چند روز پس از لو رفتن تصاویری از یک آستونمارتین والکری مرموز در اینترنت، این شرکت حالا رسماً از والکری AMR Pro جدید پردهبرداری کرده است. آستونمارتین در ابتدا والکری AMR Pro را در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ رونمایی کرد اما حالا برای آمادهسازی آن برای تولید، تغییرات گستردهای در آن انجام داده است. درواقع به گفتهٔ آستونمارتین، AMR Pro در طرح اصلی با هایپرکار لمانز این شرکت مشترک است هرچند که بعداً برنامهٔ این هایپرکار مسابقهای لغو شد.
AMR Pro اما بسیار فراتر از یک والکری استاندارد با بال عقب جدید است زیرا این نسخه از یک شاسی فیبر کربنی اصلاحشده بهره میبرد که فاصلهٔ محوری آن ۳۸۰ میلیمتر افزایش یافته است. در همین حال، فاصلهٔ عرضی چرخهای جلو ۹۶ میلیمتر و فاصلهٔ عرضی چرخهای عقب هم ۱۱۵ میلیمتر بیشتر شده است؛ و نهایتاً یک پکیج آئرودینامیکی جسورانه هم ۲۶۶ میلیمتر به طول این هایپرکار مخصوص پیست اضافه کرده است.
تغییرات آئرودینامیکی اصلی این نسخه شامل اسپلیتر فیبر کربنی جلوی برجستهتر، گلگیرها و بالههای جلوی بازطراحی شده، بالهٔ کوسهای در عقب، بال ثابت عقب و کاور چرخها میشود. علاوه بر این، آینههای جانبی سنتی نسخهٔ جادهای هم در اینجا با دوربین جایگزین شدهاند. به لطف این تغییرات، والکری AMR Pro بهراحتی بیش از دو برابر نسخهٔ جادهای داونفورس تولید میکند و توانایی دستیابی به شتاب جانبی بیش از ۳ جی را دارد. به توسعهٔ این هایپرکار مخصوص پیست، رانندگان تیم فرمول یک آستونمارتین یعنی سباستین فتل و لنس استرول هم کمک کردهاند.
در زیر پوست والکری AMR Pro سیستم هیبریدی نسخهٔ جادهای حذف شده و حالا فقط همان پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی ساخت کاسورث نیروبخش خودرو خواهد بود. این موتور ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و تا ۱۱ هزار rpm دور میگیرد. به گفتهٔ آستونمارتین، والکری AMR Pro در پیستها پرفورمنسی نزدیک به خودروهای فرمول یک ارائه میکند و آنقدر سریع است که میتواند یک دور پیست لمانز را ظرف ۳ دقیقه و ۲۰ ثانیه طی کند که تقریباً همطراز با خودروهای مسابقهای LMP1 است.
کسانی که والکری AMR Pro را خریداری میکنند میتوانند در یک «روز پیست» اختصاصی که به میزبانی آستونمارتین در پیستهای سراسر جهان برگزار میشود شرکت کنند. مالکین این خودرو همچنین از آموزش حرفهای و لباس مسابقهای منحصربهفرد فیا هم بهرهمند خواهند شد. از والکری AMR Pro تنها ۴۰ دستگاه ساخته خواهد شد که شامل دو پروتوتایپ هم میشود. همهٔ این ۴۰ دستگاه بهصورت فرمان چپ ساخته میشوند و تحویل آنها به خریداران برای سهماههٔ پایان امسال برنامهریزی شده است.
Ninja
۸ تیر ۱۴۰۰والکری AMR Pro در پیستها پرفورمنسی نزدیک به خودروهای فرمول یک ارائه میکند و آنقدر سریع است که میتواند یک دور پیست لمانز را ظرف ۳ دقیقه و ۲۰ ثانیه طی کند که تقریباً همطراز با خودروهای مسابقهای LMP1 است.
یعنی مثلا به رکورد 919 تو نوربر نزدیک میشه ……. 919 ای که رکورد لوئیس همیلتون رو با فرمول 1 شکست دمش گرم بابا
رقیبش هم یعنی پروجکت وان میتونه با رانندگی همیلتون به ماشین فرمول 1 بنز نزدیک بشه این خیلی خوبه که
یا مثلا بولید لافراری ایکس ایکس کا اوو
BMW
۸ تیر ۱۴۰۰البته رکورد ۹۱۹ تو پیست اسپا یکسال بیشتر پا برجا نموند و سال بعدش توسط همیلتون شکسته شد تنها رقیب ۹۱۹ همینه اگه بتونه رکوردشو بزنه شاهکار کرده من خیلی مشتاق دیدن رکورد زنیشم.
