استون مارتین اخیراً از پیشرانهی فوقالعادهی هایپرکار والکری رونمایی کرده است. این پیشرانهی ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی که از کمک هیبریدی هم برخوردار است توسط کاسورث توسعه یافته و قدرت شگفتانگیز ۱۰۰۰ اسب بخاری داشته و تا دور ۱۰۵۰۰ فریاد خواهید کشید. البته گشتاور ۷۴۰ نیوتون متری آن در دور ۷ هزار حاصل میشود. این قدرت عظیم البته با عیبی همراه است چراکه پیشرانه تنها ۱۰۰ هزار کیلومتر کار خواهد کرد.
بروس وود یکی از مدیران کاسورث میگوید این کمپانی پیشرانه را تنها برای نگهداریهای روتین موردنیاز تا پایان عمر سرویس خود طراحی کرده است. او میگوید:
انتظار ما کارکرد تا ۱۰۰ هزار کیلومتر است و پس از آن پیشرانه جایگزین خواهد شد. البته منظور من این نیست که پیشرانه بهطور کامل از بین خواهد رفت بلکه برخی از قطعات دیگر قابل استفاده نخواهند بود. واقعیت این است که اگر مالکی به این نقطه برسد ما پیشرانه را باز کرده و تست اوراق آن را انجام خواهیم داد. اگر بلوک پیشرانه مشکلی نداشته باشد دلیلی برای بازسازی آن با پیستونها و سوپاپهای جدید وجود نخواهد داشت.
وود همچنین مشخصات کمی متفاوت برای توانایی دور گرفتن پیشرانه را اعلام کرده است. اگرچه بیانیهی رسمی استون مارتین نشان میدهد ردلاین این پیشرانه ۱۱۱۰۰ است وود میگوید محدودیت دور گرفتن پیشرانه تا ۱۱۲۰۰ دور بوده و در دور ۱۱۴۰۰ سوخترسانی به قلب تپنده والکری متوقف خواهد شد.
charger
۲۳ آذر ۱۳۹۷صد هزاررررررر. ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این ماشین قرار نیست هزار تا هم کار کنه قراره بره تو گاراژ هی خاک بخوره و قیمتش زیاد شه
s.h
۲۳ آذر ۱۳۹۷دور از هر چیزی که قرار کار کنه یا نه موتور این و وان مرسدس تا اخرین حد توان ازشون قدرت گرفته شده که تکنولوژی و علم قوی و البته جدیدی هم میخواد چه اونکه 1600 چه اینکه 7.5 لیتریه یعنی یه اسب دیگه بشه بیشتر کشید بیرون بازم عمرش کمتر میشه و البته هزینه های سرسام اوری هم داره که واسه کمپانی هایی که علمشو دارند صرفه نداره
صحبت خیلی خیلی فراتر از 4 تا توربو و وایر شمع و اصلاح میل لنگ و… ایناست
خیلی بیشتر حتی تا جایی که محقق استخدام میشه فقط رو این موضوع کار کنه و حتی هزینه زندگیش هم جز دست مزد داده میشه و …هزارتا چیز دیگه حتی بعضی از دانشمندان تو زمینه طراحی انجین خودرو در صورت موفیت درصدی از سود هم درخواست میکنند !!!!
خوب حالا جرا هر کمپانی این کارو نمیکنه ؟؟ چون هزینه فراهم کردن امکاناتش رو نمیتونه پرداخت کنه و برندها و لوکس فروشا که خوب پول میگیرند از پسش بر میاند نه صرفا اونایی که فروش بالایی دارند مثلا اگر بئگاتی بخواد همچین کاری رو با اون موتور 16 سیلندر بکنه یه چیزی در حدود 30 میلیون دلار پاش اب میخوره تا مثلا قدرت 2500 اسبی رو در کنار کاهش وزن موتور و افزایش رد لاین موتور تا 12000 دور بدست بیار که هزینه طراحی یه موتور به مراتب ضعیف تر از اینی که قراره بشه و فراتر از موتور خودش خیلی کمتر از ایناست
و اینکه دوستان میگند راسته البته نه 50 سال عمر بلکه این 50 هزارتا همون 10 سال خودشه واسه گارانتی حالتی رو واسه این ماشینا در نظر میگیرند که ماشین هر یکشنبه که روز تعظیل اوناست 100 کیلومتر کار کنه( فرض بر اینه که تا پسیت با ماشین کش میره حتی اگر قانونی باشه )
:::فرشاد:::
۲۳ آذر ۱۳۹۷پس با این تفاسیر مرسدس شاهکار کرده که قول کارکرد ۵۰ هزارکیلومتری موتور فرمول ۱ پروجکت وان رو داده?
..::Majidio Lamborghini::..
۲۴ آذر ۱۳۹۷به نظر منم بنز واقعا شاهکار کرده
موتور 1/6 لیتری که تا 11/000rpm دور می گیره کارکرد 50/000 تایی براش خیلی خوبه.
از والکری انتظار نداشتم موتورش عمر محدود داشته باشه.
رضا
۲۳ آذر ۱۳۹۷بله عزیزم وقتی ۱۰۰۰ اسب از اون موتور میکشی به فنا میره خو ولی بنز چی میزنه که از موتور ۱.۶ میخواد این قدر قدرت بکشه بیرون ?
..::Majidio Lamborghini::..
۲۴ آذر ۱۳۹۷بنز ، بنزه !
هر کاری اراده کنه رو به بهترین شکل انجام میده
توجه کن که پروژکت وان در مجموع 1231 اسب بخار قدرت داره که موتور درون سوز 762 اسب بخارش رو تامین میکنه. بقیه مال سیستم هیبرید و موتورهای الکتریکیه.
Divergence
۲۳ آذر ۱۳۹۷ماشین هایی مانند پروجکت وان و والکری ، بیشتر اسباب بازی های گران قیمتی هستند که برای کمپانی سازنده شان جنبه تبلیغات و به رخ کشیدن توانایی هایشان را دارندو متاسفانه هیچ کدامشان شخصیت کلکسیونی شدن را ندارند و هر کس روی این دو سرمایه گذاری کند ضرر کرده است.
AMANTE
۲۳ آذر ۱۳۹۷100 هزار کیلومتر کارکرد برای پیشرانه ی یک ماشین خانوادگی یا اسپرت کمه ولی برای پیشرانه های سوپر ماشین های میلیون دلاری و خاص مثل همین آستون مارتین والکری که تو ده سال ( بخاطر مالکان ) شاید حتی 5 هزار کیلومتر هم کار نکن خیلی مناسبه.
Khosrow
۲۳ آذر ۱۳۹۷صدهزار کیلومتر برای همچین ماشینی یعنی 50 سال ..
ایمان
۲۳ آذر ۱۳۹۷دلم میخواد فراری برای هایپر کار جدیدش که در آینده جایگزین LaFerrari میشه از موتور فرمول یک خفن خودش استفاده کنه که به معنای واقعی رودست نداشته باشه
ولی میدونم فراری این کار رو نمیکنه بنا به دلایلی
منتها همه میدونن اگه فراری اراده کنه چه طوفانی بِپا میشه و رقبا یکی پس از دیگری کنار خواهند رفت
david
۲۳ آذر ۱۳۹۷100 هزارتا خیلی زیادی هست فکر نکنم صاحب همچین ماشینهایی به همچین عددی برسن
M
۲۳ آذر ۱۳۹۷یه موضوع دیگه ای که علاوه بر چیزی که دوستان گفتن مطرحه اینه که ببینیم این 100 هزار تارو در چه شرایطی دووم میاره
این که صاحبش مث چی ازش کار بکشه و یک سره تو پیست دلش بخواد صدای پیشرانه ای که با دور موتور 5 رقمی فریاد میکشه رو بشنوه با این که دختر شاه پریون بخواد دورموتورو از 3 هزار بالا نبره صرفا واسه پز دادن ازش استفاده کنه خیلی تفاوت داره
یه چیز دیگه آقا یه همچین چیزی غیر ممکنه که تا 100 هزار تا عین ساعت کار کنن و یهو بعضی از قطعات بگن خب رسیدیم به 100 هزار تا پس باید از کاربیوفتیم و یهو غیر قابل استفاده بشن پس این فرایند خراب شدن از هزاران کیلومتر قبل آغاز میشه تا این که تو محدوده 100 هزار تا کلا از کار میوفتن بعضی قطعات
علیx76
۲۳ آذر ۱۳۹۷بنظرت ممکنه کسی سوار این ماشین بشه و از ۳ هزار دور بالاتر نره؟
بنظر من ک جنایته
همچین کسی بهتره بنتلی سوار شه
M
۲۳ آذر ۱۳۹۷بله جنایتکار زیاد داریم تو دنیامیشه یه چیز تو مایه های آتیش زیر خاکستر که قرار نیست شعله بکشه یه غرش خفیف و دلبرانه نمیدونم تونستم منظورمو خوب بفهمونم یا نه ؟
Izzy
۲۳ آذر ۱۳۹۷*همچنان ۹.۴ لیتری هِمی را ترجیح میدهد*
Izzy
۲۴ آذر ۱۳۹۷چقد قابل پیشبینی
emad1990
۲۳ آذر ۱۳۹۷??کامنتا خیلی جالبه.همه با دودوتا چارتای خودشون دارن میگن این ماشین خوب نیست و مزخرفه (با حساب جیب خودشون تو خیالات)
در صورتیکه اون کسی که این ماشین رو میخره دغدغه های شما رو نمیفهمه و فرسنگ ها ازش دوره چون اگه میفهمید و مثل شما فکر میکرد دیگه این ماشین رو نمیخرید (احتمالا یکی از عشاق ماشین های آمریکایی میشد چون از موتور ماشین خیلی سردر میاره??)
پیشنهاد میکنم مستند هایی رو که شبکه های بیگانه و غربی از ابر ثروتمند ها درست کردن رو حتما ببینید تا بفهمید چرا اونا مثل شما فکر نمیکنن