محصولات آستونمارتین عمدتاً به خاطر برخورداری از پیشرانههای دوازده سیلندر تنفس طبیعی شهرت دارند اما در حال حاضر در سبد محصولات این برند بریتانیایی هیچ خودروی V12 تنفس طبیعی وجود ندارد زیرا این شرکت در نسل جدید محصولات خود مثل BD11 و DBS پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی قبلی را با یک نمونهٔ ۵.۲ لیتری V12 توئین توربوی جدید جایگزین کرده است؛ اما اگر حدود دو سال به عقب برگردیم، سه آستونمارتین V12 تنفس طبیعی به بازار عرضه میشد که ونکوئیش و ونتیج دو نمونه از آنها هستند.
این دو آستونمارتین V12 تقریباً قدرت و گشتاور یکسانی دارند اما در یک مسابقهٔ درگ کدامیک از آنها پیروز میشود؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، کانال یوتیوب Lovecars آنها در برابر هم قرار داده است اما بیایید در ابتدا روی کاغذ این دو سوپرکار بریتانیایی را باهم مقایسه کنیم. ونکوئیش حاضر در این رقابت یک نمونهٔ کوپهٔ معمولی نیست بلکه از نوع کانورتیبل بنام ولانته است اما از لحاظ فنی با نسخهٔ کوپهٔ خود تفاوتی ندارد. در سینهٔ این خودرو پیشرانهٔ ۵.۹ لیتری V12 آستونمارتین قرار دارد که ۵۷۶ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
از سوی دیگر، ونتیج هم در اینجا یک ونتیج معمولی نبوده و از نوع تولید محدود GT12 است که تنها صد دستگاه از آن ساخته شد. زیر کاپوت این ماشین هم همان موتور ۵.۹ لیتری V12 قرار گرفته ولی در اینجا ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند؛ اما تفاوت اصلی میان این دو خودرو در وزن آنها است زیرا ونتیج با ۱۵۶۵ کیلوگرم وزن، به میزان قابلتوجهی از ونکوئیش ۱۷۳۹ کیلوگرمی سبکتر است؛ بنابراین ونتیج GT12 روی کاغذ از همه لحاظ بر برادر کانورتیبل خود برتری دارد اما آیا روی آسفالت هم میتواند برتری داشته باشد؟ پاسخ این سؤال را میتوانید در ویدئوی زیر پیدا کنید.
مشخصات فنی
ونکوئیش ولانته | ونتیج GT12 | |
پیشرانه | ۵.۹ لیتری V12 | ۵.۹ لیتری V12 |
قدرت | ۵۷۶ اسب بخار | ۶۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۳۰ نیوتن متر | ۶۲۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته AMT |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۷۳۹ کیلوگرم | ۱۵۶۵ کیلوگرم |
MASIHA
۲۵ شهریور ۱۳۹۹من ونتیج رو دوست دارم
رامین
۲۵ شهریور ۱۳۹۹منم ??
مهدی موتورز
۲۵ شهریور ۱۳۹۹به دلیل باریک شدن چراغها
کار استون مارتین سخت شده که بخواد اصالتشو نگه داره
Reza
۲۵ شهریور ۱۳۹۹پدال لطفاً پیجی رو برای پروژه k132 ایرانخودرو و صحت وجود همچین خودرو اختصاص بده. چون واقعا خوشگل بود دلم خواست بدونم واقعا ما ساختیمش یا نه
Sina
۲۵ شهریور ۱۳۹۹البته صحت داره ولی زیاد عقبش قشنگ نبود ، بیشتر یه کپی از داج دارت بود ، ولی جلوش خوب بود .
داخل یکی از همین طرح فروش ها گذاشته بودنش ،
فکر کنم موتورش متعلق به ۳۰۱ باشه و اگه دقت کنید از نظر ابعاد و شکل کلی بدنه خیلی شبیه اونه ، ولی در کل اگه ساخته بشه ماشین خوبیه .
ولی اگه قیمت عجیب و قریب نداشته باشه!!!
پدال کلا زیاد خبر های خودروسازی های داخلی رو نمیزاره ، هرچند که خبر جالبی و خوبی هم ندارن ولی خب تنها ماشین هایی که بهشون دسترسی داریم همینا هستن
سردبیر
۲۵ شهریور ۱۳۹۹درود. این ماشین که خیلی وقته رونمایی شده و در پدال هم معرفی شده:
معرفی رسمی سدان جدید ایرانخودرو K132، نسخهٔ ایرانی پژو ۳۰۱
معرفی محصولات جدید ایرانخودرو و سایپا، رهام کراس و ایکو K132
MAHDI
۲۵ شهریور ۱۳۹۹پدال جان من میدونم منظورش چیه. چون مشتری ها از طرح K132 ایراد گرفتن سعی کردن همون طرح رو فیس لیفت کنن که باعث شده کمی متفاوت بشه، من دیروز مطلبش رو خوندم. و الا خوده K132 چندوقت پیش مطلبش رو گذاشتید.
امیر دهقان
۲۵ شهریور ۱۳۹۹سلام
فیسلیفتی روی K132 انجام نشده، اون طرح صرفا کار یکی از سایتهای خودرویی ایرانی بوده و رسمی نیست
شیطنت بعضی سایتها تو زدن تیتر در این مورد موجب بروز این اشتباه شده
MAHDI
۲۵ شهریور ۱۳۹۹که اینطور.تعجب کردم از این کارا بکنه ایران خودرو????
Sina
۲۵ شهریور ۱۳۹۹بله به نظر من هم این خودرو نیاز اساسی به فیس لیفت داره .
البته ایران خودرو واسه فیس لیفتی که یه سال طول میکشه ۱۵ سال وقت میزاره??
واقعا احساس میشه چراغای عقبش خیلی سطحی کار شده و احساس میشه که بدنه ی ماشین دچار یکدستی و خسته کننده بودن شده.
دقیقا برعکس جلوش که ترکیبی از دنا و سمنده و چیز خوبی از آب در اومده ولی انگار وقت برای عقبش نذاشتن.
Reza
۲۵ شهریور ۱۳۹۹البته من منظورم فیس لیفت جدید k132 بود پدال جون
امیر
۲۵ شهریور ۱۳۹۹ویدیو کو!؟
Sina
۲۵ شهریور ۱۳۹۹چقدر اون ونکوئیش زیباست ، واقعا بعد از One:77 میتونه از زیبا ترین استون مارتین های تاریخ باشه .
یادم میاد جیمز می داخل یه قسمت همین استون مارتین رو داشت با رنگ آبی و اونقدر زیبا بود که واقعا آدم متعجب میشد .
OMID
۲۵ شهریور ۱۳۹۹صدا هاشون ادمو دیوونه میکنه ?