آستون مارتین

معرفی رسمی آستون‌مارتین DBS سوپرلگرا، پرچم‌دار جدید، قاتل فراری!

پس از افشای چند تصویر و تصاویر جاسوسی که در نوربرگ‌رینگ گرفته شده بودند، سرانجام آستون‌مارتین رسماً پرچم‌دار جدید خود یعنی مدل DBS سوپرلگرا را معرفی کرده است. این ماشین که در اصل نسخهٔ احیاء شدهٔ مدل قدیمی DBS محسوب می‌شود، جایگزین مدل ونکوئیش شده است. DBS سوپرلگرا با پانل‌های فیبر کربنی بدنه و نیروگاه دوازده سیلندر توئین توربوی زیر کاپوت، برای ارائهٔ تجربهٔ رانندگی فراموش‌نشدنی و شتابی پیشرو در کلاس خود ساخته شده است.

آستون‌مارتین با معرفی این خودروی جدید، هردو نام مشهور DBS و سوپرلگرا را بازگردانده است. این سوپراسپرت جدید بر اساس نسخهٔ تکامل‌یافته‌ای از ساختار آلومینیومی سبک‌وزن مدل DB11 ساخته شده است. DBS سوپرلگرا همچنین از همان پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V12 توئین توربوی مدل DB11 استفاده می‌کند اما حالا خروجی این موتور به اعداد فوق‌العادهٔ ۷۱۵ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کرده است. این پیشرانهٔ بزرگ در پایین‌ترین و عقب‌ترین مکان ممکن در شاسی قرار گرفته است تا توزیع وزن و همین‌طور مرکز ثقل خودرو بهبود پیدا کند.

نیروی پیشرانه نیز توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک که به‌تازگی توسط شرکت ZF توسعه پیدا کرده به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. برای توزیع هرچه بهتر وزن، این گیربکس در عقب خودرو نصب شده است. محور عقب DBS سوپرلگرا همچنین به دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی و سیستم کنترل گشتاور هم مجهز شده است تا گشتاور به‌طور دقیق به سطح مسیر انتقال پیدا کند. به لطف این ویژگی‌ها، طبق گفتهٔ آستون‌مارتین، این پرچم‌دار جدید می‌تواند ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالی‌که برای رسیدن به سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت هم به ۶.۴ ثانیه زمان احتیاج دارد.

همچنین همان‌طور که گفته شد، آستون‌مارتین ادعا کرده است که DBS سوپرلگرا برای ارائهٔ بیشتری شتاب در دنده‌های بالایی در کلاس خود طراحی شده است؛ بنابراین این سوپراسپرت بریتانیایی در دندهٔ چهار می‌تواند ظرف ۴.۲ ثانیه از سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت به سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت این ماشین نیز ۳۴۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. آستون‌مارتین گفته است که DBS سوپرلگرا بهترین ویژگی‌های دو دنیا یعنی شتاب و پاسخ سریع یک سوپراسپرت را در کنار راحتی و پالایش یک گرند تورر واقعی ارائه می‌کند که شتاب فوق‌العادهٔ آن این ادعا را ثابت کرده است.

سیستم تعلیق DBS سوپرلگرا در جلو از نوع دو جناقی و در عقب از نوع چند اتصالی است که به‌صورت استاندارد به جدیدترین نسل از کمک‌فنرهای تطبیقی هم مجهز شده است. همچنین برای این ماشین سه حالت رانندگی مختلف شامل GT، اسپرت و اسپرت پلاس هم در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر، DBS سوپرلگرا به یک سیستم اگزوز جدید با سوپاپ‌های فعال و چهار سر اگزوز هم مجهز شده است تا خصوصاً در حالات رانندگی تهاجمی‌تر، بهترین صدای ممکن را از نیروگاه V12 پخش کند.

سازندهٔ بریتانیایی همچنین به آئرودینامیک DBS سوپرلگرا هم توجه داشته و به همین دلیل یک سیستم آئرودینامیکی پیشرفته را برای آن طراحی کرده است. این سیستم در حداکثر سرعت خودرو، ۱۸۰ کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کند که این بالاترین داون‌فورس در تاریخ محصولات تولید انبوه آستون‌مارتین است. تجهیزات استاندارد این سوپراسپرت جدید بریتانیایی نیز شامل تعداد زیادی از تجهیزات و لوازم جانبی جذاب چون تودوزی چرمی، سیستم ورود بدون کلید، سیستم پایش باد تایرها و دوربین دیدن ۳۶۰ درجه با سیستم کمک پارک می‌شود. البته مطمئناً در این ماشین سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با ناوبری، بلوتوث و پورت USB هم وجود دارد.

مدیرعامل آستون‌مارتین آقای «اندی پالمر» در رابطه با این سوپراسپرت جدید گفته است:

«DBS سوپرلگرا تنها بازگشت نام‌های عالی آستون‌مارتین نیست بلکه بازگشت ما به نقطهٔ اوج بخش سوپر گرند توررها را نشان می‌دهد. به لطف گشتاور قابل‌توجهی که توسط پیشرانهٔ توئین توربوی V12 تولید می‌شود، DBS سوپرلگرا شتاب نفس‌گیری را ارائه می‌کند درحالی‌که پویایی آن نیز با دقت مدنظر قرار گرفته است. هر سانتی‌متر از DBS سوپرلگرا با استایل بی‌نظیر، مهندسی با وسواس و قدرتی خشمگین، نشان‌دهندهٔ پرچم‌دار آستون‌مارتین است».

قیمت آستون‌مارتین DBS سوپرلگرا مدل ۲۰۱۹ در بریتانیا از ۲۲۵,۰۰۰ پوند، در آلمان از ۲۷۴,۹۹۵ یورو و در ایالات‌متحده از ۳۰۴,۹۹۵ دلار آغاز می‌شود. انتظار می‌رود تحویل اولین نمونه‌های این ماشین به خریداران از سه‌ماههٔ سوم امسال آغاز گردد درحالی‌که فروش آن در ایالات‌متحده از سه‌ماههٔ چهارم سال جاری آغاز می‌شود. آستون‌مارتین DBS سوپرلگرا با برخورداری از ویژگی‌هایی که ذکر شدند، رقیب بسیار خطرناک و قدرتمندی برای فراری ۸۱۲ سوپرفست خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. PaRHaM

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (741 ديدگاه)

    فوق العاده جذابه⁦❤️⁩⁦❤️⁩?

    1. Reza.m

      ۶ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (311 ديدگاه)

      قیافش محشره….ولی فراری با ی موتور تنفس طبیعی 800 اسب دراورد این با 2 تا توربوچارج جون می کنه تا 700 تا دراره…صفر تا صدشم چندان تعریفی نداره…استون مارتین تخصصش تو ساخت اثر های هنریه ن رقابت با فراری…

      1. akrh78

        ۶ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (1359 ديدگاه)

        شاید نخواستن موتورو تحت فشار بزارن
        رولزرویس هم از موتور 6.6 لیتری زیر 600 اسب بخار میگیره

        1. Elring-aventador

          ۶ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (331 ديدگاه)

          درود .

          ” قاتل فراری ”
          شوخی خوبی بود !!!

  2. Ferrari

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1956 ديدگاه)

    فکر نمیکنم از لحاظ پرفورمنس درحد ۸۱۲ باشه.
    ولی اتومبیل جذابیه

  3. Reza

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    از مدل معمولی DB11 خیلی خوشگل تره
    قدرتش هم که تقریباً با پیستا برابری میکنه.

    ولی یه حسی بهم میگه نمیتونه جلوی پیستا بایسته

    1. s.h

      ۶ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (712 ديدگاه)

      داستان این دو تا با هم فرق داره اصلا قابل مقایسه نیستند

  4. m4

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (293 ديدگاه)

    عالیه !!!

  5. s.h

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    خدایی خوشگله ولی فکر نکنم بتونه 812 رو بزنه که گفتید قاتل چون احتمال زیا فراری رو قله هست نه استون مارتین بر خلاف مکلارن ( یا لوکس سازان بریتانیا) این خودرو ساز انگلیسی نمیتونه اون ظور که باید وشاید با رقبا همپا شه یا اینکه برتری داشته باشه اما در مورد گرند تور ها اصلا اعداد وارقام و اصلا انقدری مهم نیستند و وقتی میشه نظر داد که واقعا باهاشون رانندگی کرده باشی چون اینا که دنبال رکورد نیستند که با ارقام بشه قضاوت کرد واسه همینه ما نمیتونیم واقعا بگیم کی بهتره اگر گفتم فراری واسه اینکه این تازه وارده

  6. Gtr

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (913 ديدگاه)

    یادم نمیاد از محصولات آستون مارتین تونسته باشه رقیب قدری برای فراری باشه ???

  7. Just bentley continental

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (563 ديدگاه)

    وای چرا این قدر دلبری میکنه فک نمی کردم اینقدر بی نظیر باشه.
    ظاهرش که فوق العادست
    پرفورمنسشم که عالیه شتاب ثانویش خیلی سریعه
    احتمالا ۲۰۰ تا رو حدود ۹ ثانیه یا شاید کمتر پر کنه که فوقالعادست و به نظرم رقیب خیلی سرسختی برای ۸۱۲ ست.
    البته به نظرم رقیب اصلیش بنتلی کانتیننتال سوپر اسپرته.
    استون واقعا فوق العاده شده هیچ وقت اینجوری عاشق استون نشدم بعد one77.

  8. Amir Amini

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    گفتم این مدل ونکوئیش ن DBS ولی واقعا چرا اسم ونکوئیش حذف شده خیلی خوب بود اون اسم نسل قبلش شاهکاری بود برا خودش از این که به این زیبایی خوشحالم ولی این اسم ن ناراحت کنندس حذف شدن اسم ونکوئیش خداکنه حداقل اسم ونکوئیش بزاره برا اون سوپر اسپرتی که میخاد تولید کنه و رقیب 488 هستش

  9. v e n o m

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (101 ديدگاه)

    اگه مقایسه اش با فراری و بقیه رقیبای گردن کلفتشو در نظر نگیریم
    از لحاظ طراحی و کیفیت ساخت واقعا محشره ❤❤

  10. ایمان

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    بیش از اندازه جذاب و دلنشینه ولی نمیتونه حریف فراری با اون موتور وحشی و معروف V12 بشه ????

  11. مهدی

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    خیلی جذاب وزیباست.این فلسفه ساختش کلا متفافته

  12. ایمان

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (258 ديدگاه)

    آستون محشره ولی اصلا در حد ۸۱۲ نیست،نه از لحاظ پرفورمنس نه پرستیژ

  13. MoNsTeR

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (56 ديدگاه)

    با اینکه عاشق فراریم و ارادات خاصی نسبت به این شرکت دارم
    اما این ماشین واقعاً طراحی جذاب و چشمگیری داره ،واقعا باهاش حال کردم
    ولی فک نکنم تو پرفورمنس در حد و اندازه های ۸۱۲ باشه

  14. ستار

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (145 ديدگاه)

    خیلی خوبه ولی ونکوییش عالی تر بود
    ارادت خاصی به طراحی ونکوییش و مک لارن SLR{مرسدس} دارم

    1. علیرضا

      ۶ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (20 ديدگاه)

      SLR رو خدایی خوب اومدی

  15. Omid622

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    در خوب بودن استون که شکی نیست اما مونده به فراری برسه
    سنگ محک بیش نیست چه برسه به قاتل اونم قاتل کی فراری تیتر جالبی نبود

  16. فرا 2001

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (201 ديدگاه)

    تنها خودرو سازی که در دنیا منو به وجد میاره و مبهوت طراحیش میشم استون مارتینه

  17. NAVID۰۰۹۸

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    استون مارتین همیشه طراحی تلفیقی از هنری ، حجومی ،وقار و لوکسی را با هم فراهم میکرده ، اما از منظر فنی ، رقیبی برای فراری بحساب نمیاد ، ولی واقعاً خاص و زیبا بنظر میرسه .

