شما میتوانید به اندی پالمر مدیرعامل استون مارتین بگویید که دوباره برای کارلوس گون کار کند. گون، کسی که برخلاف پیشبینیها اتحاد موفقیتآمیزی را بین رنوی فرانسوی و نیسان ژاپنی به وجود آورد مردی است که برنامه را دوست دارد. “برنامهی احیای نیسان”، ” برنامهی ۱۸۰ نیسان” و “قدرت نیسان ۸۸” همگی توسط کارلوس گون و برای شرح دید استراتژیک او به آیندهی این خودروساز اعلام شدهاند.
پالمر در اکتبر ۲۰۱۴ به استون مارتین پیوسته و پیش از آن به مدت ۲۳ سال در نیسان کار میکرده است. پالمر به وضوح در هنگام صحبت کردن از “برنامهی قرن دوم” استون مارتین به رئیس قدیمی خود شباهت دارد. پالمر میخواهد تا این برند افسانهای انگلیسی را دگرگون کند. چندین سال گذشته استون برای بقا جنگیده و حالا زمان آن است تا سهامداران برای گسترش مدلهای تولیدی متقاعد شوند. بخشی از آن استراتژی بقا دربردارندهی اعلام تولید خودروهایی چون استون مارتین ولکان و هایپر AM-RB 001 بوده است.
اما با عرضهی مدل DB11 هماکنون تمرکز اصلی روی بهبود و گسترش مدلهای تولیدی است. DB11 اولین خودرو از هفت خودرویی است که به گفتهی پالمر در هفت سال آینده به بازار میآیند. او میگوید که سرمایهگذاران پول لازم برای طراحی و توسعهی چهار مدل از آنها را نیز پرداخت کردهاند.
برنامهی DB11 بخش قابلتوجهی از آن پول را بلعیده زیرا بخش اعظم سختافزار را برای مدلهای دیگر تهیه نموده است. در طی دو یا سه بعد مدلهای ونکوئیش و ونتیج جدید به DB11 ملحق خواهند شد. هر دو خودرو عناصر معماری، سختافزار قوای محرکه و معماری الکتریکی دایملر را با یکدیگر به اشتراک میگذارند. البته ونتیج از پیشرانهی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی AMG به عنوان بخشی از معامله با دایملر که هنوز ۵ درصد سهام استون مارتین را در اختیار خود دارد سود خواهد برد. پالمر خاطرنشان میکند که زیرساخت کنونی خط تولید استون مارتین عمری بیش از ۱۲ سال دارد. چیزی که او اسمش را فاز گسترش میگذارد با عرضهی کراس اوور DBX ادامه مییابد. این خودرو در کارخانهی جدیدی در ولز ساخته خواهد شد.
تولید DBX که پروفایلی کوپه مانند با چهار درب خواهد داشت برخلاف کانسپتی که در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۵ به نمایش در آمد احتمالاً اولین خودروی هیبرید استون خواهد بود و در آن پیشرانههای الکتریکی برای به حرکت درآوردن چرخهای جلو بکار گرفته خواهند شد. پالمر اعتقاد دارد DBX میتواند همان کاری را که کاین برای پورشه انجام داد را برای استون نیز انجام دهد و سرمایه لازم برای طراحی و توسعهی مدلهای جدید را برای استون مارتین به ارمغان بیاورد. حجم فروش سالیانه ۷ هزار دستگاه برای DBX در نظر گرفته شده که تعدادی برابر با میزان فروش دیگر مدلهای استون خواهد بود. پالمر سه خودروی دیگر را نیز به لیست تولید در سالهای آتی اضافه میکند. دو خودرو سدان هستند که نشان لاگوندا خواهند داشت. پالمر چیزی نمیگوید اما موفقیت لاگوندا Taraf پیشنهاد میکند که نسخهی سطح بالا اندازهای در حدود میباخ S600 خواهد داشت. همانند DBX، لاگونداها احتمالاً قوای محرکهی هیبریدی خواهند داشت. پالمر میگوید که هیبریدی شدن برای ما به اندازهی مرگ و پرداخت مالیات اجتنابناپذیر است! آخرین خودرویی که در برنامهی استون مارتین اعلامشده یک مدل اسپورت پیشرانه وسط است که برای رقابت با خودروهایی چون فراری ۴۸۸ و مک لارن 67S طراحی شده است. هایپرکار AM-RB 001 اولین خودروی استون با پیشرانهی قرار گرفته در قسمت میانی است و پالمر میگوید این شروع یک کار اصل و نسبدار است.
آدریان نیووی کسی که طراحی این هایپرکار را به عهده داشته میگوید که دوست دارد کاری انجام دهد تا همین تکنولوژیها در خودروهای عادیتری نیز بکار گرفته شوند تا افراد بیشتری بتوانند از آن لذت ببرند.
تو عکس اول اندی پالمر همچین با ی ژستی وایستاده که انگار با همه میخواد دعوا کنه. فکر کنم دوره جودو رفته . به هر حال آستون تو میتونی اگه بخوای و البته با کمک اینو اون . فقط بخواه. دیگه طراحی ماشیناش داره شبیهه بقیه میشه ، فکر کنم کم کم گم بشه و خاص نباشه.
واقعا کاری ک اندی پالمر برا استون مارتین انجام داد کمتر از دیوید براون نیس! البته وجود مارک ریچمن هم بی تاثیر نبوده و خیلی کمک کرده به استون مارتین!پالمر و ریچمن دو فرد مهم برا استون مارتین هستن. شاهین جان با احترام فراوان ب شما و ترجمه خوبتون و تشکر ب خاطر زحمتی ک میکشید، فک کنم یکم مطلب اصلی ک ترجمه شده مشکل داره،چون استون مارتین قراره یک سدان لاگوندا تولید کنه و محصول دیگه لاگوندا کراس اووره،مدل سدان دیگه استون مارتین راپید الکتریکی هس،ابعاد لاگوندا تارف هم اندازه بنز مایباخ هس و قراره سدان بعدی لاگوندا کشیده تر باشه و یا شاید نسخه کشیده تر داشته باشه.
وقتی می شینی توشون احساس می کنی روی زمین نشستی اینقدر ارتفاعشون کمه بعد که گاز می دی محکم به صندلی می چسبی که خیلی بهت صفا می ده و صدای اگزوز هم کاری می کنه که دوست داشته باشی پاتو از روی گاز بر نداری همه مردم هم نگاهت می کنن و می گن خوش به حالش بعد می ری به یه رستوران یه مرغ سرخ شده ی خوشمزه هم می زنی به رگ .
ACE
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ببینیم کراس اوور استون مارتین چی از آب درمیاد.
استون واقعا ماشین خاص و با شخصیتی هست.
علي
۱۶ مرداد ۱۳۹۵تو عکس اول اندی پالمر همچین با ی ژستی وایستاده که انگار با همه میخواد دعوا کنه. فکر کنم دوره جودو رفته . به هر حال آستون تو میتونی اگه بخوای و البته با کمک اینو اون . فقط بخواه. دیگه طراحی ماشیناش داره شبیهه بقیه میشه ، فکر کنم کم کم گم بشه و خاص نباشه.
حسین
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ای کاش ماشین جیمز باند توی نسخه آخر فیلم
مدل 9 بود فکر کنم
اون به تولید انبوده میرسید واقعا طراحی و استایل محشری داره
فقیر
۱۶ مرداد ۱۳۹۵گودزیلای اروپا
fara2001
۱۶ مرداد ۱۳۹۵همیشه طراحی های استون دریچه جدیدی از زیبایی شناختی رو ،بروی انسان باز میکنه
بنتلی
۱۶ مرداد ۱۳۹۵واقعا کاری ک اندی پالمر برا استون مارتین انجام داد کمتر از دیوید براون نیس! البته وجود مارک ریچمن هم بی تاثیر نبوده و خیلی کمک کرده به استون مارتین!پالمر و ریچمن دو فرد مهم برا استون مارتین هستن.
شاهین جان با احترام فراوان ب شما و ترجمه خوبتون و تشکر ب خاطر زحمتی ک میکشید، فک کنم یکم مطلب اصلی ک ترجمه شده مشکل داره،چون استون مارتین قراره یک سدان لاگوندا تولید کنه و محصول دیگه لاگوندا کراس اووره،مدل سدان دیگه استون مارتین راپید الکتریکی هس،ابعاد لاگوندا تارف هم اندازه بنز مایباخ هس و قراره سدان بعدی لاگوندا کشیده تر باشه و یا شاید نسخه کشیده تر داشته باشه.
حميد
۱۶ مرداد ۱۳۹۵منکه تا حالا سوار سوپر ماشین نشدم برا همین هم أصلا نمی تونم بگم چه حسی داره اگه کسی تجربش رو داره برام بنویسه
فقط انگلستان
۱۶ مرداد ۱۳۹۵وقتی می شینی توشون احساس می کنی روی زمین نشستی اینقدر ارتفاعشون کمه بعد که گاز می دی محکم به صندلی می چسبی که خیلی بهت صفا می ده و صدای اگزوز هم کاری می کنه که دوست داشته باشی پاتو از روی گاز بر نداری همه مردم هم نگاهت می کنن و می گن خوش به حالش بعد می ری به یه رستوران یه مرغ سرخ شده ی خوشمزه هم می زنی به رگ .
علی"عضو انجمن حمایت از لگن سازان ایرانی"
۱۶ مرداد ۱۳۹۵استون مارتین مثل رولز رویس خاصه. عکس اخری تو اولین نگاه یه دیقه به وایپر نسبتش دادم.
uss zumwalt DDG-1000
۱۷ مرداد ۱۳۹۵طراحی های مدل مفهومی هاش خیلی قشنگ
احمد باقری
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ماشینهای خیلی باحالی طراحی می کنه.
1A1
۲۰ مرداد ۱۳۹۵استون مارتین اصلا یک برند با شکوه و خاصه اسمش که میاد میگی پس شاهزاده ای چیزی اومده خیلی دوستش دارم طراحی اشم که زیبایی میشینه روش