آستون مارتین

معرفی نسخهٔ مسابقه‌ای آستون‌مارتین والکیِری AMR Pro

آستون‌مارتین در نمایشگاه ژنو امسال نسخهٔ مخصوص پیست هایپرکار والکیِری خود را رونمایی کرده که AMR Pro نام دارد و حتی از نسخهٔ استاندارد هم وحشی‌تر شده است. این هیولای بریتانیایی که پاسخ آستون‌مارتین به فراری FXX K و مک‌لارن P1 GTR محسوب می‌شود، درست مانند رقبایش به قوای محرکهٔ هیبریدی مجهز شده است. این قوای محرکه شامل یک پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی ساخت کاسورث به همراه یک موتور الکتریکی می‌شود.

خروجی دقیق این سیستم فعلاً مشخص نیست اما گفته می‌شود که بیش از ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت دارد. والکیِری AMR Pro تنها ۱۰۰۰ کیلوگرم وزن دارد که موجب می‌شود نسبت قدرت به وزن آن حتی از یک‌به‌یک هم بالاتر باشد. در بدنهٔ خودرو نیز اصلاحات زیادی صورت گرفته که موجب تولید داون‌فورس بیشتری نسبت به نسخهٔ استاندارد جاده‌ای شده است؛ بنابراین انتظار می‌رود این هایپراسپرت مسابقه‌ای بتواند به حداکثر سرعتی بیش از ۳۶۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

تیم آستون‌مارتین و ردبول قصد داشته والکیِری را به خودرویی تبدیل کنند که بتواند دور پیست‌هایی نزدیک به خودروهای مسابقه‌ای لمانز و یا حتی فرمول یک را به ثبت برساند. بدین منظور، والکیِری AMR Pro علاوه بر تغییراتی مکانیکی، به‌روزرسانی‌های آئرودینامیکی را هم تجربه کرده است که شامل عناصر آئرودینامیکی بزرگ‌تر در جلو و عقب برای تولید داون‌فورس بیشتر می‌شود. این تغییرات موجب شده که خودرو بتواند شتاب جانبی بیش از ۳ جی را تحمل کند.

علاوه بر این، بدنهٔ خودرو نیز عریض‌تر شده و در آن به‌طور گسترده از فیبر کربن استفاده شده است درحالی‌که سیستم اگزوز سبک‌تر شده، اتصالات تعلیق از فیبر کربن ساخته شده و در داخل هم صندلی‌های مسابقه‌ای نصب شده است. همچنین به‌منظور کاهش هرچه بیشتر وزن و تمرکز روی عملکرد در پیست، نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و همین‌طور بخاری خودرو حذف شده است. در همین ارتباط، شیشهٔ جلو و پنجره‌های جانبی هم از پلی کربنات ساخته شده است.

رئیس فنی ردبول آقای «آدریان نوی» در مورد والکیِری AMR Pro گفته است:

«در نسخهٔ استاندارد و جاده‌ای آستون‌مارتین والکیِری، به‌طور گسترده‌ای از دانش‌هایی که در فرمول یک به دست آورده‌ایم استفاده شده است؛ اما نسخهٔ AMR Pro به ما اجازه داد که فراتر از محدودیت‌های قانونی جاده‌ای عمل کنیم. ما تنها تعدادی از اسرار این ماشین را اعلام کرده‌ایم که به‌هیچ‌وجه همهٔ آن‌ها نیست».

از والکیری AMR Pro تنها ۲۵ دستگاه ساخته می‌شود که تحویل آن‌ها از سال ۲۰۲۰ آغاز می‌گردد. آستون‌مارتین قیمت این هایپرکار مخصوص پیست را اعلام نکرده است ولی اهمیتی ندارد چراکه همهٔ آن‌ها قبلاً خریداری شده‌اند.

 

با پوشش کامل و لحظه‌به‌لحظهٔ رویدادها و اخبار نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ در مجلهٔ پدال همراه شما هستیم…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    آفرین به آستون مارتین واقعاً طراحی ترسناکی داره و مطمئناً تو پیست رقباشو به چالش میکشه ؛ منتظر رقابتش با رقبای قدرتمندش هستیم ….
    آستون مارتین والکِری _ مرسدس بنز پروجکت وان
    فراری Fxx k Evo _ مکلارن P1 GTR

  2. Reventon

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (282 ديدگاه)

    سلام
    پدال جان من ۵ ساله سایتتو دنبال میکنم
    جدیدا به نکته ایی بر خوردم و حس میکنم حرف دل خیلیاس ،از جمله خودم
    اینکه باید تشکر کنم بابت تیم حرفه اییتون که تعداد مقاله هایی که میزارین زیاد شده و واقعا برای یه عشق ماشین عالیه
    ولی از وقتی که قیمت ماشین اینجور کشید بالا و عملا ماشین به کالایی لوکس تبدیل شده
    به طوری که وقتی ماشینی تو خیابون میبینم واقعا احساس تنفر بهم دست میده و مثل قبل دوست ندارم
    واقعا بدم اومده از هر چی ماشینه
    منی که از ۵ سالگی اینهمه علاقه به ماشین داشتم اسم تمام ماشینا رو بلد بودم
    ولی الان تنفر شده
    وقتی میبینم فاصله طبقاتیم با یه ماشین که یه زمان عشق من بوده الان بیشتر شده
    وقتی میبینم همش ارزوی الکی بوده
    ،اینجام که میام میبینم کامنتا کم شده و مثه قبل اون جذابیت بین رفقا نیس
    حس میکنم خیلیا مثه من شدن
    امیدوارم اگه کسی از مسیولین این پیام رو میبینه از همینجا بگم واقعا انسان های کثیف و منزجری هستین که همه چی رو بر جوان ها حروم کردین!متاسفم برا کسایی مثل شما بی خاصیت ها که با اینکه میبینین اینمهمه بی خاصیت ایین ولی بازم هستین
    ممنون از پدال

    1. نوید جهرمی

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      کاملا باهات موافقم.
      دوستی ب نقل از استادشون گفته بود باید بمونیم و کشورو با هم بسازیم. گاهی موندن و سوختن و ساختن هم چاره نمیکنه.
      بعضیا میگن چرا اینقد سیاه نمایی میکنین. ما ن سفید میبینیم ن سیاه. امیدی نمیبینیم ک دل خوش کنیم.

  3. M3csl

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (126 ديدگاه)

    شتاب جانبی بیش از سه جی!!!!!!
    جنگنده اف ۱۶ کی بودی تو؟؟!!
    با این شتاب جانبی حتی اگه کارت بازیشو هم
    داشته باشیم فک نکنم بتونیم چپش کنیم??

    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      البته نمیدونم دارن سر ما رو شیره میمالن یا ……….
      ماشین هایی جاده ای هستن که مثل Caparo T1((که ساختش خیلی قدیمی تره)) قادر به تحمل شتاب جانبی بیش از 3g هستن،هرچند اون ماشین نوع ساختش و …….خیلی فرق داره.
      ولی مگه نگفتن مدل جاده ای این هایپر شتاب جانبی 4/5 رو تحمل میکنه؟؟
      پس چطوره که مدل مسابقه ای این ماشین بالای 3g رو تحمل میکنه؟؟
      یعنی از مدل مسابقه ای طراحی ایرو و فنی بهتری داره؟؟
      من که گیج شدم.

  4. مانی

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    نسبت قدرت به وزن وحشتناکی داره
    آخه مگه می‌شه فقط ۱۰۰۰ کیلو باشه؟

  5. Just bentley continental

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (563 ديدگاه)

    این ماشین خیلی وحشیه حتی به نظرم از پروجک وان هم وحشی تره.

  6. s.h

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (712 ديدگاه)

    یعنی از پیکان هم قوی تره هم سریع تر!!!!!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا