استون مارتین DBX و لامبورگینی اوروس دو نمونه از شاسی بلندهای سطح بالای بازار هستند که از پیشرانههای ۸ سیلندر توئین توربو، سیستم چهار چرخ محرک و گیربکسهای اتوماتیک سود میبرند اما شباهتها همینجا پایان میپذیرند. یکی از این خودروها روی اشرافیت و راحتی تمرکز داشته درحالیکه اولویت دیگری پرفورمنس یک سوپرکار در قامت یک شاسیبلند است. فاصله عملکردی این دو خودرو حداقل از نظر شتاب گیری به خوبی در این مسابقه درگ مشهود است.
تولید استون مارتین DBX حدود یک ماه پیش شروع شده است. این شاسیبلند لوکس بریتانیایی از نظر قدرت و گشتاور به ترتیب ۱۰۰ اسب بخار و ۱۵۰ نیوتون متر پایینتر از حریف ایتالیایی قرار میگیرد هرچند احتمال دارد نسخه AMR این خودرو در آینده بتواند تا حدی فاصلهها را کم کند.
با اینکه DBX بهطور احساسبرانگیزی درگ را شروع کرده و بهطور مختصری پیش میافتد اما اوروس قویتر، آب رفته را به جوی بازگردانده و در نهایت پیروز مسابقه میشود. با در نظر گرفتن اینکه استون مارتین خودرویی کمتوانتر و البته سنگینتر است، فاصله نسبتاً کم دو خودرو باعث تعجب شده است.
شایان ذکر است DBX فاقد لانچ کنترل بوده و به همین دلیل است که عملکرد راننده اوروس بیشتر به چشم میآید. اوروس مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۲.۳۸ ثانیه طی کرده و این در حالی است که استون مارتین DBX مسافت یاد شده را در عرض ۱۲.۵۲ ثانیه طی میکند.
بزرگترین ترمزهای سرامیک کربنی هم به اوروس کمک میکنند تا جایگزین معنوی LM002 سریعتر متوقف شود. جالب اینکه اوروس شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۳ ثانیهای داشته که سهدهم ثانیه سریعتر از ادعای سازنده است.
البته قدرت بیشتر اوروس تنها در مواقعی که زمان بسیار اهمیت دارد به چشم میآید زیرا در ۹۹ درصد موقعیتهای رانندگی روزمره هم استون مارتین DBX همان قدرت و سرعت را در اختیار راننده قرار میدهد.
[دانلود ویدئو]
Reza
۲۹ مرداد ۱۳۹۹لامبورگینی اوروس : لایک
آستون مارتین DBX : دیسلایک
ممد ژانگولر
۲۹ مرداد ۱۳۹۹لامبو با اینکه سنگیتره ولی یک لقمه کرد آستون مارتینو?
mrmr
۲۹ مرداد ۱۳۹۹داداش سنگین تره از اون طرف قدرت بیشتری داره 100 اسب بخار
اختلاف هم بسیار اندک بود
M.A.S
۲۹ مرداد ۱۳۹۹یکی بگه اینجا چه خبره
حاجی قدرت استون اونقد کمتر هست که بشه گفت اختلافشون منطقیه و تازه وزن اوروس هم کمتره
عجب درگ چرتی بود
ولی خداییش طراح قسمت پشت استون کی بوده؟چه زشته
Dna
۲۹ مرداد ۱۳۹۹استون مارتین میتونست ماشین بهتری میتونست بسازه حیف
ساسان
۲۹ مرداد ۱۳۹۹بازم نقطه قوت لامبو یعنی لانچ کنترل در این درگ خنثی شد.
داداش تو لانچت خیلی خوبه میشه بدون لانچ شروع کنیم؟
آره من یه احمقم بیا بدون لانچ شروع کنیم.
همینقدر چرته که بگی داداش توalaداری سرپیچ 5تا سرعتت بیشتره.بیزحمت alaرو درار بعد تایم بزنیم تو پیست!
همیشه گفتم خودورها بایدتمام داشته هاشون مسابقه بدن.چه تودرگ چه پیست.
دیگه بندگان خدا تلاششونو کردن ولی نشد که ببره!
امین
۲۹ مرداد ۱۳۹۹آخه استون مارتین هست کمپانی روباه پیر کمپانی انگلیسی ها قضیه فرق میکنه مرگ بر اون راننده لامبو اینا یا باید بگن لانچ یا بای
NISSAN GTR SOLTAN
۲۹ مرداد ۱۳۹۹انگلیسی های ….
هیچ کشوری تو دنیا نبوده که این انگلیسی ها بهش دست درازی نکرده باشن
اگر این انگلیسی ها وجود نداشتن دنیا جای بهتری میشد
Mf1
۲۹ مرداد ۱۳۹۹به غیر از انگلیس کشور زیاد بودن همین آلمان جنگ جهانی دوم راه انداخت وکشورهای مثل فرانسه ایتالیا که به قاره آفریقا چنگ انداختن
امین
۲۹ مرداد ۱۳۹۹انگلیس ته تهشه تو داری پراید و بوگاتی شیرون رو مقایسه میکنه ظالمی و استعمارشون در این حد فرق داره
ارش
۲۹ مرداد ۱۳۹۹برنامه مزخرفیه اون از درگ دیروز اینم از این کاملا مشخصه یه طرفه و به نفع خودی برگزار میکنن آستون مارتین dbx ماشین معرکه ایه و فضای داخلی فوق العاده و زیبایی داره ولی مثل بقیه مدلها آستون اینقدر سریع نیست که بخواد با اوروس اینقدر نزدیک رقابت کنه.
mrmr
۲۹ مرداد ۱۳۹۹ارش موافقم استون مارتین تلفیقی از اسپرت و لوکس هس
نباید با لامبورگینی مک لارن یا فراری مقایسه بشع چون این ماشین ها کاملا اسپرتن
بی ریا
۲۹ مرداد ۱۳۹۹یه سری درگ برگزار میکنن که تابلوعه و کاملا میخوان برتری خودشون رو ثابت کنن مثلا یه ماشین رو کیت بهش میبندن سنگین ترش میکنن یا یکی رو تیون میکنن یا راننده قویتر رو پشت ماشین قویتر و سبکتر قرار میدن و راننده ضعیفتر رو پشت ماشین ضعیفتر یا ماشین جدیدتر و به روز تر رو مقابل ماشین قدبمی تر قرار میدن
SF90 STRADALE
۲۹ مرداد ۱۳۹۹درگ های carwow قشنگ ترن و البته منطقی تر
Elmiraj
۲۹ مرداد ۱۳۹۹: Aston Martin DBX
power 542 hp
torque 700 NM
Crub weight 2245 kg
.
: Lamborghini Urus
power 641 hp
torque 850 NM
crub weight 2200 kg
.
.
با نسبت قدرت بر وزن 4.14 در برابر 3.43 کیلوگرم بر اسب بخار !!! استون مارتین پیروز قاطع درگ بود……
AMG///
۲۹ مرداد ۱۳۹۹راستی من یه درگ دیده بودم تو سایت carwow که اورس از تسلا مدل x باخت اگه بشه لینکشم میزارم
AMG///
۲۹ مرداد ۱۳۹۹لینکش??
https://m.youtube.com/watch?v=8ye7Vh-_b50
برای من که خیلی جذاب بود
امین
۲۹ مرداد ۱۳۹۹چی elmiraj جون ؟!! حقیقتا کرک و پرام ریخت از این نتیجه گیریت!”‘؛ تو همیشه و پیشرفته و سطح بالا پست میزاری و لذت میبریم . ازت انتظار نداشتم واقعا
Elmiraj
۲۹ مرداد ۱۳۹۹منم دیدم کی اول از خط پایان عبور کرد…!!!!!
.
یه نگاه به نسبت قدرت بر وزن ها ، شتاب اولیه دو ماشین و اختلاف جزئی در خط پایان بنداز ، بعد نتیجه گیری کنید…
ساسان
۲۹ مرداد ۱۳۹۹نگاه کردی ولی ندیدی!
درگ اول لانچ استفاده نکردن.اختلاف اون بود.
درگ دوم که برای تست ترمز بود لامبو لانچ زد اختلاف به انداره 2تا 18چرخ بود رو ندیدی؟
واقعا”ندیدی راننده آستون دچار اپلاسیون ملایم شد؟!
ارشیاsvj
۲۹ مرداد ۱۳۹۹اوروس رو ترجیح میدم
هرچند DBX یه شاهکار هنریه.
Alireza
۲۹ مرداد ۱۳۹۹Dbx زشت ترین ماشین استون مارتینه
Mf1
۲۹ مرداد ۱۳۹۹علیرضا قربونت بچه دلیل dbx زشته چون پدال گازش صورتی رنگه یا ..
Mf1
۲۹ مرداد ۱۳۹۹استون حرف نداره چه از لحاظ زیبای چه از لحاظ طراحی تنها مشکلش اینه خودروهاش نسبت به رقیبهاش کند هستن هر چند این درگ بسیار نزدیک بود و بنظر من فراری انگلستان انتخاب میکنم بخاطر آقای باند جیمز باند
chiron sport
۲۹ مرداد ۱۳۹۹کلا افتضاح ترین زمان های درگ مربوط به love cars میشه کلا راننده نیستن
MAHDI
۲۹ مرداد ۱۳۹۹جدای از عملکرد خودروها دیدن اولین درگ استون مارتین DBX BBC واسه من یکی که جذاب بود. طراحی خاص وخیلی جذابی هم داره.
MAHDI
۲۹ مرداد ۱۳۹۹BBC چیه که نوشتم!!! ?
mehran911
۲۹ مرداد ۱۳۹۹در هر حال اوروس دست بالا رو داره چه تو درگ و چه تایمگیری پیست
البته با توجه به مشخصات خیلی هم عجیب نیست
.
DBX با همون فلسفه همیشگی آستون توسعه پیدا کرده در کل آستون قرار نیست مکلارن باشه و داره مسیر خودش رو میره
هدف کوتاه مدت چین هست امیدوارم تو چین خوب بفروشه این ماشین البته اگه این کرونا اجازه بده
Milad AMG
۲۹ مرداد ۱۳۹۹ببینیم نسخه AMR چه میکنه
بعید میدونم اوروس کاری بکنه
البته با این چیزی که امروز دیدیم
Maserati
۷ مهر ۱۳۹۹ندیده گفتم لامبورگینی
استون:دییییسسسسسسلاااییکککک?????????????
Maserati
۷ مهر ۱۳۹۹الان مازرتی لوانته تروفئو درگش با اوروس هست؟