هایپرکار جدید آستونمارتین یعنی والکری تاکنون سروصدای زیادی به پا کرده و بحث و گفتگوهای زیادی در رابطه با آن مطرح شده است اما تاکنون مشخصات دقیق و رسمی آن مشخص نبود. تابهحال میدانستیم این هایپرکار بریتانیایی به یک پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی ساخت کاسورث به همراه سیستم هیبریدی مجهز است اما خروجی دقیق این سیستم مشخص نبود.
حالا اما بهتازگی بهطور رسمی مشخصات جدیدی از والکری منتشر شده که نشان میدهد قوای محرکهٔ این ماشین مجموعاً ۱۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور از این خروجی فوقالعاده توسط پیشرانهٔ V12 بنزینی تنفس طبیعی تولید میشود و سیستم هیبریدی که توسط شرکت ریماک ساخته شده است نیز ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور دیگر را به آن اضافه میکند. پیشرانهٔ بنزینی والکری میتواند به دور خارقالعادهٔ ۱۱,۱۰۰ rpm دست پیدا کند درحالیکه حداکثر قدرت خود را در دور ۱۰,۵۰۰ rpm ارائه میکند.
معاون ارشد و رئیس بخش خودروهای ویژهٔ آستونمارتین آقای «دیوید کینگ» ضمن اعلام این مشخصات گفته است:
«ردبول، کاسورث و ریماک شرکای فوقالعادهای در توسعهٔ این قوای محرکه بودهاند. ما یک سیستم هیبریدی را تولید کردهایم که با قوانین آلایندگی سازگاری دارد و هماکنون آماده است که درون اولین پروتوتایپ فیزیکی و واقعی ما قرار گیرد. من مطمئن هستم که کل دنیا برای دیدن این خودرو درون پیست، فوقالعاده هیجانزده و مشتاق هستند».
عبارت «خودروی مسابقهای برای جادههای عمومی» در توصیف خودروها به یک کلیشه تبدیل شده است اما این توصیف مناسبی برای آستونمارتین والکری است. سازندهٔ بریتانیایی میگوید پیشرانهٔ V12 این هایپرکار از خودروهای فرمول یک دههٔ ۹۰ میلادی الهام گرفته است اما این الهام با بهرهگیری از دو دهه پیشرفت در طراحی، متریال و تجربهٔ تولید همراه شده است. در همین حال، برای کسانی خواهان نسخهٔ نهایی والکری هستند و با قربانی کردن قابلیت رانندگی این هایپرکار در جادههای عمومی مشکلی ندارند، آستونمارتین پکیج عملکرد پیست AMR را بهصورت سفارشی ارائه کرده است.
این مدل به ترمزهای تیتانیومی، چرخهای منیزیومی با رینگهای آئرودینامیک فیبر کربنی و تنظیمات تعلیق متفاوتی مجهز بوده و بهمنظور ارائهٔ عملکرد بهتری در پیست، در پانلهای بدنهٔ آن تجدیدنظر شده است. آستونمارتین تخمین زده است که والکری AMR با این تغییرات در پیستها هشت درصد سریعتر از نسخهٔ جادهای خواهد بود. سازندهٔ بریتانیایی تنها ۱۵۰ دستگاه از والکری تولید خواهد کرد که حتی با وجود قیمت ۳.۲ میلیون دلاری، هماکنون برای همهٔ آنها خریدار وجود دارد. تحویل نخستین نمونههای این هایپراسپرت به خریداران قبل از پایان سال جاری آغاز خواهد شد.
فريد
۱۴ اسفند ۱۳۹۷عجب غولیهههههههههه ?
Reza.M
۱۴ اسفند ۱۳۹۷بخشه الکتریکیشو ریماک زده بخشه فنیشم کاسوورف زده بخشه ایرو دینامیکشم طرحه ردبوله اونوخ استون مارتین دقیقا چیکار می کنه؟؟؟…ولی مرسدس بنز تنها پروجکت وان رو زده…به نظرم تو این رقابت پروجکت وان برندس
овsкиكMас
۱۴ اسفند ۱۳۹۷بنظرم زوده واس قضاوت که این بهتره یا پروجکت وان
از هر دو اطلاعات واضحی داده نشده و بررسی هم نشدن
باید رونمایی و تست بشن بعد دیدن داره که کدوم سرتره گرچه دوست دارم پروجک وان سرتر باشه
Khosrow
۱۴ اسفند ۱۳۹۷پروجکت وان م ارزوست ..
NAVID۰۰۹۸
۱۴ اسفند ۱۳۹۷عجب عتیقه ایه برای یه کلکسیونر ثروتمند .
کی دِلِش میاد با این ذَره ای رانندگی کنه .
نمیخوام زیاد بالا ببرمش ، اما یه حِسی از زیر خاکی و تک بودن تو وجودش داره که فقط میشه با محصولی مثل لامبورگینی سستو المنتو مقایسش کرد .
Danial
۱۵ اسفند ۱۳۹۷دلشون هم بیاد نمیتونن باهاش رانندگی کنن چون فقط اجازه تردد توی پیست رو داره حتی از محل نگهداری تا پیست هم باید سوار ماشین بر بشه
овsкиكMас
۱۴ اسفند ۱۳۹۷طراحش جالب نیست
میتونست خیلی هجومی تر باشه
ایمان
۱۴ اسفند ۱۳۹۷قتل عام به سبک آستون مارتین و شرکاء !!!!
فکر کنم تو پیست یکه تازی کنه و رقیب نداشته باشه
البته باید منتظر هیولای مرسدس بنز هم باشیم
عجب رقابتی بشه بین این دو هایپر کار ??
امین
۱۴ اسفند ۱۳۹۷بوگاتی ویرون از موتور ۱۶سیلندر ۸لیتری باچهار توربوشارجر ،۱۰۰۰اسب بخار کشید بیرون.این چه مهندسی هست که از یه موتور شش و نیم لیتری تنفس طبیعی این قدرت رو استخراج میکنه.آفرین و صد آفرین به این مهندسی اعجاب انگیز کاسورث واستون که شاهکار خلق کردن.
ارش
۱۴ اسفند ۱۳۹۷عالی چقدر زیبا و چه مهندسی خارق العاده ای.
مانی
۱۵ اسفند ۱۳۹۷فکر میکنم این از مرسدس سریعتر باشه
موتور وی۱۲ با رد لاین بالای ۱۱هزار خیلی ترسناکه