آستونمارتین همواره به پیشرانههای V12 خود معروف بوده است اما مطمئناً در تاریخ این شرکت بریتانیایی برخی مدلهای V8 بهیادماندنی هم وجود دارند. یکی از این خودروها میتواند نسخهٔ جدید مدل DB11 باشد. آستونمارتین سال گذشته این خودرو را با پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری DB9 معرفی نمود اما حالا این شرکت نسخهٔ هشت سیلندر DB11 را معرفی کرده که به پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 بایتوربو مجهز است. هرچند این موتور قدرت کمتری نسبت به نمونهٔ V12 دارد اما سبکتر بوده و قیمت پایهٔ DB11 با موتور V8 نیز ۱۹۹ هزار دلار است که ۱۷,۵۰۰ دلار از DB11 مجهز به موتور V12 کمتر است.
اگر این پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 بایتوربو به نظرتان آشنا میرسد باید بدانید که این موتور نتیجهٔ مستقیم همکاری میان آستونمارتین و مرسدس بنز است. این همان پیشرانهای است که در تعدادی از محصولات مرسدس-آامگ مانند AMG GT بکار میرود. این موتور در AMG GT S قدرتی برابر با ۵۲۰ اسب بخار دارد که خروجی آن در DB11 هم تقریباً همین مقدار است اما آستونمارتین میگوید مهندسانش با برنامهریزی مجدد موتور و سایر موارد مربوط به ECU، کاری کردهاند تا این موتور ساخت مرسدس احساس و صدایی داشته باشد که مردم از آستونمارتین انتظار دارند.
در مقایسه با موتور V12، این پیشرانهٔ V8 تقریباً ۱۰۰ اسب بخار قدرت کمتری دارد اما گشتاور آن که برابر با ۶۹۵ نیوتن متر است، تقریباً با گشتاور ۷۰۰ نیوتن متری موتور V12 یکسان است. در بخش عملکرد نیز هر دو نسخهٔ DB11 تقریباً مشابه هم عمل میکنند بهگونهای که مدل V8 ظرف ۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد که تنها یکدهم ثانیه از نمونهٔ V12 بیشتر است. همچنین آستونمارتین میگوید حداکثر سرعت DB11 نیز از ۳۲۰ کیلومتر در ساعت در نمونهٔ V12 به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت در نسخهٔ V8 رسیده که هنوز هم سرعت کمی نیست.
اما شاید مهمتر از همهٔ اینها کاهش ۱۵۵ کیلوگرمی وزن دماغهٔ نسخهٔ V8 آستونمارتین DB11 باشد که قطعاً بر روی عملکرد آن تأثیر خواهد داشت. علاوه بر این، مهندسان مرسدس بنز این موتور را با سیستم روغنکاری موسوم به کارتل خشک طراحی کردهاند که اجازه میدهد موتور در بخش پایینتری در خودرو نصب گردد. همچنین آستونمارتین به جهت چابکی بیشتر، تعلیق DB11 هشت سیلندر را دوباره تنظیم کرده است. همهٔ این موارد منجر به ارائهٔ هندلینگی بهتر در این گرند تورر بریتانیایی خواهد شد. در بیرون، نسخهٔ هشت سیلندر DB11 تقریباً با نمونهٔ DB11 یکسان است و فقط با چراغهای جلوی تیره، دو دریچهٔ کاپوت بجای چهارتا و رینگهای منحصربهفرد از نمونهٔ V12 متمایز شده است. در داخل اما تمامی آن چیزهایی که در DB11 دوازده سیلندر وجود دارد در نمونهٔ V8 هم پیدا میشود.
رئیس آستونمارتین آقای اندی پالمر در مورد این خودرو گفته است:
«DB11 کاملترین و پیشرفتهترین خودرویی است که تاکنون آستونمارتین ساخته است. حال با استفاده از این موتور جدید V8 ما خودروی ارزانتری را ارائه کردهایم که هنوز هم دارای عملکردی استثنایی و شخصیتی قابلتوجه است که محصولات آستونمارتین را از رقبا جدا میکند. همچنین من افتخار میکنم که DB11 مجهز به پیشرانهٔ ساخت شریک فنی ما، مرسدس-آامگ شده است زیرا ما به پیشرانهای استثنایی دست یافتهایم که نیازها و خواستههای یک آستونمارتین را برآورده میکند».
از هماکنون سفارشات برای خرید DB11 V8 پذیرفته میسود و انتظار میرود در اواخر امسال تحویل آن آغاز گردد؛ بنابراین اگر خواهان یک کیک بریتانیایی با شکلات آلمانی هستید میتوانید سراغ این خودرو بروید. آستونمارتین این نسخهٔ جدید DB11 را در جشنوارهٔ سرعت گودوود در اواخر این هفته به نمایش عمومی درخواهد آورد.
CNA
۹ تیر ۱۳۹۶بی نهایت زیباست?????
