۰۰ اسب بخار می‌رسد و برای ایجاد دردسر برای رکورد نوربرگ رینگ پورشه و لامبورگینی کافی خواهد بود.


موضوع جالب اینکه والکری بنا به گفته نیووی قرار نبوده از پیشرانه ۱۲ سیلندر استفاده کند و قبلاً قوای محرکه‌ی ۶ سیلندر توربو نیز در نظر گرفته شده بود.
او خاطرنشان می‌سازد:

من زمان زیادی را صرف بررسی قوای محرکه مختلف کرده‌ام. انتخاب‌های واضح ما پیشرانه ۶ سیلندر با یک یا دو توربو و یا اینکه یک پیشرانه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی بوده است.

نیووی ادامه می‌دهد:

در نهایت من به این نتیجه رسیم که پیشرانه ۱۲ سیلندر بهتر است زیرا ما از نظر جاسازی ساختاری دست بازتری داریم زیرا این پیشرانه توازن بسیار خوبی داشته و از نظر مشخصات لرزش و ناهنجاری و… بسیار متعادل است.


نیووی می‌گوید با وجود توربو شما نیازمند اینترکولر خواهید بود و خب وزن هم نسبتاً مشابه نمونه تنفس طبیعی خواهد بود. از نظر فنی پیشرانه ۱۲ سیلندر فوق‌العاده است.

استون مارتین والکری AMR Pro در سال ۲۰۲۰ و اندکی پس از تحویل مدل‌های جاده‌ای به مشتریان در سال ۲۰۱۹ ظاهر خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. PETROLHEAD

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (84 ديدگاه)

    واو زبون آدم بند میاد از این همه ابهت و خشونت. لذت دیدنش تا این حده واویلا به روندنش. خیلی سرکشه این جونور. آتشین ظاهر شده استون. دمشون گرم.

  2. KING918

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    بابا تو حالا ماشینو بده بیرون بعد رقبا رو شرمنده کن جو الکی درست میکنن اخر سر هم میبینی هیچ چیز خاصی هم نیست فقط ادعاس

    1. SFXSuperFast

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (263 ديدگاه)

      انگار شما ادرین نیووی رو نمیشناسی!!
      نابغه صنعت خودروه و اگر تو فرمول یک یه انجین خوب داشت ردبول مدعی قهرمانی بود!
      رقیب این ماشین مرسیدس پراجکت وانه
      مرسیدس تو ارودینامیک و شاسی جلو ردبول جوکه و فقط با انجین میتونه ردبولو شکست بده
      الان این ماشین ضعف قدرت نداره. یه پیشرانه غول 12سیلندر 6.5لیتری سنتی و یه سیستم کرس فوق العاده گذاشتن واسش..
      الان ک آدرین نیووی با همکاری استون مارتین و کل مجموعه ردبول و البته کازوورث و ریماک یه ماشینو ساختن مطمئن باشید که مرسیدس پراجکت وان رو شرمنده ک هیچ،له میکنه
      ….
      توی دنیا هیچ خودرو خیابانی یا تولیدی مخصوص پیست به گرد پای استون مارتین والکری نخواهد رسید!
      این ماشین تایم هاش با تایم ماشینای LMP1 مقایسه خواهد شد!!

      یه نکته ای ک این نوشته داشت مقایسه وی6توربو و 12سیلندر تنفس طبیعی بود!!
      میثم امیدوارم اینو بخونی!!

      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (2855 ديدگاه)

        وای وای وای،دیسلایک ها رو ببین!!!!!!
        یعنی الان این دوستمون داره اشتباه میگه که دیسلایک دادین؟؟؟
        یعنی نیوی نابغه نیست؟؟؟
        دوستانی که دیسلایک دادن بدونن مهندسی در حال حاضر بهتر از نیوی در موتوراسپرت وجود نداره. طرح های نیوی به وجود آورنده10 قهرمانی با سه تیم مختلف و برنده شدن در بیش از 150 گرندپری هستش.
        و این بخش کوچکی از افتخاراتشه!!!
        بعدشم اگه کسی وجود داره که مدعیه میتونه ثابت کنه که در موتوراسپرت کشوری پیشرو تر از انگلستان وجود داره((چه تولید مهندسین و ساخت و ….)) من کلا از صفحه ی روزگار محو میشم!!!
        اینو گفتم که بدونید به راحتی این هایپر استون بهترین لپ تایم تاریخ ماشین های تولیدی در تمام پیست ها رو خواهد زد.((با اون پشتوانه ای که گفتم))
        زیبا ترین هم هست هردو نسخه.((اینو همه کاره ی سازنده ی سوئدی هم گفته و البته جایزه هم گرفته این طرح))کسی هم اگه میتونست زیباتر از والکری،با توجه به بهترین ایرو داینامیک بسازه حتما میساخت.
        بعشدم تو متن به شکل عجیبی ذکر شده که نسخه ی amr دردسر برای رکورد پورشه و لامبو خواهد بود!!!!
        اصلا gt2rs و svj در حدش نیستن((تحت جوگیری نمیگم عینه واقعیته)) باید گفته میشد برای رکورد 919 پورشه دردسر ایجاد خواهد کرد.

        1. بهزاد

          ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (2545 ديدگاه)

          پهلوان جان بنده جایگاه انگلیس در موتور اسپرت را جزو بهترین ها میدونم ولی نمیشه با یک عینک همه چیز را دید چون در مسابقات مختلفی که امروزه برگزار میشه کشورهای آلمان ، ایتالیا ، فرانسه ، ژاپن و… هم برای خودشان رکوردهایی دارند از جمله فرمول وان ، رالی ، نزکار ، لمانز ، موتوجی پی ، سری های GT و… و دیگه نیازی به گفتن نداره که ممکنه در بخش هایی سایرین عملکرد بهتری داشتن در مجموع.
          در تربیت مهندسین بی شک انگلیسها دست بالا را دارند.
          این کلاس خودرویی تقریبا جوان هست و حتی مقایسه این خودروها با نمونه های مسابقه ای درست نیست چون هیچگونه محدودیت قدرت و آیرودینامیک و وزن ندارند و دست مهندسین کاملا باز بوده و برای قیاس توانایی این خودرو حداقل باید چند سال صبر کرد تا سایر رقبا مثل پورشه ، فراری ، آئودی ، تویوتا ، نیسان و… وارد عرصه بشن.

        2. Ferrari

          ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          بله الدو کاستا ایتالیایی بهتر از ادریان نیوی هست برای دو تیم فراری و مرسدس تا الان ۱۲ ماشین قهرمانی طراحی کرده و ماشین های که برای این دو تیم طراحی کرده در ۱۷۸ گرندپری قهرمان شدن البته فقط این دوتیم .کاستا سال ۱۹۸۸ وارد تیم میناردی شد و ۱۹۹۵ اومد فراری و سال ۲۰۱۲ رفت مرسدس اون ۱۷۸ قهرمانی هم از ۹۵ تا ۲۰۱۷ بدست اومده قبل اون رو حساب نکردم
          بعدشم این که میگین شاسی ردبول هیولاست و شاسی بقیه میاشینارو میخوره اینا توهمی بیش نیست .اگه قهرمانی های مرسدس فقط بخاطر موتور بود پس چرا ویلیامز و فورس ایندیا که موتور مرسدس رو دارن توسط ردبول لپ میشن؟؟ پارسال مرتب ردبول این تیمهارو لپ میکرد ۲۰۱۶ لپ میکرد ۲۰۱۵ هم همینطور.پس اگه مرسدس قهرمان شده هم شاسی خیلی خوب ،هم ایرودینامیک خیلی خوب وهم موتور خیلی خوبی داشته.
          ضمن اینکه ۲۰۱۵ شاسی فراری بهتر از ردبول بود ۲۰۱۷ هم شاسی فراری بهترین بود امسال هم فراری بهترین شاسی رو داره

  3. علی

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (848 ديدگاه)

    جوجه اردک زشت وارد میشود . کیه که بگه ماستم ترشه نه دوستان؟
    با تچکر

    1. SFXSuperFast

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (263 ديدگاه)

      هیولای خوش ترکیب
      مجسمه خوشتراش
      این لقبا بیشتر بش میان
      دونچ یو ثنک؟

  4. omid

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2173 ديدگاه)

    بالاخره یه هایپر کار تنفس طبیعی ساخته شد …

    1. mahdy

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      ببخشید ولکالن بوقه
      هایپر کار تنفس طبیعی نیست؟؟؟
      غرش موتورش لرزه بر اندام آدم میندازه تازه تو پیست گرند تور رکوردی زد که هوراکان پرفورمانته هم از پس شکستنش بر نیومد

  5. ایمان

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    وقتی آستون مارتین به سیم آخر میزند ????

  6. Ferrari

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1956 ديدگاه)

    الان دوساله استون فقط از این ماشین داره میگه خب بعد از ۷سال میخواستین از رقبا ضعیفتر باشین.سریعتر بسازین دیگه هربار حتی بخاطر یه پیچ هم شده مصاحبه کردین دیگه شورشو درنیارین خواهشا

  7. Khosrow

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    صحب از اتومبیل ه نه هر موجود خزنده ای اونم با این سرو صفت / رکورد نوربرگ رو هم بزنی میبریش تو موزه / یه ماشین کاربردی بساز بعدبرای بچه های المان و ایتالیا کری بخون ..

    1. akrh78

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1359 ديدگاه)

      هر ماشینی یه هدفی داره از ساخته شدنش
      سدان خانوادگی نیست که میخوای کاربردی باشه
      هایپر کاره
      مثلا همون پورشه 919 اوو که بر اساس ماشین قهرمان لمانز ساخته شده دوام همون ماشین لمانز رو داره؟ فکرشم نکن، حتی 10% اون دوام رو نداره چون الان تمام محدودیتای قدرت و طراحی وووو …. کنار رفته و یه هیولا متولد شده
      انزو فراری (مطمئن نیستم) میگه: ماشین خوب اونه که مسابقه رو برنده بشه و بعد خط پایان متلاشی بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا