هیولایی مختص پیست!
استون مارتین نسخه قدرتمندتر و سبکتر از هایپرکار والکری خود را به عنوان بخشی از زیربرند AMR Pro معرفی کرده است. تنها ۲۵ دستگاه از این خودروی مختص پیست ساخته خواهد شد و همه آنها پیش از این به فروش رفتهاند.
خودروی موردبحث که با همکاری طراح مشهور فرمول ۱ آقای آدریان نیووی و ردبول ریسینگ طراحی شده است طبق انتظارات در سال ۲۰۲۰ به دست مشتریان خوششانس خواهد رسید.
والکری AMR Pro به همراه مدل جادهای توسعه یافته و پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی ساخت Cosworth آن قدرت و گشتاور بیشتری دارد. البته استون مارتین هنوز مشخصات فنی این مدل را اعلام نکرده اما انتظار داریم مدل استاندارد والکری قدرتی در حدود ۹۰۰ اسب بخار داشته باشد.
والکری AMR Pro مختص پیست از لاستیکهای مسابقهای اسلیک میشلین که در خودروهای LMP1 بکار میرود استفاده خواهد کرد. ترمزهای کربنی برگرفته از فرمول ۱ نیز در این هایپرکار بریتانیایی به چشم میخورند.
ویژگیهای لوکس مدل جادهای نظیر صفحات نمایش اطلاعات سرگرمی به خاطر کاهش وزن در والکری AMR Pro حذف شدهاند. بدنه نیز با استفاده از کربن فیبر سبکتر مونتاژ شده است. شیشه جلو از جنس پلی کربنات بوده و همین امر نیز باعث کاهش وزن خودرو شده است. البته نباید از سیستم اگزوز جدید نیز غافل شد که سبکتر از نمونه بکار رفته در مدل جادهای والکری است.
استون مارتین میگوید سقف سرعت خودروی موردبحث بیش از ۴۰۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود و انتظار میرود در عبور از پیچها شتاب جانبی بالای ۳.۳ جی داشته باشد. مشتریان والکری AMR Pro برنامه مخصوص رانندگی را خواهند داشت تا بهتر بتوانند از هایپرکار خود استفاده کنند.
قدیمی
۲۷ آبان ۱۳۹۶تسلا رو دست همه زد دیگه بیخیال هایپر اینا شیم
سینا
۲۷ آبان ۱۳۹۶تسلا شتابش خوبه فقط
سقف سرعتش خیلی خیلی زیاد نیست
معلوم نیس تو پیست چطور عمل کنه
Jast bentley continental
۲۷ آبان ۱۳۹۶داداش تسلا رودستر ۴۰۲ تا میره زیاد نیست!!!!چی می خوای دیگه
فقط باید سکوت کرد
تسلا معجزه قرنه.
HORSE
۲۷ آبان ۱۳۹۶سقف سرعتش زیاد نیست؟؟؟؟؟؟
HORSE
۲۷ آبان ۱۳۹۶فقط تصور اینکه قراره از والکری بهتر باشه کافیه!
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۷ آبان ۱۳۹۶من تسلا رو تحسین میکنم،و همیشه هم این کار رو خواهم کرد.
منتها کدوم قرار و تصور؟؟؟
نه چیزی از شتابش مشخصه و نه حتی سقف سرعت و قدرت واقعی موتور.
نمیخوام مسخره کنم،ولی واقع بین باشیم که فراری از قافله بدجور عقب مونده.
نه رقیبی برای 720s داره و نه ((پی15)) و نه پراجکت وان و همین والکیِری و …..
یکی فراری رو از خواب بیدار کنه…….
#ali.m#
۲۷ آبان ۱۳۹۶فراری بدون معرفی رقیب واسه اینایی ک شما نام بردی هم هنوز فراریه .
نیاز نیست سریع ترین باشه .
همین که فراری باشه کافیه .
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۷ آبان ۱۳۹۶علی جان اصلا حرفتون رو قبول ندارم.
((همین که فراری باشه کافیه .))
وقتی جلوی رقیبات کم بیاری دیگه کسی واسه همین فراری یا هر شرکته دیگه ای ((تَره)) هم خورد نمیکنه!!!
چرا فکر میکنید من فقط سرعت رو ملاک برتری میدونم((سرعت فقط یکی از جنبه های برتریه)).
این همه شرکت پس برای چی دارن باهام رقابت میکنن؟؟؟!!!
به خاطر اینکه ((بهتر)) از رقیبشون باشن.
وگرنه رقابت هیچ معنایی نداره.
این قضیه ی فرمول یک نیست که بگیم فراری نباشه اف1 هم نیست،این بحث رقابت جهانیه که اگه کمی پاتون بلغزه رقابت رو باختین.((این باختن به مرور خودش رو نشون میده))
پس این همه رقابت بنزه و ب ام و و………….
پس بنز بشینه بگه:همین که من هستم از سرتون هم زیاده رقابت کیلو چنده!!!!!!!!!!
#ali.m#
۲۷ آبان ۱۳۹۶دانیال عزیز حرف شما هم درسته .
ولی فراری فرق داره .این دیگه بحث تعصب و علاقه نیست .
شما خودت بهتر میدونی یه دوره هایی فراری اصلا بهترین یا سریعترین نبوده .مثل همین الان .
این دوره ها کم هم نبودن .ولی تا اسم ماشین اسپرت میاد همه ذهنا سمت فراری میره .
از نحوه فروش و سبک سنگین کردن مشتری هاش و انتخاب اونا بگیر تا تفکری که پشت تک تک کار ها و قدم هاشه .همشون متفاوتن.
ارزشی که ماشین های فراری بعد از کلکسیونی شدن دارن رو هیج ماشینی نداره .
حرف من اینه که ماشینی مثل تسلا باید سریع ترین باشه تا کسی به جای مک لارن و لامبو بیاد ماشین برقی بخره .
یا پراجکت وان و والکری باید این همه سر و صدا کنن قبل از معرفی .
اما فراری حتی اکه سریع ترین ماشینو معرفی نکنه و از رقابتی که الان سر بیشترین سرعت یا بیشترین شتابه عقب بمونه هم باز خیلیا برای خریدش صف میکشن .تازه اگه بهشون برسه.
اما بنز ک شما مثال زدی فرق داره.
جایگاه بنز در بین ماشین های لوکس در حد جایگاه فراری تو اسپرت سازا نیست .
#ali.m#
۲۷ آبان ۱۳۹۶البته فکر کنم که خیلی خوب نتونستم منظورم رو برسونم .
اگه اینجوریه ببخشید
اگر درست منظورمو متوجه نشدی بگو یه چیز بهتر بنویسم.
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۷ آبان ۱۳۹۶میفهمم چی میگی علی جان.
ولی دقت داشته باشید که رقابت تو این چند ساله بدجور فشرده شده.
اینقدر فشرده شده که دیگه نمیشه صرفا با یک اسم حتما موفق بود.
این تاثیر شاید الان خودشو نشون نده ولی طی سال های آینده قطعا تاثیرگذاره.
یکی از بخش های مهمی که فراری اهمیت داره برای عموم،اون پایدار بودنش در طی سال های اسپرت سازیه و همینطور مدل هایی که ساختن و افتخارات در مسابقات اتومبیل رانی.
و گرنه شما نگاه کنید از سوپر اسپرت سازان باسابقه تقریبا هیچکدومشون شرایط فراری رو ندارن.((اگه پورشه رو فاکتور بگیریم))
tvr -لوتوس-لامبورگینی-آلفا-آلپین-مورگان-Ruf و خیلیای دیگه.
پس میبینید که نصف اعتبار فراری به خاطر اون ثباتشه.
ولی الان دیگه اوضاع فرق کردهو ذهنیت مردم هم همینطور.
فراری استون مارتین نیست علی جان که ماشین هاش سریع بودن در اولویتشون نیست.
کما اینکه استون مارتین هم داره به حوزه ی سریع ترین ها اضافه میشه.
به هر حال هر کسی دوست داره فراری هم وارد این بازی بشه.
Ferrari
۲۷ آبان ۱۳۹۶دوست عزیز کی گفته که فراری عقبه؟؟ فراری چندسال قبل از استون هایپرماشینشو ساخته اون موقع استون کجابود؟؟ مکلارن هم جلو نیست چرا فکر میکنید جلو افتاده؟؟ فراری برنامه های خودشو داره فکر میکنی مهدسان فراری بیکارن ببینن کدوم کمپانی چه ماشینی ساخته فورا درجوابش ماشین بسازن؟؟ یکم سطح تفکرتو بالاتر ببر.مکلارن قراره رو پلتفرم 720 و با موتور قویتر شده ماشین تولید محدود بسازه اونم به این خاطره که نسبت به فراری مدلهای کمتری تولید میکنه و مهندسانش وقت بیشتری دارن.فراری همین امسال 812 پورتوفینو و لافراری Fxxk evo رو معرفی کرد.دیگه چیکار باید انجام بدن؟؟ پورتوفینو ساختاری کاملا متفاوت نسبت به سایر فراری ها داره برای ساختنش از روش کاملا جدید استفاده کردن این روش جدید با عث استفاده قطعات کمتر در ساخت شاسی شده که نتیجش مقامت شاسی 35 درصد بیشتر شده و برای ساختش 40 درصد قطعات کمتری مصرف میشه این یعنی کاهش هزینه ی ساخت ضمن اینه این روش جدید 90 کیلوگرم کاهش وزن هم داشته. یعنی بدون استفاده از فیبرکربن فراری تونسته با این روش جدید وزن پورتوفینو رو نسبت به کالیفرنیا تی 90 کیلو کم کنه این یعنی تکنولوژی.قراره از این روش ساخت برای مدلهای دیگر فراری هم استفاده بشه یعنی نسل بعد یا نسخه پرفورمنس 488 با این روش حداقل 70 کیلوگرم سبکتر میشه.
نمیدونم چرا پدال این خبر رو پوشش نداده
عطا
۲۷ آبان ۱۳۹۶بحث این نیست که کدوم بهتره بحث اینه که تا دیروز بعضیا پورشه بنز ائودی استون مارتین فراری و لامبورگینی و … بودن حالا تسلا☺
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۷ آبان ۱۳۹۶فرراری جان استون هم اون موقع((نزدیک 2 سال بعد)) ولکان رو ساخت.
البته اگه قابل((هایپرکار)) بدونید!!!
مک لارن برنامش کاملا مشخصه و مک لارن دوستان میدونن.
پی15
هایپرکار الکتریکی((مک لارن قول مخوف ترینشو داده!!))
جانشین 570s
bp23
مدل lt مک 720s
اینایی که گفتم تا سال 2020 حتما میاد.
فرراری که اصلا قرار نیست هایپر الکتریکی بسازه((یک هیچ به سود مکی))
فرراری هم که فعلا تمام تمرکزشو گذاشته رو شاسی بلندش.
به جز 720s مک لارن تا سال 2022 پانزده مدل قراره بده بیرون.
مک لارن در مدت کمتر از 10 سال 3 تا هایپرکار ساخته و میسازه.((پی 1 در 2013- بی پی 23 د ر سال 2019 و جانشین پی1 حول و حوش 2022))
مدل های مک لارن کاملا هیجان انگیزتر از فرراریه.
در ضمن لافرراری Fxxk evo کلا شاید 10 تا هم ساخته نشه فکر کنم،اونم فقط برای پیست.
در مقایسه با پی 15 که احتمالا 500 تا به بالا تولید بشه فکر نکنم اونقدر زحمت کشیده باشن!!!!((از لحاظ مهندسی نمیگم))
من برنامه ی مک لارن رو گفتم((تا اونجایی که فعلا مشخصه))،خوشحال میشم برنامه ی فرراری در 4 سال آینده بگید و اینکه باید منتظر چه ماشین هایی باشیم.
Meysam..LaFerrari
۲۷ آبان ۱۳۹۶فراری از قافله عقب مونده!! جوک قرن!!
شما که عاشق پورشه ای چرا نمیگی پورشه عقب مونده؟!
پورشه هم باید میومد برای رقابت با 720S یه سوپراسپرت چدید معرفی میکرد مثلا؟!
نه عزیزم کمپانی هایی مثل مکلارن و استون مارتین هستن که دنبال اینن که برای فراری دردسر ایجاد کنن ؛ فراری راه و فلسفه ی خودشو داره و به سرعت هم در حال پیشرفته.
همین سیستم موتوری ای که والکری میخواد استفاده کنه رو فراری 4 سال پیش رو لافراری استفاده کرده.
یکم در مورد FXX K Evo تحقیق کن تا معنی واقعی یه هایپرکار رو متوجه بشی.
و جاب پهلوان زمانی میگن که فراری عقب مونده که رئیس استون مارتین تازه داره برنامه ریزی میکنه 3 سال دیگه برای رقابت با بهترین سوپراسپرت دنیا (فراری 488) رقیب تولید کنه!!
mehran911
۲۸ آبان ۱۳۹۶گفتید پورشه فقط این وسط ی چیزی من بگم
پورشه در دو سال اخیر معادل ۳.۵ میلیارد یورو در توسعه تحقیقات فقط وفقط وفقط در حوزه ی توسعه ی الکتریکی اعم از باتری و پیشرانه های الکتریکی در weissach و در مرکز سیستم های الکترونیکی و نرم افزاری در سیلیکون ولی هزینه کرده
.
سوالی که پیش میاد اینه که مجموع درآمد دوسال اخیر فراری چقدره؟؟؟؟
Ferrari
۲۸ آبان ۱۳۹۶پهلوان مکلارن
دوست عزیز ولکان یه اتومبیل مختص پیسته ومجوز تردد تو خیابان رو نداره.همون سال 2015 فراری مدل FXXk رو ساخت خیلی جالبه که این چیزا اصلا به چشم شما نمیاد اما ولکان رو یادت میمونه
دوست عزیز فراری تو 5 سال 15 مدل ساخته از 2012 تا 2017 میخوای تک تکشو برات نام ببرم؟؟ اگه این چیزا برای شما خیلی هیجان انگیزه برای ما خاطرست.فراری اعلام کرده که تا 2022 شاسی بلند مخصوصشو معرفی خواهد کرد همچنین اعلام کردن که بین 3 تا 5 سال اینده جانشین لافراری معرفی میشه احتمالا ژنو 2018 نسخه ی پرفورمنس 488 معرفی میشه. و سال 2020 هم نسل جدید 488 به بازار میاد با قوای هیبریدی 812xx و جانشین 811 هم تا قبل از سال 2022 معرفی میشه حالا فراری چون مثل مکلارن و استون دادار دودور راه ننداخته دلیل نمیشه شما بگی عقب مونده
هرجور حساب میکنم میبینم فراری نه تنها از مکلارن عقب نیست حتی جلوتر هم هست بخصوص تو بحث کارانتی و خدمات پس از فروش
استون که حالا حالاها به فراری نمیرسه
Ferrari
۲۸ آبان ۱۳۹۶Mehran911
دوست عزیز شما یه بار،دیگه کامنت میثم رو بخون چرا قاطی میکنی؟؟
اولا پورشه داره سالی بالای 200 هزار ماشین میسازه و دو سوم کل فروشه پورشه رو مدل های کاین و ماکان تشکیل دادن یعنی عمده سود پورشه از این دو مدل هستش و اون یک سوم بعدی هم مربوط به مدلهای پانامرا و خانواده 911 هست حالا سوالی که پیش میاد اینه که اگه پورشه فقط سوپراسپرت تولید میکرد ایا میتونست توان همچین سرمایه گذاری رو داشته باشه؟؟
فراری سالی کمتر از 9 هزار اتومبیل تولید میکنه با این وجود سالانه 260 میلیون دلار برای مدلهای خیابانی و حدودا 370 میلیون دلار برای فرمول یک هزینه میکنه(امسال 400 میلیون هزینه کرده بود) یعنی فراری با این حجم کم تولید داره سالی بالای 600 میلیون دلار روی تحقیق و توسعه و خلق تکنولوژی هزینه میکنه سوالی که پیش میاد اینه اگه پورشه فقط سوپر اسپرت تولید میکرد میتونست همچین سرمایه گذاری سنگینی انجام بده؟؟ شاید فراری کمتر از پورشه روی تحقیق و توسعه هزینه میکنه اما همین مقدار سرمایه گذاری. کاملا کافیه گواهش هم جایزه ی بهترین موتور های سال هستش که تو 2سال اخیر فراری 9 تا جایزه گرفته یعنی نه فقط پورشه بلکه کل المانی هارو تو دیواره کوبیده
میثم گفت پورشه هم برای والکری و p15 و… رقیبی نساخته واین به این معنی نیست که پورشه عقب افتاده هرکمپانی برنامه های خاص خودشو داره
ALIen
۲۷ آبان ۱۳۹۶همون تو شوک تسلا رودسترم…
به نظرم خودرویی که یک چهارم مایل رو ۸.۹ ثانیه میره و قیمتش 250$ برنده خواهد بود و ناراحت کننده اینجاست که اگه شرکت های خودرو سازی مخصوصا سوپراسپرت ساز هابه سمت الکتریکی شدن حرکت نکنن یجورایی محکوم به مرگ (امیدوارم اینطوری نباشه)
شاید تا یه مدت دیگه نتونیم صدای اگزوز تنفس طبیعی و حتی توربوشارژر هارو بشنویم(هرچند تو ایران چیزی فرق نمیکنه😐)
ایمان
۲۷ آبان ۱۳۹۶من مطمئنم فراری بیکار نخواهد نشست و به زودی جوابِ دندان شکنی به غول های شتاب و سرعت خواهد داد .
امیدوارم کانسپت F80 به حقیقت تبدیل بشه اونوقت دیگه همه هایپر کارها در طوفان مخوف فراری محو خواهند شد ….
Meysam..LaFerrari
۲۸ آبان ۱۳۹۶طرف جوری میگه فراری عقب مونده انگار تا دیروز فراری هر دقیقه هایپرکار تولید میکرده!!
فراری همیشه راهش همین بوده حدودا هر 10 سال یک بار یه هایپرکار افسانه ای تولید میکنه هر 4-5 سال یک بار هم سوپراسپرت های تولید انبوهش رو جایگزین میکنه و بعد از مدتی برای اونها مدل های خاص و قوی تری تولید میکنه.
آقای پهلوان من از شما میپرسم چرا برای تولید هوندا NSX نیومدن از مکلارن الگو بگیرن و چرا اندی پالمر نمیاد بگه ما میخوایم برای مکلارن 675LT یا 720S رقیب تولید کنیم ؟! چرا تو مقایسه ی فراری و مکلارن همیشه مکلارن بازنده ست ؟ تشریف ببر مقایسه ی خودروهای فراری رو با هر خودرویی که خواستی تو یوتیوب مشاهده کن جواب این سئوال هارو میگیری.
فراری تو این حوزه بنچ مارکی بوده که همیشه بقیه معیار قرار دادنش.
اصلا هم خودت رو ناراحت نکن و نگران آینده ی فراری نباش.
Sam
۲۷ آبان ۱۳۹۶Wow…
سال های هیجان انگیزی در پیشه با این خورو هایی که قراره به بازار بیان…
دوستان خودرو های الکتریکی از دید من دوتا مشکل بزرگ دارند یکی وزن بالاتر و دومی صدا ندارن!
پس ماشینی که آدم سوار میشه هندلینگ بدتری داره و روح نداره کلا…
Love Cars
۲۷ آبان ۱۳۹۶داداش با نظرت کاملا موافقم واقعا گُل گفتی.
Love Cars
۲۸ آبان ۱۳۹۶طراحی بدنه والکری اگه مثل این عکسها باشه واقعا عالی میشه.