آستون مارتین

سفارشی‌سازی وسیع استون مارتین والکری

استون مارتین والکری 2.۶ میلیون دلاری تنها به اندازه یک خودروی فرمول ۱ سریع نخواهد بود بلکه مشتریان آزادی عمل فوق‌العاده‌ای در خلق هایپرکار فوق‌العاده خود خواهند داشت.


یکی از مدیران ارشد استون مارتین در خلال مصاحبه با اصحاب رسانه گفت که ۱۵۰ خرید خوش‌شانس این خودرو قادر خواهند بود رنگ و متریال فوق‌العاده‌ای برای صندلی‌ها، داشبورد، پوشش سقف و تریم انتخاب کنند. علاوه بر این مصرف‌کنندگان حتی خواهند توانست بازتاب پذیری پانل‌های بدنه از جمله رینگ‌ها را انتخاب نمایند.
این مدیر ارشد گفت:

زمانی که شما مشخصات خودرو را سفارش می‌دهید یک مدل یک به هجده به رنگ‌های درخواستی دریافت می‌کنید. مدل را گرفته و می‌روید. من این را دوست دارم. سپس بازگشته و ما این فرایند را تکرار می‌کنیم.

او می‌گوید یک مشتری قبلاً ۱۰ نسخه مختلف از یک رنگ را دیده و انتخاب خود را انجام داده است.


به علاوه هر صندلی راننده و سرنشین به لطف ابعاد لیزری دقیق به‌صورت سفارشی ساخته خواهند شد. همانند لامبورگینی سستو المنتو، صندلی‌های این خودرو تنها از متریال نرمی که مستقیماً به مونوکوک فیبر کربنی متصل هستند ساخته خواهند شد.


بنا به گفته مدیر فروش ویژه استون مارتین، بسیاری از افراد با دیدن جادار بودن والکری شگفت‌زده خواهند شد. او ادعا می‌کند فضای سر کافی برای سرنا ویلیامیز حامله در خودرو وجود دارد.


استون مارتین هنوز قوای محرکه خودرو را نهایی نکرده اما ما می‌دانیم که والکری دارای پیشرانه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی با قدرت بیش از هزار اسب بخار خواهد بود. این خودرو همچنین بیش از هر خودروی تولیدی دیگری خواهد توانست داون فورس تولید کند و شاید در سال ۲۰۱۹ به دست مشتریان برسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. Aminspoort

    ۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (71 ديدگاه)

    طراحیش به معنای واقعی دل آدمو میزنه،از هیچ اصولی تو طراحی استفاده نشده،قرار نیست هر چیزی که تو ذهن طراح میگذره بیاد رو کاغذ پیادش کنه،کاش یکم هم به زیبایی اهمیت میداد استون مارتین

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۵ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      طراحیش آن‌چنان زیبا نیست اما بد هم نیست، خیلی خاص و متفاوته، چیزی نیست که دل آدمو بزنه.

    2. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

      ۵ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      این خودرو طراحی فوق العاده ای داره و جایزه طراحی گرفته، بعضی افراد ممکنه معماری خانه های مدرن رو قبول نداشته باشن، معماری سبک کلاسیک و مدرن هر دو زیبا هستن فقط افکار و سلیقه ها با هم فرق دارن,

      1. Shervin

        ۵ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (20 ديدگاه)

        من مرسدس پروجکت وان را از هر نظر بیشتر دوست دارم

    3. SFXSuperFast

      ۵ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      این ماشین فقط یه سینی کف نیاز داره تا خوشگلی بی اندازه اش رو ببینید!
      مدل خیابانی سینی کف خواهد داشت
      رنگ قرمز و مشکی خیلی به این ماشین میان

  2. enzo

    ۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (321 ديدگاه)

    این ماشین قراره شاهکار ایرودینامیکی باشه نه شاهکار طراحی
    طراحی دلربا دوست داری برو ونکوئیش رو تماشا کن رفیق

    1. Meysam..LaFerrari

      ۵ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (581 ديدگاه)

      فقط یه شاهکار طراحی میتونه شاهکار ایرودینامیکی باشه ، نکنه فکر کردی دَون فورس از آسمون نازل میشه؟ حالا به زیبایی کار ندارم که بحثش جُداست ولی مقوله ی طراحی و ایرودینامیک مستقیماً مرتبطن.

      در مورد متن هم بیشتر هم شبیهِ جوک میمونه که این خودرو بتونه حتی نزدیک به سرعت خودروهای فرمول یک باشه و بیشتر اُوِرهایپ و تبلیغات رسانه ایه.

      1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

        ۵ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        خودروهای فرمول یک ب خاطر قوانینی ک وجود داره ،در طراحی محدودیت دارن، یکی از مهم ترین دلایلی ک نیوی برای طراحی همچین خودرویی داشته ،عدم محدودیت در طراحی آیرودینامیک بوده، دوست عزیز چطور وقتی این خودرو هنوز هیچ تستی انجام نداده میای میگی توانایی همچین کاریو نداره؟!!!

        1. Meysam..LaFerrari

          ۵ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          خیلی درکش سخت نیست اگه یکم فکر کنی دوست گرامی این ماشین 300 کیلو حدودا سنگین تر از خودروهای فرمول یکه 300 کیلو میدونی چقدر رو لپ تایم تاثیر داره؟
          قوانین فرمول یک محدودیت ایجاد میکنن ولی تمام این محدودیت ها برای دستیابی به بیشترین حالت ایرودینامیکی با کمترین درگ ممکنه!! برای رضای خدا که این قوانین رو اعمال نکردن!!
          این خودرو هر چند بعنوان یه هایپرکار شاهکار ایرودینامیکی خواهد بود اما با قدرت تقریبا یکسان با خودروهای فرمول یک و 300 کیلو وزن بیشتر حتی اگه چسبندگی بیشتری داشته باشه( که یقینا این خودرو نمیتونه به اندازه ی خودروهای فرمول یک گریپ داشته باشه) باز هم نمیتونه به اون اندازه سریع باشه!!
          حالا فرمان پذیری فوق العاده دقیق خودروهای فرمول یک ، سیستم تعلیق بی نظیرشون که با تمام هایپرکارها فرسنگ ها فاصله داره یا حتی سیستم فنربندی و چسبندگی مکانیکیشون به کنار!!
          این هوش ماورایی نمیخواد با یه حساب ساده میتونی به یقین برسی که این خودرو نمیتونه لپ تایمی در حد خودروهای فرمول یک بزنه حالا اگه خیلی رو این موضوع اصرار داری که هیچی!!

      2. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۵ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (2855 ديدگاه)

        آره فقط فراری خوبه!!!!!!
        آخه پسر گل کدوم اور هایپ و تبلیغ رسانه ای.
        تبلیغ رسانه ای برای جنسی یا هرچیزی هست که به فروش بره یا تداوم داشته باشه.
        این همش به فروش رفته!!!!
        این ماشین طبق گفته ی خودشون یک دور پیست سیلور استون رو سریع تر از ماشین های اف1 و lmp1 خواهد رفت.
        اگه ایروداینامیک تاثیری تو ظاهر ماشین نداره،پس باید ماشین های فرمول یک زیباترین ماشین های دنیا باشن.
        اینطور نیست استاد؟؟؟!!!
        وقتی از ایروداینامیک چیزی نمیدونید بیخودی نظر ندیدن خواهشا.
        اگه مک لارن پی1 همچین طرحی نداشت مطمئنن تحمل شتاب جانبی 2g براش غیر ممکن بود.

        1. Meysam..LaFerrari

          ۵ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          من از طراحی این ماشین تعریف کردم و گفتم فقط یه شاهکار طراحی میتونه شاهکار ایرودینامیکی باشه انقدر هیجان زده و جوگیرانه حرفم رو خوندی که اصلا متوجه نشدی چی گفتم من اصلا کاری به زیبا بودن یا نبودن این ماشین ندارم و از یه بابت هم اطمینان دارم که قطعا و یقینا اطلاعاتم در مورد ایرودینامیک بالاتر از توئه ، شک نکن دوست گرامی:)
          اینجا جای این حرف ها نیست ولی حرکتی که انجام دادی بهش میگن مغالطه ی حمله به شخص ، اصلا موضوع چه ربطی به فراری داشت؟!
          بله از نظر شما و احتمالا استون مارتین این ماشین میتونه تو کمتر از 10 ثانیه به 322KM/H برسه و سریعتر خودروهای فرمول یک پیست رو دور بزنه!!
          من نگفتم اورهایپ برای فروش!! چقدر یه آدم میتونه ساده باشه که از این حرف اینطور برداشت کنه که برای فروش هایپ میکنن!! نه فقط استون مارتین تمام کمپانی های دنیا برای ایجاد حس برتری بین علاقمندان از این حرکات انجام میدن!!
          اگه این ماشین ساخته شد و تونست از خودروهای فرمول یک زمان خودش سریع تر تایم بزنه من با یه عدرخواهی آبدار این سایت رو برای همیشه ترک میکنم!!خوبه رفیق؟

        2. HORSE

          ۵ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (217 ديدگاه)

          برای اولین بار باید با دانیال موافقت کنم!
          این ماشین زیبایی زیادی رو فدای ایرودینامیک کرده! که باعث میشه زیبا نباشه ولی بسیار سریع باشه در حد رقابت با ماشینای فورمول یک!!

        3. Ferrari

          ۵ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          پهلوان مکلارن
          کلا اینگلیسی ها عاشق تبلیغ کردن هستن این ماشین تا 20 ماه دیگه رونمایی نمیشه اما از یکسال پیش تبلیغاتش شروع شده فقط یک درصد فکر کن اون ادعایی که درمورد پرفورمنس این ماشین شده درست نباشه چه ابروریزی بشه
          دوست عزیز این ماشین خیلی هنر کنه درحد ماشین های کلاس GT لمانز بتونه تایم بزنه شما زیادی خوش بینی.تو فرمول یک 5کیلو وزن بیشتر 0/1رو تایم تاثیر میذاره یعنی یک دهم به تایم اضافه میکنه حالا 300 کیلو وزن بیشتر این ماشین. باعث میشه حداقل 6 ثانیه تایم بیشتر نسبت به یه ماشین فرمول یک ثبت کنه
          یه نکته ی جالب دیگه هم هست اخیرا ردبول مرتب تو فضاهای مجازی داره شایعاتی مبنی بر حضور استون در مسابقات فرمول یک پخش میکنه نمیدونم چقدر ردبول و مدیرانش بدبخت شدن که نمیتونن این موضوع رو درک کنن استون برای ساختن موتور بهترین و سریعترین محصولش دست به دامان کاسورث شده اونم موتوری که تنفس طبیعیه یعنی استون از پس ساخت یه موتور تنفس طبیعی باراندمان بالا برنیومده چطوری میخواد به ردبول برای تامین موتور فرمول یک کمک کنه درنوع خودش جالبه

        4. enzo

          ۶ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (321 ديدگاه)

          آقای مک لارنی انگلیسی دوست
          عزیزم سریع تر بودن از خودروهای فرمول 1 شوخی نیستا فقط مسئله قدرت نیست که
          یه ماشین فرمول 1 از 20 تا 45 ثانیه تو “هر دور ” بسته به طول پیست از هایپرکارهای شهری سریعتره
          این ماشین تونست یه دور پیست اسپا و سیلور استون رو زیر 1:44 و 1:30 تایم بزنه من هر روز عکسشو میزارم جلوم سجده میکنم

      3. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۵ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (2855 ديدگاه)

        تقصیر خودت بود.
        بخش دوم حرفت یه جوری بود که انگار بخش اول حرفت هم اونجوریه!!!!!
        یه جوری هم گنگ حرف زدی.
        شایدم تقصیر منه که اینطوری فهمیدم.
        من اورهایپ میدونم چیه بیخودی مسخره نکن من منظورم بخش تبلیغات بود که گفتم.
        منم گفتم فقط فراری خوبه تعریف کردم،ظاهرا شما جوگیرانه متوجه شدین((این به اون در))
        باشه اطلاعات ایرو داینامیکی شما بیشتر از من،اصلا شما استاد مایی.☺
        مطمئن باشید اگه استون رکورددار پیست نوربرگ رینگ ((با فاصله)) نشد و به حرف هاشون عمل نکردن من هم با سایت و کاربران سایت بای بای میکنم.?

        1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۵ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          درضمن بازم نظر مریخی دادی.
          به نصبت خودروهای فرمول یک 300 کیلو سنگین تره درست،ولی 400 اسب بخار بیشتر داره که همین باعث میشه از خودروهای فرمول یک سریع تر باشه.
          فعلا کلی از مشخصاتش اعلام نشده،وقتی اعلام شد میبینی که با چه هیولایی طرفیم.??

        2. Meysam..LaFerrari

          ۵ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          دانیال جان باز هم که توهم زدی رفیق!!
          ماشین های فرمول یک بصورت احتراق داخلی 800 اسب و به کمک نیروی الکتریکی حدود 1000 اسب نیرو تولید میکنن در مجموع ، 400 اسب بیشتر valkyrie رو از کجا آوردی؟؟!

        3. Meysam..LaFerrari

          ۵ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          اون موتور پراجکت وان هم برای سال 2015 هست بیسش و ضعیف تر از موتورهای آپدیت شده ی 2017ه به علاوه ی اینکه برای افزایش قابلیت اطمینان و طول عمر دور موتور ، گشتاور و قدرت موتور رو کاهش دادن وگرنه در مجموع نزدیک 1000 اسب نیرو دارن خودروهای 2017 فرمول یک

        4. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۵ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          دوست من استون والکیِری حدود 1000 اسب بخار تنفس طبیعیه((شایدم بیشتر))
          که این یعنی 200 اسب بخار بیشتر از به قل شما احتراق داخلی های اف1.
          حدود 200 تا هم به صورت هایبریدی ،حساب کنی میشه همون حدود 400 اسب بخار بیشتری که بهت گفتم.

        5. عطا

          ۵ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (186 ديدگاه)

          جرا اینقدر بحث رو فلسفی میکنید ؟ اولا تعریف طراحی رو بگید تا بفهمیم مقوله طراحی در نظر شما اقای میثم شما به چی طراحی میگید.
          اگه طراحی فقط طراحی خارجی و بدنه باشه که اره با ایرودینامیک مرتبطه و اگه اینطور نباشه طبق حرف شما چون طراحی بنز بسیار عالی هست اصولا ایرودینامیک خیلی بالاتری داره :|

  3. علي

    ۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    من فکر میکنم آستون مارتین با بیرون دادن این خودرو هر چی تو چنته داشته رو کرده . اگر نگاهی به فرم شیشه جلو بکنید متوجه میشید این ماشین ی ماکت بیشتر نیست و از کاربردی بودن خبری نیست و ساخته شده فقط مستقیم حرکت کنه در ضمن یکی از بارز ترین نکات ساخت ماشین در حد یک خودروی هایپر کار اینچنینی امنیت و ایمنی هست که اونم با یک نگاه میشه فهمید این ماشین بویی از ایمنی نبرده و بیشتر ی ماکت کانسپته تا یک خودروی جدی. به هر حال آستون برای جلوگیری از ورشکستگی نباید انتحاری عمل کنه . چون که مشتریان سنتی خودشو از دست خواهد داد.

    با تچکر

  4. (ali(chevy nova

    ۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (7384 ديدگاه)

    به طراحىش کارى ندارم چون سلىقه ها متفاوته اما داخلش برام خىلى جالبه و متفاوت
    فرم قسمت سقف و پنجرهاى این محصول از نظر من شبىه talbot lago 1938 هستش بخصوص شکل عقب سقف

  5. mans

    ۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    شک نکنید این ماشین خیلی کارا میکنه فقط بذارید تولید بشه تست بشه ببینید چه میکنه
    رقابت خوبی میشه با project 1

  6. ارش

    ۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    این ماشین یه شاهکار خواهد بود شک نداشته باشید.به این دلیل از طراحیش خوشتون نمیاد چون عادت ندارید به این نوع فرم. والکری زیادی آینده نگرانه است شاید مربوط به سالهای 2025 یا 2030 یادمه دهه ی قبل خیلی از کمپانیها کانسپتهای طراحی شبیه این معرفی میکردن ولی هیچکدام تولید نشدن حالا والکری این کار مهم رو انجام داده افرین به استون مارتین.

  7. BMW

    ۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (661 ديدگاه)

    نسل جدید هوآیرا…… حتی درهاش هم ….. دقیقا مثل پروجکت وان و اف وان!!!!
    واقعا تاسف آوره هممون منتظره دوتا ماشین با طراحی بینظیر و عملکرد فوق العاده بودیم که اولی رو باید بیخیال شیم.?

  8. مهدی

    ۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    شیشه جلوش مثل شیشه عقب بیتل هست :)) اگه خدا بخواد راننده قراره جاده رو ببینه با این ستونا؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا