سالیان اخیر برای استون مارتین سالهای شلوغ و پرکاری بوده است. مدل DB11 کاملاً جدید به تازگی عرضه شده و خریداران بسیار ثروتمند نیز منتظر هایپرکار AM-RB 001 هستند. از طرف دیگر مدل بسیار محدود DB10 به آقای جیمز باند تحویل داده شده و سوپرکار مخصوص پیست ولکان نیز باعث شده تا هر فرد خوششانسی که تجربهی سواری با آن را داشته باشد کاملاً راضی به خانه برگردد. همچنین مدلهای خاص GT12 و GT8 نیز عرضه شدهاند.
کافی نیست؟ خب برنامهی مسابقهی استون مارتین احیا شده و طیف جدیدی از محصولات جانبی این شرکت نیز در دسترس بوده و کارخانهی جدید این شرکت در ولز برای ساخت کراس اوور DBX ساخته میشود. اوه قایق لوکس AM37 را نیز نباید فراموش کرد.
همهی اینها در دو سالی که اندی پالمر سکان هدایت این شرکت را بر عهده گرفته رخ دادهاند. سال پیش ما در گفتوگویی خواندنی با پالمر اولین سال حضور او در شرکت را بررسی کردیم. امسال ما با کارمندان قدیمی و جدید استون مارتین دربارهی تغییرات صورت گرفته در شرکت گفتوگو کردهایم.
مدیر طراحی مارک ریچمن پستی و بلندیهای زیادی را در ۱۱ سالی که همراه استون بوده به چشم دیده است. او میگوید:
ما دوران بسیار سختی را داشتهایم. شما میتوانید یک کشتی فوقالعاده با ظاهری خیالانگیز باشید اما وقتی کاپیتانی نداشته باشید جهتی نخواهید داشت و گاهی اوقات با خود خواهید گفت که هدف چیست؟ اندی این هدف را به استون مارتین برگرداند تا یک شرکت فوقالعاده باشیم.
ریچمن همچنین فاش ساخت که دید پالمر چگونه به او و تیم طراحیاش کمک کرده است:
هرزمانی که اندی دربارهی جزئیات صحبت میکرده مرا بیشتر مشتاق میساخته است. او یک قطب نمای داخلی دارد که به دیدش جهت دقیقی میدهد. برای مسئول ارشد خلاق این خصوصیت زندگی را بسیار سادهتر میکند.
ما از تولید یک خودروی جدید در هر ۴ سال به تولید مدل جدید به همراه نسخههای ویژه در یک سال رسیدهایم. ما دربارهی راه پیش رو چیزهای بسیاری میدانیم. آن چیزی که میتوانیم انجام دهیم و آن چیزی که باید انجام دهیم.
یان هارتلی از سال ۱۹۸۹ و در سن ۱۶ سالگی به استون مارتین پیوسته و یکی از آخرین کارآموزانی بوده که زیر دست مدیر قبلی ویکتور گانتلت آموزش دیده است. او هماکنون مدیر ارشد در تیم دینامیک استون است و روی خودروهایی چون DB11 کار کرده است.
چندین سال پیش انگار در کارخانهی سرپوشیدهای کار میکردیم که وقتی باران میآمد باران از سقف تأسیسات قدیمی میچکید و به داخل نفوذ میکرد. ما باید در چنین محیطی کار میکردیم.
استون مارتین همیشه شلوغ بوده اما هماکنون ما در حال توسعهی خودروهای بیشتری هستیم. در زمان عرضهی مدلهای V8 و DB9 ما تنها یک پروژه را قبل از شروع پروژهای جدید انجام میدادیم؛ اما حالا پروژههای زیادی داریم که شما را به چالش وا میدارد تا به راههای متفاوتی برای توسعهی خودرو فکر کنید.
در گذشته همیشه پستی و بلندی وجود داشته است. بازهی زمانی خوبی در هنگام توسعهی مدلها وجود داشته اما پسازآن آمار فروش افت کرده و شما برای قرار دادن قطعات مدلها درون یکدیگر تقلا میکردید؛ اما الآن کاملاً واضح است که جدایی خوبی بین خودروهایمان وجود دارد و ما میدانیم که بازار طالب چیست. ما به بخشهای جدیدتر و هیجانانگیزتری مثل کراس اوورها ورود میکنیم.
او میگوید:
من میخواهم که تغییری انجام دهم و این فرصت را داشته باشم تا با کمپانی باشخصیتی چون استون کار کنم و مطمئناً این کار هیجانانگیز است.
William Savage کارآموزی است که در گایدون کار میکند و در دانشگاه وارویک مشغول به تحصیل است. او دنبال کنندهی قدمهای پالمری است که کار خود را به عنوان یک کارآموز شروع کرده بود.
دیدن اینکه اندی چگونه در حرفهی خود پیشرفت کرده فوقالعاده است و البته باید گفت که شما همیشه مجبور نیستید در دانشگاه و با رتبهی عالی تحصیل کنید.
منبع: autoexpress
Elemento
۱۹ آبان ۱۳۹۵.
استون مارتین از اون شرکت هایی هست که دوست دارم همیشه خبر های خوب ازش بخونم.
(new great britain(Industrial Revolution
۱۹ آبان ۱۳۹۵آره مجید تو گفتی منم باور کردم.? ? ?
(یان هارتلی از سال 1989 و در سن 16 سالگی به استون مارتین پیوسته و یکی از آخرین کارآموزانی بوده که زیر دست مدیر قبلی ویکتور گانتلت آموزش دیده است. او هماکنون مدیر ارشد در تیم دینامیک استون است و روی خودروهایی چون DB11 کار کرده است.? ?)
من تنها افتخارم تو 16 سالگی تموم کردن بتمن:تیمارستان آرکام بود.
از 16 سالگی آدم جذب میکنن.اونم تو چه شرکت هایی.
Elemento
۱۹ آبان ۱۳۹۵دوست عزیزم
الان منظورت چیه ؟!
شما فکر کردی من مثل خودتم.
همه رو به کیش خودت پنداشتی.
من نمیدونم شما انگلیسی باز ها چه فکری راجع به ماشین های آلمانی میکنید
احتمال میدم ازشون متنفرید و هر روز براشون آرزوی کم شدن موفقیت ها و شکست در همه ی زمینه ها رو میکنید که شکر خدا زرشک هم نصیب دشمنان خودروسازی پرافتخار آلمان نمیشه
.
اما من به عنوان یک ایتالیایی-آلمانی باز جدا از علاقه ی خاصی که برند های المانی و ایتالیای و کشور آلمان دارم ، به همه ی خودروها و خودروسازان متعهد و با کیفیت احترام میذارم و برای همشون آرزوی موفقیت و پیروزی میکنم.
_________________________________________________________
بار ها گفتم آلمانی باز ها به غیر از خودم اصیل ترین و بهترین و بافرهنگ ترین کاربرای سایت پدال هستن. با بقیه ی کاربرا متفاوت هستن سطح علمیشون بالاست و با هیچ کشوری دشمنی ندارن.
میدونی چرا ؟
چون طرفداران خودروهای آلمانی به بقیه ی خودروها یک دید از بالا دارن و هیچ وقت برای اون ها آرزوی عقب افتادن و شکست نمیکنن. چون میدونن خودروسازان آلمانی از همه جلوترن و دوست دارن که انکلیسی ها ، ژاپنی ها ، کره ای ها ، آمریکایی ها هم همراه با بنز ، بیمر ، آئودی و فولکس پیشرفت کنن و خیلی عقب نمونن
___________________________________________________
اما شما انگلیسی باز ها چون خودتون از پیشرفت خودروسازی دنیا عقب افتادید برای بقیه ی خودروسازان آرزوی شکست و توقف میکنید تا شاید با عقب افتادن اون ها بتونید بهشون برسید
علت همه ی بحث های ما با شما همینه
طرفداران سایر خودروها در کامنت هاشون خودروسازان آلمانی و صنعت آلمان رو تحقیر میکنن و از نقایص کوچیکی که 1000 برابرش رو خودروسازان مورد علاقه ی خودشون دارن ، کوه میسازن.
چون فکر میکنن میتونن با این کار ها صنعت خودروسازی المان رو عقب بندازن
چون تحمل پیشرفت بقیه رو ندارن. تحمل در اوج بودن المان رو ندارن
Elemento
۱۹ آبان ۱۳۹۵.
پدال جان این یک کامنت دوستانست
من با new great britain دوست های خوبی هستیم
من فقط یک سری تجربیات خودم رو در مدت حضور در پدال گفتم.
کاملا دوستانه حرف میزنم و قصد سوئی ندارم
Elemento
۱۹ آبان ۱۳۹۵البته من خیلی کلی گفتم.
در این سایت کسایی هستن که طرفدار خودروهای آمریکایی یا فرانسوی یا انگلیسی هستن اما اخلاقشون بهتر از همه ی آلمانی باز هاست.
کسایی که الگو هستن.
(new great britain(Industrial Revolution
۱۹ آبان ۱۳۹۵مجید چه جدی گرفتی تو.
اصلا شما آلمانی بازا همه چیرو جدی میگیرین.
حالا من به شوخی یه چیزی گفتم.
اولا اینکه ما انگلیسی بازا از خودروسازی دنیا عقب نیوفتادیم هیچ جلو هم افتادیم.?
یعنی باور کن بس که دیدم مک لارن انواع اقسام ماشینا رو شکست داده خسته شدم به خدا.وسط درگ یهو خوابم میبره.? ?
خدا رو شکر خودروسازی انگلیس کمترین فراخوان رو داده من ندیدم تو سایت مثلا چاپ شه بگن فراخوان جگوار یا لندروور یا استون و…..
اینقدر هم به خودروسازی اهمیت میدن که نگو.واقعا میشه گفت تنها کشوریه که به خودرسازی به دیده هنر نگاه میکنه نه صنعت.
اتفاقا منم کاربرای انگلیسی رو بهترین میدونم درکنار کاربرای ژاپنی.
داداش سطحه علمیه خیلی از کاربرای غیره آلمانی هم بالاس نه فقط آلمانی.الان مثلا سامان آذری که طرفدار خودروهای ژاپنیه(فکر کنم) سطح علمیش پایینه؟؟؟؟یا مثلا علی نوا یا نیما یا بنتلی و…نمیخوام پ.خ کنم. دیدم که کامنت های خیلیا واقعا سطحش بالا بوده.
اصلا چرا راهه دور بریم new great britain.ایشون واقعا سطح علمیشون خیره کنندس. ? ? ?.
رک بگم آره اصلا از فولکس(به جز زیرمجموعش) خوشم نمیاد.همینطور از ب ام و.نه اینکه فکر کنی حسودیم میشه اصلا از بچگی خوشم نمیومد.
عزیزم قرار نیست خودروسازیه آلمان همیشه در اوج بمونه.
بالاخره اون ها هم دیر یا زود باید طعم ورشکستگیو رو بچشن.?
اتفاقا ما انگلیسی ها هیچ وقت برای هیچ خودروسازی دست به دعا نیستیم که ورشکست شن یا برن زیره گل و فلان.من که اینطوری نیستم.البته بزار واقعیتو بگم خبر بد بدن درباه ی خودروسازیه آلمان همچین ناراحتم نمیشم.چون تو این چهارسالی که با پدال آشنا شدم خیلی از آلمانی بازا(خودشون میدونن) از نابودیه خودروسازیه انگلیس کیف میکردن منم از اون موقع از آلمان بدم اومد.
من خیلی رک حرفمو زدم.
نقل قل مجید(به همه ی خودروها و خودروسازان متعهد و با کیفیت احترام میذارم و برای همشون آرزوی موفقیت و پیروزی میکنم.)
مک لارن به اندازه اگزوزه بنز هم ارزش نداره-استون مارتین خیکی پرمصرف-مک لارن هیچ عددی نیست-بریتانیا دیگه دورش تموم شده-مسلما جگوار لندرور از نظر تکنولوژی اصلا و ابدا در حد جنرال موتورز ، فولکس واگن ، بنز و BMW و فراری نیست.و……….
میدونی کامنت های کیه؟
من که نمیدونم.? ?
