آستون مارتین

آستون‌مارتین سوپراسپرتی برای رقابت با فراری 488 می‌سازد

احیای آستون‌مارتین تحت مدیریت اندی پالمر و با معرفی مدل‌های جدیدی مانند DB11 به‌سرعت در حال انجام است. همچنین این برند اصیل بریتانیایی به‌تازگی پس از مدت‌ها به سوددهی رسیده و با دستیابی به سرمایهٔ بیشتر قصد ساخت مدل‌های کاملاً جدیدی را در آینده دارد که یکی از آن‌ها یک سوپراسپرت موتور وسط برای رقابت مستقیم با فراری ۴۸۸ است. اندی پالمر طی مصاحبه‌ای اختصاصی با اتو اکسپرس استراتژی آستون‌مارتین را برای معرفی هفت محصول جدید طی هفت سال آینده بیان داشته است. وی در این رابطه گفته است:

«ما طی هفت سال آینده هرسال یک محصول جدید معرفی خواهیم کرد. این استراتژی در بخش خودروهای گرند تورر با مدل DB11 آغاز شده و با نسل جدید مدل‌های ونتیج و ونکوئیش ادامه خواهد یافت. سپس در سال ۲۰۱۹ ما مدل DBX را معرفی کرده و بعدازآن با ساخت یک سوپراسپرت موتور وسط، رقیب مستقیمی برای فراری ۴۸۸ ارائه خواهیم کرد. پس از این‌ها، به سراغ برند تازه احیاشدهٔ لاگوندا خواهیم رفت و مدل‌های لاگوندا یک و لاگوندا دو را معرفی خواهیم کرد. هریک از این خودروهای مذکور هفت سال عمر خواهند کرد به‌گونه‌ای که به‌عنوان‌مثال در سال ۲۰۲۳ مدل DB12 به بازار می‌آید».

پیش‌ازاین هم گفته شده بود که امسال نسل جدید ونتیج، سال آینده نسل جدید ونکوئیش و سال ۲۰۱۹ مدل DBX معرفی خواهند شد اما این برای اولین بار است که پالمر تأیید کرده آستون‌مارتین در سال ۲۰۲۰ رقیب موتور وسطی را برای فراری ۴۸۸ راهی بازار خواهد کرد. می‌توانید پیش‌نمایشی احتمالی از سوپراسپرت موتور وسط آیندهٔ آستون‌مارتین را در این رندر مشاهده کنید. پالمر در ادامه گفته است:

«در ستون قیمتی محصولات ما، ابتدا ونتیج، DB11 و ونکوئیش قرار دارند؛ بنابراین ما به خودرویی با قیمتی بالاتر از این‌ها نیاز داریم یعنی خودرویی که هایپرکار والکیِری با قیمت ۲.۵ تا ۳ میلیون پوند را به بقیهٔ محصولاتمان متصل کند. در اینجا آشکارا یک منطقهٔ کور قرار دارد که می‌تواند مکانی مناسب برای قرارگیری رقیب فراری ۴۸۸ باشد».

پالمر در پاسخ به این سؤال که آیا تمامی خودروها جدید آستون‌مارتین موتور وسط خواهند بود؟ پاسخ داد:

«خیر این‌طور نیست اما این ترکیب، راه آسان‌تری برای دستیابی به توزیع وزن ۵۰-۵۰ است و بازار نیز به سوپراسپرت‌های موتور وسط تمایل دارد».

Aston Martin Mid Engine Supercar

هم‌اکنون هایپرکار والکیری که با همکاری طراح خودروهای فرمول یک ردبول، آقای آدریان نِوی ساخته می‌شود، پیشروی سوپراسپرت‌های موتور وسط آستون‌مارتین است که به‌احتمال‌زیاد از ویژگی‌ها و ترکیب آن در رقیب ۴۸۸ هم استفاده خواهد شد چراکه پالمر گفته است قطعاً از برخی قسمت‌های DNA والکیری در رقیب موتور وسط فراری ۴۸۸ استفاده خواهد شد. اما غیرازاین هفت محصول جدید، DB11 Volante به همراه یک نسخهٔ تمام الکتریکی از مدل راپید نیز از دیگر ساخته‌های جدید آستون‌مارتین خواهند بود که دومی با استفاده از تکنولوژی شرکت فارادی فیوچر ساخته خواهد شد. همچنین پالمر اشاره کرده است که نسخهٔ تمام الکتریکی از دو سدان لوکس لاگوندا نیز ساخته خواهد شد.

 

برنامۀ زمانی تولید محصولات آیندۀ آستون‌مارتین

DB11 ۲۰۱۶
ونتیج ۲۰۱۷
DB11 Volante ۲۰۱۸
ونکوئیش ۲۰۱۸
DBX ۲۰۱۹
والکیری ۲۰۱۹
سوپراسپرت موتور وسط ۲۰۲۰
لاگوندا یک ۲۰۲۱
لاگوندا دو ۲۰۲۲
DB12 ۲۰۲۳

 

 

منبع: AutoExpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    طرفدارای استون مارتین با شنیدن این اخبار خیلی خوشحال میشن

    در بین سوپراسپرت های بالای 100/000 دلار تا 500/000 تا ، 2 ماشین هستن که برای بقیه سنگ محک به حساب میان و در واقع مثل متر هستن که بقیه ی خودروسازان تلاش خودشون رو با اونا میسنجن .

    1- 488
    2- 911

    اگر بخوایم کلی حساب کنیم ، فراری در مجموع حالت ” متر ” رو برای بقیه ی خودروسازان داره.

    اگر میخوای بدونی یک سوپراسپرت چقدر خوبه باید با رقیب مستقیمش از فراری مقایسش کنی .

    به عنوان یک طرفدار لامبورگینی بحث با طرفدارای فراریُ دوست دارم. منتهی بعضی ها این بحث ها رو خیلی الکی جدی می گیرن و رگ گردنشون بیخودی میزنه بالا و عصبی میشن.

    1. سجاد

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (4 ديدگاه)

      با اینکه از طرفداران سر سخت خودرو سازی انگلیس هستم ، اما کاملا باهات موافقم و ایتالیا و آلمان رو مقیاس سنجش برای همه جهان میبینم

    2. ferrari

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1941 ديدگاه)

      شما الکی بحث راه ننداز تا این اتفاقات نیفته البته فکر نمیکنم الکی بوده باشه شما تلاشتو کردی فراری رو ضعیف جلوه بدی با گذاشتن امار میزان درامد ها و سرمایه هاشون اما مشخص شد سود لامبو سال 2014همش 10 میلیون دلار بوده. برای همینه که خیلی به ائودی وابستست وباهمکاری ائودی و پورشه داره اوروس رو تولید میکنه تا هم برای مدل جدیدش هزینه ی تحقیق و توسعه ی کمتری پرداخت کنه هم سود خالص رو بالاتر ببره.

      1. Amir

        ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        با فرض محال که کامنت های من تاثیری داشته باشه ، از تضعیف یا تقویت جایگاه فراری ، لامبورگینی ، پورشه و … در این سایت نه به من و شما چیزی میرسه و نه در حال و روز این خودروسازان به اندازه ی یک اپسیلون تاثیر میذاره ، محبوبیت یا منفور بودن مثلا لامبورگینی در پدال در سود سالانه ی این شرکت یک سِنت هم تاثیر نمیذاره.

        اینقدر بچه نباشید و ساده فکر نکنید . من با این بحث های پدال خیلی حال میکنم. شما هم زیاد جدی نگیر و خودتو عصبی نکن.

        فراری هم بیشتر از 80 درصد سهام و مدیریتش در دست فیاااته. از من بپرسی زیر مجموعه ی ارباب حلقه ها بودن خیلی بهتر از فیااته .

        1. ferrari

          ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1941 ديدگاه)

          دوست عزیز میدونم که نظرات شما تاثیری در سود و زیان فراری نداره اما خیلی ها کامنت های مارو میخونن و ممکنه هرگز هم در باره ی چیزی که خوندن تحقیق نکنن با این اطلاعات اشتباه هرچند هم شوخی باشه ممکنه بد برداشت کنن و این مطالب رو به افراد دیگه هم به اشتراک بذارن شما برو یکبار فروشگاه های اینترنتی رو ببین خیلی ها به واسطه ی نظرات مردم در مورد یه کالا اعتماد و اقدام به خریداری میکنن یاد بگیریم. هیچوقت حتی به شوخی مطالب اشتباه نذاریم دودش تو چشم شماهم میره این بچه بازی و بچگانه فکر کردن نیست.بچه کسیه که بخاطر سرگرمی خودش یه عده رو ناراحت و عده ی دیگه رو به زحمت میندازه بخاطر کامنت های شما بحث راه افتاد چند نفر ناراحت شدن و دست اندرکاران پدال هم مجبور شدن بعضی کامنت هارو سانسور کنن. ضمنا زیر مجموعه ی فیات بودن خیلی بهتر از اینه که زیرمجموعه کمپانی های متقلب باشی

        2. Amir

          ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          !!!!
          همینجا داری بحث درست میکنی !!!

