آستونمارتین با رونمایی از کانسپت AM-RB 003 در نمایشگاه ژنو امسال، اولین پیشنمایش از هایپرکار جدید خود را ارائه کرد و چندی بعد نیز اعلام شد که نسخهٔ تولیدی این خودرو رسماً والهالا نام خواهد داشت. حال این هایپرکار جدید بریتانیایی برای اولین بار در آمریکا در هفتهٔ اتومبیل مونتری در محوطهٔ اختصاصی Quail این رویداد به نمایش درآمده است.
به مناسبت اولین حضور والهالا در ایالاتمتحده، آستونمارتین ویدئوی کوتاهی از آن منتشر کرده است. در این ویدئو که در پیست سیلورستون فیلمبرداری شده است، والهالا به همراه والکری توسط رانندهٔ آزمایشی عملکرد بالای آستونمارتین آقای «کریس گادوین» با سرعت بالا در حالت حرکت هستند. هرچند این ویدئو بسیار کوتاه است اما اولین حضور والهالا در پیست را نشان میدهد. آستونمارتین این نمونهٔ حاضر در پیست را مفهومی پویا نامیده است که مرحلهٔ بعدی در سفر به سمت تحویل اولین نمونههای این هایپرکار استثنایی را نشان میدهد.
والهالا و والکری ارتباط نزدیکی باهم دارند اما والهالا هایپرکار کاربردیتر و راحتتری از والکری است. یکی از تفاوتهای میان این دو خودرو سبک باز شدن درهای والهالا به شیوهٔ خودروهای لمانز است که بخشی از سقف را هم به همراه دارد. به گفتهٔ آستونمارتین، این شیوهٔ باز شدن درها به بهبود ورود و خروج به خودرو کمک میکند و موجب میشود خودرو قابلاستفادهتر باشد. این هایپرکار جدید همچنین کابین کاربردیتر با کنسول مرکزی عریضتر و چندین محفظهٔ اشیاء دارد. صفحه آمپر خودرو نیز بجای اینکه مثل والکری روی غربیلک فرمان باشد، در محل سنتیتری قرار گرفته است.
آستونمارتین فعلاً اطلاعات چندانی در مورد مشخصات فنی و عملکردی والهالا منتشر نکرده اما قبلاً تأیید کرده است که قوای محرکهٔ این هایپرکار جدید از یک پیشرانهٔ V6 توربوشارژ به همراه سیستم هیبریدی تشکیل شده است. انتظار میرود سیستم هیبریدی والهالا مشابه خودروهای فرمول یک یعنی سیستم KERS باشد که در شتاب گیریهای سخت عملکرد خودرو را بهبود میبخشد. طبق گزارشهای غیررسمی، قوای محرکهٔ هیبریدی والهالا مجموعاً حدود ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارد که این نیرو به هر چهارچرخ منتقل میشود.
با وجود این نیروی چشمگیر، والهالا ظرف تنها ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت را دارد. از این خودرو تنها ۵۰۰ دستگاه ساخته میشود که هرکدام یک میلیون پوند قیمت دارند. آستونمارتین میگوید در حال گلچین کردن کسانی است که میتوانند این ماشین خارقالعاده را خریداری کنند. کسانی که در لیست اولیهٔ خریداران والهالا حضور ندارند احتمالاً شانسی برای خرید آن نخواهند داشت زیرا به گفتهٔ سازنده، تقاضا برای این خودرو بیشتر از میزان تولید آن بوده است.
MAHDI
۲۷ مرداد ۱۳۹۸میخوام نظرشخصی خودمو فقط بگم. که احتمالا هم قابل قبول هم نیست!!!!
ایکاش اوج طراحی بیرونی وداخلی وحس رانندگی هایپر کارها یه چیزی شبیه به پورشه 918 یا فراری لافراری میبودن حالا کمی کمتر ویا بیشتر.نمیدونم چرا حس میکنم اگه یه فراری 488پیستا پیست نوربرینگ رو اگه در 7دقیقه طی کنه حس بهتری بهم میده تا اینکه این ماشین در حدود 6 دقیقه. فکر میکنم سوپراسپرت ها خیلی خیلی دوست داشتنی تر از هایپرکار ها هستن.حداقل واسه من.البته 918 ولافراری هم طراحی بیرونی وداخلی وحس رانندگیشون خیلی شبیه به سوپراسپرت هاست.خودروهای مثل این ماشین انگار فقط خودروی مسابقه ای هستن!!!!همین وبس
منکه سوپر اسپرت هایی مثل 488 یا لامبورگینی هوراکان پرفومانته ویا پورشه 911GT3 و…. رو خیلی بیشتر دوست دارم.چون هم طراحی جذابی دارن. هم توپیست عملکرد درخشانی دارن وهم توجاده رانندگی باهاشون لذت بخشه!!!
((من ماشینی رو دوست دارم که شبیه یه ماشین باشه))
MAHDI
۲۷ مرداد ۱۳۹۸اما اگه نظرمو در مورد طراحی بخوام بگم!!! به نظر من مرسدس پروجکت وان طراحیش خیلی جذاب تره!!!