    بیچاره اونایی که پول زیاد دارند و نمیدونن که چه خودرویی را تو این رنج قیمتها انتخاب کنند .

  18. محمد علی

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (20 ديدگاه)

    وااااااااااااااای خدا چرا انقدر این ماشین قشنگه عاشق اون طرح چوب توی دراشم که حالت سرامیک داره الانم که با دلار 10 تومن (شاید 5 دقیقه بعد گرون تر شده باشه) قشنگ 3 میلیارد میشه

  19. ADAK

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    قاتل فراری !
    :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

  20. مهدی

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    اقای دهقان لطفا دیگه با تعصب تیتر نزن این با تمام جذابیتش حتی به گرد پای 812 نمیرسه
    حدودا 100 اسب بخار ضعیف تره
    صفر تا صد که نیم ثانیه کند تره
    شرط میبندم صدای موتورشم جیک جیکه جلو غرش موتور اصیل 6.5 لیتری V12 تنفس طبیعی
    فراری که سومین پیشرانه برتر 2018 هم بود( کلا 1.3 اختلاف حجم موتور به کنار تنفس طبیعی یه چیز دیگس)
    قیافه هم سلیقه ایه اما به نظرم بالای 80 درصد بگن 812 زیبا تره
    812 اونتادور رو تو درگ سوسک کرد ااونتادووور که اسمشم به این می ارزه

    1. امیر دهقان

      ۶ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (743 ديدگاه)

      درود دوست عزیز
      این تیتر برگردان تیتر سایت CarScoops است

      https://www.carscoops.com/2018/06/2019-aston-martin-dbs-superleggera-ferrari-killing-sex-symbol-715hp/

      1. مهدی

        ۷ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        شرمنده عذر میخوام
        ولی خب شما هم میتونید وقتی ه عیبی تو تیترا دیدی اصلاحش کنید
        ولی بازم به خاطر زود قضاوت کردنم عذر میخوام

  21. مهدی

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    اقای دهقان لطفا دیگه با تعصب تیتر نزن این با تمام جذابیتش حتی به گرد پای 812 نمیرسه
    حدودا 100 اسب بخار ضعیف تره
    صفر تا صد که نیم ثانیه کند تره
    شرط میبندم صدای موتورشم جیک جیکه جلو غرش موتور اصیل 6.5 لیتری V12 تنفس طبیعی
    فراری که سومین پیشرانه برتر 2018 هم بود( کلا 1.3 اختلاف حجم موتور به کنار تنفس طبیعی یه چیز دیگس)
    قیافه هم سلیقه ایه اما به نظرم بالای 80 درصد بگن 812 زیبا تره
    812 اونتادور رو تو درگ سوسک کرد ااونتادووور که اسمشم به این می ارزه

    1. mg

      ۷ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (139 ديدگاه)

      دوتا درگ بیشتر نیست یکی با یه اونتادور زرد یکی بایه اونتادور ابی که اون زرده باخت ولی ابیه که اونتادور اس بود با اختلاف برد جفت فیلماشم هست

  22. Ali Keyhani

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    فوق العادست و بسیار زیباست ولی فکر نمیکنم حریف فراری 812 بشه

  23. اشکان

    ۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (56 ديدگاه)

    جالبه برخی آدمها از غیب نظر 80 درصد مردمو میدونن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا