آستون مارتین

آستون مارتین DBX کانسپت

آستون مارتین DBX، مقدمه و سرآغاز کراس اوور آستون مارتین است. DBX، مجلل، قد بلند، AWD، الکتریکی و اسپرت، این موارد از نکات برجسته و بارز اولین کراس اُور جدید آستون مارتین است.

Aston Martin DBX concept
Aston Martin DBX concept
آستون مارتین رسماً تصمیم گرفته است که در کنار فروش اتومبیل‌های GT و مدل چهار درب رپید، گسترهٔ محصولات خود را افزایش داده و طبق یک استراتژی فروش، حجم فروش بیش از ۴۰۰۰ دستگاه که در سال گذشته تجربه کرد را برای سال‌های آتی حفظ کند و افزایش دهد. همچنین مدل سدان لوکس لاگوندا هم در خط تولید قرار گرفته است و فروش آن را هم در بازارهای جهانی تأیید کرده است. در نمایشگاه اتومبیل ژنو ۲۰۱۵، آستون مارتین از یک کراس اُور AWD، که روح GT نیز در آن دمیده شده است، با نام DBX کانسپت رونمایی کرد.
Aston Martin DBX concept
Aston Martin DBX concept
DBX یک کراس اُور متفاوت از همنوع‌های قدبلند خودش است، خودرویی بزرگ‌تر از DB9 و کوچک‌تر از یک رپید، دو درب، چهار صندلی و مجهز به سیستم انتقال چهار چرخ متحرک است. ظاهر خودرو کاملاً اسپرت به نظر می‌رسد و با شخصیتی جنجالی با چرخ‌هایی بزرگ و افزایش ارتفاع، در شمای کلی، به وضوح می‌توان زبان طراحی حال حاضر آستون مارتین را در آن دید. سایز چرخ‌ها ۲۲ اینچ است. خطوط بدنه، همانند مدل ونکوئیش بر روی این خودرو نقش بسته است. گلگیرهای عضلانی و باد کرده و سقف خمیده و شیب‌دار هم با حذف ستون B نمای یک خودروی کوپهٔ سریع را القاء می‌کند. ستون‌های سقف از جنس کروم است و با رنگ تیرهٔ بدنه، متضاد است. خطوط کاپوت و گلگیرها هم با چراغ‌ها و جلوپنجرهٔ مشبک، بینی کوسه را تداعی می‌کند. چراغ‌های جلو باریک و تنگ‌تر از بقیهٔ مدل‌های آستون می‌باشد. مدیرعامل جدید آستون، اندی پالمر، در بیانیه ای که اخیراً صادر شد، گفت: DBX خودرویGT اسپرت آمادهٔ تولید نیست ولی می‌توانید اطلاعات کافی را در مورد سیستم انتقال قدرت این خودرو و برخی تکنولوژی‌های بکار رفته در آن به‌دست بیاورید؛ DBX EV چهار چرخ متحرک است. با موتورهای الکتریکی که هرکدام برای هر یک از چرخ‌ها وظیفهٔ تأمین انرژی را دارند. آستون همچنین ادعا می‌کند این خودرو مجهز به سیستم رانندگی با سیم، ترمزهای سرامیک کربن، سیستم KERS، دوربین آینه‌های جانبی، چراغ‌های اتوماتیک و شیشه‌های هوشمند می‌باشد. از نظر فضای داخلی هم گویا حرف‌هایی برای گفتن دارد، چراکه فضای مخصوصی برای چمدان‌ها در عقب و قرار دادن وسایل در محفظه‌های جلو تعبیه شده است، کف کابین هم کاملاً تخت می‌باشد. این تخت بودن کف کابین و عدم وجود هر نوع کنسول وسط، فضای پای بسیار وسیعی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. پوشش صندلی‌ها هم از رنگ سیاه و قهوه ای به‌نوعی دوخت خاص، مزیّن شده است.
Aston Martin DBX concept Interior
Aston Martin DBX concept Interior
Aston Martin DBX concept Interior
Aston Martin DBX concept Interior
Aston Martin DBX concept Interior
Aston Martin DBX concept Interior
Aston Martin DBX concept Interior
Aston Martin DBX concept Interior
آستون می‌گوید که DBX به‌وضوح نقطهٔ عطف محصولات جدید ما می‌باشد؛ اما سؤال اینجاست که نمونهٔ تولید انبوه، تا چه مقدار مانند نسخهٔ مفهومی این کراس اُور جذاب خواهد بود؟ شاید هم نمونهٔ اصلی، یک چهار درب غمگین و بی‌روح باشد، اما اگر DBX صرفاً به همین طراحی برسد، به شاخصی برای آیندهٔ کراس اُور GT از آستون مارتین بدل خواهد شد و به جرأت می‌گوییم که این یک موفقیت بزرگ است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Ahmad..F12

