نظر استون مارتین درباره خودروهایی با پوشش استتاری
استون مارتین درباره اولین شاسیبلند تاریخ خود یعنی DBX خیلی رازدار نبود. حتی پیش از معرفی آن در ماه پیش، این خودروساز بریتانیایی چندین تیزر نسبتاً واضح از خودروی خود را منتشر کرد. این خودرو حتی در فستیوال سرعت گوودوود 2019 نیز حضور پیدا کرد.
اما واقعاً چه کسی این روزها هنوز هم خودروهای پیشتولیدی خود را پنهان میکند؟ استون مارتین میگوید این فرایند واقعاً سختی است. در واقع حتی پوششهای استتاری بکار رفته در این خودرو بخشی از فرایند طراحی DBX بوده است.
سام هالگیت مدیر طراحی استون مارتین گفته است: "واضح بود که اولین شاسیبلند ما در جاده است."
هالگیت جدیدترین نسل استون مارتین ونتیج را طراحی کرده و خب از پوششهای استتاری جالبی روی پروتوتایپ های این برند شامل DBX استفاده کرده است. تلاش برای پنهان کردن جزئیات طراحی با استفاده از الگوهای متفاوت در عین نشان دادن موارد برجسته آن کار سختی بوده است. حقه واقعی این است که خودرو در عین اینکه دیده میشود نامرئی باشد! منطقی است؟!
اما هالگیت همینجا متوقف نشده است. او که فهمیده پنهان کردن DBX دیگر ممکن نبوده از هنر پوششهای استتاری برای جلبتوجه دنیای خودرو استفاده کرده است.
با در نظر گرفتن این موضوع، طراح استون مارتین از الگوها و رنگهای گوناگونی برای DBX در شرایط مختلف استفاده کرده است. پروتوتایپ DBX بنا به گفته هالگیت یک بیلبورد متحرک فوقالعاده برای نمایش خودرو، لوگوی استون مارتین و حتی شرکای آن بوده است.
البته برخی قطعات را به سختی میتوان پنهان کرد که از جمله آنها میتوان به جلوپنجره و بال عقب اشاره کرد. هالگیت گفته است:
ما شروع به برجستهسازی جلوپنجره کردیم. پنهان کردن آن خیلی سخت بود بنابراین باید برخی بخشهای آن را برجسته کرده و تلاش کنید بقیه قطعات را به خوبی از نظر پنهان نمایید.