آستون مارتین

اعلام مشخصات رسمی آستون‌مارتین والکری

هایپرکار جدید آستون‌مارتین یعنی والکری تاکنون سروصدای زیادی به پا کرده و بحث و گفتگوهای زیادی در رابطه با آن مطرح شده است اما تاکنون مشخصات دقیق و رسمی آن مشخص نبود. تابه‌حال می‌دانستیم این هایپرکار بریتانیایی به یک پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی ساخت کاسورث به همراه سیستم هیبریدی مجهز است اما خروجی دقیق این سیستم مشخص نبود.

حالا اما به‌تازگی به‌طور رسمی مشخصات جدیدی از والکری منتشر شده که نشان می‌دهد قوای محرکهٔ این ماشین مجموعاً ۱۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور از این خروجی فوق‌العاده توسط پیشرانهٔ V12 بنزینی تنفس طبیعی تولید می‌شود و سیستم هیبریدی که توسط شرکت ریماک ساخته شده است نیز ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور دیگر را به آن اضافه می‌کند. پیشرانهٔ بنزینی والکری می‌تواند به دور خارق‌العادهٔ ۱۱,۱۰۰ rpm دست پیدا کند درحالی‌که حداکثر قدرت خود را در دور ۱۰,۵۰۰ rpm ارائه می‌کند.

معاون ارشد و رئیس بخش خودروهای ویژهٔ آستون‌مارتین آقای «دیوید کینگ» ضمن اعلام این مشخصات گفته است:

«ردبول، کاسورث و ریماک شرکای فوق‌العاده‌ای در توسعهٔ این قوای محرکه بوده‌اند. ما یک سیستم هیبریدی را تولید کرده‌ایم که با قوانین آلایندگی سازگاری دارد و هم‌اکنون آماده است که درون اولین پروتوتایپ فیزیکی و واقعی ما قرار گیرد. من مطمئن هستم که کل دنیا برای دیدن این خودرو درون پیست، فوق‌العاده هیجان‌زده و مشتاق هستند».

عبارت «خودروی مسابقه‌ای برای جاده‌های عمومی» در توصیف خودروها به یک کلیشه تبدیل شده است اما این توصیف مناسبی برای آستون‌مارتین والکری است. سازندهٔ بریتانیایی می‌گوید پیشرانهٔ V12 این هایپرکار از خودروهای فرمول یک دههٔ ۹۰ میلادی الهام گرفته است اما این الهام با بهره‌گیری از دو دهه پیشرفت در طراحی، متریال و تجربهٔ تولید همراه شده است. در همین حال، برای کسانی خواهان نسخهٔ نهایی والکری هستند و با قربانی کردن قابلیت رانندگی این هایپرکار در جاده‌های عمومی مشکلی ندارند، آستون‌مارتین پکیج عملکرد پیست AMR را به‌صورت سفارشی ارائه کرده است.

این مدل به ترمزهای تیتانیومی، چرخ‌های منیزیومی با رینگ‌های آئرودینامیک فیبر کربنی و تنظیمات تعلیق متفاوتی مجهز بوده و به‌منظور ارائهٔ عملکرد بهتری در پیست، در پانل‌های بدنهٔ آن تجدیدنظر شده است. آستون‌مارتین تخمین زده است که والکری AMR با این تغییرات در پیست‌ها هشت درصد سریع‌تر از نسخهٔ جاده‌ای خواهد بود. سازندهٔ بریتانیایی تنها ۱۵۰ دستگاه از والکری تولید خواهد کرد که حتی با وجود قیمت ۳.۲ میلیون دلاری، هم‌اکنون برای همهٔ آن‌ها خریدار وجود دارد. تحویل نخستین نمونه‌های این هایپراسپرت به خریداران قبل از پایان سال جاری آغاز خواهد شد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. فريد

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (525 ديدگاه)

    عجب غولیهههههههههه ?

    1. Reza.M

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (311 ديدگاه)

      بخشه الکتریکیشو ریماک زده بخشه فنیشم کاسوورف زده بخشه ایرو دینامیکشم طرحه ردبوله اونوخ استون مارتین دقیقا چیکار می کنه؟؟؟…ولی مرسدس بنز تنها پروجکت وان رو زده…به نظرم تو این رقابت پروجکت وان برندس

      1. овsкиكMас

        ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (90 ديدگاه)

        بنظرم زوده واس قضاوت که این بهتره یا پروجکت وان
        از هر دو اطلاعات واضحی داده نشده و بررسی هم نشدن
        باید رونمایی و تست بشن بعد دیدن داره که کدوم سرتره گرچه دوست دارم پروجک وان سرتر باشه

  2. Khosrow

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2290 ديدگاه)

    پروجکت وان م ارزوست ..

  3. NAVID۰۰۹۸

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (10389 ديدگاه)

    عجب عتیقه ایه برای یه کلکسیونر ثروتمند .
    کی دِلِش میاد با این ذَره ای رانندگی کنه .
    نمیخوام زیاد بالا ببرمش ، اما یه حِسی از زیر خاکی و تک بودن تو وجودش داره که فقط میشه با محصولی مثل لامبورگینی سستو المنتو مقایسش کرد .

    1. Danial

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (466 ديدگاه)

      دلشون هم بیاد نمیتونن باهاش رانندگی کنن چون فقط اجازه تردد توی پیست رو داره حتی از محل نگهداری تا پیست هم باید سوار ماشین بر بشه

  4. овsкиكMас

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (90 ديدگاه)

    طراحش جالب نیست
    میتونست خیلی هجومی تر باشه

  5. ایمان

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (4064 ديدگاه)

    قتل عام به سبک آستون مارتین و شرکاء !!!!
    فکر کنم تو پیست یکه تازی کنه و رقیب نداشته باشه
    البته باید منتظر هیولای مرسدس بنز هم باشیم
    عجب رقابتی بشه بین این دو هایپر کار ??

  6. امین

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (462 ديدگاه)

    بوگاتی ویرون از موتور ۱۶سیلندر ۸لیتری باچهار توربوشارجر ،۱۰۰۰اسب بخار کشید بیرون.این چه مهندسی هست که از یه موتور شش و نیم لیتری تنفس طبیعی این قدرت رو استخراج می‌کنه.آفرین و صد آفرین به این مهندسی اعجاب انگیز کاسورث واستون که شاهکار خلق کردن.

  7. ارش

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    عالی چقدر زیبا و چه مهندسی خارق العاده ای.

  8. مانی

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    فکر می‌کنم این از مرسدس سریعتر باشه
    موتور وی۱۲ با رد لاین بالای ۱۱هزار خیلی‌ ترسناکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا