آستونمارتین از DBX که اولین شاسیبلند در تاریخ ۱۰۶ سالهٔ این شرکت محسوب میشود انتظارات زیادی دارد. این خودرو که ماه گذشته در نمایشگاه لسآنجلس رونمایی شد، مأموریت مهم بازگرداند آستونمارتین به سودآوری را بر عهده دارد. این موضوع در حال حاضر اهمیت زیادی دارد زیرا تقاضا برای محصولات اسپرت آستونمارتین کمتر از حد انتظار بوده و این برند بریتانیایی طی دو سهماههٔ متوالی زیان ده بوده است. به همین دلیل، آستونمارتین روی DBX شرطبندی بزرگی کرده است زیرا مدیرعامل این شرکت «اندی پالمر» اخیراً برای تأمین هزینههای توسعهٔ نهایی DBX قرضهای آستونمارتین را افزایش داده است.
پالمر در مصاحبهای با اتونیوز ادعا کرده است اطمینان دارد که خریداران جدیدی را به سمت آستونمارتین میکشد و راه را برای محصولات جدیدی مثل سوپراسپرت موتور وسط والهالا و محصولات الکتریکی لاگوندا هموار خواهد کرد. تخمین زده میشود فروش DBX در طول یک سال کامل به حدود ۴ هزار دستگاه برسد و اوج آن ۵ هزار دستگاه باشد. اگر این پیشبینی درست از آب درآید، این خودرو به پرفروشترین محصول آستونمارتین تبدیل خواهد شد. پالمر پیشبینی میکند که در سال ۲۰۲۰ فروش کلی آستونمارتین به ۶۰۰۰ تا ۶۵۰۰ دستگاه برسد و با وجودی که سال ۲۰۲۱ اولین سال فروش کامل DBX خواهد بود اما این شاسیبلند در سال ۲۰۲۰ هم پرفروشترین محصول آستون میشود؛ اما علاوه بر DBX، دیگر محصولات جدید مثل ونتیج رودستر جدید نیز فروش این برند بریتانیایی را در سال ۲۰۲۰ تقویت خواهند کرد.
بیشتر خریداران جدیدی که DBX به سمت آستونمارتین جذب میکند از چین و ایالاتمتحده خواهند بود. به گفتهٔ پالمر، این ماشین با توجه به سلایق خریداران چینی و آمریکایی توسعه داده شده است زیرا این دو کشور بزرگترین بازارها برای DBX خواهند بود. مدیرعامل آستونمارتین همچنین امیدوار است که DBX به مالکین محصولات اسپرت کنونی این شرکت انگیزه دهد تا از خرید رنجروور و پورشه کاین خودداری کنند.
وی دراینباره گفته است:
امروزه بیش از ۷۰ درصد خریداران آستونمارتین یک شاسیبلند هم در پارکینگ خود دارند و ما باید این افراد را برای رانندگیهای روزانهٔ خود به سمت شاسیبلند آستونمارتین بکشیم
وی همچنین اذعان داشته که بعداً برای DBX یک نسخهٔ هیبریدی هم ارائه خواهد شد.
ما فعلاً اطلاعاتی در مورد برنامههای هیبریدی خود افشا نمیکنیم اما تا اواسط دههٔ ۲۰۲۰ همهٔ محصولات ما یک نسخهٔ هیبریدی خواهند داشت
FLANKER
۵ دی ۱۳۹۸استون مارتین خط تولید ضعیفی داره
البته طبیعیه کی استون مارتین میخره یا مکلارن یا گامپرت یا پاگانی یه سری آدم خاص و پولدار
Reza
۵ دی ۱۳۹۸سرنوشت اینم مثل لوانته خواهد بود.
علیرضا
۵ دی ۱۳۹۸لوانته فروش بدی رو تجربه نکرد.خواسته های مازراتی رو براورده کرد . مشکل اما بنیادینه.مازراتی خیلی دیر شروع کرد به معرفی محصول جدید.رقبا بیکار نمیمونن.
Dna
۵ دی ۱۳۹۸امیدوارم خوب بفروشه هر چند من که زیاد خوشبین نیستم
M
۵ دی ۱۳۹۸این تقریبا هم قیمت اورس هست ، مطمئنا هندلینگ و دینامیک اروس رو نداره ، از نظر طراحی هم که بعید میدونم کسی این رو به اروس ترجیح بده ، فکر نمیکنم بتونه خوب بفروشه ، مگه این ۵۰ هزار تا ارزون تر باشه
Mad.z.Max
۵ دی ۱۳۹۸با اینکه اصلا طرفدار استون مارتین نیستم و این شاسی بلندش هم هیچ جوری به دلم نمیشینه و اگه پول خرید داشتم هرگز این ماشین رو انتخاب نمیکردم، اما از ته دل امیدوارم راه استون مارتین ادامه پیدا کنه و شرکت موفقی باقی بمونه. حیفن امثال استون مارتین و مزراتی و … این شرکتا و محصولاتشون هرکدوم جواهرات خاص و کمیاب و با اصل و نسبی توی دنیای کالکشن خودروها هستن..