خودروی مسابقهای استون مارتین والکری ستارهی این روزهای نمایشگاه خودروی ژنو است. ما این خودرو را اساساً با نام AM-RB 001 میشناسیم. این نام نشان دهندهی همکاری بین استون مارتین و ردبول بوده و این خودرو اولین محصول همکاری یاد شده است.
اما والکری چیزی بیش از یک خودروی نمایشی زیباست. در حقیقت جزئیات مهمی دربارهی خودرو وجود دارند که آن را به یکی از جذابترین خودروهای تاریخ بدل میکند. در این نوشتار شما را از ۵ نکتهی مهمی که باید بدان واقف باشید آگاه میکنیم. با ما همراه شوید.
- پیشرانه توسط Cosworth ساخته شده است
بله Cosworth. این کمپانی خودرویی بریتانیایی دستی بر خودروهای مسابقهای در سالهای گذشته داشته و همچنین در ساخت چندین خودروی جادهای شاخص نیز همکاری نموده است. Cosworth برای همکاری با استون مارتین، پیشرانهی ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری جدید با قدرت ۸۲۰ اسب بخاری را ساخته است. گیربکس خودرو از نوع ۷ سرعته با پدال شیفتر بوده و توسط ریکاردو ساخته شده است. مهندسی آن نیز توسط شرکت تکنولوژیهای پیشرفتهی ردبول صورت پذیرفته است.
- این خودرو نسبت قدرت به وزن یکبهیک دارد
قدرت همهچیز نیست بلکه وزن نیز یک فاکتور کلیدی به شمار میرود. والکری به نسبت قدرت به وزن ایده آل یکبهیک دسته یافته است (یک اسب بخار به ازای یک کیلوگرم وزن خودرو). بدین ترتیب این خودرو بهطور باورنکردنیای سریع خواهد بود. استون مارتین میگوید شتاب صفر تا ۳۲۲ کیلومتر در ساعت خودرو تنها ۱۰ ثانیه طول میکشد و سقف سرعت والکری بیشتر از ۴۰۰ کیلومتر در ساعت میباشد. کونیخزگ One:1 قدرت بیشتری دارد اما وزنش نیز بیشتر است بنابراین علیرغم داشتن نسبت قدرت به وزن یکبهیک، والکری هنوز هم سریعتر است.
- این خودرو توسط افرادی ساخته میشود که فورد GT را میسازند
ستون فقرات والکری مونوسل فیبر کربنی است؛ اما بجای اینکه طراحی و مهندسی چنین ساختاری در خود کمپانی صورت گیرد، استون مارتین ترجیح داده آن را به یکی از بهترین متخصصان این رشته بسپارد: مولتی ماتیک. شاید این نام برای شما آشنا باشد زیرا این شرکت کانادایی مسئول ساخت بدنهی مونوکوک فورد GT جدید نیز هست.
- اما این یکی بسیار کمیابتر خواهد بود
فورد اخیراً اعلام کرده که ۵۰۰ دستگاه دیگر از GT جدید را نیز خواهد ساخت. پس بدین ترتیب در کل هزار دستگاه از این خودرو به دست مشتریان خواهد رسید؛ اما استون مارتین والکری تنها به ۱۷۵ دستگاه محدود خواهد شد که این عدد دربردارندهی تمامی نسخههای پیشتولیدی نیز هست. از این تعداد ۱۵۰ دستگاه برای استفادهی جادهای خواهد بود و ۲۵ خودروی نهایی تنها مختص پیست خواهند بود.
- والکری در سال ۲۰۱۹ از راه میرسد
استون مارتین میگوید اولین نسخهی از والکری دو سال دیگر به دست مشتری خواهد رسید. البته در همین زمان مک لارن نیز مدل سهنفرهی جانشین F1 را عرضه خواهد کرد. ما مشتاقانه منتظر دیدن تستهای مقایسهای این دو خودروی بسیار جذاب هستیم.