Philipp
۸ تیر ۱۴۰۰پراجکت وان رو فراموش کردید عزیز
Mf1
۸ تیر ۱۴۰۰فراری بایستی از استون یاد بگیره حداقل از لحاظ طراحی خودرو
به امید بازگشت فراری به دوران اوجش🙏
محمد امین
۸ تیر ۱۴۰۰چرا مزاح میکنی
تمان طراحی های فعلی فراری ، یعنی sf90 ، پوروتوفینو m، روما ، ۸۱۲ ، همچین f8 و مونزا , در نظر سنجی ها از تمان رقیبان خودشون ، با اختلاف خوب جلو تر بودن ، و درصورتی میتونی بگی بد هست ، که حداقل ۱۰۰۰ تا عکس sf90 و روما و مونزا رو دیدیه باشی ، و برسی کرده باشی ، و بگی بد هست
این هم که میبینی ، هایپر کار استون هست، که نظر من اینه که fxxk evo که قدیمی تر هست، زیباتر از اینه
الان هم طراحی فرلری روی بورس هست
قراری نیست همه ی برند ها هر ۷۰ سال یه بار زبان طراحی خودشون رو تغیر بدن ، این خلاقیت رو نشون میده
دوما ،صراحی این استون مارتین ، دربرابر پاگانی هوایرا r و یا مرسدس پراژکت وان ، مثل شوخی میمونه ، دیگه شده ماشین فورمول یک با سقف
Ninja
۸ تیر ۱۴۰۰ماشین لمانز البته
rezars pc
۸ تیر ۱۴۰۰روما و ۸۱۲ و پورتوفینو m و f8 و مونزا رو تا حدودی دوس دارم خصوصا مونزا و زوما و ۸۱۲ ولی از لحاظ طراحی و در حال حاظر خیلی sf90 و ۲۹۶ gtb خوشم نمیاد در بحث طراحی و با کمال احترام نمی تونم قبول کنم حرفتون رو
محمد امین
۸ تیر ۱۴۰۰خب سلیقه ای هست، ولی من خودم در بین همه sf90 رو خیلی دوست دارم
پیشنهاد میکنم که عکس های بیشتری ازش ببینید شاید خوشتون آمد، البته شاید به سلیقه ی شما نخوره
من منظورم این بود که طراحی های فراری نسبت به بقیه حداقل در نظر سنجی ها بااختلاف جلو تر بودن نسبت به رقبای هم رده
akrh78
۸ تیر ۱۴۰۰رامین کم بود حالا یه تحلیل گر عکس دیگه هم اضافه شد،معیار 1000 عکس 😂
تنها محصول کنونی زیبای فراری مونزا هست و تا حدودی 812
روما و پورتوفینو خیلی زنونه طراحی شدن
محمد امین
۸ تیر ۱۴۰۰مگه اشتباه میگم ، اولین راه شناخت زیبایی یک پدید مخصوصا برای ما مشاهده هست ، و هرچهقدر مشاهده بیشتر بشه ، شناخت بیشتر میشه، اونوقت میشه گفت از نظرم زیباست یا نه
بعد هم ، طراح های نخبه و ماهر ، کاملا نظرشون با چیزی که مافکر میکنم فرق داره ، مثلا سیترون ds رو جژو زیباترین ماشین ها اعلام کردن ، حالا یکیش در تهران من یه بار دیدم عکس هم ازش دارم ، واقعا هم شاهکار وزیباست، ولی به غیر از من و یه سگی که همون اطراف بود ، هیچکس نگاش هم نمیکرد ، این یعنی طراحی موضوعی هست که صاحب نظران واقعی باید راجبش صحبت کنن و ما فقط میتونیم بگیم ، ازنظر من زیبا هست یا نه
Sina10
۸ تیر ۱۴۰۰بخولیم هر جوری نگاه کنیم طراحی فراری هنوزم چشم نوازه ولی خیلی پسرفت داشته
اره هنوز 812 و پورتوفینو و روما زیبا هستن ولی تقریبا توی بقیه ماشیناشون کاملا پسرفت داشتن
نمونش F8 ، که نسبت به نسل های قبلش مثل 458 بشدت پسرفت کرده
مثلا SF90 نسبت به لافراری خیلی بدتر شده با بوجود پرفورمنس عالیش
طراحی های فراری جوری بوده که همیشه همه رو راضی میکرده و خوب بودن یه طراحی یعنی همین که با همه سلیقه ها قابل قبول باشه و طراحی های قبلیشون همینجوری بودن ولی الان نه
همه بررسی های که از SF90 دیدم به پسرفت طراحی نسبت به لافراری اشاره کرده هر چند جانشینش نیست ولی باز هم زیبا در نیومده
این مدل جدید 296 GTB که جدیدا اومده به بهترین شکل پسرفت طراحی فراریو نشون میده
یه زمانی F12 و 458 و لافراری و 488 و GTC4Losso میساختن ولی الان کلی پسرفت کرده ، حتی ضعیف ترین ماشین هاشونن هم زیبا بودن ولی الان نه
فراری الان ماشیناش پر از خطوط و جزییات بیش از حد شده مثلا مثل F8 که بهترین نمونه است ، طراحی ضعیف چراغ ها توی F8 بشدت مشخصه ، یعنی همون عیبی که هیچ کدوم از نسل های قبلش مثل 488 و 458 و F430 نداشتن
محمد امین
۸ تیر ۱۴۰۰https://www.instagram.com/reel/CPvkhT6DIKb/?utm_medium=copy_link
سینا جان این رو ببین ، فکر نمیکنم f8 بد باشه
خب این اشکالی نداره ،شاید از نظر تو بد بوده باشه ، ولی از نظر من طراحی های فراری خوبه ، دیگه نمیشه مثل قبلا طراحی کرد ،زمانه عوض شده ، اگر فراری بیاد یه ماشین شبیه به f430 بسازه ، خیلی خب زیباست ولی دیگه نمیشه
یا نثلا مرسدس دیگه نمیتونه با این زمانه sl65 بسازه
یا اینکه همه میدونن میورا خیلی زیباتر از بعضی از ماشین های الان لامبو هست ، اما دیگه نمیشه مثل اکن ماشین بسازه
rezars pc
۸ تیر ۱۴۰۰نمیشه گفت چون از لحاظ طراحی شخصیتا متفاوتند
فراری تنها کسی که چراغ راهشه ماشینا گذشته خودشند
استون هم همینطوره
لامبو هم همینطوره
پاگانی و کانیگ زگ و مک هم اینطورند
چراغ راهشون ماشینای خودشونه
یه استون مارتین برای استون مارتین بودن طراحی میشه و یه فراری برای فراری بودن
Reza
۸ تیر ۱۴۰۰شوخی میکنید
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ تیر ۱۴۰۰عالیه 👌…
SF90 STRADALE
۸ تیر ۱۴۰۰فکر کردم جانشین LaFerrari میتونه رقیب قدرتمندی برای والکری در پیست باشه ….
حالا که این نسخه پیست محور AMR PRO رو دیدم متوجه شدم که رقابت با این هیولایِ پیست خیلی سخته
مگر اینکه فراری هم نسخه وحشی XX خودشو برای جانشین LaFerrari ارائه بده
در آینده ای نزدیک شاهد رقابتی نفسگیر و شونه به شونه در پیست و جاده خواهیم بود
محمد امین
۸ تیر ۱۴۰۰درسال ۲۰۱۳ که هایپر کار عای فرلری مکلارن و پورشه معرفی شدن ، درکنار پاگانی هایرا ، هیچ کسی نبود که بتونه بااون هارقبات کنه ، چه در سرعت و چه در پی، البته ماشین های جاده ای منظورمه
این اتفاق دوباره میفته ، حداقل راجب فراری این رو میدونم
و اینکه اگر ۸۱۲ xx ساخته بشه ، واقعا پتانسیل یه ماشین میست محور رو داره ، ولی برعکس ماشین های پیست محور فراری شبیح به ماشین های جاده ای هم هستن و عنصر زیبایی اشون متفاوته با بقیه پیست محور ها ، مثلا منظورم این هست که استون این ماشین رو دیگه خیلی خیلی شبیه به ماشین لمانس کرده تا بتونه به ا ن پرفورمنس برسه ، ولی فردری بدون این کار به اون پرفورمنس میرسه
رامتین
۸ تیر ۱۴۰۰طراحیش در دایره پاگانی قرار گرفته که البته پاگانی جذابتره.
