آستونمارتین ولکان AMR، خودرویی که قوانین فیزیک را به چالش میکشد
برای کسانی که معتقدند هایپرکار مخصوص پیست آستونمارتین ولکان بهاندازهٔ کافی خارقالعاده و جنونآمیز نیست، بخش عملکردی AMR این شرکت یک راهحل ارائه کرده است. شاید تصور کنید هایپرکاری با پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی ۸۲۰ اسب بخاری به همراه سیستمها و فناوریهای پیشرفته، برای لذت بردن از رانندگی و تجربهٔ یک سواری فوقالعاده کافی باشد اما اشتباه میکنید زیرا متخصصان و مهندسان بخش AMR آستونمارتین معتقدند که ولکان هنوز هم جا برای ارتقاء دارد.
آنچه که افراد AMR انجام دادهاند، کوتاه کردن ضریب گیربکس جهت افزایش شتاب و همچنین افزایش داونفورس بوده است. درنتیجه، این هیولا که حالا ولکان AMR نامیده میشود، هرچند از هیچ سیستم هیبریدی و نیروی الکتریسیته استفاده نمیکند، اما به لطف داونفورس وحشتناک ۱۳۴۰ کیلوگرم، آسفالت مسیر را تکهتکه میکند. برای ساخت این ماشین، تغییراتی در جلو و عقب نسخهٔ استاندارد ولکان ایجاد شده است.
در این زمینه، پانلهای شیارداری روی گلگیرهای جلو نصب شده تا فشار هوا کاهش یاید. علاوه بر این، بالههایی در طرفین دماغهٔ خودرو نصب شده و اسپلیتر جلو نیز برای کمک به پاسخدهی بهتر فرمان، به قابلیت چرخش لبهها مجهز شده است. بال عقبی عظیم ولکان اما همچنان در همان اندازه باقیمانده ولی برای افزایش داونفورس بهصورت دوطبقه درآمده است. به لبههای این بال نیز فلپهای ۲۰ میلیمتری اضافه شده است.
نتیجهٔ نهایی این افزونهها و بهسازیها این است که ولکان AMR آسفالت را رها نمیکند! علاوه بر این، با افزایش فشار وارده بر مرکز خودرو، تعادل آئرودینامیکی آن نیز بهبود یافته است. این امر موجب افزایش کشش در عقب شده و درعینحال منجر به افزایش پاسخ فرمان و چسبندگی جلو هم گشته است که درنتیجه ماشین کارایی و بازدهی بهتری در لپ تایمها خواهد داشت.
بااینحال آستونمارتین هنوز مثالی از اینکه ولکان AMR چقدر سریعتر از نسخهٔ استاندارد است ارائه نکرده ولی با وجود این داونفورس عظیم و این چسبندگی بالا، انتظار میرود تا حد قابلتوجهی در پیستها سریعتر شده باشد؛ اما برای کسانی که به فکر عرضهٔ ولکان AMR به بازار هستند اخبار بدی وجود دارد زیرا این ارتقاء شدید و قابلتوجه فقط بر روی ۲۴ دستگاه ولکان استاندارد انجام میگیرد که به فروش رسیدهاند. انجام این ارتقاء از هماکنون صورت میگیرد و انتظار میرود در پاییز امسال به خریداران تحویل داده شود. در همین حال، آستونمارتین هیولای ارتقاءیافتهٔ خود را در جشنوارهٔ سرعت گودوود به نمایش درخواهد آورد.
Aston
۱۰ تیر ۱۳۹۶ولکان دیگه تهه پیستو سرعت بود خودش،حالا ARM؟
خوشبحال هرکی پولشو داره بخدا…
Ahmad
۱۱ تیر ۱۳۹۶دوستان انجینش هم ساخت آستون مارتینه یا از کمپانی دیگه ای کمک گرفته؟؟؟؟؟؟
پهلوان مک لارن(مک دانیال)
۱۱ تیر ۱۳۹۶طراحی و ساختش ماله استونه.
کنترل موتورشم کار کاسورثه.
بنزما
۱۰ تیر ۱۳۹۶این تو نورنبرگ رینگ اگه بیاد چیکار میکنه
هیولا
علی
۱۰ تیر ۱۳۹۶آسفالت رو قلوه کن میکنه.
باید از اول بشینن آسفالت کنن
Ferrari Zonda SuperVeloce
۱۰ تیر ۱۳۹۶یکی از زیباترین ماشین هایی که در همه عمرم دیدم
استون مارتین وولکان قرمز رنگ توی گرندتوره!
توی یه پیست 4_5 کیلومتری 9ثانیه از مکلارن p1 سریع تره!
و به قول جرمی 9ثانیه در موتوراسپرت یعنی یه سال!
حالا که نسخه قدرتمندترش رو ساخته اند که وحشتناک تر هم شده!
توی نوربرگ 6:30 رو راحت میزنه!
.
این ماشین اگر موتور واسطه پس چرا انقد کاپوتش درازه؟
میشه براش موتور برقی گذاشت که حتی سریع تر هم بشه!!!!! ?
”این ماشین برای بزرگداشت ماشین های اسطورهای گذشته، ساخته شده”
Amir Machine
۱۰ تیر ۱۳۹۶دوست عزیر ولکان موتور جلوئه
Reventon
۱۱ تیر ۱۳۹۶کاپوتش بلنده چون اکثر down force توسط همین کاپوت تامین میشه
چیزی که خیلی تعجب اوره سیستم تایر های ایناس
خودم یه تحقیقی کردم رو تایرهای بوگاتی یه سری از اعداد بدست اومد که غیر قابل توجیه بود که بتونه این جور نیروهایی رو تحمل کنه
واقعا عجیبه
KING 918 (محمدرضا)
۱۰ تیر ۱۳۹۶اقا راستی یه سوال
من یه مدت نبودم این مسابقه دوئل پدال چی شد تموم شده ؟؟؟؟
مجیدو نمیبینم کجاست ( این خیلی عجیب تره ) !!!!!؟؟؟؟
این دوستمون ( الف ی ) کامنتاش منو یاد مجید میندازه
امیرحسین
۱۰ تیر ۱۳۹۶دور دومش تموم شده چند روز دیگه دور سوم شروع میشه
فقط انگلستان
۱۰ تیر ۱۳۹۶بعضی ها گفتن که چرا آستون مارتین نمی تونه از نظر فنی ماشینی در حد امثال فراری بسازه ما هم گفتیم سیاست شرکت آستون مارتین اینه که قدرت کمتری از موتور بگیره ولی بازم قبول نکردن و گفتن اگه می تونه باید بسازه آستون مارتین با ساخت این نشون داد که می تونه
این ماشین شبیه لامبورگینی وننو و رونتونه یعنی چون تعداد ساختش خیلی کمه خیلی کم پیداست.
سعید
۱۰ تیر ۱۳۹۶خوشگله ولی ب این ماشین رنگ سبز وولکان اصلی یا مشکی مات یا نقره ای بیشتر میومد
کاپوتش هم واقعا کشیدس
Omid622
۱۱ تیر ۱۳۹۶اصلا باور نمیکردم به این زودی استون بتونه با ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی ۸۲۰ اسب استخراج میکنه و البته صدای اگزوز بسیار دلنشینی داره واقعا هیولای بی بدیلیه اونم با ۱۳۴۰ گیلوگرم واقعا قابل باور نیست
واقعا حیف که تعدادش کمه و
فک کنم همشون اجازه ورود به شهر رو نداره