آستون مارتینجگوار

دوئل جگوار F تایپ و آستون‌مارتین ونتیج

دور نهم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال امروز به یکی از جذاب‌ترین گروه‌ها یعنی گروه سوپراسپرت‌ها رسیده است. در دوئل قبلی این گروه دو سوپراسپرت هیبریدی یعنی هوندا NSX و ب‌ام‌و i8 در برابر یکدیگر قرار گرفتند که در این رقابت مجموعاً تعداد ۱۷۲۲ رأی به ثبت رسیده است. در این دوئل NSX توانست با دریافت ۱۰۳۸ رأی و کسب ۵۸ درصد از کل آراء پیروز گردد درحالی‌که i8 موفق به دریافت ۷۳۴ رأی شده است. حال امروز در نهمین و آخرین دوئل گروه سوپراسپرت‌ها، نبردی جذاب میان دو سوپراسپرت بریتانیایی یعنی جگوار F تایپ و آستون‌مارتین ونتیج برگزار شده است.

ب‌ام‌و i8

هوندا NSX

شورلت کوروت

دوج وایپر

هوندا NSX

شورلت کوروت

آئودی R8

لامبورگینی اوراکان

فراری ۸۱۲

لامبورگینی اونتادور S

لامبورگینی اوراکان

لامبورگینی اونتادور S

مک‌لارن 720S

فراری ۴۸۸

فراری کالیفرنیا

مک‌لارن ۵۷۰

مک‌لارن 720S

فراری کالیفرنیا

نیسان GT-R

فورد GT

مرسدس-آام‌گ GT

پورشه ۹۱۱

فورد GT

مرسدس-آام‌گ GT

آستون‌مارتین ونتیج

جگوار F تایپ

؟

آستون‌مارتین ونتیج

آستون‌مارتین برای اولین بار از نام ونتیج در سال ۱۹۷۷ برای یک گرند تورر هشت سیلندر استفاده کرد. این خودرو تا سال ۱۹۸۹ در دو نسخهٔ کوپه و کابریولت به تولید رسید و طی این مدت درمجموع تنها ۵۳۴ دستگاه از آن ساخته شد. سپس از سال ۱۹۸۹ مدل جدید ویراژ به‌عنوان جایگزین ونتیج به بازار آمد و بدین ترتیب نام ونتیج از سبد محصولات آستون‌مارتین کنار رفت. البته بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۰ نسخهٔ عملکرد بالایی از ویراژ با نام ونتیج تولید شد اما این مدل را نمی‌توان به‌عنوان یک ونتیج اصلی به‌حساب آورد. بدین ترتیب همچنان خبری از ونتیج به‌عنوان یک خودروی مستقل در سبد محصولات آستون‌مارتین نبود تا اینکه سرانجام در نمایشگاه ژنو ۲۰۰۵ پس از چندین سال غیبت سازندهٔ بریتانیایی رسماً ونتیج کاملاً جدیدی را رونمایی کرد. این مدل نیز مانند نسل اول در دو نسخهٔ کوپه و کابریولت به تولید رسید و با مدل ۲۰۰۶ به بازار آمد. ونتیج جدید با دو موتور V8 و V12 ارائه گردید و تا سال گذشته تولید می‌شد اما نهایتاً پس از دوازده سال، آستون‌مارتین نسل کاملاً جدید ونتیج را در نوامبر سال گذشته رونمایی کرد. این خودرو در طراحی کاملاً نسبت به قبل متحول شده و به‌طورکلی فصل جدیدی را در طراحی‌های آستون‌مارتین باز کرده است. ونتیج جدید برخلاف نسل قبلی فعلاً تنها با یک پیشرانهٔ V8 ارائه شده است. با توجه به همکاری میان آستون‌مارتین و دایملر، سازندهٔ بریتانیایی برای نسل جدید ونتیج از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی مرسدس-آام‌گ GT استفاده کرده است. این موتور در ونتیج ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۸۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

جگوار F تایپ

جگوار برای اولین بار با رونمایی از کانسپتی بنام C-X16 در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۱ پیش‌نمایشی از یک کوپهٔ اسپرت جدید را ارائه کرد. سپس حدود یک سال بعد، در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۲ نسخهٔ تولیدی این خودرو با نام F تایپ معرفی شد. البته در این نمایشگاه نسخهٔ کابریولت F تایپ رونمایی شد و سپس یک سال بعد در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۳ نسخهٔ کوپهٔ آن نیز معرفی گردید. F تایپ در سبد محصولات جگوار جایگزین کوپهٔ XK شد و در حال حاضر تنها کوپهٔ ساخت این شرکت بریتانیایی محسوب می‌شود. این کوپهٔ لوکس و اسپرت به‌تازگی برای مدل ۲۰۱۸ فیس‌لیفتی را هم تجربه کرده که تغییرات ظاهری جزئی و به‌روزرسانی‌هایی را برای آن به همراه داشته است. F تایپ در ابتدا با یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 سوپرشارژ و یک واحد ۵ لیتری V8 سوپرشارژ عرضه شد اما چندی پیش یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ نیز به آن‌ها اضافه شد. این ماشین هم‌اکنون در مدل‌های مختلفی تولید می‌شود که قوی‌ترین آن‌ها مدل‌های اسپرت R و SVR هستند. این دو مدل هردو از موتور ۵ لیتری V8 سوپرشارژ استفاده می‌کنند ولی این پیشرانه در مدل R قدرتی برابر با ۵۵۰ اسب بخار و گشتاوری معادل ۶۸۰ نیوتن متر تولید می‌کند درحالی‌که این اعداد در مدل SVR که پرچم‌دار خانوادهٔ F تایپ محسوب می‌شود به ترتیب برابر هستند با ۵۷۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور. پس از فیس‌لیفت مدل ۲۰۱۸ اما هردو نسخهٔ R و SVR به‌صورت استاندارد با سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه می‌شوند و نسخهٔ دیفرانسیل عقب آن‌ها تولید نمی‌گردد. برای این دوئل نیز به جهت هماهنگی با آستون‌مارتین ونتیج، ما جگوار F تایپ R را انتخاب کرده‌ایم.

 

مشخصات فنی

آستون‌مارتین ونتیج

جگوار F تایپ R

ترکیب موتور جلو موتور جلو
پیشرانه ۴ لیتری V8 ۵ لیتری V8
تنفس توئین توربو سوپرشارژ
قدرت ۵۱۰ اسب بخار ۵۵۰ اسب بخار
گشتاور ۶۸۵ نیوتن متر ۶۸۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۳.۶ ثانیه ۳.۹ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۹ ثانیه ۱۱.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر/ساعت ۳۰۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۱.۵ لیتر (ترکیبی) ۱۳.۰ لیتر (ترکیبی)
وزن ۱۶۳۰ کیلوگرم ۱۷۳۰ کیلوگرم
طول ۴.۴۶ متر ۴.۴۸ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۷۰ متر ۲.۶۲ متر
قیمت پایه ۱۵۰,۰۰۰ دلار ۱۰۶,۳۹۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9936998]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    با خریدن یک استون به اوج میرسید
    و با خریدن بک جگوار عاشق اون میشید و هیچوقت از انتخاب پشیمون نمیشید

    هر دو عالین

    1. بى نام

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (29 ديدگاه)

      یه سوال از دوستان متخصص دارم. اون موسِ ونتیج(اسم دقیقش رو نمیدونم چیه) کاملا کپى از موس ماشین هاى بنزه، مثلا C کلاس و E کلاس. آیا بنز تو طراحى این ماشین کمکى کرده؟ یا فقط از روى بنز کپى کرده؟

      1. احمد

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (92 ديدگاه)

        نکته ى جالبیه. سوال منم بود.

  2. مرصاد

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (96 ديدگاه)

    پسر این f type عقب ش جزو جذاب ترین طراحی هاست در دنیا از نظر من
    ولی با احترام به جگوار باز های عزیز ، انتخاب من همیشه استون مارتینه

  3. شهاب شورلت

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (63 ديدگاه)

    چقدر جگوار تو این عکس نقره ای جذاب افتاده

    اختلاف قیمتشون انداره یه بی ام و 530 هست و با توجه به خاص و زیبا بودن این پلنگ زیبا رای من ===جگوار

    موافقم 1
    مخالفم 1
  4. Just bentley continental

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (562 ديدگاه)

    اه
    نمی دونم هر دو رو دوست دارم
    سخته واقعا برای یه عشق ماشینای اینگلیسی.
    سایت استون تلگرام جگوار

  5. سورنا

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    چقدر سخته …
    هر ۲ عالی ولی اختلاف قیمت چقدر زیاد !!!!
    ولی هرچی باشه از استون نمیشه گذشت 😍

  6. سورنا

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    میخوای ۰ بگیری ؟

    ولی به نظرم با این هزینه یه مزدا ۳ اتاق قدیمی کارکرده خیلی بهتر از اینا هست :)

    1. F۲۲RAPTOR

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2622 ديدگاه)

      به نکته خوبی اشاره کردی

  7. Just juguar& ferrari&lambo

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    عشق من هستی جاگوار.طراحی نمای عقب هم که شاهکاره فقط لامبورگینی یارای رقابت با جاگوار رو داره البته در طراحی نمای عقب.در این گروه مک لارن ۷۲۰ ازهمه بهتره عملکرد فوق العاده ای داره اما فکر کنم به لامبو رای بدم .بین این دوتا تعصب رو کنار بذارم آستون مارتین عالی کار کرده نمی دونم به کدام رای بدم.

  8. Amir amini

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (64 ديدگاه)

    وقتی استون مارتین هست نمیشه دیگه فکر کرد این ماشین فقط مشکلش چراغای جلو شه کاش رنگه سبزشو میزاشتید

  9. F۲۲RAPTOR

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    رای من ونتیج خیلی خاص

  10. Efk

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (211 ديدگاه)

    دنا موتورش همون سمند 30 تومنیه دیگه و بنظرم اصلا نمی ارزه که ی سمند ترگل ور گلو انقد پول پاش بدی
    توربوشم که هندونه در بستس و به احتمال زیاد خیلی به مشکل برخواهد خورد
    البته برلیانسم اشناها داشتن خیلی ناراضی بودن

  11. محسن

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    نمای جلو جاگوار پشت استون مارتین

  12. علی

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (218 ديدگاه)

    آستون مارتین به خاطر موتورش.

  13. charger

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (396 ديدگاه)

    ونتیج عالیه اما نقطه ضعفش نمای جلوشه شبیه مزدا میاتای نسل قبله

  14. امیر

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    یه خورده سخته
    طراحی کابین استون و جذابیت جگوار….

  15. Landscape

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (174 ديدگاه)

    استون مارتین بیشتر معنی سوپر اسپرت القا میکنه تا جگوار که یک کوپه لوکس
    ضمنا موتور استون رو مرسدس ساخته پس بهش رای میدم.

  16. فرزام

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    لامصب صدایی که جگوار تولید میکنه معرکس معرکه از وقتی رونمایی شد ماشین رویا های منه
    میتونید تو لینک زیر صداش رو گوش کنید
    https://m.youtube.com/watch?v=aQ8q6n2pP24

  17. ژان وال ژان

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (166 ديدگاه)

    جکوار و‌ استون مارتین فرصت های زیادی رو به خاطر بی‌ کفایتی فورد از دست دادند
    اگر‌ صاحب درست حسابی که به فکر توسعه و‌ پیشرفت باشه حتی در حد همین تاتاموتورز از اول بالا سرشون بود الان خیلی موفق تر و‌ شناخته شده تر بودن

    1. F۲۲RAPTOR

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2622 ديدگاه)

      پسر جان همین الانشم پلتفرم بعضی از ماشینهای ولوو و لندروور
      زیربنایی با پلتفرم فورد دارن،
      😎😎😎
      سند
      https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_Ford_platforms

  18. Amin

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (91 ديدگاه)

    صدای جگوار با روح و روان ادم بازی میکنه،بی نظیره این ماشین

  19. حمیدرضا

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    با کمال احترام به جگوار زیبا و پرتوان انتخاب من استون به علت اینکه کمی جذاب تر به نظر میرسه

  20. reza

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ب قول جرمی کلارکسون که میگه جگ – منم میگم جگ

  21. fara2001

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (201 ديدگاه)

    عاشق دوتاشونم یکی خاص و بیهمتا یکی وحشی و خشن.
    جگ دوست دارم ولی نمیتونم از استون بگذرم

  22. amin

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    نمیتونم انتخاب کنم

  23. عشق فراري

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (24 ديدگاه)

    بنظرم بدلیل ظاهر جذابتر ،مصرف بهتر و گشتاور استون برتره

  24. عشق فراري

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (24 ديدگاه)

    اما عجب صدای داره اف تایپ بقول دوستمون

  25. Ali keyhani

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (657 ديدگاه)

    جگوار صداش بهتره و گوش نواز تره و همچنین زیباتر هم هست،انتخاب سخته ولی من استون رو انتخاب میکنم.

  26. Babak

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (14 ديدگاه)

    هر دو عالی هستن
    اختلاف قیمت استون مارتین خیلی زیاده
    از نظر فنی هم تقریبا در یک سطح هستن البته کفه ترازو برای استون یک کم سنگین تره
    و هرچی فکر میکنم نظرم رو استون مارتینه

  27. Muty

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    نعره ایی که یه f-type میزنه را کمتر ماشینی میتونه ایجاد کنه …
    ونتیج خوشگله ؛
    اما جلوش مثل اینِ که یه چیزی کم داره !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا