برای کمپانیای که خودروهایی با نامهای ونتیج، ونکوئیش و ولکان میسازد، نام AM-RB 001 چیزی دربارهی یک نام هیجانانگیز باید باشد؛ اما این نام برای کانسپت استون مارتین یک هدف ویژه را در نظر گرفته است: یک خودروی خیابانی که خصایص شتاب گیری، عبور از پیچها و ترمز خودروهای مسابقهای فرمول ۱ را خواهد داشت.
یکی از کارکنان استون میگوید:ما دربارهی یک خودروی فرمول ۱ در تریم مسابقهای صحبت میکنیم نه دربارهی تریمی مقدماتی.
نسخهی پیست این خودرو بنا به گفتهی Newey پرفورمنسی مشابه با پرتوتایپ های پیشرویی چون پورشه ۹۱۹ و آئودی R18 خواهد داشت. او میگوید:
ما نسخهی جادهای این خودرو را با قطعات معمولی بسیاری خواهیم ساخت. تفاوتهای کوچکی وجود خواهد داشت اما خودروها بهطور نزدیک به هم مرتبط خواهند بود.
صرفنظر از اعداد نهایی، این مورد خیلی واضح است: AM-RB 001 تعیین شده که سنگ محک جدیدی در مورد کارایی خودروی خیابانی باشد. این خودرو در خط مستقیم به سریعی بوگاتی شیرون نخواهد بود، خودروی که تخمین زده شده سقف سرعت ۴۴۲ کیلومتر در ساعت داشته باشد. اما خودروی استون چابکی و چسبندگی و شتاب فراتر از تصور خواهد داشت. منابع استون شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این خودرو را ۲.۵ ثانیه و کمتر اعلام کردهاند به علاوه شتاب جانبی و ترمز این خودرو بیشتر از ۲ جی خواهد بود.
انتظار میرود که ۹۹ خودروی جادهای ابتدایی به همراه ۲۰ نسخهی مسابقهای در انتهای سال ۲۰۱۸ تحویل مشتریان شوند. قیمت؟ در بازار ارز امروز انتظار قیمت ۳.۲ میلیون دلاری چیز عجیبی نیست.
هنوز جزئیات مکانیکی زیادی برای نهایی شدن باقی ماندهاند اما همینقدر میدانیم: همانند اکثر هایپرکارهای قرن ۲۱،AM-RB 001 احتمالاً از قوای محرکهی هیبریدی بهره خواهد برد. Newey میگوید:
گفتن این منصفانه است که هیبریدیها موقعیتهای بیشتری را پیشنهاد میدهند. چگونگی استفادهی ما از این موقعیت و اولویت مهم است. ما در حال ارزیابی همهی راهحلهای متفاوت هستیم. ما هنوز تصمیم نگرفتهایم. من علایق شخصیای دارم که نمیتوانم دربارهی آن صحبت کنم.
جا دادن پیشرانهی ۱۲ سیلندر در خودرو بخشی از چالش ما خواهد بود و بدیهی است که این تنها به خاطر پیشرانه نیست. بحث جایگذاری رادیاتورها، گیربکس و سلول سوختی نیز مطرح است. قطعات زیادی برای جای گذاری در خودرو وجود دارند.
Newey از صحبت دربارهی قدرت خروجی کل خودرو امتناع میورزد اما احتمالاً AM-RB 001 حداقل ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. شایعات اولیه بیان میداشتند که کل قدرت پیشرانه از طریق گیربکس ۸ سرعته ی اتوماتیک دستی سکونشئال به چرخهای عقب انتقال خواهد یافت؛ اما Newey دست خود را رو نمیکند:
این خودرو باید کوچک، سبک و کممصرف و کارا باشد. ما در حال ارزیابی ایدههای متفاوت هستیم.
کل خودرو از فیبر کربن فوق سبکوزن، آلومینیوم و تیتانیوم ساخته خواهد شد. هدفگذاری خودرو دستیابی به نسبت قدرت به وزن ۱ اسب بخار برای هر کیلوگرم است که وزنی در حدود ۹۹۸ تا ۱۰۸۹ کیلوگرم را برای خودرو پیشنهاد میکند. اما یکی از اهداف کلیدی خودرو در بخش کارایی پکیج آئرودینامیک طراحی شده توسط Newey است.