(((اما زیباترین هایپرکار الان واسه من فراری SF90 هستش که از طراحیش هم میشه لذت برد.چون زیبایی رو فدای عملکرد نکرده.برای مثال مکلارن سنا عملکرد شگفت انگیزی مقابل رقبا داره اما یه جوریه که انگار نمیشه دوسش داشت))) البته من فقط حس حال این خودروها واسه خودموگفتم. چون ممکنه کاملا برعکس باشه واسه دیگران!!!!!!!
نوید جهرمی
۲۷ مرداد ۱۳۹۸بنده هم با نظرت موافقم مهدی خان. حضور این هایپرکارها رو بیشتر برای ایجاد رقابت و توسعه تکنولوژی که بعدها در رده های پایین تر وارد میشود، قبول دارم. حتی مالتی میلیاردر هم بودم، به خرید این خودروها علاقه ای نداشتم.
به ماشین های همه فن حرف بیشتر علاقه دارم و به نظرم موفقیت یعنی همین که برای همه لحظه هات آماده به خدمتت باشه. بخوای هرروز باهاش بدون دردسر بری سرکار، آخرهفته بری سفر، از پیچ و گردنه های کوهستانی لذت ببری، و وقتی رفتی پیست آدرنالین خونت رو ببره بالا( اگه پیست داشته باشیم هم کم پیش میاد). پس در کل ماشین های گرند تورر رو مناسب ترین انتخاب برای لذت بردن تام از خودرو میدونم. و وقتی ب ام و سری 5 یا 8 یا مرسدس ای ام جی جی تی و … هستن که همه چیو یک جا جمع میکنن، چن ثانیه کم و زیاد شتاب و درگ رو میخوام چیکار؟
یانکی
۲۷ مرداد ۱۳۹۸موتور کاثورث سیستم برقی ریماک شاسی و تنظیمات ردبول نقس آستون مارتین ای وسط چیه
دانیال_Surrey،England
۲۷ مرداد ۱۳۹۸کدومو میگی؟؟؟
احتمالا منظورت والک یریه.
..
آدریان نیوی مدت ها بود آرزوی ساخت یه ماشین جاده ای رو داشت،خب وقتی یه همچین نابغه ایی میخواد طرحشو پیاده کنه،استون رو هوا میزنه و باعث میشه به آرزوش برسه.
مهم اصل هدفه.
به جای اینکه استون بیاد سال ها و میلیون ها دلار و صرف توسعه ی سیستم الکتریکی و یه موتور تنفس طبیعیه کاملا جدید. برای یه ماشین تولید محدود بکنه،میاد از شرکت های دیگه کمک میگیره،اینطوری هم هزینه ها میاد پایین و مهم تر از همه انتقال تکنولوژی میشه به بقیه ی ماشین های استون.
..
نتیجش میشه این والهالا که از یه موتور کاملا جدید 6 سیلندر ساخت استون استفاده میکنه.
بعدشم این وسط همه ی شرکت های سازنده سود و ارتقای دانش پیدا میکنن.
وگرنه اگه استون میخواست برای والک یری 12 سیلندر بزاره مجبور بود همون 12 سیلندره خودشو ارتقا بده که بعید میدونم آنچنان هیجانی داشته باشه!!!
این ماشینی که الان شما میبینی تو پیست به صورت پروتوتایپ حاضره، نتیجه زحمات 5 ساله ی نوابغ دنیاس.
در ضمن ردبول بازوی مهندسی استون مارتین هست و استون سرمایه گذارشه.
مانی
۲۷ مرداد ۱۳۹۸ردبول بازوی مهندسی استون مارتین هست و استون سرمایه گذارشه؟؟؟؟؟؟؟؟
Mohamad
۲۲ شهریور ۱۳۹۹داخلش طراحی جالبی داره
Long Live PetrolHeads
۲۷ مرداد ۱۳۹۸نه فقظ این مدل بلکه بقیه سوپرکارهایی که استون مارتین تو این چند سال اخیر معرفی کرده طراحی جلوی بی روحی دارن. انگار طراح ماشین از قسمت عقب شروع کرده ولی وقتی رسیده به جلوی ماشین حوصله اش سر رفته. به عنوان یه شرکتی که اخیرا شروع کرده به ساخت ماشین های موتور وسط باید طراحی هاش رو هیجان انگیز تر کنه تا کسایی که از ماشین سر در نمیارن هم جذبش بشن. مثل فراری ای که میخواد باهاش رقابت کنه.
ایمان
۲۷ مرداد ۱۳۹۸ارزش کار فراری دقیقاً همینجا مشخص میشه
فراری هیچوقت زیبایی رو فدای عملکرد نمیکنه
بِجاش نسخه پیست محور ( XX ) رو توسعه میده
منتظر رقابت والهالا ، SF۹۰ استراداله و سنا هستیم
دانیال_Surrey،England
۲۷ مرداد ۱۳۹۸والا ایمان جان ما که چیزه خاصی از این سری xx فراری ندیدیم!!?