اشکان
۲۵ اسفند ۱۳۹۵هر چه قدر هم خوب باشه،وقتی ظاهرش با روح آدم بازی نمیکنه نمیچسبه!فورد gt افسانه ای کجا…!!!این کجا…درسته از اون سریعتره ولی ابهت و استایل gt رو عمرا نداره
NOBLE
۲۵ اسفند ۱۳۹۵.
قبول دارم اصلا زیبا نیست ، اما با ماشینی مثل فورد GT نباید مقایسه کنی و بگی زشته. در کنار فورد GT زیبایی هیچ ماشینی به چشم نمیاد. (بویژه نسل قبلش و هم چنین GT40 افسانه ای)
فورد GT در نظر سنجی برنامه ی Topgear در کنار جگوار تایپ E و لامبورگینی میورا به عنوان زیباترین ماشین های تاریخ انتخاب شد.
به نظرم به خاطر شباهت های مهندسی زیادی که وجود داره باید صبر کنیم هایپرکار مرسدس بیاد و این 2 تا رو از نظر قیافه با هم مقایسه کنیم .
ASTON MARTIN
۲۶ اسفند ۱۳۹۵بنظر من نه تنها ظاهرش بد نیست که کاملا منحصر به فردم هست
دیگه قرار نیست همه ی خودروهای خاص از یک المان واحد استفاده کنن توی طراحیشون که …
Ferrari Zonda SV
۲۵ اسفند ۱۳۹۵اگر چراغ پشتش گرد باشه خیلی بهتر میشه….درکل من از این ماشین راضی ام.
یه جورایی کانتاش این نسله.
HuayraandLaferrari
۲۵ اسفند ۱۳۹۵فعلا مشخصات این خودرو چشمگیره ولی با آمدن ماشین مرسدس بنز مسلما همه معادلات عوض میشه.
ونوم اف ۵
۲۵ اسفند ۱۳۹۵حیف شد فورد استون مارتین و جگوار رو فروخت وگرنه الان این ماشین از زیر شاخه ی فورد به حساب میومد
پهلوان مک لارن
۲۵ اسفند ۱۳۹۵البته 6 نکته.
ششم:چهره ای شبیه به اردکی به اسم دانلد داک.?
ولی استون گفته یه نوع خودروی مسابقه ای و یک نوع جاده ای.
حالا این دانلد داک خودمون جاده ایه یه مسابقه ای؟؟؟؟
احتمالا این مدل استون مسابقه ای باشه.شایدم قدرتش بیشتر باشه.
چون اسم AMR پشتشه.
من فکر میکنم نسخه ی خیابانیش با این فرق میکنه.
رامکال
۲۵ اسفند ۱۳۹۵چی شد اولش 1000 اسب بود بعدش شد 900 اسب الان شد 820 اسب؟
آخر سر قدرت موتور چند اسب بخاره؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پهلوان مک لارن
۲۵ اسفند ۱۳۹۵احتمالا اون کسی که نوشته با استون ولکان اشتباه گرفته.
اون 820 اسب بخار قدرت داشت منتها ecu ی اون انجین طراحی و ساختش به عهده ی کاسورث بود.احتمالا اون نویسنده اشتباه گرفته.
این انجین استون 920 یا 30 اسب بخار قدرت داره.با سیستم هیبریدی ریماک به 1000 اسب بخار میرسه.
NOBLE
۲۵ اسفند ۱۳۹۵.
این 820 قدرت موتور تنفس طبیعیه. احتمالا موتور الکتریکی هم بهش اضافه کنن. ولی بعید میدونم قدرت موتور الکتریکی فقط 180 اسب باشه ( تا به 1000 اسبی برسه که استون قبلا گفته بود).
به نظرم یا موتور الکتریکی اضافه نمیکنن و قدرتش همین 820 میمونه یا با اضافه کردن این موتور قدرتش تا 1300 تا بالا میره.