          متقلبی که در رده بندی قابلیت اعتماد امسال Consumer report برترین برند لوکس شد و بالاتر از لکسوس ( با اون همه ادعای واقعی و به حق ) ، بنز ، پورشه و … قرار گرفت ، فیااات کجاست ؟ در مورد فیات و آئودی هر دو ” اتهام ” مطرح شده. و هنوز هیچ کدام تایید نشده تا جریمه بشن.

          منم اگر بخوام مثل شما رفتار کنم باید از این لغت ” متقلب” که شما در مورد آئودی به کار بردی عصبی بشم ، خودم رو به زحمت بندازم و سر همین قضیه داستان درست کنم. اما با یک جمله که اول همین کامنت نوشتم قضیه رو فیصله میدم .

          دوست عزیز :

          بالای این قسمت عنوان “دیدگاه ها ” درج شده. قسمتی که من گفتم فراری در تاریخش محصولی مثل اوراکن نداشته نظر خودم بود. هر کسی هم این جمله رو بخونه میفهمه حالت طرفداری داره. مثل جملات شما در مورد فراری که خودتون شاهد هستید.

          قسمتی هم که در مورد درآمد و ثروت فراری و لامبو بود کاملا علمی بود. تنها کاری که برای فهمیدنش باید انجام بدی اینه که اسم این 2 شرکت رو در گوگل سرچ کنی و وارد صفحه ی ویکی پدیاشون بشی. برای تمام اعداد هم رفرنس هایی از منابع معتبر قرار داده شده. مگر این که نخوای بفهمی.

        3. Amir

          ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          ان شا الله سعی میکنم دیگه بحثی پیش نیاد

        4. ferrari

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1941 ديدگاه)

          خب شما بگو چطوری وقتی سود یه شرکت 10 میلیون دلاره میتونه مجموع سهامی در حدود 1/8 میلیارد یوروداشته باشه؟؟ بدتر از همه اینکه که این رقم برای لامبو سال 2012 در حدود 837 میلیون یورو بوده یعنی ظرف 2سال یک میلیارد یورو به این رقم اضافه شده. امار های مالی لامبو هم مثل رکوردماشبن هاش عجیبه. ذهن پرسش گر نداری یا اگه داری ازش استفاده نمیکنی در مورد ائودی همین دوسه روز پیش بود که خبرش رسید و به هیچ وجه اتهام نبوده بخشی از متن رو برات میذارم
          درست زمانی که پروندهٔ رسوایی دیزل‌گیت فولکس‌واگن در حال بسته شدن بود، دولت آلمان ادعا کرده که آئودی در آزمون آلایندگی نزدیک به 24 هزار دستگاه از مدل‌های A7 و A8 تقلب کرده است. آئودی نیز سریعاً به این اتهام پاسخ داده و اعلام کرده که نزدیک به 24 هزار دستگاه از خودروهای مذکور را به دلیل اینکه ممکن است خروجی اکسیدهای نیتروژن آن‌ها در طول برخی از شرایط رانندگی بیش ‌از حد مجاز باشد فراخوان خواهد کرد. آئودی می‌گوید این مسئله در مدل‌های A7 و A8 تولید سال‌های 2010 تا 2013 وجود دارد.
          کجا ثابت نشده؟؟ دوستداری همیشه واقعیت هارو به نفع خودت تحریف کنی.
          ضمنا فراری از فیات جدا شده و دست خانواده ی انیلی قرارگرفته. درسته مالک هردو کمپانی خانواده ی انیلی هستن اما دیگه جزو فیات به حساب نمیاد. البته دوستداشتم جزو فیات بمونه ولی خب ثروتشو داره و مستقله .

  2. Amir amini

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (225 ديدگاه)

    پس نسل جدید راپید کی میاد احساس میکنم کنار ونتیج یا ونکوییش رونمایی میشه ولی خب 8 تا محصول میخاد عرضه کنه که خیلی خوب یه سبد کاملو تشکیل میده و کنار این 8 تا مدل مثل اینکه گفته بود هر 3 سال یه بار یه محصول ویژه داره مثل one_77 والکان والکری سدان تولید محدود لاگوندا که همه اینا روی هم این برندو خیلی بزرگتر ازاینی که هست میکنه

  3. ایمان

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (4014 ديدگاه)

    چه خوبه که همه فراری رو رقیب خودشون میدونن
    سلطان سوپر اسپرت ها اسب سرخ مارانللو ( فراری )

  4. ferrari

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1941 ديدگاه)

    فکر میکنم سال 2020 اخرین سال تولید فراری 488 باشه و استون باید با جانشین488 رقابت کنه.

  5. Jast bentley continental

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (185 ديدگاه)

    وای ایول به استون استون داره دوباره برمی گرده به سوپر اسپرت سازی استون تازه داره به یه هیولا واقعی تبدیل میشه عالیه عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا