آستون مارتینمک لارن

دوئل مک‌لارن سنا و آستون‌مارتین ولکان

امروز در قسمت دیگری از دور دوازدهم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال نوبت به جذاب‌ترین گروه این رقابت‌ها یعنی گروه هایپراسپرت‌ها رسیده است. در دوئل قبلی این گروه لامبورگینی سنتناریو و پاگانی هوآیرا باهم به نبردی سخت پرداختند که طی آن مجموعاً تعداد ۱۷۵۸ رأی به ثبت رسیده است. در این دوئل سنتناریو موفق به دریافت ۱۲۵۷ رأی شده و با کسب ۷۱ درصد از کل آراء به پیروزی دست پیدا کرد درحالی‌که هوآیرا با دریافت ۵۰۱ رأی از گردونهٔ رقابت‌ها خارج شد. حال امروز در چهارمین دوئل گروه هایپراسپرت‌ها، دو هایپرکار بریتانیایی یعنی مک‌لارن سنا و آستون‌مارتین ولکان پای به میدان نبرد گذاشته‌اند.

پورشه ۹۱۸

فراری لافراری

مک‌لارن P1

جگوار C-X75

فراری لافراری

؟

مک‌لارن سنا

آستون‌مارتین ولکان

پاگانی هوآیرا

لامبورگینی سنتناریو

؟

لامبورگینی سنتناریو

هنسی ونوم F5

کوئنیگ‌زگ آگرا

بوگاتی شیرون

کوئنیگ‌زگ رگرا

؟

کوئنیگ‌زگ رگرا

مک‌لارن سنا

مک‌لارن پس از خاتمه تولید هایپرکار P1 در سال ۲۰۱۵ کار بر روی ساخت هایپرکار جدیدی را با نام داخلی P15 آغاز کرد. آغاز کرد. نهایتاً این ماشین در تاریخ ۱۰ دسامبر ۲۰۱۷ رونمایی شده و سپس رسماً در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ به نمایش عمومی درآمد. البته هایپرکار جدید مک‌لارن به یاد رانندۀ افسانه‌ای فرمول یک، آیرتون سنای فقید که در سال‌های ۱۹۸۸، ۱۹۹۰ و ۱۹۹۱ با تیم مک‌لارن قهرمان جهان شد، سنا نام گرفته است. این هایپرکار جدید اما جایگزین مستقیمی برای P1 محسوب نمی‌شود چراکه مک‌لارن در حال توسعهٔ هایپرکار سه‌نفره‌ای بنام BP23 است که جایگزین رسمی P1 خواهد بود. سنا در اصل بر اساس سوپراسپرت 720S ساخته شده و در آن از نسخۀ اصلاح‌شده‌ای از شاسی فیبر کربنی سبک‌وزن 720S استفاده شده است. علاوه بر این، مک‌لارن سنا از نسخۀ ارتقاء‌یافتۀ همان پیشرانۀ ۴ لیتری V8 توئین توربوی 720S استفاده میکند که حالا خروجی آن به ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. بنابراین در سنا برخلاف P1 خبری از قوای محرکۀ هیبریدی نیست و مک‌لارن در آن از پیشرانۀ بنزینی سنتی استفاده کرده است. نیروی تولیدی این موتور توسط یک گیربکس هفت سرعتۀ اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. هرچند این هایپرکار بریتانیایی یک خودروی جاده‌ای قانونی محسوب می‌شود اما به گفتۀ مک‌لارن در درجۀ اول برای استفاده در پیست طراحی شده و بنابراین از این لحلظ با رقیب هم‌وطن خود در این دوئل که صرفاً خودرویی مخصوص پیست است کاملاً هماهنگ است. مک‌لارن سنا هم مانند تمامی هایپراسپرت‌ها خودرویی تولید محدود است و تنها ۵۰۰ دستگاه از آن ساخته می‌شود که هرکدام حدود ۱ میلیون دلار قیمت دارند.

آستون‌مارتین ولکان

آستون‌مارتین در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵ جانشین هایپرکار قبلی خود یعنی One 77 را با نام ولکان رونمایی نمود. این خودرو روی پلت‌فرم One 77 ساخته شده است که رسماً در نمایشگاه ژنو ۲۰۰۹ رونمایی شده بود. اما این هیولای بریتانیایی صرفاً مخصوص پیست طراحی شده و با آن فقط می‌توان در پیست رانندگی کرد و مجوز تردد در خیابان‌های عمومی را ندارد. ولکان مجهز به یک نیروگاه ۷ لیتری V12 تنفس طبیعی ساخت آستون‌مارتین است که ۸۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و قوی‌ترین پیشرانهٔ نفس طبیعی این شرکت محسوب می‌شود؛ این موتور طبق سنت آستون‌مارتین، برخلاف مک‌لارن سنا و بطورکلی دیگر هایپرکارهای این گروه، در جلوی ولکان نصب شده است. یکی از ویژگی‌های برجستۀ این هایپراسپرت بریتانیایی وزن بسیار سبک آن است که این مهم از طریق استفاده از شاسی آلومینیومی، بدنهٔ فیبر کربنی، ترمزهای کربن سرامیکی و میل‌گاردان فیبر کربنی به دست آمده و موجب شده وزن این ابر خودروی دوازده سیلندر به تنها ۱۳۵۰ کیلوگرم برسد. نیروی موتور نیز از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک سکوئنشال و یک دیفرانسیل لغزش محدود تنها به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. ولکان توسط خود آستون‌مارتین و مدیر طراحی آن آقای مارک رایشمن طراحی شده است. در فستیوال گودوود ۲۰۱۷ نیز آستون‌مارتین نسخۀ ویژه‌ای از ولکان را با نام AMR Pro رونمایی کرد در در قسمت‌هایی چون آئرودینامیک ارتقاء پیدا کرده است. این هیولای بریتانیایی هم خودرویی تولید محدود بوده و فقط ۲۴ دستگاه ساخته می‌شود که هریک قیمتی برابر با ۲.۳ میلیون دلار دارند. از سوی دیگر، چند وقتی است که آستون‌مارتین هایپرکار کاملاً جدیدی بنام والکیِری را بعنوان جانشین ولکان معرفی نموده که البته این ماشین، هایپرکاری موتور وسط است.

مقایسه مشخصات فنی

مک‌لارن سنا

آستون‌مارتین ولکان

ترکیب موتور وسط موتور جلو
پیشرانه ۴ لیتری V8 ۷ لیتری V12
تنفس توئین توربو طبیعی
قدرت ۸۰۰ اسب بخار ۸۲۰ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر ۷۸۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب
شتاب صفرتاصد ۲.۸ ثانیه ۳.۰ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر/ساعت ۳۶۰ کیلومتر/ساعت
طول ۴.۷۴ متر ۴.۸۰ متر
وزن ۱۲۰۰ کیلوگرم ۱۳۵۰ کیلوگرم
نسبت قدرت به وزن ۶۶۷ اسب بخار/تن ۶۰۷ اسب بخار/تن
قیمت پایه ۱ میلیون دلار ۲.۳ میلیون دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9981067]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (848 ديدگاه)

    باید گفت دوئل بین دو کله پوک بیریخت . من به شخصه بین بیریخت و بیریختر ، بیرخترو انتخاب میکنم حداقل شتابش خوبه . قیمتها که هیچی نگم بهتره .
    مکی رای من خواهد بود .

    thank u so much

    مخالفم 12
    1. hosseinbimmer

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (133 ديدگاه)

      جداً به نظرت ولکان بیریخته؟ ?

    2. مرصاد

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (96 ديدگاه)

      آره واقعا
      باید رو طراحی شون بیشتر کار میکردند
      بالاخره طراحی های سایپا کوییک و 131 و 405 خیلی شاخ ترند

    3. مهدی

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      اتفاقا 90 درصد هایپر کار ها فقط واسه جاده صافن ولی همین ولکان تو پیست گرند تور یه رکورد زد که حتی هوراکان پرفورمانته و اونتادور هم نتونسن بشکننش

      موافقم 5
      مخالفم 1
    4. Just bentley continental

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (564 ديدگاه)

      هع
      فازت چیه دایی به نظر من ولکان یکی از زیبا ترین هایپر کار های کل دنیاست و زیباترین ماشین تاریخ استون.
      رای من ولکان بخاطر ظاهر وحشیش
      تو پرفورمنسم فرقی ندارن زیاد و هر دو خوره ی پیستن.

    5. charger

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (395 ديدگاه)

      ولکان یکی از خفن ترین طراحیای تاریخو داره بینظیره

      موافقم 6
      مخالفم 1
    6. محمد

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      کسی که ۱-۲ میلیون دلارماشین میخره یعنی حساب بانکیش اونقدری پُره که این مبالغ براش چیزی بحساب نمیاد
      پس تو این رنج قیمت زیاد ملاک نیست
      تفاوت عملکرد هم اونقدری نیست که تو کاربری روزانه هرکدوم اونقدری به چشم‌تون بیاد
      عملکرد مک‌لارن کمی بهتره فرم طراحی استون مارتین خیلی جذاب‌تره
      در نتیجه رای من با احساس استون مارتین
      با عقل با فاصله کم مک لارن
      در نهایت : با گوش به ندای پر احساس استون مارتین

      موافقم 4
      مخالفم 1
    7. javad

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (141 ديدگاه)

      ??????????

  2. Omid622

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    مک لارن
    قیمتش خیلی پایین تر از استون هستش
    اما نباید از موتور بی نظیر ۸۲۰ اسب اونم تنفس طبیعی استون مارتین گذست که صدای اگزور دل هور آورش جز بهترین ها در صنعت ماشین سازیه

  3. #ali.m#

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1834 ديدگاه)

    به خاطر موتور وسط بودن مکلارن بهش رای میدم .

    موافقم 7
    مخالفم 1
  4. مانی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (143 ديدگاه)

    طراحی آستون مارتین خیلی از مکلارن سنا سرتره.نمیدونم مکلارن بعد از طراحی زیبای پی ۱ چطور برای سنا انقدر پسرفت داشته!!!

    موافقم 4
    مخالفم 1
  5. Radin

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (87 ديدگاه)

    طراحی ولکان بی نظیره ولی قیمتش خیلی بیشتر از مک لارن هست .. ولی بازم رای من آستون مارتینه،?

    موافقم 4
    مخالفم 1
  6. PaRHaM

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (741 ديدگاه)

    آستون مارتین ِ جذاب و و زیبا و قدرتمند رو انتخاب میکنم
    سنا هم ماشین خیلی جذابیه
    ولی ولکان برام خیلی خیلی جذاب تره
    طراحیش فوق العاده اس
    موتور ۸۲۰ اسب بخاریش هم فوق العاده اس
    ⁦??⁩⁦❤️⁩?⁦??⁩

    موافقم 3
    مخالفم 1
  7. محمدرضا

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (91 ديدگاه)

    انتخابم مکلارن هست اما شخصا با اینکه علاقه بسیاری به خودرو دارم اما جزو اون دسته از افرادم که علاقه ای به هایپر کارها و سوپر کارها ندارم.

  8. Ferrari

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1957 ديدگاه)

    چرا فراری FXXK و مدل evo تو دوئل ها نیست؟؟
    اگه ولکان هست پس فراری هم باید باشه

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      استون مارتین ولکان برای مدل جاده ای هم بهینه شده و قانونیه، ولی فکر نمیکنم این مدل فراری به مانند ولکان برای جاده بهینه سازی شده باشه.
      اگه اینطوریه پی1 جی تی آر و نسخه ترسناک ولکان AMR PRO هم باید تو دوئل ها قرار داده بشن.
      اتفاقا بد نیست یه دوئل جدید بزارید برای مدل هایی که مخصوص پیست ساخته شدن.
      مثل همین FXXK – والکری amr و سنا جی تی آر و…..

