ماه پیش استون مارتین رئیس جدید خود را منصوب کرد، فردی که قبلاً مدیر بخش AMG مرسدس به عنوان یکی از رقبای اصلی استون مارتین بوده است. او توبیاس موئرز است که به خاطر عدم رابطه خوب با رسانهها شناخته شده است؛ اما با هدایتهای او شاهد تولید محصولات فوقالعادهای از بازوی پرفورمنس مرسدس طی چند سال اخیر بودهایم و البته همکاریهایی نیز بین مرسدس و استون مارتین در جریان بوده است.
اگرچه او هیچ تأثیر خاصی روی ونتیج رودستر جدید نداشته اما شکی وجود ندارد که حضور موئرز در این برند بریتانیایی باعث ایجاد تغییراتی در وضعیت کنونی و آتی شرکت خواهد شد.
اما در حال حاضر ونتیج رودستر یکی از شاخصترین محصولات استون مارتین میباشد. نیروبخش این خودرو همان پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی AMG است که در مدل کوپه نیز بکار رفته است. همکار این پیشرانه نیز همان گیربکس ۸ سرعته ساخت ZF میباشد. قدرت و گشتاور ونتیج رودستر به ترتیب برابر با ۵۰۳ اسب بخار و ۶۸۵ نیوتون متر است.
اگرچه این خودرو به خاطر مکانیسم برقی سقف خود ۶۰ کیلوگرم سنگینتر از برادر کوپه است اما شاسی خودرو در نقاط کلیدی تقویت شده است. این محصول شاخص در عرض ۳.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد و حداکثر سرعت آن نیز ۳۰۶ کیلومتر در ساعت میباشد. بد نیست بدانید شتاب نسخه کوپه ۳.۵ ثانیه بوده و سقف سرعت آن نیز اندکی بیشتر است.
خود سقف بهصورت برقی باز و بسته میشود و استون مارتین ادعا میکند این سقف سریعترین زمان باز و بسته شدن را دارد به گونهای که این فرایند کمتر از ۷ ثانیه زمان میبرد.
در واقعیت نیز مکانیسم باز و بسته شدن سقف بسیار سریع انجام میشود و میتوان آن را تا سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت باز و بسته کرد. البته موضوع مهم اینکه موتورهای سقف به نرم و با صدای بسیار کمی این کار را انجام میدهند.
با بسته بودن سقف آرامش زیادی از نظر عدم ورود صدای باد به کابین وجود دارد. البته وقتی سقف پایین بیاید کمی باد به سر و صورتتان خواهد خورد اما وقتی ارتفاع صندلی را به پایینترین نقطه برسانید باد اصلاً به سرتان برخورد نخواهد کرد مگر اینکه واقعاً قد بلندی داشته باشید.
اما چیزی که با استقبال روبرو نمیشود کاهش حجم صندوق از ۳۵۰ به ۲۰۰ لیتر است اما خب هنوز هم میتوان برخی اشیا را در آن جای داد.
ونتیج رودستر در زمان حرکت در روزی آفتابی بسیار هیجانانگیز بوده و تجربهای لذتبخش را رقم میزند. همانند مدل کوپه حالتهای رانندگی اسپورت، اسپورت پلاس و پیست وجود داشته و میتوان بهصورت جداگانهای شاسی و قوای محرکه را تنظیم کرد. به این ترتیب شما میتوانید گیراترین تنظیمات برای گاز و اگزوز را با نرمترین حالتهای دامپر انتخاب کنید.
موضوع عجیب اینکه وقتی سقف بسته باشد بهترین صدای پیشرانه را خواهید شنید. وقتی سقف را باز میکنید صدای باد روی صدای تولیدی پیشرانه تأثیر میگذارد و این تجربه جالبی نیست.
اما وقتی سقف بسته باشد صدای بسیار زیبایی را خواهید شنید که سرزندهتر و پرطنینتر از مدل کوپه بوده و یکی از دلایل آن عدم وجود متریال سرکوبکننده صدای زیاد میباشد.
بههرحال صرفنظر از باز یا بسته بودن سقف، ونتیج رودستر خودرویی بسیار ویژه برای سواری است. پیشرانه ۸ سیلندر خودرو فاقد تأخیر بوده و پرفورمنسی مثالزدنی دارد. گیربکس نیز به خوبی کار میکند اما فاقد تیزی و دقت گیربکسهای دوکلاچه موجود در خودروهایی همچون پورشه ۹۱۱، مرسدس-ای ام جی GT یا آئودی R8 است.
البته این شاسی و فرمان استون مارتین است که تجربه رانندگی ونتیج رودستر را تعریف میکند و هر دو نیز بسیار خوب هستند. طرز رفتار خودرو در راههای پرپیچوخم نسبت به خودروی یاد شده سنتیتر است.
بههرحال رودستر بیشتر از نسخه کوپه لذتبخش است زیرا انعطاف بیشتری داشته و با باز کردن سقف تجربهای متفاوت به دست میآید.
استون مارتین ونتیج رودستر جدید با شدت تمام به جنگ رقبای آلمانی همچون پورشه، مرسدس و آئودی رفته است. بله ونتیج خودروی گرانقیمتی بوده اما جدیدترین محصول روباز استون مارتین محصولی سریع، توانا و بسیار لذتبخش میباشد. صدای تولیدی پیشرانه نیز دوستداشتنی بوده و راندن آن نیز هیجانانگیزتر از مدل کوپه میباشد.
مشخصات استون مارتین ونتیج رودستر
- قیمت: 126950 پوند
- پیشرانه: 8 سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 503 اسب بخار/۶۸۵ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
- شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 3.۷ ثانیه
- حداکثر سرعت: 306 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 10.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
Shirko
۲۱ مهر ۱۳۹۹نمای جلوش زیاد به دل نمی شینه .
پیکان جوانان گوجه ای
۲۱ مهر ۱۳۹۹در جلو خودرو نشان استون مارتین بردارین بعد نما جلو ببینید بیشتر طراحی مثل یک خودرو الکتریکی هستش
بدترین قسمتشم چراغ جلو هستش که علت این مدل طراحی من متوجه نشدم
فقط کافی طراحی نسل قبل مدلهای استون مارتین ببنید چه با ابهت بودن و زیبا
ارشیاSVJ
۲۱ مهر ۱۳۹۹دلمون برات تنگ شده بود
کجا بودی یه مدت؟!؟!راستشو بگو با کی کجا رفته بودی؟؟!!????
Hadi
۲۱ مهر ۱۳۹۹خیلی جذاب شده مخصوصاً تو این رنگ با رینگ های مشکی…
موتور c63s هم روش هست و دیگه حرفی باقی نمیزاره…
Sina
۲۱ مهر ۱۳۹۹کاملا درسته .
مثلا وقتی به One:77 که به نظرم یکی از زیبا ترین ماشینای تاریخه یا ونکوئیش و یا حتی DB11 نگاه میکنی نمای جلوی این زیبا نیست.
کلا نسل قبل ونتیج هم چراغای جلوش زیبا نبود و زیادی ساده بود.
ارشیاSVJ
۲۱ مهر ۱۳۹۹طراحیش عالیه!!
و به سلامتی هزارمین کامنتم رو هم فرستادم!!???
MaF
۲۱ مهر ۱۳۹۹یذره سرعتو وزن کمتر باعث نمیشه نسخه کوپشو به این ترجیه بدم
MC20
۲۱ مهر ۱۳۹۹کلا با ماشین های رودستر،اسپایدر،کانورتیبل،کبریولت حال نمیکنم نه اینکه بدون سقف بده ها ولی من مدل کوپه سقف رو خیلی دوست دارم که تو ماشین های سقف پارچه ای خوب در نمیاد سقفش و اینکه وزن ماشین زیاد میشه و عملکرد رو میاره پایین البته بعضی ها میگن مگه چقدر سرعت میخواییم باهاش بریم و اینا
Ho3in
۲۱ مهر ۱۳۹۹خیلی خیلی خوشگله اما داشبوردش به درد نمیخوره شما داشبورد بنتلی رو روی این ماشین بزاردیگه خودتون حساب کنید چی میشه
(Saeed(peugeot
۲۱ مهر ۱۳۹۹خدای من چقد خوشگلهههههه
Sina
۲۱ مهر ۱۳۹۹عقبش و فرم کلی ماشین عالیه ولی چراغای جلوش زیادی ساه هستن و جالب نیستن.تو DBX هم خوب در نیومده بود جلوش
و قیمتش هم خیلی زیاده با این پول یه M8 کامپتیتشن یا نسخه گرند کوپه اش و یا ۹۱۱ و R8 خیلی به صرفه تر هستن.
ولی در کل ماشین خیلی خوبیه
MaF
۲۲ مهر ۱۳۹۹ادم هرکدوم ازینارو بگیره فرقی نمیکنه بازم راضی کنندس
سرزمین آفتاب
۱۹ اسفند ۱۳۹۹واقعا با رقباش فرق میکنه منظورم ظاهرشه
خیلی خوبه