احمد نیشابوری، دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار، علاقه‌مند به تکنولوژی و خودرو

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. جی تی ار

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (457 ديدگاه)

    خیلی خیلی زیباست ولی به نظرم باید یکم معقولانه تر بشه. انگار که یه آستون مارتین مثل راپید رو دو در کردن و ارتفاعشو زیاد کردن.
    ولی به نظرم آستون بتونه با این مدل خالق یک سبک جدید در طراحی خودرو بشه…

    1. شایان

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1340 ديدگاه)

      خالق سبک جدید اونم یه انگلیسی فکرشم نکن

    2. FcmZ

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (114 ديدگاه)

      هر چند خیلی زیباست ولی رقیبی زیباتر داره. ایتال دیزاین پاکور
      با اینکه Audi Nanuk طرحش رو از ایتال دیزاین گرفته ولی پاکور یه چیز دیگس.

  2. Erfan . McLaren Automotive

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (245 ديدگاه)

    ماشین خوبیه ظاهرشم بد نیست ولی باید یه سری تغییرات اساسی رو روش اعمال کنن. مثلا این ارتفاع برای یک ماشین دو در اصلا جالب نیست و این که داخل ماشین هم هنوز جای کار داره. ظاهر خودرو باید با ارتفاعش متاسب باشه ولی اینجا من هیچ تناسبی نمیبینم. از 10 بهش 6 میدم.

    1. Ahmad..F12

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (2536 ديدگاه)

      عرفان جان ظاهراً متن رو نخوندی

      این یه کراس اُوره که دو در هستش، ولی به نظرت ارتفاع کراس اُور هم باید مثل خودروی کوپه باشه؟؟

  3. محمد A

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (31 ديدگاه)

    دادا کیلومتر شمارش کجاست؟
    این در حده طرحه یا نمونه ای ازش ساختن ؟؟

    1. Ahmad..F12

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (2536 ديدگاه)

      نه محمد جان این فعلاً یه نسخۀ کانسپت و مفهومی هستش که در آینده قراره روانۀ بازار بشه

  4. شایان

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1340 ديدگاه)

    اصلا ازش خوشم نیومد این چیه دیگه شبیه ماشین نیست و این نمیتونه جالب باشه ارتفاعش واقعا مسخرست فرمونش نابوده صندلی هاش که چیزی نگم بهتره کلا داخلش ملخیه چقدر لاغره توش بنظرم انقلاب بشه تا درست شه

  5. مهراب

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    اول استون اخر استون
    اوللللللللل استون
    .
    .
    .اخرممممم استون

  6. حامد قدسی

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (262 ديدگاه)

    داخلش و بیرونش به نظر ناموزون میاد و اون طراحی جسورانه ای که من دوست دارم رو نداره به نظرم خیلی جالب نیست باید روش کار بشه.

  7. علی

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (105 ديدگاه)

    اصلا کراس اوور نیست اینکه.بیشتر شبیه سدان های امریکایی میمونه از لحاظ هیکل البته.واقعا که طراحی بدی داره.داخلش هم که داغونه.مثلا اومده از مدل لاکچری این موشن بنز تقلید کنه که زده داغون کرده.حکایت اون یارویی که میخواست ابروش رو درست کنه زد چشمش رو هم کور کرد

  8. سعید

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1470 ديدگاه)

    یه کانسپت کاملا تخیلی،اگه بخواد به تولید برسه زمین تا زیرزمین با این فرق میکنه

  9. ارمان

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1289 ديدگاه)

    مرسی احمد نیشابوری خیلی جالب بود این کانسپت خیلی حرفا واسه گفتن داره
    ممنون بایت زحمت تهیه این مطلب

    1. Ahmad..F12

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (2536 ديدگاه)

      ممنونم از توجهت آرمان عزیز

  10. soroosh

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    استون امسال ترکونده واقعا با ابهته حرررررررررف نداره مثل همیشه عالیییییییییی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا