آستون مارتین

آزمایش آستون‌مارتین ونتیج با پیشرانهٔ V12 در نوربرگ‌رینگ

آستون‌مارتین این روزها با معرفی مدل‌های موتور وسط والهالا و والکری اسپایدر مشغول بوده است اما این شرکت بریتانیایی مدل‌های موتور جلوی خود را هم فراموش نکرده زیرا نسخهٔ قوی‌تری از ونتیج با کیت بدنهٔ پهن‌تر و کاپوتی متفاوت که احتمالاً پیشرانهٔ V12 را زیر خود پنهان کرده در نوربرگ‌رینگ در حال آزمایش رؤیت شده است. نسل کنونی ونتیج در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد و قرار است در سال ۲۰۲۲ فیس‌لیفت شود که این می‌تواند زمان مناسبی برای معرفی نسخهٔ پرچم‌دار V12 باشد.

سال گذشته، آستون‌مارتین مدل تولید محدود اسپیداستر V12 را معرفی کرد که بر اساس ونتیج ساخته شده بود. این مدل به پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V12 توئین توربوی DB11 با ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است؛ بنابراین، همین پیشرانه احتمالاً با تنظیمی متفاوت در فیس‌لیفت ونتیج در کنار موتور V8 کنونی ارائه خواهد شد. این در حالی است که در نسل قبلی ونتیج هم در کنار موتور هشت سیلندر، یک نمونهٔ دوازده سیلندر ارائه می‌شد.

پروتوتایپی که در نوربرگ‌رینگ دیده شده یک سری تغییرات را تجربه کرده که آن‌را خشن‌تر و وحشی‌تر از نسخهٔ تولیدی کنونی نشان می‌دهند. این تغییرات شامل جلوپنجرهٔ بزرگ‌تر با اسپلیتری برجسته‌تر در زیر آن و همین‌طور ورودی‌های هوای جدیدی در طرفین سپر می‌شود. همچنین هرچند کاپوت با پوشش استتاری پنهان شده اما به نظر می‌رسد دریچهٔ V شکلی روی آن تعبیه شده که احتمالاً نشان از وجود موتور V12 دارد. گلگیرهای عریض‌تر و دو سر اگزوز در میانهٔ سپر عقب هم از دیگر ویژگی‌های این ونتیج آزمایشی هستند. هرچند به نظر می‌رسد این نسخه در مراحل اولیهٔ توسعه باشد اما احتمالاً در سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    ونتیج V12 همیشه جذابیت خاصی داشته ، کوچکترین اتاق با بزرگترین موتور

  2. محمد امین

    ۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    در carwow گقته شده بود احتمالا ۶۰۰ اسب هست

  3. آرین

    ۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (444 ديدگاه)

    زیباترین ماشین‌ها مال بریتانیاست. استون صفت شکارچی رو به ونتیج نسبت داده و به نظرم کاملا حق با اونه.

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. Reza Waffen SS

      ۴ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      محض اطلاع محد هنر ایتالیاست

      1. Iman99

        ۵ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        مهد هنر مهد مهندسی
        کلا تو هنر و تو مهندسی که دو پایه اساسی برای بشر بودن اروپا و امریکا بهترین و پیشرو ترین بودن مثلا تو هنر ایتالیا پیشرو یا تو هنر هفتم امریکا پیشرو تو مهندسی هم آلمان و امریکا پیشرو و بهترین هستن کلا اروپا و امریکا تو همه چیز بهترین هستن

        موافقم 1
        مخالفم 2
  4. SF90 STRADALE

    ۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    برای رقابت با ۸۱۲ سوپرفست حداقل ۸۰۰HP لازمه
    آستون مارتین برای رقابت در برابر فراری چیزی کم نداره

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. Carbonado Aventador

      ۳ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      کلا v12 های استون علی رقم استفاده از توربو هیچوقت تحدیدی برای ایتالیایی ها حساب نمیشده.
      .
      این موتور ۵.۲ لیتری وی ۱۲ آستون که توربو شارژ هم هست حداقل باید ۸۰۰-۸۵۰ اسب قدرت بده.

      1. مازیار

        ۳ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (3300 ديدگاه)

        فلسفه ساخت آستون مارتین صرفا دستیابی به یک لذت تمام عیار هست نه تهدید برندهای دیگه
        لذت داشتن یک اتومبیل واقعا جذاب از هر لحاظ و رانندگی با اون برای رفتن به هتلی پنج ستاره برای صرف دو نوشیدنی ، در جاده ای کوهستانی در بعدازظهر یک روز تعطیل

      2. SF90 STRADALE

        ۳ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (4062 ديدگاه)

        فکر کنم برای قابلیت اطمینان بالای انجین هست که اسب بخار زیادی ازشون نمیگیره
        واقعاً حیفه با اون طراحی و پرستیژ ، در بحث پرفورمنس عقب تر از فراری و سایرین باشه
        امیدوارم در فیس جدید سنگ تموم بزاره و شاهد یک رقابت شونه به شونه باشیم ….

        1. محمد امین

          ۳ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2187 ديدگاه)

          اقا ایمان این مشخصه که استون مارتین از نظر مهندسی عقب تر از فراری هست و فاصله شون زیاده، dbs سوپرلجرا پرفورمنسش از f12 هم کمتره، تازه f12 که کلی سال پیش ساخته شده نباید توقع بیش از حد داشت ، هرکدوم DNA خودشون رو دارن و هردو میخوان نهایت یه حس ماشین رو داشته باشن
          اگر هم کسی سر این موضوع ریپلای که مهندسی استون بهتر از فراری هست و والکری و والهالا رو وسط بکشه، ببخشید و لی احمقه

      3. محمد امین

        ۳ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2187 ديدگاه)

        این موتور ۵.۲ لیتر بدرد این ماشین نمیخوره و پرفورمنس زیادی هم این موتورنداره ، حتی از v8 ۵.۲ لیتر gt500 فورد ضعیفتره ، گشتاورش ازار دهنده هست ،مخصوصآ اینکه ۹۰۰ نیوتون متر گشتاورش از دو روتور ۱۸۰۰ شروع میشه و سیستم کنترل کشش مدام باید ترمز های چرخ عقب رو درگیر کنه و بازهم خوب لانچ نمیکنه ، الان آستون های v8 خیلی خوب هستن و حرف ندارن ، ولی استون v12 قدیما بهتر بودن ، و بهترینشون ونکویش مدل ۲۰۱۲ ، زیبا ترین و اصیل ترین و خوش صدا ترین ، با موتور 5.9 لیتر ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی که ۵۷۳ اسب قدرت و ۶۲۰ نیوتون گشتاور داره ، هیچ استون مارتین v12 جدید نمیتونه یک درصد از لذت اون ونکویش رو داشته باشه

        1. Sina10

          ۴ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2429 ديدگاه)

          گفتین ونکوئیش یاد اون نسخه آبی روشن فیروزه ای بود تقریبا ، واقعا یکی از زیباترین ماشین هایی بود که ساخته شده تا حالا
          درباره DBS گفتین باید بگم واقعا ضعف شدید پرفورمنس داره ، طراحیش خیلی خوبه همچنین کابینش ولی در مقابل رقبا حرف زیادی نداره
          حرف استون مارتین ونتیج V12 شد ، یاد نسل قبلش افتادم ، ماشینی که اصلا طراحیش جالب یا زیبا نبود ولی خب نسخه V12 اش بسیار سریع و جذاب بود
          اینکه استون مارتین داره وسط این همه برقی سازی یه V12 میده بیرون عالیه!!

  5. مهدی موتور

    ۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1232 ديدگاه)

    اووووووه
    خدایا
    چه عالی چه عالی
    از این پوشش پیداست که قراره ظاهرش چشم نواز تر شه

  6. علی

    ۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (799 ديدگاه)

    نمیدونم چرا یه عده بی جنبه هستن تا اسم یه ماشین میاد وسط سریع مقایسه و میکوبن عزیزان هر برندی جایگاه خودشو داره محبوبیت خودش و داره تکنولوژی منحصر به فرد خودشو داره عزیزان یکی پر فروش تره یکی باقدرت تره یکی زیبا تره یکی پیشرفته تره یکی لوکس تره هرکدوم سلیقه مشتری های خودشون رو میدونن استون میدونه واسه مشتری هاش چی بسازه. فراری هم همینطور لامبو هم همینطور مرسدس هم همینطور بنتلی هم همینطور هیچ کدوم برتر ی نسبت به اون یکی ندارن

  7. ارشیاsvj

    ۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    ونتیج جزو ۵ ماشین موردعلاقه منه.
    واقعا چه بهتر اگه نسخه v!2 بیاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا