استون مارتین برنامههای خود برای احیای نام لاگوندا و استفاده از آن روی یک سدان تمام الکتریکی پرچمدار را لغو کرد.
این کمپانی بریتانیایی اعلام کرد از سال ۲۰۲۵ اقدام به تولید خودروهای الکتریکی خواهد کرد اما مدل لاگوندای برنامه ریزی شده بر پایه کانسپت آل تراین سال ۲۰۱۹ جزو این خودروهای تولیدی نخواهد بود.
خودروی آل تراین موردبحث یک سال پس از معرفی سدان مفهومی لاگوندا ویژن پدیدار شد و دارای استایل شوتینگ بریک نرم و روان و کابینی با تمرکز بیشتر روی سرنشینان و راحتی بالای آنها بود.
این خودرو قرار بود از سال ۲۰۲۲ در ولز تولید شود هرچند تکنولوژی خودران این کانسپت و برنامههای احتمالی برای تولید باتریهای حالتجامد احتمالاً باعث شدهاند این برنامه راه به جایی نبرد.
اما هماکنون کل پروژه زیر سؤال رفته است. استون مارتین بجای تولید لاگوندای الکتریکی تصمیم گرفته به دنبال تولید خودروهای پاک که با هویت این برند همخوانی بیشتری دارند برود.
البته این به معنی پایان راه لاگوندا نخواهد بود. توبیاس موئرز مدیرعامل استون مارتین طبق انتظارات در ماه آتی برنامههای این شرکت از جمله استفاده از نشان لاگوندا روی محصولات سفارشی و منحصربهفرد استون مارتین را اعلام خواهد کرد.
البته اگر برنامههای استون مارتین شبیه رابطه مرسدس و نشان مایباخ باشد تعجب نخواهیم کرد. موئرز بیش از ۲۵ سال در دایملر حضور داشته و پیش از پیوستن به استون مارتین مدیرعامل AMG بوده است.
هنوز مشخص نیست که محصولات سفارشی لاگوندا چه تفاوتهایی با نسخههای استاندارد استون مارتین خواهند داشت. مرسدس-مایباخ GLS بدنهای مشترک با مرسدس GLS دارد اما از سپرها، جلوپنجره و تریم کابین متفاوتی سود میبرد. احتمال دارد استون مارتین نیز نسخه لاگوندای شاسیبلند DBX را تولید کند.
استون مارتین سال سختی را پشت سر گذاشت چراکه فروش آن در سال ۲۰۲۰ با افت ۳۲ درصدی روبرو شود. شاید بازگشت این برند به فرمول ۱ باعث بهبود وضعیت شود و اگر DBX نیز موفق ظاهر شود نسخه لاگوندای آن میتواند سریعتر هم تولید گردد.
parsa_ashgh.mashine
۲۳ اسفند ۱۳۹۹جالبه
مهدی موتور
۲۳ اسفند ۱۳۹۹بخدا بیشتر از ده بار دیدم
اگر dbx موفق شود?
taha malek
۲۳ اسفند ۱۳۹۹خدارو شکر
mahan
۲۳ اسفند ۱۳۹۹جلو و کنارش خوبی ولی پشتش انگار جا مونده یکم باید محورشو طولانی تر میکرد