(new great britain(Industrial Revolution
۱۹ آبان ۱۳۹۵در ضمن مجید جان با این حرفت که میگی خودروسازیه آلمان از همه جلوتره.
اصلا و ابدا قبول ندارم.
خیلی از قطعات استفاده شده تو خیلی از ماشین های آلمانی طراحیه خودشون نیست.اگه خواستی واست چندتاشو مثال میزنم. پس خواهشا نگو از همه جلوتره.
خودروسازیه آلمان فقط یکی از بهترین هاست.
نه بهترین.
(ali (CHEVY NOVA
۱۹ آبان ۱۳۹۵((طرفداران سایر خودروها در کامنت هاشون خودروسازان آلمانی و صنعت آلمان رو تحقیر میکنن و از نقایص کوچیکی که 1000 برابرش رو خودروسازان مورد علاقه ی خودشون دارن ، کوه میسازن.))
چرا بحث رو گنگ میکنی بگو منظورت من هستم دیگه راحت
بعدش از کی دیزل گیت شده نقایص کوچک؟؟؟؟؟
من از دوستان انگلیسی باز خواهش دارم قضاوت بکنند در مورد من و جناب المنتو که کی متعصب هستش
Elemento
۱۹ آبان ۱۳۹۵علی حان
من با شما هیچ مشکلی ندارم
دیدی که بر خلاف شما جسارت و توهین نکردم.
برای اینکه خدای نکرده ناراحت نشی فقط نارضایتی خودم رو با “?” نشون دادم.
amin
۱۹ آبان ۱۳۹۵یه مدیر خوب و لایق یه سکوی پرش برای اون شرکته
متاسفانه در کشور ما به مدیرای کارکشده و لایق اجازه کار نمیدن
تا وقتی در کشورمون برای انتخاب مدیر رابطه بر ظابطه غلبه داره وضعیت همینه
dice
۲۰ آبان ۱۳۹۵اقا این حرف های آلمانی اینگلیسی رو بزارید کنار… تو ماشین های gt فقط پول طرف مهمه و سلیقش.. چون برتری هایی که طرفین نسبت به هم دارن؛ خیلی کم پیش می اد که مورد اسنفاده قرار بگیره… حالا اینا به کنار…. فک کن شب تاریک تاریکه… یهو یه استون db11 از بغلت رد می شه… از نظر من تو شب عالی می شه… دو تا خط منحنی زیبا…..
MPH
۱۹ آبان ۱۳۹۵آفرین به این مدیریت
بنتلی
۱۹ آبان ۱۳۹۵واااقعا دمه اندی پالمر گرم…ب نظرم کارش کمتر از دیوید براون نیس…نیسان آدم فوق العاده ای رو از دست داد
سروش قاضی مطلق
۱۹ آبان ۱۳۹۵بیخود نیست من طرفدار دیرینه و پر پرو پا قرص استون هستم جوری طرفدارشم که خوذمو مدیر ارشد استون می دونم واقعا خوشحالم می دونم بهترینه تو بخش لوکس و اسپرت بودن استون میدونی چرا خوبه همه چیو باهم داره زیبایی کیفیت طراحی کارنامهی درخشان سبک جدید
GOD BLESS AMERICA
۲۰ آبان ۱۳۹۵ساخت DBX و AM-RB 001 شدیدا هویت آستون مارتین رو تخریب میکنه .
واقعا برای آستون مارتین متاسفم.
ارمان
۲۰ آبان ۱۳۹۵یکی از استخوون دار ترین و با کلاس ترین خودرو سازهاست
به نظرم تو کتگوری استون مارتین خودرویی قرار نمیگیره یهچیزی بین لوکس و سوپر اسپورته که تو هر دوتاش عالی عمل میکنه همیشه هم خریدارانش بسیار خاصن
در واقع من اون رو چیزی بین فراری و بنتلی میبینم
به نظرم اگر اسم 5تا برند رو بخواهیم نام ببریم که هویت دنیای خودرو محسوب بشن حتما نام استون توی اون لیسته
احمد باقری
۲۰ آبان ۱۳۹۵یک مدیر خوب، خیلی تاثیر گذاره.