      1. Ferrari

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (1957 ديدگاه)

        از استون مارتین و مکلارن یک نماینده وجود داره اما تو این کلاس فراری نیست کمپانی که این کلاس رو به وجود اورده

  9. Ali Keyhani

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    اگه به دوستان بر نخوره،هیچ کدوم به ننشست،هیچ کدوم به نظرم زیبان نیستن،واقعا p1 حقش نبود جلوی یه کانسپت حذف شه

  10. Ali Keyhani

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    توی جدول قبلی زدید شیرون برنده شده،ولی الان زدین رگرا،حالا کدومش درسته؟
    ممنون میشم جواب بدین

    1. mmm

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (712 ديدگاه)

      رگرا

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. هادی

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (3 ديدگاه)

      ولکان خیلیم خفنه

  11. s.h

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    مک لارن همه جوره از استون مارتین سر تره ( به طور کلی ) ولی تو این مورد نه استون خیلی بهتره

    1. s.h

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (712 ديدگاه)

      بعد از جنگ بین زگرا وشیرون بعدا یک جانوشت که شیرون برنده شده وهمه اعنراض کردند اما حالا درست نوشته

  12. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2855 ديدگاه)

    کسایی که به سنا رای نمیدن در آینده و دیدن عملکرد مک لارن در دنیای واقعی ضرر خواهند کرد.
    ولکان از پی1 جی تی آر مقداری کندتر هستش و سنا هم از gtr سریع تره.
    صد در صد سنا رو انتخاب میکنم.
    جالبه که سنا با این وزن کمش لوکس هم هست.
    هم قابلیت صوتی 7 کاناله داره،که به صورت کاملا سفارشی توسط b&w برای این مدل سنا ساخته شده((وزنشم فقط 7.3 کیلوگرمه))البته به صورت آپشن قابل سفارشه.
    دوتا پورت usb و جای تلفن همراه داره و همینطور سیستم تهویه مطبوع و…. برگردی عقبت هم نگاه کنی که با یه فضای زیبا روبه رو میشی((فکر کنم فقط مک لارن سنا اینطوریه،منظورم دیدن انجینه))
    نحوه داخل و خارج شدنش هم بسیار راحت تر از ولکان هستش و هیچ ماشین جاده ای هم وجود نداره که فضای دیدی مثل سنا ارائه بده.
    راستی فکر کنم قیمت رو اشتباه نوشتین تو کار ند درایور 837 هزار دلار زده البته قبل از مالیات.
    ولی قیمت با احتساب مالیاتش فکر کنم 958هزار دلار باشه که سایتautomobilemag هم اشاره کرده.

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. TRX (تایماز)

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (320 ديدگاه)

      دوست عزیز حرفت کاملا درسته‌، سنا پر از زرق و برق و امکانات متعدده ، اما ولکان اصلا زرق و برق نداره ، این ماشین ترمز دستی هم نداره فقط با درآوردن فرمونش چرخاش قفل میشن ، متولد شده تا لذت رانندگی رو به یاد آدمایی که تو دنیای زرق و برق گمشدن بیاره!
      کافی بندازیش تو پیست و وقتی که حریفت داره 10 دقیقه با تنظیمات کامپیوتری ماشینش ور میره تا آمده اش کنه تو لبخند بزنی بهش و با پدال گازت بازی کنی در آخر پبست هم با لبخند از کنارش رد بشی و بگی دفعه بعد بیشتر تمرین کن!

      موافقم 1
      مخالفم 1
  13. Daytona 1969

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    وولکان

  14. مهدی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    به نظرم اصلن کار درستی نبود دوتا بریتانیایی بخورن به هم

  15. TRX (تایماز)

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (320 ديدگاه)

    جدال بین این دوتا جدال بین ، هایپر کار های سنتی و مکانیکی در مقابل هایپر کار های مدرن و پر از ای سی یو های کامپیوتریه ، من به با موتور های طنفس طبیعی و ماشین های ساده اما پر قدرت قدیمی بیشتر احساس لذت میکنم رای من ولکان

  16. محمدرضا

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (803 ديدگاه)

    من موتور ۱۲سیلندر تنفس طبیعیه ۷لیتریو به ۸سیلندر ۴لیتری توربو شارج ترجیح میدم شما چطور
    آستون ۱۰۰ ساله داره خودرو تولید میکنه مکلارن توی دهه نود تاسیس شده

    موافقم 2
    مخالفم 1
  17. Godfather

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1152 ديدگاه)

    با اینکه جفتشون واسم تحسین برانگیز هستن اما مکلارن سنا انتخاب میکنم.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  18. امیر

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (202 ديدگاه)

    اصلا از قیافه مکلارن خوشم نیومد شبیه اسباب بازیه تا ماشین از طرفی با اینکه استون خیییلی خوشگله، داخلش افتضاحه.
    بنظرم تو کلاس هایپرکار ها قیمت مهم نیست چون کسایی که اینارو میخرن زیادی پولدارن و به خریدن یدونه از این ماشین ها هم بسنده نمیکنن هر ماشینی که خاصتر و گرون تر باشه رو میخرن، استون هم که میخوان کلا ۲۴ تا ازش بسازن یعنی کمیاب و خاصه.
    تنها مشکل استون غیر از کابین زشتش اینه که مجوز تردد خیابون نداره کلا فقط باید بخری بزاری تو پارکینگ هیچ کاربردی نداره

  19. مهران

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (299 ديدگاه)

    پدال لطفا گروه ماشین های متمرکز پیست رو هم اضافه کن حیف این ماشین های محشر مثل فراری fxxk و ….. هست که تو دوعل ها شرکت نکنن

    موافقم 1
    مخالفم 1
  20. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    تو عالی بودن سنا هیچ شکی نیست اما از نظر من ولکان به مراتب ماشین خاص‌تر، با ارزش‌تر، زیباتر و حرفه‌ای‌تریه‌.

  21. Mohsen

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (77 ديدگاه)

    چقدر خوب می شد اگه برا هایپر کار ها و سوپر کار ها زمانشون تو چند تا پیست(حداقل نوربرگ رینگ که فک کنم تقریبا تمام ماشین ها توش تایم دارن) رو هم به لیست مشخصات اضافه می کردین

  22. آراز

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (18 ديدگاه)

    یکسوال بی ربط البته به این مطلب: شورلت سیلواردو پلاک ملی(تو تهران) چطوری تونسته بگیره؟مراجعه کنید به سایت شیپور

    1. 917

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (311 ديدگاه)

      دیدمش جالب بود، احتمالا مال سفارت بوده باشه یا با مجوز ماشین کار وارد شده باشه.

      https://www.sheypoor.com/%D8%B4%D9%88%D8%B1%D9%84%D8%AA-%D8%B3%DB%8C%D9%84%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%AF%D9%88-1397-40450388.html

  23. ارمان

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    و من همچنان در انتظار تموم شدن بی خودترین پست های پدال , ببخشیدا
    ولی با این سیستم تولید خودرو سازها فکر کنم قراره جاودانه باشه

  24. مهدی

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    زیبایی تا یه بخشی سلیقه ای هست اما من کلا از زبان طراحی مکلارن بدم میاد حس میکنم ظاهر چیپ و نچسبی داره که این مورد تو سنا بیشتر هم به چشم میخوره مخصوصا شلوغی درهم ریختگی که داره تو ذوق میزنه .واسه اون ادمایی که بخوان از دیدن ماشین لذت ببرن صد درصد استون مارتین ظاهر خوشایندتری داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا