احیای مجدد استون مارتین در سال گذشته و با معرفی DB11 جدید کلید خورد و در سال ۲۰۱۷ نیز با تولید ونتیج جدید ادامه مییابد. این خودرو که اواخر سال جاری عرضه خواهد شد بنا به گفتههای یکی از مدیران بلندمرتبهی شرکت بهترین هندلینگ تاریخ شرکت را خواهد داشت.
ونتیج جدید اشتراکات بسیار کمی با نسل قبلی خود داشته و بر پایهی جدیدترین ساختار آلومینیومی شرکت بنا شده است. رقیب پورشه ۹۱۱ از نظر ابعادی طویلتر و کم ارتفاعتر از نسب قبلی خود خواهد بود. وزن نسل جدید نیز کمتر از پدر خود است.
اما تغییرات بزرگ خودرو زیر کاپوت نیز دیده میشوند. ونتیج جدید اولین خودرویی خواهد بود که از قوای محرکهی جدید توافق استون-مرسدس بهره میبرد. پس بدین ترتیب شاهد استفاده از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی AMG GT در ونتیج جدید خواهیم بود. به احتمال زیاد این پیشرانه به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ZF متصل خواهد شد.
استون مارتین تلاش داشته تا نسل جدید ونتیج از نظر بصری و دینامیکی تفاوتهای زیادی با دیگر مدلها داشته باشد. Matt Becker کارشناس اسبق بخش شاسی در لوتوس که هماکنون ریاست بخش دینامیک خودروهای استون مارتین را بر عهده دارد میگوید:
در بحث دینامیک رانندگی و مشخصات صدای تولیدی به سادگی باید گفت ما ابزارهای کافی را در اختیار داریم.
او ادامه میدهد:
به خاطر اینکه ما در حال توسعهی خودروهای زیادی در یک زمان هستیم، میتوانیم برای اطمینان از وجود تفاوت کافی بین محصولات ارزیابیهای متعددی را انجام دهیم. این کار برای ایجاد فاصلهی مناسب بین محصولات و رقابت مناسب با حریفان است.
زمانی که از Becker دربارهی هندلینگ ونتیج و عبارت “بهترین هندلینگ تاریخ استون مارتین” پرسیدیم او گفت:
بله اینگونه خواهد بود. ما در حال توسعهی خودرو بوده و کارایی و پرفورمنس قبلاً جایگاهی بسیار مهم داشته و هنوز هم کارهای زیادی داریم.
زمانی که وارد شرکت شدم، اندی پالمر بهطور خلاصه به طراح ارشد گفت که همهی مدلها باید به اندازهای متفاوت باشند که مادرش بتواند آنها را تشخیص دهد. پالمر از من خواست سواری خودروها را نیز همانند ظاهرشان بکنم.
Ferrari
۱۸ بهمن ۱۳۹۵از نظر طراحی و قوای محرکه عالیه. استون مارتین خیلی خوب داره کار میکنه .
مجید
۱۸ بهمن ۱۳۹۵اگر چه موتور AMG عالیه ولی من دوست داشتم استون مارتین موتور خودش رو داشت و با کمک مرسدس ارتقاء ش می داد چون این جوری به نظرم اصالتش زیر سوال میره
Amir amini
۱۸ بهمن ۱۳۹۵موتور خودشو داره ولی همیشه رو ونتیج دوتا موتور استفاده میکنه یکی 8 سیلندر که از بنز میگیره یکی 12 سیلندر که برا خودش ولی بقیه مدلهاش دیگه همه 12 سلیندر خودش هستن
ویلیامز
۱۸ بهمن ۱۳۹۵هشت سیلندر بنز روی دی بی 11 هم نصب میشه.نسخه وی 8 دی بی 11درحال تست خیابونیه.
ویلیامز
۱۸ بهمن ۱۳۹۵مجید جان استون مارتین و بنز دارن روی توسعه مشترک انجین هم کار میکنن
mojtabaaston
۱۸ بهمن ۱۳۹۵یعنی هیچ طراحی به پای استون مارتین نمیرسه
همشون عالی
کمتر ماشینی پیدا میشه هم جذاب باشه
هم طراحی عضلانی و خشن
هم لوکس
اما همه طراحی های استون مارتین این ویژگی هارو دارن
KING 918
۱۸ بهمن ۱۳۹۵911 سوپر اسپرتی الگو برای محک کمپانی ها ……………….
Madjid
۱۸ بهمن ۱۳۹۵از 30 سال پیش که به طراحی استون مارتین نگاه میکنم بلوغ و تکامل رو در این ماشین لحظه به لحظه حس میکنم.
ظاهرش واقعا بی نظیره.
امیدوارم چراغ عقبش مثل تصاویر نباشه. این الگوی چراغ عقب تقریبا همونی هست که در محصولات جگوار داره استفاده میشه
AMG واقعا برای موتور AMG-GT سنگ تموم گذشته. استفاده از این موتور برای رقیب 911 کاری بسیار عاقلانه هست. ولی خب چیزی که باب میل من باشه نیست. همیشه استون مارتین رو یک مرد شیک پوش و اصیل میدونستم.
با این قسمت خیلی حال کردم و عاشق مدیریت پالمر شدم
(( زمانی که وارد شرکت شدم، اندی پالمر بهطور خلاصه به طراح ارشد گفت که همهی مدلها باید به اندازهای متفاوت باشند که مـادرش بتواند آنها را تشخیص دهد. پالمر از من خواست سواری خودروها را نیز همانند ظاهرشان بکنم ))
Ghost
۱۸ بهمن ۱۳۹۵wow :O
Ghost
۱۸ بهمن ۱۳۹۵موتور v12 چی میشه؟ ارائه میشه یا چی؟
ویلیامز
۱۸ بهمن ۱۳۹۵آره
ویلیامز
۱۸ بهمن ۱۳۹۵انجین 8سیلندر مرسدس حالت عادی عملکرد خوبی دتره و از طرفی ب نظرم صدای زیبایی داره،ولی نمیدونم استون مارتین چ تغییراتی در انجین و سیستم اگزوز داده ک صداش انقد ترسناک شده!