KING 918 (محمدرضا)
۹ تیر ۱۳۹۶من هیچوقت از ماشین های استون خوشم نیومده ولی این ماشین به معنای واقعی جذاب و دوست داشتنیه تبریک میگم به استون مارتین چون یکی از زیباترین و جذابترین ماشین های دنیای خودرو داره
طراحی زیبا و هماهنگ استایل باشکوه فرم چراغ ها بی نهایت عالی فرم هوشمندانه هواکش ها کابین زیبا موتور قوی همه چیزیه که یه انسان از یه ماشین میخواد
mohamad
۹ تیر ۱۳۹۶تا حالا خوشت نیومده ه ه ه ه ه ؟؟
KING 918 (محمدرضا)
۹ تیر ۱۳۹۶نه از ماشین های استون زیاد خوشم نمیاد اما این یکی محشره
جواد
۹ تیر ۱۳۹۶البته نسخه های قویتر هم بنز داره فکرکنم نسخه 570 اسب بخاری همین موتور به نظر برای خراب نشدن بازار نسخه 12 سیلندر استون مارتین این سطح قدرت در نظر گرفته اما برتری نسخه 8 سیلندر میتونه تو خدمات پس از فروش باشه جایی که مشتری به هزاران نمایندگی بنز دسترسی پیدا میکنه
مهدي
۹ تیر ۱۳۹۶خیلی جلوش شبیه مازراتی
فرشاد سجادیان
۹ تیر ۱۳۹۶کسی که ۱۹۹ هزار دلار پول داشته باشه، 17,500دلار براش پول خورده؛ خرید نسخه هشت سیلندر یا دوازده سیلندر بستگی به سلیقه مشتری داره، اگر شتاب، سرعت و صدای بهتر میخواد، دوازده سیلندر میخره، اگرم هندلینگ برجستهتر و خدمات پس از فروش بهتر میخواد، میره سراغ نسخه هشت سیلندر.
ایلیا
۹ تیر ۱۳۹۶چقدر زیباس این ماشین!
انصافا طراحی های استون شاهکار هنرین
sevlan
۹ تیر ۱۳۹۶الهه ی زیبایی هستش این جی تی ، واقعاً زیبا و عالیه???
Jast bentley continental
۹ تیر ۱۳۹۶تا الان زیاد علاقه این نداشتم الان عکساش مگو دوونه کرد خیلی زیباست وحشتناک زیباس مخصوصا عکس اول و سوم وای خدا???
الف.ی
۹ تیر ۱۳۹۶همچنین من افتخار میکنم که DB11 مجهز به پیشرانهٔ ساخت شریک فنی ما، مرسدس-آامگ شده است زیرا ما به پیشرانهای استثنایی دست یافتهایم که نیازها و خواستههای یک آستونمارتین را برآورده میکند».
پیشرانه استثنایی خودروی استثنایی زیبایی غیر قابل وصف
طبیعیه. بالاخره خودروییه که حاصل همکاری دو تا از بهترین هاس.
فريد
۹ تیر ۱۳۹۶دوستان ببخشید من یه سوال دارم که البته ربط به این موضوع نداره میشه من رو راهنمایی کنید که ۷۱۸ باکستر اس بهتره یا سی ال ای ۴۵؟
تا چند روز دیگه می خوام یکیو بخرم ولی واقعاً دو دلم ?
F 150
۹ تیر ۱۳۹۶باکستر
mahdi
۹ تیر ۱۳۹۶سلام
البته اینو هم درنظر داشته باش که باکستر هزینه نگهداریش بالاتره.
بنزما
۹ تیر ۱۳۹۶فرید جان باکسر هم از لحاظ خاص بودن هم اسپرت بودن در جایگاه بالاتری قرار میگیره و تو سگمنت خودش تو ار اند درایور و خیلی رده بندی ها بهترین خودرو از طرفی از لحاظ ظاهر هم که یو سرو گردن بالاتره و اینم در نظر داشته باش که قیمت سی ال 45 تو ایران فول غیر منطقیه هر چند پورشه هم غیر منطقیه ولی سی ال ای 45 زیادی غیر منطقی ارزش گذاری شده و نکته دیگه اینه که کلا دوتا کلاس خودرویی جدان باید ببینی احتیاجت اول کدومه
F 150
۹ تیر ۱۳۹۶نمیدونم چرا DB9 رو بیشتر دوست دارم
فريد
۱۰ تیر ۱۳۹۶دست همگی درد نکنه ??
mahdi
۱۰ تیر ۱۳۹۶قربانت
mehran.Jy
۱۰ تیر ۱۳۹۶حتی اگه نقش انگلیس رو تو فوتبال نا دیده بگیرم، نمی شه نقش انگلیس تو طراحی الهه های زیبایی فولادی رو ندید.
الان دوباره خودرو های انگلیسی از نظر طراحی ( نه پرفورمنس) تو دوران اوج خودشونن. بنتلی و روزرویس، جکوار و لندروو که نشون میده مدیریت هندی ها چقدر خوبه (خاک تو سر مدیران خودروسازی ما)
دمشون گرم. روح آدمو جلا میده این ماشین