سنا و استراداله هم رقیب هم نیستن قربونت.
..
با آقا مهدی هم مخالفم اتفاقا این طرح استون والهالا با اینکه خودشون گفتن خامه ولی بازم خیلیا خوششون اومده.
والک یری هم اصلا طراحیش ربطی به استون نداره.
یادمه مارک رایشمن طراح استون میگفت ، هرجا که آدریان نیوی طراحی ماشین رو به لحاظ ایرو داینامیکی بهم میریخت وظیفه داشت تا جایی که میشد ماشین رو زیبا کنه.
..
نمیدونم شاید از گفتن این حرف بعضی ها خوششون نیاد،ولی فراری استراداله جز بدترین طراحی های چند وقته اخیر فراری بود.
روزای اول که رونمایی شد جالب بود ولی خوده من هر بار که نگاهش کردم بیش تر دل زده شدم.
انگار چندتا مدل فراری رو بهم چسبونده بودن!!!!
طراحی جلوش هم واقعا بده.
rasa
۲۷ مرداد ۱۳۹۸سری xx دقیقا باید چیکار میکرده که نکرده؟!
sf90 رو قبول داره به حد کافی زیبا نیست ولی مطمینا زیباتر از این استون مارتینه این استون انگار یه مکلارن بدون اینه های بغله شاید یکم اغراق کرده باشم ولی بیش از حد منو یاد مکارن انداخت
M
۲۷ مرداد ۱۳۹۸دانیال جان عزیزم شمایی که طرفدار سنایی نباید به طراحی SF90 گیر بدی !
ببخشید شما طراحی SF90 ارضات نمیکنه چیجوری طرفدار سنا شدی ؟
راجع به ادریان نیوی هم باید بگم که واقعا کارش درسته ولی نه تو این یه مورد !
بد ترین طراحی تاریخ فراری هم طراحی خیلی خوبی محسوب میشه مشکلی نیست که بقیه فراریا از اون بهتر باشن چون اونا از همه بهترن نه فقط این یه مدل !
ولی این یه حرفتو قلوب دارم که میگی سنا و استراداله رقیب نیستن!
بعدشم مطمئن باش قرار نیست والهالا تو پیست از پرچمدارای XX بهتر باشه اگه XX رو چیز خاصی نمیبینی مطمئن باش اینم چیز خاصی نی !
ایمان
۲۷ مرداد ۱۳۹۸دانیال جان اگه SF۹۰ استراداله رقیب سنا نیست پس رقیب کدوم ماشین مکلارن هست ؟؟؟؟
دانیال_Surrey،England
۲۷ مرداد ۱۳۹۸مانی جان بله،تازگی داره براتون؟؟
..
چه خبرتونه؟؟؟
چهههههههه خبرتونه؟؟؟؟?
داداش m چرا همه چی رو با هم قاطی کردی؟؟
من طرفداره تمامی ماشین های مک لارن و مهندسیشون هستم.
ولی اصلا و ابدا طرفداره بعضی از طراحی های مک لارن نیستم.
چند بار گفتم شما دقت نکردی که،سنا یکی از بی ریخت ترین طراحی های رو داره.
من گفتم استراداله طراحیش زیبا نیست اونطور که از فراری انتظار میره.
آخه خودت برو نگاه کن اون چه طراحی جلویی؟؟?
اصلا سری xx فراری چه ربطی به والهالا دارن؟؟؟
اصلا کی مقایسه فنیشون کرد؟؟
اگه به لحاظ مقایسه بزاریم حداقل ولکان که یه ماشین پیست محوره رکورد پیست داره ولی سری xx فراری چی؟؟((حداقل من ندیدم))
ما چطوری قضاوت کنیم درباره ی عملکرد این ماشینا؟؟
..
..
ایمان جان در حال حاضر sf90 هیچ رقیبی از مک لارن نداره و برعکس،فراری هم هیچ رقیبی برای سنا نداره.
sf90 در حال حاضر نزدیک ترین رقبیش همین والهالا هستش.
..
بعضی دوستان لطف کنن یه کامنت رو چند بار بخونن بعد جبهه بگیرن.
اصلا توهینی به فراری کردم؟؟!!
ارش
۲۷ مرداد ۱۳۹۸فوق العاده ماشین زیباییها هارمونی زیبایی هم داره.
Ferrari Fxx K Evo
۲۷ مرداد ۱۳۹۸با نظرات داداش مهدی کاملا موافقم ??
s\i\,v
۲۷ مرداد ۱۳۹۸این ماشین از لحاظ قدرت موتور و طراحی کابین و طراحی بدنه معرکه هستش. طرح فراری استراداله هم که اینقدر زیباست که هر چی بیشتر نگاش کنی بیشتر عاشقش میشی
porschesport
۲۷ مرداد ۱۳۹۸خودروی زیباییه ، رقابتش با sf90 ، اسپیدتیل و هایپرکارلامبورگینی بسیار دیدنی میشه.