سرانجام پس از مدتها انتظار تولید اولین شاسیبلند تاریخ استون مارتین یعنی DBX شروع شده اما همهچیز بر وفق مراد بریتانیاییها نیست.
این خودروساز مشهور ضرر بزرگتری در نیمه اول امسال ثبت کرده و شیوع ویروس کرونا هم مزید بر علت شده و استون مارتین را مجبور به توقف تولید محصولات خود کرده است. این شرکت در نیمه اول سال ۲۰۲۰ ضرر ۲۰۸.۴۵ میلیون دلاری را تجربه کرده و جریان سرمایه آزاد منفی آن ۴۸۵ میلیون دلار بوده است. به همین منوال توازن مالی استون مارتین در ماه ژوئن نیز ۴۶۹ میلیون دلار بوده است. نقدینگی این برند نیز به ۵۶۲ میلیون دلار میرسد.
اگرچه فهمیدن اینکه استون مارتین پس از دوران کرونا احیا خواهد شد یا خیر کار سختی است اما عرضه DBX میتواند به بهبود جریان سرمایه در این شرکت کمک کرده و بهبود وضعیت صنعت خودرو در کشور چین نیز میتواند نشانهای مثبت باشد. چین یکی از کلیدیترین بازارهای استون مارتین و به ویژه DBX است.
استون مارتین به منظور حفظ وضعیت انحصاری خود اقدام به کاهش موجودی انبار نمایندگیهای خود کرده اما فرایند پیچیدهای با شیوع کرونا وجود دارد.
رئیس این شرکت گفته است:
ما انحصاری بودن خودروهای اسپورت خود را دوباره نشان میدهیم. بازنگری در توازن عرضه و تقاضا در کوتاهمدت به این معنی است که فروش کلی کمتری خواهیم داشت اما ضرورتاً این موضوع در آینده صدق نخواهد کرد.
در جدیدترین تغییرات رخ داده در استون مارتین، توبیاس موئرز مدیر اسبق مرسدس-ای ام جی جانشین اندی پالمر در سمت مدیرعاملی خواهد شد.
Hussein
۱۳ مرداد ۱۳۹۹ای کاش استون مارتین داشبورد ماشین هاشو عوض میکرد ?قیافه عالی? موتور عالی?صدا که حرف نداره❤ داشبورد صفر
بازار کشور ها داره سرو سامان میگیره این ضرر کمپانی ها جبران میشه با برنامه ریزی که دارن
فقط ایرانخودرو و سایپاس که ضرر نکردن?
ارشیاsvj
۱۳ مرداد ۱۳۹۹DBX مطمینا به تغییری ایجاد میکنه.
nikzad
۱۳ مرداد ۱۳۹۹طراحی خوبی داره به نظرم فروش خوبی تجربه میکنه البته یکم سپر جلوش جای کار داشت
پارسا عشق ماشین
۱۳ مرداد ۱۳۹۹خدایا من عشق این هستم من عشق تموم ماشین ها به جز ایرانیا هستم ولی ای کاش این شرکت ضرر بهش نخوره
امیر
۱۴ مرداد ۱۳۹۹?اسم آستون مارتین منو یاد قرض هام میندازه?