به روزی دیگر و دوئلی دیگر از سری رقابتهای خودرویی پدال رسیدیم. امروز به سراغ کلاس سدانهای فوق لوکس رفتهایم. کلاسی که خودروهای آن نهایت تجمل، شکوه و رفاه را ارائه میکنند. سدانهای سوپرلوکسی که دستکمی از جتهای شخصی ندارد و فوقالعاده گرانقیمت و البته لوکس هستند تا جایی که حتی کلمهٔ لوکس هم نمیتواند درخور شأن آنها باشد. البته خودروسازان بسیار کمی در این سگمنت حضور دارند و به همین دلیل تعداد شرکتکنندگان این گروه تنها هشت خودرو هستند که عبارتاند از:
مایباخ 62S
مرسدس-مایباخ S600
رولزرویس فانتوم
رولزرویس گوست
بنتلی مولسان
بنتلی فلاینگ اسپار
آستونمارتین لاگوندا
آستونمارتین راپید
اما ذکر یک نکته در رابطه با این گروه ضروری است. همانطور که اطلاع دارید، این گروه خودرویی بسیار خلوت است و خودروهای در حال تولید آن نیز تنها هفت عدد هستند. بنابراین تعداد شرکتکنندگان این گروه فرد بوده و برای یکی از خودروها رقیبی وجود نخواهد داشت. به همین دلیل تصمیم گرفتیم به این گروه، مایباخ 62S را هم اضافه کنیم. البته تولید این خودرو چند سالی است که خاتمه یافته اما به دلیل مواردی که ذکر آنها رفت، استثنائا با اینکه تولید مایباخ 62S پایان یافته اما آنرا هم جزء شرکتکنندگان گروه سدانهای بزرگ فوق لوکس قرار دادهایم. با این مقدمه به سراغ اولین دوئل این گروه میرویم که در آن دو اشرافزادهٔ بریتانیایی مغرور یعنی بنتلی مولسان و آستونمارتین لاگوندا به مصاف یکدیگر رفتهاند.
آستونمارتین لاگوندا
لاگوندا در ابتدا یک شرکت خودروسازی بریتانیایی بود که در سال ۱۹۰۶ تأسیس شد؛ اما این شرکت در پی مشکلات مالی در سال ۱۹۴۷ توسط آستونمارتین خریداری شده و به زیرمجموعهٔ این شرکت انگلیسی درآمد. پسازاین معامله، مدتها از لاگوندا خبری نبود تا اینکه در سال ۱۹۷۴ سدان لوکسی تحت نام آستونمارتین لاگوندا معرفی شد. تولید این خودرو در چهار سری تا سال ۱۹۹۰ ادامه یافت و پسازآن دوباره لاگوندا به انزوا رفت. سرانجام در سال ۲۰۰۹ آستونمارتین تصمیم گرفت دوباره برند لاگوندا را احیا کند و توسط آن خودروهای لوکسی را تولید نماید که شخصیتی متفاوت از ساختههای اسپرت این شرکت داشته باشند. نهایتاً اولین محصول تولیدی دوران جدید لاگوندا در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴ معرفی شد. این خودرو مانند نیاکان خود یک سدان فوق لوکس است که طراحی آن نیز کاملاً با نگاه به لاگوندا ۱۹۷۴-۱۹۹۰ شکل گرفته است؛ اما لاگوندا جدید خودرویی تولید محدود است و تنها ۲۰۰ دستگاه از آن ساخته شده است که قیمت هریک از آنها در نسخهٔ ویژه Taraf به رقم فوقالعادهٔ یک میلیون دلار میرسد. این سدان فوق لوکس مجهز به یک نیروگاه ۶ لیتری V12 تنفس طبیعی با ۵۴۰ اسب بخار قدرت است.
بنتلی مولسان
شرکت بریتانیایی بنتلی برای نخستین بار در سال ۱۹۸۰ با معرفی یک سدان لوکس بزرگ، از نام مولسان استفاده کرد. تولید این خودرو تا سال ۱۹۹۲ ادامه داشت و سپس با مدل آرنیج جایگزین شد. بعدازاین، نام مولسان از سبد محصولات بنتلی کنار رفت تا اینکه سرانجام در ضیافت پبل بیچ ۲۰۰۹، این شرکت مولسان جدید را بهعنوان پرچمدار خود معرفی نمود. این اولین پرچمداری است که بعد از ۸۰ سال بهطور مستقل توسط بنتلی طراحی و توسعه یافته است. مولسان که بهصورت دستساز تولید میشود، گرانترین و بالاترین خودروی بنتلی است. این سدان فوق لوکس مانند آرنیج، مجهز به همان پیشرانهٔ ۶.۷۵ لیتری V8 سنتی بنتلی است که البته برای تطابق با قوانین آلایندگی مورد بهروزرسانی و اصلاح قرار گرفته است. علاوه بر این، برخلاف کانتیننتال و فلاینگ اسپار، مولسان کمترین اشتراک را با دیگر محصولات گروه فولکسواگن دارد. این خودرو در سه نسخهٔ معمولی، اسپید و LWB تولید میشود که دومی نسخهٔ قویتر و اسپرتتر بوده و سومی نمونهٔ فاصله محوری کشیده است. ما برای این نبرد جهت تطابق قدرت با لاگوندا، نسخهٔ اسپید مولسان را انتخاب کردهایم که ۵۳۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ویرانگر ۱۱۰۰ نیوتن متر دارد.
مشخصات فنی
بنتلی مولسان اسپید | آستونمارتین لاگوندا | |
پیشرانه | ۶.۷۵ لیتری V8 | ۶ لیتری V12 |
قدرت | ۵۳۰ اسب بخار | ۵۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۱۰۰ نیوتن متر | ۶۳۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
حداکثر سرعت | ۳۰۵ کیلومتر | ۳۱۵ کیلومتر |
شتاب صفرتاصد | ۴.۹ ثانیه | ۴.۷ ثانیه |
مصرف سوخت | ۱۵ لیتر (ترکیبی) | ۱۳ لیتر (ترکیبی) |
طول | ۵.۵۷ متر | ۵.۴۰ متر |
وزن | ۲۷۶۰ کیلوگرم | ۲۰۴۰ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۳۴۱,۳۲۵ دلار | ۸۸۵,۰۰۰ دلار |
با توجه به جمیع جهات، طراحی بدنه و کابین، قیمت و مقرونبهصرفه بودن، برند و ویژگیهای فنی، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9738158]
آریا
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶مولسان خیلی بهتره.
استون مارتین فقط خوشکله.
Ferrari zonda TDF
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶از هر نظر حساب کنی استون مارتین خوردش میکنه مولسان رو
وزن کمتر باعث جذابیت سواری میشه و موتور فوق العاده عالی هم داره.
انتخاب من استون هست چون چیزهای خاص زیادی برای رو کردن داره(یکیش نوع باز شدن در ماشین)
توی این سبک و شگمنت قیمت چندان مهم نیس.
امپراتور لامبورگینی
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶.
کی گفته قیمت مهم نیست؟
به نظر من استون مارتین لاگوندا ماشین بدی نیست ؛ اما کسی که استون مارتین لاگوندا؛ بنتلی مولسان یا رولزرویس فانتوم میخره به فکر لذت سواری و سبکی حرکت نیست ؛ چون قراره از صندلی عقب این ماشین و راحتی ؛ سنگینی و وقار حرکتش لذت ببره که در این زمینه بنتلی مولسان با 700 کیلوگرم وزن اضافه کاملا برتری داره.
در شتاب و سقف سرعتشون هم با وجود برتری استون ولی اختلاف چندان قابل توجه نیست ؛ از اون طرف مولسان گشتاور خرد کننده ی 1100نیوتن متری داره با حدود یک سوم قیمت استون.
.
کسی که مولسان میخره اگر به فکر لذت سواری و چالاکی بود میرفت لامبورگینی اونتادور یا فراری اف12میخرید. با پول لاگوندا هم اگر ماشین اسپورت میخواستی میشد پورشه 918 گرفت و تمام هایپرکار های پرادعا رو تحقیر کرد.
فقط انگلستان
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶تو کلاس سوپر لوکس ها کیفیت و اشرافیت حرف اول رو می زنه که می بینیم انگلیس با در نظر گرفتن این قانون حرف اول رو در این رده می زنه
تو کلاس شاسی بلندها آفرود حرف اول رو می زنه که باز می بینیم کسی به پای لندروور نمی رسه
تو کلاس سوپر اسپورت ها شتاب و سریع بودن حرف اول رو
می زنه که می بینیم در قدرت برابر هیچ ماشینی توانایی شکست دادن مکلارن رو نداره
و در بقیه کلاس ها هم همینطور
اینجاست که به این نتیجه می رسیم اگه انگلیس در هر ضمینه ای از خودروسازی حضور پیدا بکنه تمامی حضار موجود در اون ضمینه رو با خاک زیر لاستیکاش یکسان می کنه.
ROHAM
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶تو این کلاس قیمت خیلی مهمه
از اونجا که خریدار دنبال ماشین کم استهلاک با جای پارک کم نیست
پس هرچی لوکس تر و گرونتر ، بهتر
تایید این حرفم هم همون خریدارایی هستن که بنتلی شون رو میدن به امثال منصوری که با الماس طرح کهکشان راه شیری رو تو سقف ماشین اجرا کنن و …
اون گشتاور 1000 NM هم عملا بی نتیجه به نظر میاد وقتی که سریع تر بودن استون رو میبینیم ( هر چند ناچیز)
به نظر من تو این رقابت استون با ارزش تر نشون میده هر چند خیلی از شکل سپر عقبش خوشم نیومد
Ali
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶دقت کنید تولید لاگوندا محدود به ۲۰۰ عدد هست که واسه این سگمنت خاص بودن خیلی ارزش داره و این نوع قیمت واسه تولید محدودش مربوط میشه ،وقتی میخوای آخره اشرافیت باشی پس باید یه جورم متمایز از بقیه باشی
ونوم اف ۵
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶هر دو عالی ولی قیمت لاگوندا خیلی بیشتر از بنتلی هست رای من بنتلی
محمد
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶اصلا این دوتا خودرو تو این کلاس قابل قیاس با هم نیستن حتی مرسدس s کلاس هم از نظر لوکس بودن پایین تر از بنتلی مولسانه ( تو همین سایت مقایسه مولسان با بنز s کلاس هست) چه برسه به استون مارتین ،تنها رقیب مولسان رولزرویس فانتوم هست و بس.
بنیامین
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶قیمت دیوانه وار استون انتخاب اسان کرده
منصور
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶معنای واقعی اشرافیت رو تنها در بنتلی و رولزرویس میشه دید
(ali(CHEVY NOVA
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶انگلىسى باز نىستم اما بىن اىن 2 ماشىن استون مارتین رو انتخاب کردم
Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶اختلاف قیمتشون منو کشته
دلیل اختلاف رو از تصاویر میشه فهمید ولی این اختلاف زیاده
پرسپولیس
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶هردتاش نماداشرافیت هست به به این امیدوارم به زودی میباخ ورولزرویس هم بگذاریدخیلی قشنگ لوکس البته با اختلاف گشتاورهمراهه دررقابت درکل اینهاتمام تمام هستندذن بگیریدتابتوان جذبش کنید
مهراب
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶به شدت از این کار بنتلی ناراحتم چرا باید چراغ به اون خوشگلی رو اینجوری زشت کنه اصالت مولسان به عدم هماهنگی چراخ های جلوش بود حالا شبیح اپیروس شده.
لاگوندا واقعا زیباست ولی افسوس تولید محدوده و فقط واسه خاورمیانه است
اگه قیمتش کمتر بود خیلی بهتر بود
Khan
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶نسبت قیمت به مشخصات بنتلی رو برنده میکنه. رای دادم بنتلی ولی از لاگوندا بیشتر خوشم میاد
پهلوان مک لارن(12 سال گارانتی)
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶من به مولسان رای دادم به چند دلیل:
1-طراحی داخلی مولسان بسیار بسیار بهتر از لاگونداس.شما نگاهی به طراحی سرنشینان جلوی لاگوندا بندازید تا متوجه کلمه واقعی((افتضاح)) رو ببینید.
من ترجیه میدم هیچوقت قسمت سرنشینان جلوی لاگوندا نشینم(استون مارتین باید یه دگرگونی عظیم تو طراحی های داخلیش اجرا کنه واقعا بده چه این چه اکثره مدل هاش)
من طراحیه داخلی مک لارن 720s رو بیشتر میپسندم!!!!!!!
2-گشتاور حیرت انگیز 1100نیوتن متری.
3-طراحی خارجیه بهتر.
4-قیمت بسیار به صرفه تر (بیش از 500 هزاردلار ارزون تره!!!)
5-((علاوه بر این، برخلاف کانتیننتال و فلاینگ اسپار، مولسان کمترین اشتراک را با دیگر محصولات گروه فولکسواگن دارد.))
——————————————————————
واقعا من موندم استون چطوری تونسته با این طراحی داخلی افتضاح(از داشبورد بگیرید تا کنسول مرکزی و حتی غربیلک فرمون!!!!!!!!!)ادعای فوق لوکس بودن بکنه؟؟؟؟
اونم با این قیمت نجومی.
شاید فقط کمی طراحی سرنشینان عقب قابل تامل باشه.
استون مصرف سوخت کمتر و شتاب بهتر(البته در نظر داشته باشید مولسان بیش از 700 کیلوگرک وزنشه!!! و شتاب خوبی هم داره) و اندکی قدرت بیشتری داره.ولی فقط یه دیوانه ی پولدار انتخاب نهاییش برای خرید لاگونداس!!!!!!!!!
پرهام
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶اینجا رای ب مولسان دادم
ولی بدون شک برنده ی این سری فانتومه!
بدون شک?
امپراتور لامبورگینی
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶بدون شک S600 برندست. ?
پرهام
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶S600 واقعا بی نظیر و عالیه
ولی ب خاص بودن و بی نظیری رولز(بخوانید فانتوم) نیست!
البته خب s600 تازه فیس لیفت شده و یکم هم فانتوم قدیمی شده و باید نسل جدیدش بیاد ک داره میاد😊
shirko.merceds benz
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶نه دیگه از روی تعصب نظر ندیم ، اس ۶۰۰ با اینا قابل مقایسه نیست باید میبک و در حد اینا قرار بدیم .
just bentley continental
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶داداش واقعا به نظرم کلاس فانتوم خیلی بالاتر از این حرفاست و فانتوم می تونه به راحتی تو این لیست همه رو به زانو بکشه
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶دانیال جان دیگه داری درمورد لاگوندا کم لطفی میکنی.طراحی داخلی تقریبا قدیمیش ب خاطر اشتراکات زیادش با رپید هس.ایشالا مدل بعدی استون مارتین جبران میکنه.پالمر گفته باید منتظر کنکورد این کلاس باشیم!
پهلوان مک لارن(12 سال گارانتی)
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶منم واقعا امیدوارم نسل بعدی لاگوندا از نظر طراحی داخلی عالی باشه.
والا ما که بدمون نمیاد.
به هر حال سلیقس دیگه.
من با طراحی های داخلی استون خیلی حال نمیکنم.
امیدوارم تو این زمینه بهتر بشن.
حامد
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶قیمت استون مارتین لاگوندا بیشتر به جوک شباهت داره !!!!!
فرید
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶به نظر من از لحاظ طراحی خارجی استون مارتین واقعا زیباترین خودرو هست تو این رده…
بابک
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶بنتلی مولسان رو نمیشه با هیچ ماشینی عوض کرد
البته احتمالا رای ها در مرحله بعد چیز دیگه ای خواهند گفت، و شاید همین مرحله حتی
اما بی نهایت عاشق مولسان اسپیدم
علي
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶بنظرم تقابل این دو خودروی سنتی ((( الکی گنده و گرون))) به مانند تقابل دو اسطوره کمدین و خنده دار صنعت سینما میمونه یعنی بنتلی (((چارلی چاپلین))) و آستین ((( مستر بین))). با توجه به ارادتی که به خدابیامرز (((چارلی چاپلین))) دارم ، رای رو به (((بنتلی))) میدم .
با تچکر
farshid omidfar
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶واسه یک مولتی میلیونر فکر میکنم خاص بودن بیشتر از قیمت تعیین کننده باشه
محدود بودن و زیبایی آستون مارتین رو در برابر گشتاور بالای بنتلی قرار میدم
630 نیوتن متر هم اصلا عدد پایینی نیست و البته کسی هم قرار نیست با این ماشین کورس بذاره
انتخاب من لاگوندا
shahin
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶تقریبا همه چی مساوی پیش میرفت و یکم به نفع استون بود.اما این نحوه قیمت دیگه کارو یه سره کرد.قطعا بنتلی
Jast bentley continental
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶به نظر من هر دو زیبا هستن ولی بنتلی تنها ده اسب کمتره و بزرگ تر هم هست واز لحاظ عملکرد موتور هم تقریبا یکی هستند و با این اختلاف قیمت واقعا رایم بنتلی هست . به نظر من و به دور از تعصب به نظرم رولز رویس لوکسی در حدی است که هیچ کدوم از اون سه تا بهش نمی رسن و اشرافیت از سر و روش می باره و لاکچری ترین خودرو جهان بدون هیچ شکی هست و به نظرم اکثرا با نظرم موافقن اگه رولزرویس با s600 بیافته احتمال می دم با رای اکثریت بنز بیاد بالا ولی با این حال هیچی از ارزش این ماشین برام کم نمی شه و لوکس ترین ماشین دنیا است و با اینا قابل مقایسه نیست
فیصل
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶دوستان جوری از قیمت بالای لاگوندا میگن انگار همه 400 هزاردلار دارن و فردا میخوان مولسان بخرند (شوخی).
قهرمان این گروم فانتوم، البته اگه مرسدس بذاره
آرش آمریکایی
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶اول که رای دادم به استون رای دادم به همه چی نگاه کردم جز قیمت
واقعا چرا استون انقد گرونتره؟؟؟
البته کسایی که این ماشینارو میخرن میلیون دلاری در هفته یا روز یا هر ماه درآمد دارن فک کنم قیمت استون براشون مشکلی باشه
ضمن اینکه وقتی این ماشین رو میخری یا از سر نیاز یا با تکنیکای فروشنده
انقد آپشن براش سفارش میدی که قیمتش از دو برابر یا سه برابر ماشین هم بیشتر میشه
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶آرش جان یه دلیل قیمتش تولید محدود بودنشه و یه دلیل دیگش بدنه فیبرکربنیش هس…احتمالا دلایل دیگه ای هم هس.
مهدی911turbo s
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶اصلا مگه میشه بنتلی رو با آستون مقایسه کرد نظر من بنتلی
Ali
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶به نظرم تو این کلاس نباید قیمت در نظر گرفت.
ASA
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶طراحی ظاهری استون مارتین بهتر از بنتلی هست
از ظرفی آدم ترغیب میشه برای گاز دادن به استون مارتین با 1100 نیوتون متر گشتاور
ولی از نظر لوکس بودن و لاکچری بودن، طبیعتا مولسان رو آدم انتخاب میکنه (شتابش هم بهتره)
Ali
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶یه نگاه به قیمتا بندازین با اینکه قیمت بنتلی خیلی کمتر از آستونه ولی مشخصات فنی برابری دارن و نمیشه گفت بنتلی چیزی از آستون کم داره.
اگه هزار میلیارد دلار پول داشته باشی آستونو انتخاب کن ولی انتخاب بنتلی خیلی عاقلانه تره
علیرضا
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶وقتی میگم استون کلاهبر دارترین خودروسازه بیا با این قیمت حتی یه داشبورد اختصاصی برا ماشینش طراحی نکرده کلاهبردار
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶دوست عزیز اگه استون کلاهبردار بود با وجود استقبال فوق العاده ازین خودرو تولیدشو محدود نمیکرد! اون 200 نفر هم حتما عقلشون نمیرسیده ک افتخار داشتن یکی ازینارو داشتن!
خسرو
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶مولسان چرا همچینه؟ بنتلی همینجور به طراحیش ادامه بده صاف میره اوایل قرن 19/استون هم بلاتکلیفه/ مرسدس ..
Ghost
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶لاگوندا خاص تر از مولسانه
ولی پرفورمنس بنتلی بهتره و از پشتیبانی بیشتری سود می بره
از طرفی لاگوندا فقط مخصوص بازار خاور میانه و تولید محدوده (چنتایی ام تو بازار امریکا و اروپا عرضه شد )
سعید(تهران)
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶از اول بگم که من طرفدار استون مارتین هستم بهش رای هم دادم ولی خدایی این چه قیمتیه؟! یه منطقی باید باشه، مثلا فانتوم که نصف این قیمت داره چی کم داره؟ اصالت؟ کیفیت؟ لاکچری؟ برند؟ موتور v12؟ خاص بودن؟ واقعا چی؟
حامد
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶لاگوندا شبیه سوژه های جنگ ستارگانه..اما بنتلی ی اصالت و وقار خاصی داره.انتخاب من بنتلی
sadegh
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶یاد جرمی کلارکسون تو گرندتور افتادم،که داشبورد آستون مارتین رو به چی تشبیه کرد!!!!!!!!!
ahmad
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶نمیدونم چرا طرح داشبورد استون مارتین لاگون منو ناخودآگاه یاد سمند سورن فیس لیفت میندازه! خخخخ
https://www.ikco.ir/UploadedFiles/Permanent/201104/yi01iutzux.jpg
حمیدرضا
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶من یه فیلم در بررسی مولسان قبلا دیده بودم و از همونجا عاشق بنتلی شدم برا همین به مولسان رای دادم با اینکه استون از همه جهات قدرتمند تر به نظر میرسه
احسان
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶اول مایباخ
دوم بنتلی
سوم رولز رویس
آخری هم حیف پول