آستون مارتین DBX، مقدمه و سرآغاز کراس اوور آستون مارتین است. DBX، مجلل، قد بلند، AWD، الکتریکی و اسپرت، این موارد از نکات برجسته و بارز اولین کراس اُور جدید آستون مارتین است.
Aston Martin DBX concept آستون مارتین رسماً تصمیم گرفته است که در کنار فروش اتومبیلهای GT و مدل چهار درب رپید، گسترهٔ محصولات خود را افزایش داده و طبق یک استراتژی فروش، حجم فروش بیش از ۴۰۰۰ دستگاه که در سال گذشته تجربه کرد را برای سالهای آتی حفظ کند و افزایش دهد. همچنین مدل سدان لوکس لاگوندا هم در خط تولید قرار گرفته است و فروش آن را هم در بازارهای جهانی تأیید کرده است. در نمایشگاه اتومبیل ژنو ۲۰۱۵، آستون مارتین از یک کراس اُور AWD، که روح GT نیز در آن دمیده شده است، با نام DBX کانسپت رونمایی کرد. Aston Martin DBX concept DBX یک کراس اُور متفاوت از همنوعهای قدبلند خودش است، خودرویی بزرگتر از DB9 و کوچکتر از یک رپید، دو درب، چهار صندلی و مجهز به سیستم انتقال چهار چرخ متحرک است. ظاهر خودرو کاملاً اسپرت به نظر میرسد و با شخصیتی جنجالی با چرخهایی بزرگ و افزایش ارتفاع، در شمای کلی، به وضوح میتوان زبان طراحی حال حاضر آستون مارتین را در آن دید. سایز چرخها ۲۲ اینچ است. خطوط بدنه، همانند مدل ونکوئیش بر روی این خودرو نقش بسته است. گلگیرهای عضلانی و باد کرده و سقف خمیده و شیبدار هم با حذف ستون B نمای یک خودروی کوپهٔ سریع را القاء میکند. ستونهای سقف از جنس کروم است و با رنگ تیرهٔ بدنه، متضاد است. خطوط کاپوت و گلگیرها هم با چراغها و جلوپنجرهٔ مشبک، بینی کوسه را تداعی میکند. چراغهای جلو باریک و تنگتر از بقیهٔ مدلهای آستون میباشد.
مدیرعامل جدید آستون، اندی پالمر، در بیانیه ای که اخیراً صادر شد، گفت: DBX خودرویGT اسپرت آمادهٔ تولید نیست ولی میتوانید اطلاعات کافی را در مورد سیستم انتقال قدرت این خودرو و برخی تکنولوژیهای بکار رفته در آن بهدست بیاورید؛ DBX EV چهار چرخ متحرک است. با موتورهای الکتریکی که هرکدام برای هر یک از چرخها وظیفهٔ تأمین انرژی را دارند. آستون همچنین ادعا میکند این خودرو مجهز به سیستم رانندگی با سیم، ترمزهای سرامیک کربن، سیستم KERS، دوربین آینههای جانبی، چراغهای اتوماتیک و شیشههای هوشمند میباشد. از نظر فضای داخلی هم گویا حرفهایی برای گفتن دارد، چراکه فضای مخصوصی برای چمدانها در عقب و قرار دادن وسایل در محفظههای جلو تعبیه شده است، کف کابین هم کاملاً تخت میباشد. این تخت بودن کف کابین و عدم وجود هر نوع کنسول وسط، فضای پای بسیار وسیعی را در اختیار سرنشینان قرار میدهد. پوشش صندلیها هم از رنگ سیاه و قهوه ای بهنوعی دوخت خاص، مزیّن شده است. Aston Martin DBX concept InteriorAston Martin DBX concept InteriorAston Martin DBX concept InteriorAston Martin DBX concept Interior آستون میگوید که DBX بهوضوح نقطهٔ عطف محصولات جدید ما میباشد؛ اما سؤال اینجاست که نمونهٔ تولید انبوه، تا چه مقدار مانند نسخهٔ مفهومی این کراس اُور جذاب خواهد بود؟ شاید هم نمونهٔ اصلی، یک چهار درب غمگین و بیروح باشد، اما اگر DBX صرفاً به همین طراحی برسد، به شاخصی برای آیندهٔ کراس اُور GT از آستون مارتین بدل خواهد شد و به جرأت میگوییم که این یک موفقیت بزرگ است.
خیلی خیلی زیباست ولی به نظرم باید یکم معقولانه تر بشه. انگار که یه آستون مارتین مثل راپید رو دو در کردن و ارتفاعشو زیاد کردن. ولی به نظرم آستون بتونه با این مدل خالق یک سبک جدید در طراحی خودرو بشه…
ماشین خوبیه ظاهرشم بد نیست ولی باید یه سری تغییرات اساسی رو روش اعمال کنن. مثلا این ارتفاع برای یک ماشین دو در اصلا جالب نیست و این که داخل ماشین هم هنوز جای کار داره. ظاهر خودرو باید با ارتفاعش متاسب باشه ولی اینجا من هیچ تناسبی نمیبینم. از 10 بهش 6 میدم.
اصلا کراس اوور نیست اینکه.بیشتر شبیه سدان های امریکایی میمونه از لحاظ هیکل البته.واقعا که طراحی بدی داره.داخلش هم که داغونه.مثلا اومده از مدل لاکچری این موشن بنز تقلید کنه که زده داغون کرده.حکایت اون یارویی که میخواست ابروش رو درست کنه زد چشمش رو هم کور کرد
جی تی ار
۲۲ اسفند ۱۳۹۳خیلی خیلی زیباست ولی به نظرم باید یکم معقولانه تر بشه. انگار که یه آستون مارتین مثل راپید رو دو در کردن و ارتفاعشو زیاد کردن.
ولی به نظرم آستون بتونه با این مدل خالق یک سبک جدید در طراحی خودرو بشه…
شایان
۲۲ اسفند ۱۳۹۳خالق سبک جدید اونم یه انگلیسی فکرشم نکن
FcmZ
۲۳ اسفند ۱۳۹۳هر چند خیلی زیباست ولی رقیبی زیباتر داره. ایتال دیزاین پاکور
با اینکه Audi Nanuk طرحش رو از ایتال دیزاین گرفته ولی پاکور یه چیز دیگس.
Erfan . McLaren Automotive
۲۲ اسفند ۱۳۹۳ماشین خوبیه ظاهرشم بد نیست ولی باید یه سری تغییرات اساسی رو روش اعمال کنن. مثلا این ارتفاع برای یک ماشین دو در اصلا جالب نیست و این که داخل ماشین هم هنوز جای کار داره. ظاهر خودرو باید با ارتفاعش متاسب باشه ولی اینجا من هیچ تناسبی نمیبینم. از 10 بهش 6 میدم.
Ahmad..F12
۲۲ اسفند ۱۳۹۳عرفان جان ظاهراً متن رو نخوندی
این یه کراس اُوره که دو در هستش، ولی به نظرت ارتفاع کراس اُور هم باید مثل خودروی کوپه باشه؟؟
محمد A
۲۲ اسفند ۱۳۹۳دادا کیلومتر شمارش کجاست؟
این در حده طرحه یا نمونه ای ازش ساختن ؟؟
Ahmad..F12
۲۲ اسفند ۱۳۹۳نه محمد جان این فعلاً یه نسخۀ کانسپت و مفهومی هستش که در آینده قراره روانۀ بازار بشه
شایان
۲۲ اسفند ۱۳۹۳اصلا ازش خوشم نیومد این چیه دیگه شبیه ماشین نیست و این نمیتونه جالب باشه ارتفاعش واقعا مسخرست فرمونش نابوده صندلی هاش که چیزی نگم بهتره کلا داخلش ملخیه چقدر لاغره توش بنظرم انقلاب بشه تا درست شه
مهراب
۲۲ اسفند ۱۳۹۳اول استون اخر استون
اوللللللللل استون
.
.
.اخرممممم استون
حامد قدسی
۲۲ اسفند ۱۳۹۳داخلش و بیرونش به نظر ناموزون میاد و اون طراحی جسورانه ای که من دوست دارم رو نداره به نظرم خیلی جالب نیست باید روش کار بشه.
علی
۲۲ اسفند ۱۳۹۳اصلا کراس اوور نیست اینکه.بیشتر شبیه سدان های امریکایی میمونه از لحاظ هیکل البته.واقعا که طراحی بدی داره.داخلش هم که داغونه.مثلا اومده از مدل لاکچری این موشن بنز تقلید کنه که زده داغون کرده.حکایت اون یارویی که میخواست ابروش رو درست کنه زد چشمش رو هم کور کرد
سعید
۲۲ اسفند ۱۳۹۳یه کانسپت کاملا تخیلی،اگه بخواد به تولید برسه زمین تا زیرزمین با این فرق میکنه
ارمان
۲۳ اسفند ۱۳۹۳مرسی احمد نیشابوری خیلی جالب بود این کانسپت خیلی حرفا واسه گفتن داره
ممنون بایت زحمت تهیه این مطلب
Ahmad..F12
۲۵ اسفند ۱۳۹۳ممنونم از توجهت آرمان عزیز
soroosh
۲۳ اسفند ۱۳۹۳استون امسال ترکونده واقعا با ابهته حرررررررررف نداره مثل همیشه عالیییییییییی