BMW
۸ تیر ۱۴۰۰منم اول همین فکرُ می کردم اما طراحی جفتشون تو دایره خودروهای لمانز کلاس lmp1 هست اگه به قوسی که رو گل گیرهای عقب و جلوشون هست دقت کنی متوجه منظورم می شی.
akrh78
۸ تیر ۱۴۰۰دوستان کسی اطلاع داره با پایان همکاری ردبول و استون مارتین، آدریان نیوی همچنان روی این ماشین کار میکنه یا نه؟
ولی چه هیولایی بشه با طراحی آدرین نیوی و توسعه سباستین فتل، زوج آتشین سالهای نچندان دور فرمول یک
خوشنام
۸ تیر ۱۴۰۰تو خودت یکی از همین هفت نفری، حسم اینجور میگه 😁
ارشیاSVJ
۸ تیر ۱۴۰۰انصافا لامبورگینی یه چیزی در حد والکری یا پروجکت وان کم داره.
فراری هم
جفتشون یه همچین چیزی لازم دارن.
Philipp
۸ تیر ۱۴۰۰اولا که بی خیال لامبو بشید
چون لامبو جزو گروه فولکس هست و گروه فولکس یک هایپرکار ساز جداگونه (بوگاتی) داره برای خودش و دلیلی نداره که برا محصول خودش رقیب درست کنه
در مورد فراری هم که یه خبرایی برای جانشین لافراری دار مطرح میشه که باید دید چی میشه
rezars pc
۸ تیر ۱۴۰۰خصیصه ی گروه فلوکس واگن رقابت درون گروهی سازندست دعوا لامبو و پورشه سر نوربر خودش گویای همین نکتست پس دور از انتظار بودنش دلیل دیگه ای داره برای لامبو از نظر من
لامبو می خواد برقی در حد نامش بسازه پس طبیعیه روی اون کلی خرج کنند سوپر خازن سیان خودش گویایی همین نکتست شاهکار مهندسیه
Philipp
۸ تیر ۱۴۰۰والا لامبو و پورشه که از قدیم باهم دعوا داشتن
و فولکس هم موقع خریدن لامبو میدونست که همچین مشکلی پیش خواهد اومد
اما اگه دقت کرده باشین آئودی که یکمی با لامبو و پورشه کلکل داشت با TT و R8 دیگه اصلا به اونا نمیپره…
موتور لامبو رو هم که روی آخرین نسل R8 سوار کردن هم قدرتش کمتر بود و هم اون صدای لامبو رو نداشت
آریا ماشین
۸ تیر ۱۴۰۰همون اول که چشمم خورد بهش فهمیدم این هیولا یه چیز دیگه س
با شتاب جانبی ۳ جی هم بهم ثابت شد
اینکه موتور برقیش رو برداشتن و دور موتور تا ۱۱ هزار بالا میره خیلی خبر خوبیه ، انگار قراره با صداش سالها عشق کنیم
نزدیک ترین رقیب این ماشین رو فقط و فقط فراری FXX K EVO میبینم ( بین ماشین های مخصوص پیست هایبرید ) البته مکلارن p1 gtr با اینکه خیلی از تولیدش گذشته هنوز میتونه باهاشون رقابت کنه
ولی خودم FXX K EVO رو خیلی دوست دارم❤ به نظرم بهترین ماشین مخصوص پیست جهانه🔥
RezaRs
۹ تیر ۱۴۰۰خیلی زیباست از سال ۱۹۹۴ تا الان معمولا زیباترین طراحی به چشم من ماشینای استون مارتین بوده
راستی یع db7 پیدا کردم ۵۵ هزارتا ادمی عشقش بکشه واقعا محشره داشتنش براش
محمد مختاری آذر
۱۱ تیر ۱۴۰۰واقعا پرفورمنس خیلی عالی داره شاید وقت خوبی تو نوربرگرینگ بزنه