Am-RB 001 یک خودروی آئرودینامیک است. چرخهای جلو پشت سپر بزرگی قرار گرفتهاند تا هوا را به داخل پیشرانهی حجیم و دریچههای خنککننده هدایت کنند.
تنظیم نهایی سیستم تعلیق هنوز در حال تصمیمگیری است اما عملکرد تنظیم ارتفاع این اجازه را به خودرو خواهد داد تا در جادههای معمولی و هم در پیست به تاختوتاز بپردازد. برخلاف مک لارن F1، این هایپرکار طراحی شده توسط گوردون موری کمکهای رانندهی الکترونیکی خواهد داشت. Newey میگوید:
با وجود چنین کارایی ما مجبوریم تا از سیستمهای محافظتکننده استفاده کنیم. ما میخواهیم این خودرویی برای استفادهی روزانهی مردم باشد. البته رانندههایی که به تواناییهای خود باور دارند و میخواهند از خودرو بدون دخالت سیستمهای الکترونیکی لذت ببرند، این امکان وجود خواهد داشت.
ما واقعاً تلاش میکنیم تا دربارهی این خودرو از اصول اولیه فکر کنیم به خصوص اینکه نسخهی ساخت ما باید چگونه باشد. چیزی شبیه پورشه ۹۱۹ اساس پیروی تکامل بر کانسپت بد است. این یک ایدهی بد است و ما باید با تمام اصول مهندسی خود ساخت خودرو را مدیریت کنیم. کار مهم آن است که یک کانسپت صحیح بسازیم.
منبع: motortrend
Elemento
۱۶ تیر ۱۳۹۵دو سال بعد یعنی سال 2018 میخوان ماشینی بسازن که با هایپرکار های 2014 مقایسه بشه. این یعنی عقب افتادگی از زمان. استون بهتره همون ونکویش و DB های خرفت رو تولید کنه و به رقابت با فراری و مک لارن فکر هم نکنه.چون الان حتی اگه از 918 یا p1 و لافراری سریع تر هم باشه هیچ ارزشی نداره. چون اون 3 هایپرکار در یک زمان و در رقابت با هم ساخته شدن.استون این ماشینو برای سرکیسه کردن یه عده با اصطلاح ” خاص” ساخته.
بنتلی
۱۶ تیر ۱۳۹۵این خودرو تکنولوژی بالایی داره و در اون از تکنولوژی فرمول وان ک بسیاار پیشرفته هس استفاده شده،سرکیسه کردن یک عده خاص؟!حالت خوبه؟! نکنه تو درمورد اقتصاد بیشتر از بیلیونر های آمریکایی حالیته ک علاقه زیادی ب خرید لاگوندای یک میلیون دلاری داشتن و یا شاید از راننده فرمول وان بیشتر از خودرو سر در میاری ،چون متاسفانه چن تا از اونا ک تجربه و دانایی شمارو نداشتن این خودرو رو سفارش دادن!
RRTT
۱۶ تیر ۱۳۹۵شک نکن که این ماشین دور پیست از تمام ماشینای فعلی خیلی سریعتر خواهد بود. کسایی که تا حالا تو پیست مسابقه دادن میدونن که ترمز گیری، داون فورس بهینه، سیستم تعلیق مناسب ، گریپ مکانیکی و نسبت قدرت به وزن مهمترین عوامل برای تند رفتنن. این ماشین همه ی اینا رو داره. ابنو از طراحی ها ی دیگه ی آقای.نووی میشه فهمید. ماشینای رد بول تو چند سال اخیر همیشه تو فرمول 1 بهترین عملکرد شاسی رو داشتن که دلیل اصلیش هم همین آقای نوویه.
من فک میکنم که این ماشین سریعترین ماشین جهان تو سال های آینده باشه. این یه ماشبن های داون فورسه و نزدیکترین چیزیه که میشه به یه ماشین F1 ,خرید.
king 918
۱۶ تیر ۱۳۹۵البته هنوز چیزی مشخص نیست اما من به انگلیس و استون تبریک ویژه میگم بالا خره بار سرعت رو فقط در انگلیس مکلارن به دوش میکشید که یه کمکی پیدا شد از جنس استون مارتین …….
از ظاهر ماشین مخصوصا چراغ ها اصلا خوشم نیومد اگر ارم استون رو از جلوی ماشین حذف کنیم اصلا معلوم نیست که این یه استونه کوچکترین شباهتی به استون های دیگه نداره اما قشنگه ماشین از پشت بی شباهت به P1نیست از بغل SKIRTخودرو قابل تجسم نیست یه شکل عجیب الخلقه ست که تو ذوق میزنه نمای پشت زیر چراغ ها اصلا انگار خالیه زیاد جالب نیست در کل بد نیست اما اون طور که باید می بود نشد کاش از داخل خودرو هم یه عکسی بود
از لحاظ فنی هم با توجه به سابقه تنبل بودن استون ها انتظار زیادی از ماشین نیست اما چون تکنولوژی خودرو های اف 1 درش به کار رفته شاید یه استون جدید با عملکرد جدید باشه کلا زمان پاسخ میده …
great britain
۱۷ تیر ۱۳۹۵king جان اگه دقت کنی نوشته ماشین هنوز کامل نیست.
علي
۱۷ تیر ۱۳۹۵جلوی خودرو از نظر طراحی خیلی شبیهه اردک معروف تو والت دیسنی (دانل داک) شده. و واقعا حرفی برای گفتن نداره . از نظر فنی هم باید با حریفان قدر رو در رو و توسط سایتهای کشورهای بی طرف غیر از انگلیسی زبانها تست ومقایسه عادلانه بشه..
Elemento
۱۶ تیر ۱۳۹۵تازه 3 سال پیش 918 و مک لارن و پی وان تونستن سریع ترین ماشین اون موقع که بوگاتی ویرون بود رو بعد از یک دهه در شتاب اولیه(918) یا ثانویه (p1 و لافراری)شکست بدن و این خیلی موفقیت و افتخار بزرگی بود. ولی الان بوگاتی شیرون اومده که فکر کنم باز تا 10 سال رکورد دار باشه و بعد از اون موقع شاید مک لارن و پورش یا فراری بتونن دوباره شکستش بدن. با شتاب 1.9 یا 2 ثانیه ای، شیرون کل هیکل استون مارتین و ردبول رو با هم خاکستر میکنه و هیچ کسی شیرون رو ول نمیکنه به استون بچسپه چون همیشه یک رقیب قوی تر هست و وقتی 3 میلیون دلار پول میدی میخوای سریع ترین ماشینو داشته باشی. مگر یه عده که میخوان به واسطه ی یک ماشین خاص بشن و جلی توجه کنن بگن هیییی…. نگاه کنین…. من یک آدم متفاوت با بقیه جمعیت زمین هستم!!!!
بنتلی
۱۶ تیر ۱۳۹۵دوست عزیز این خودر سریع تر از شیرونه و در اون از تکنولوژی خودروهای فرمول یک استفاده شده ،حتما میدونی ک پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا در خودروهای فرمول1 هس! در ی مطلب دیگه خوندم ک این خودرو سریع تر از یک خودرو فرمول یک پیستو دور میزنه!طراحیش توسط ریچ من و نیوی انگلیسی انجام شده نه فقط نیوی!!موتورش هم همون تنفس طبیعی ولکانه ک توسعه داده شده و توربو هم اضافه شده بهش، جالبه ک بدونی بعضی راننده های فرمول وان از همین الان سفارش خرید این خودرو رو دادن!شما از یک راننده فرمول وان بیشتر حالیت میشه از خودرو ؟!!
رامکال
۱۶ تیر ۱۳۹۵دوست عزیزززززززززز
آیا این نیوی از امکانات شرکت ردبول استفاده نمیکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آیا همکار اتریشی ندارد؟؟؟؟؟؟؟؟
در پست قبلی هم گفتم که بعضی از دانشمندان در بریتانیاااااااا !!!! اصالت هندی چینی و پاکستانی دارند(به شرفم قسم بارها در مجله دانستنیها و دیگر جاها که خبرهای علمی رو پیگیری میکردم به این مورد برخوردم) ولی کسی نمیاد هی بگه که دانشمندان هندی فلان اختراع رو کردن چون که اختراعشون رو با امکانات کشور میزبانشون به ثبت رسوندند.
***
من برای شما احترام زیادی قائل بودم و هنوز هم هستم.
اما بعضی وقت ها چیزهایی از شما میخونم (بخصوص از دوستتون) که نمیشه ازش چشم پوشی کرد .
اگر هم مطلب تندی به شما و دیگران گفتم ازتون پوزش میخوام چون که دیگه واقعا نمیشه ازشون چشم پوشی کرد.
بنتلی
۱۶ تیر ۱۳۹۵… تو اصلا چیزی درمورد نیوی نمیدونی، نیوی یک نابغه انگلیسیه و موفقیتش ربطی ب تکنولوژی شرکتی ک درش کار میکنه نداره،ایشون با توانایی هایی ک داره زمانی ک در مک لارن و ویلیامز بود هم موجب پیشرفت این دو شرکت شده بود چون توانایی زیادی مخصوصا در بخش آیرودینامیک خودرو داره ،وقتی ب یه شرکتی میره باعث پیشرفت اون شرکت میشه و وقتی ازش بیرون میاد دوباره شرکت مثه قبل اومدنش میشه،آدرین نیوی خودش تکنولوژی حساب میشه،اینو ب خاطر انگلیسی بودنش نمیگم!،اگه اشتباه نکنم در انگلیس تحصیل کرده و در جوانی از بابی راهال مهندس ماهر آمریکایی هم چیزای زیادی یاد گرفته،من هم گفتم با همکاری ردبول و بعضی از تکنولوژی های اون ساخته شده این خودرو و اگه با دقت بخونی گفتم طراحیش توسط نیوی و ریچ من انجام شده و توانایی نیوی در بخش طراحی آیرودینامیک هیچ ربطی ب ردبول و ب قول تو همکار اتریشیش نداره!،در ضمن باید بدونی استون مارتین هم با تیم ردبول همکاری تجاری سخت افزاری داره و این همکاری محدود ب این خودرو نیس و آرم استون بر روی خودروهای فرمول وان ردبول قرار میگیره! قبل ایجاد این پروژه نیوی و ریچ من ب صورت خصوصی درمورد این ایده صحبت کرده بودن و بعد از اون انجام این پروژه اعلام شد،این خودرو با همکاری مشترک هردو شرکت ساخته شده و نیوی بر روی آیرو دینامیکش کار کرده،از طرفی از تکنولوژی فرمول وان ردبول و استون و موتور استون استفاده شده!
رامکال
۱۶ تیر ۱۳۹۵اگر نظرت در مورد هندی ها تو اون یکی پست رو نمیخوندم شاید دیگه هیچ وقت جوابت رو نمیدادم.
ولی خیلی زود خودت رو لو دادی
…
این رو هم بگم اون حرفی هم که زدم دلیلش به اون دوستت برمیگشت که همه دانشمندانی رو که انگلیسی بودن ولی اختراعاتشون رو با امکانات دیگر کشور ها توسعه میدادن بریتیش میدونست ولی این رو در نظر نمیگرفت که در خود بریتانیا کلی هندی پاکستانی دارن به رشد علمیش کمک میکنند.
great britain
۱۷ تیر ۱۳۹۵رامکال جان قسم نخور خوب نیست.
مثلا کدوم دانشمندان بریتیش اصالت هندی چینی دارن؟؟؟؟؟؟؟
فرانک وایتل مخترع موتور جت؟؟؟؟؟؟؟؟
تیم برنرزلی مخترح اینترنت؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چارلز بابیج مخترع موتور تحلیلی یا کامپیوتر؟؟؟؟؟؟؟؟
آدا لاولنس مخترع اولین زبان برنامه نویسی دنیا؟؟؟؟؟؟؟؟
مخترع لوکومتیو و راه آهن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فردریک سنگر تنها کسی که دوبار جایزه نوبل شیمی گرفته؟؟؟؟؟؟
وهزاران نفر دیگه که میتونم نام ببرم.
عزیزم همون آلمان هم که جایزه نوبل گرفته خیلی از دانشمندانش اصلیتشون یا لهستانین یا اتریشی یا مجارستانی یا…….
ماله تمامه کشورهای موفق اینطوریه.حتی کوروش کبیر هم با تمامه دانشمندان و نوابغ دنیا تعامل داشت و ازشون استفاده میکرد.
ولی شما میگی هند و چین آدم خندش میگیره!!!!!!!!!!
چینی ها که دست به هکریشون خوبه اکثره کارهای نظامی یا دستاوردشون با هک کردن شرکت های نظامی آمریکایی و یا بریتیش به دست میاد.
یا مثلا سریع قطار دنیا که چینیه ساخت زیمنس آلمانه.
اون هند هم که نگم بهتره حتی ماشین های ساخته خوده هند و طراحی شده توسطشون نتونست یک ستاره دریافت کنن.و تو قوانین کشورشون کمربند ایمنی وجود نداره !!!!!!!!!!
اگر هم میبینی تو فضایی پیشرفت دارن میکنن به خاطر رابطه ی خوبشون با بریتانیاست و کلی قرارداد تو این ضمینه با هم بستن برو یکم مطالعه کن.
بحث تو این ضمینه ها زیاده و هروقت خواستی با هم بحث میکنیم.
مشکلی هم نیست.
Elemento
۱۶ تیر ۱۳۹۵من هیچ کسی رو از نظر فهم در حد خودم نمیدونم…حتی راننده های F1… چه کنم اعتماد به نفسم زیادی بالاست… از بچگی همینطور بودم…
راننده هاس فرمولا وان این ماشینو واسه چشم و هم چشمی میخرن. کسی که ماهی میلیون دلار درامد داره اینم میخره میندازه گوشه ی پارکینگش.
استون تو عمرش رکورد سرعت تو یک کوچه!! رو به اسم خودش نداشته. الا ن رکورد پیست؟؟؟ جدا؟؟؟ ممکنه؟؟ مگه میشه؟ مگه داریم؟
Elemento
۱۶ تیر ۱۳۹۵شرمنده اینطوری گفتم. شما لحنت یه جوره به آدم برمیخوره. حالیت میشه یعنی چی؟؟ من به خاطر کل صنعت سوپراسپرت سازی حاضر نیستم به شما توهین کنم ولی شما… واقعا جای تاسفه…. من میگم استون عقب افتادس خوب شما بگو لامبورگینی عقب افتادس بیین من بهت میگم حالیت هست یا حالیت نیست…. رانندهدهای فرمولا وان خدا که نیستند. هم هوش و مهارت داشتن هم شانس… شاید اگه موقعیتش برای من و شما پیش میومد و مثلا ساکن آلمان بودیم میتونستیم جای اونا باشیم… راننده های فرمولا وان ماشین خاص میخوان و استون براشون ایده آله. نمیخوان ماشینی سوار شن که مثلا تام کروز و برد پیت یا لیونل مسی هم همونو سوار میشن.وگرنه اونا برای تمرین هزار تا ماشین از طرف شرکت بهشون پیشنهاد میشه.
شما اگه دقت کنی اکثر سلبریتی ها حداقل یکی دو تا استون یا مزراتی دارن. از مسی و رونالدو و کاکا و اتواو… حداقل این فوتبالیستارو من میشناسم.
جوابتونو دادم چون برات احترام قائلم دفعه ی بعد با این لحن صحبت کنین خودتون باید جواب خودتونو بدین.
فقط انگلستان
۱۶ تیر ۱۳۹۵المنتو مهم اینه که ایتالیای عزیزت در ضمینه شاسی بلندسازی و چهار در سازی و کوپه سازی نمی تونه گرد انگلیس رو جمع کنه در ضمینه سوپر اسپورت سازی هم نمی تونه از دست انگلیس راحت در بره
بنتلی
۱۶ تیر ۱۳۹۵دوست عزیز من ب شما توهین نکردم ،من کوچیک شما هم هستم ،اگه دقت کنی گفتم شما از راننده فرمول وان بیشتر حالیت میشه از خودرو! نه من نه شما ب اندازه یک راننده فرمول وان حالیمون نمیشه از ماشین و این یک واقعیته! دوست عزیز من خبرای این خودرو رو دنبال میکنم و خیلی ازین خودرو تعریف شده و انتطار یک عملکرد فوق العاده ازش دارن! حالا یکم ب کامنتت نگاه کن،(خودروهای خرفت استون ،میخوان در سال 2018 خودرویی بسازن ک با هایپر کار های 2014 مقایسه بشه،سرکیسه کردن یک عده ب اصطلاح خاص،ب رقابت با فراری و مک لارن فکر هم نکنه!) خب این حرفا منطقیه؟!در هر صورت دوست عزیز اگه از دستم ناراحت شدی من از شما عذر میخوام
بنتلی
۱۷ تیر ۱۳۹۵رامکال ینی الان لو رفتم واقعا؟!خیلی حیف شد! میخواستم شماهارو شستشوی مغزی بدم و ب عنوان برده ب انگلیس بفرستم ولی متاسفانه با هوش و ذکاوت تو لو رفتم و نتونستم نقشه پلیدمو ب عنوان یک نژادپرست انگلیسی دوست انجام بدم! حالا راه نداره دوباره گول بخورین؟!بهتره همین امشب قاچاقی از مرز فرار کنم برم انگلستان.
دوست اصصصلا برام مهم نیس چ فکردی میکنی درمورد من!یا چ حرفی میزنی!
یو اس اس اینترپرایز
۱۶ تیر ۱۳۹۵قبل از بوگاتی ویرون سریعترین خودرو مک لارن بود
پورشه که خودروسازی موفق بوده از اولش
یو اس اس اینترپرایز
۱۷ تیر ۱۳۹۵هنوز اطلاعاتی دقیقی نیست از بوگاتی شیرون
Reza
۱۶ تیر ۱۳۹۵انگلیسیا بهتره همون درشکه های لوکسو بسازن…چون کاریه که واقعا درش تبحر دارن..خودرو سازی یعنی ایتالیا و المان
بنتلی
۱۶ تیر ۱۳۹۵داداش اگه این حرفا آرومت میکنه بگو!ولی باید بدونی ک انگلیس از گذشته هم رکورد های سرعتو جابجا میکرده،رولز رویس ام جی مک لارن و…زمانی رکورددار نهایت سرعت بودن،فک کنم تاحالا با اسم مک لارن اف 1 یا پی 1 آشنایی نداشتی دوست عزیز،این خودرو هم از تکنولوژی برتر فرمول یک و موتور استون مارتین و طراحی مشترک ردبول استون مارتین استفاده میکنه،متاسفانه چن تا از راننده های فرمول وان دانایی شمارو نداشتن و رفتن این خودرو رو سفارش دادن!
Reza
۱۶ تیر ۱۳۹۵کدوم یکی از ماشینای مک لارن بدون یه موتور 3.8 لیتری توربو ساخته شده؟؟..یعنی مک لارن عملا توانایی ساخت یه موتور جدید داره؟؟..حالا همینو با فراری و پورشه مقایسه کنین..ثانیا توی پیست تخت گاز که همون پیست مک لارن باشه همه رای به فراری دادن…بعد از جواب دادن من جواب داورا روهم بدین لطفا..ممنون از نقدتون
بنتلی
۱۶ تیر ۱۳۹۵چرا تواناییشو نداشته باشه؟چ ربطی داره برادر من،وقتی یک موتور هنوز عملکرد خوبی داره چ دلیلی داره ی موتور جدید بسازه؟!!! هرسال هم درحال توسعه همین موتوره و ب روزش میکنه!هایپرکار بعدیش برقیه!و احتمالا الان بیشتر ب فکرتوسعه موتور برقیه،البته الان واقعا جای خالی ی وی 12حس میشه.
great britain
۱۷ تیر ۱۳۹۵رضا جان سرعته زمینی دنیا دسته بریتیش هاست یکم مطالعه کن.
تو ساله 2017 هم میخوان این رکورد رو که در اختیار خودشونه بشکنن.
البته ماشین نیست.bloodhound ssc
Ali
۱۶ تیر ۱۳۹۵قیافش برای من یکم مجهوله
اما اون کسیً. که این ماشینو میخره حتما هایپر کارهای دیگه ای تو پارکینگش داره…
یو اس اس اینترپرایز
۱۶ تیر ۱۳۹۵انصافا طراحیش قشنگ
Shahriyar_mansory
۱۶ تیر ۱۳۹۵یه لحظه قلبم واستاد
یو اس اس اینترپرایز
۱۶ تیر ۱۳۹۵خودتو کنترل کن خوب
بهزاد
۱۶ تیر ۱۳۹۵با توجه به دست یابی این خودرو به وزن کم و قدرت بالا و آیرودینامیک بی نظیر و از همه مهمتر طراحی آقای newey و ترکیب فن آوری های فرمول یک شاید باب جدیدی در دنیای خودرو پدیدار بشه.
زمانبندی عرضه این خودرو هم بسیار خوب بوده چون هایپر کارهای سایر شرکت ها همگی فروخته شدن و تا زمان عرضه نسل جدید اونها این خودرو میتونه تعداد مورد نظرشو بفروشه.
qfsk
۱۶ تیر ۱۳۹۵ایرانی…یعنی…..اقیانوسی با عمق یک سانتی متر….چرار اجع به هرررررررر مسله ای طوری نظر میدیم کانهو پنجاه سال در اون زمینه تجربه و تخصص داریم؟؟؟؟؟؟چرا با هم کل میندازیم؟خب اون رفیقمون که میگه راننده های فرمولا وان خودروی خاص میخوان که هر ثروتمندی سوار نشه…خب راس میگه…یا اون رفیقمون که گفته پیگیر اخبار این خودرو هستش و میدونه که انتظارا ازش زیاده…واقعا درست میگه بنده خدا….کل کل آدما رو کم اعتبار میکنه…در دنیای امروز هر پروژه ی صنعتی یک دلاری ای هم اهدافی داری که قطها یکی از اون اهداف سود دهی هستش…در زمینه تولید یه همچین هیپر کاری باید اهداف نوک هرم رو دید…و فقط هم همون افراد نوک هرم هستن که میدونن چرا تصمیم به ساخت همچین چیزی گرفتن…هدفشون کدوم قشره…یا…آیا واقعا قراره شاخ همه برندهای معروف از جمله بوگاتی یا فراری رو بشکنه؟….اونچه مهمه اینه که اونا عمل م کنن و ما حرف میزنیم…
احمد باقری
۱۶ تیر ۱۳۹۵بوگاتی شیرون همشون رو پشت سر میذاره، طراحی بسیار پر ابهت و زیبایی هم داره.
ferrari
۱۷ تیر ۱۳۹۵دوستان عزیز شیرون و امثال این اتومبیل ها فقط برای مسیر مستقیم ساخته شدن، شما اگه شیرون رو ببری پیست سیلوراستون یا مونزا باهاش 20 دور پیستو دور بزنی چیزی از شیرون باقی نمیمونه، چرا شیرون رو با لافراری و مکلارن یا همین استون مقایسه میکنید؟؟ این استون اگه ساخته بشه به راحتی میتونه شیرون رو شکست بده تو پیست مسابقه. . این حرفو بدون تعصب. زدم امیدوارم بعضی از عاشقان بوگاتی ناراحت نشن. البته بوگاتی واقعا عالیه
enzo
۱۷ تیر ۱۳۹۵اصلا تعجبی نکردم وقتی نابغه طراحی و ایرودینامیک ادرین نیویی این پروژه رو استارت زد اون ماشین تبدیل به سریع ترین ماشین خیابونی دنیا تو پیست بشه .
خود نیویی سالها منتظر این بود یه فرصتی پیدا کنه بتونه یه پروژه هایپر کار خیابونی رو استارت بزنه و این وسط استون مارتین فرصت طلب بودو این فرصت همکاری از دست نداد
ولی در مورد سریعتر بودن از ماشین F1
c’mon حتی مدل مسابقه ایش هم با نسبت وزن به قدرت 1:1 نهایت نزدیک به یه ماشین LMP1 باشه F1 که جای خود داره
fara2001
۱۸ تیر ۱۳۹۵چقد بحثا تو پدال بی کیفیت و احساسی شده
نوید جهرمی
۲۳ تیر ۱۳۹۵شبیه پاگانی هوآیرا نشده؟