آستون مارتین

مشکلاتی نهان در فرایند توسعهٔ آستون‌مارتین والکری

آستون‌مارتین در سال ۲۰۱۷ از هایپرکار جنجالی خود بنام والکری پرده‌برداری کرد و توجهات زیادی را به خود جلب نمود. والکری با مشخصات و ویژگی‌های خیره‌کنندهٔ خود سروصدای زیادی به پا کرد و در آن زمان به نظر می‌رسید جهان خودرو به‌زودی اعجوبهٔ جدیدی را به خود خواهد دید اما همه‌چیز به همین خوبی پیش نرفت زیرا اوضاع آستون‌مارتین طی سال‌های اخیر روبه وخامت گذاشته است به‌گونه‌ای که تنها در نیمهٔ اول سال ۲۰۱۹ با ضرری ۹۵ میلیون دلاری مواجه شد.

بنابراین با توجه به شرایط جدید، آیا والکری هنوز هم رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت؟ بله مطمئناً این پروژه همچنان ادامه دارد و مهندسان آستون‌مارتین در حال کار روی آن هستند ولی قرار بود تولید این هایپرکار امسال آغاز شود درحالی‌که هم‌اکنون سال ۲۰۲۰ تقریباً رو به پایان است. حتی خود آستون‌مارتین هم در این باره ایده‌ای ندارد. گزارش‌ها حاکی از آن است که والکری نه‌تنها با مسائل مربوط به قابلیت اطمینان مواجه است بلکه رانندگی با آن‌هم بسیار دشوار است؛ بنابراین با توجه به اینکه والکری نمایانگر اوج توانایی‌های آستون‌مارتین است، این اخبار برای سازندهٔ بریتانیایی بسیار ناامیدکننده خواهد بود.

درهرحال، والکری برای آستون‌مارتین محصول بسیار مهمی است زیرا به نظر می‌رسد این هایپرکار بریتانیایی از تمام مواردی که برای سریع بودن در همهٔ پیست‌های دنیا نیاز است، برخوردار است. این ماشین به یک پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 ساخت کاسورث به همراه سیستم هیبریدی KERS ساخت ریماک مجهز است که باهم ۱۱۷۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند؛ اما صرف‌نظر از قوای محرکه، کل پکیج آئرودینامیکی والکری هم توسط «آدریان نیوی» طراحی شده که یکی از بهترین متخصصان آئرودینامیک در تاریخ فرمول یک محسوب می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. nikzad

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    امیدوارم هرچه زودتر تولید بشه.قشنگ معلومه رانندگی باهاش سخته چون ماشین سبک هستش و فرمان خیلی سبکی داره و پاسخ فرمان بیش از حد تیزه و کلی قدرت پشت سرت داری.

    موافقم 31
    مخالفم 4
  2. nikzad

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    دوستان میدونم کمی بی ربطه اما کسی میتونه از نظر روانشناسی بگه چرا ماشینی که ارتفاع کمک فنر هاش کمتره و به اصطلاح عامیانه کف خوابه،جوان پسند تره و ماشین زیبا تر به نظر میاد؟

    موافقم 15
    مخالفم 3
    1. M

      ۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (161 ديدگاه)

      بخاطر تضاد هندسی چرخ ها با فرم کلی بدنه ، هر چقدر چرخ ها فاصله کمتری و یکپارچه تری با بدنه داشته باشن ظاهر کلی سیال تر و جذاب تر بنظر میرسه

      موافقم 32
      مخالفم 2
      1. nikzad

        ۴ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (282 ديدگاه)

        ممنونم

        موافقم 9
        مخالفم 2
        1. spr00

          ۴ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (13 ديدگاه)

          خواهش

          موافقم 7
          مخالفم 4
      2. امین

        ۴ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (98 ديدگاه)

        باریگلا به هوش?

        موافقم 8
        مخالفم 7
  3. Dna

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    دوستان اگه کسی اطلاعات داره جواب بده ممنون
    بدن انسان معمولی ن خلبان و راننده حرفه ای و… چ مقدار شتابی رو تحمل کنه؟

    موافقم 11
    مخالفم 2
    1. OMID

      ۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2173 ديدگاه)

      پنج تا نه جی

      موافقم 15
      مخالفم 3
    2. ارشیاsvj

      ۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1750 ديدگاه)

      یه اقایی به نام جان استاپ یه بار اینکارو کرد
      خودش بست به یه سورتمه و تو سرعت ۱۰۱۷ کیلومتر ترمز کرد.
      تو یک ممیز بیست و پنج ثانیه وایساد
      ۴۶ جی رو تحمل کرد
      زنده موند
      ولی میگن برای چند ثانیه وزنش به سه تن رسیده
      و تا مرحله کوری رفت(نمیدونم کور شد یا نه نوشته بود چشمانش پر از خون شده بود)

      موافقم 13
      مخالفم 1
    3. Hamid

      ۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (38 ديدگاه)

      بسته به زمان داره
      فرناندو آلونسو 2016 در یه تصادف در سه بازه زمانی 110G رو تحمل کرد و خودش از ماشین خارج شد
      اما اگه یه بازه طولانی باشه 5G می دونه هر آدمی رو بکشه

      موافقم 9
      مخالفم 1
  4. NISSAN GTR SOLTAN

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (187 ديدگاه)

    امان از دست این انگلیسی های مغرور
    حتی از نوع ماشین تولید کردنشونم هم میشه به غرورشون پی برد
    لوکس و اشرافیت؟؟؟؟؟؟؟؟؟ماشین های خاص و دست ساز؟؟؟؟؟؟
    مثلا میخوان بگن ما فقط ماشین های خاص تولید میکنیم
    انگار تافته ی جدا بافتن

    موافقم 31
    مخالفم 15
    1. مهرداد كمال

      ۵ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1992 ديدگاه)

      کاملا موافقم

      موافقم 4
      مخالفم 5
  5. بی ریا

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    هنر تسلا این بود که ده سال پیش مدل اس رو با تکنولوژی اون زمان ساخت و ارتقاش داد و الان با قیمتی به مراتب پایینتر از تایکان با پرفورمنس و قدرتی فوق العاده نشون داده بهترین سدان برقی دنیاست
    خودمون رو گول نزنیم
    قیمت هارو مقایسه کنیم
    سال ساخت و تکنولوژی رو مقایسه کنیم
    بعد متعصب بشیم

    موافقم 5
    مخالفم 29
    1. سیاوش

      ۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (49 ديدگاه)

      الان چه ربطی داشت

      موافقم 16
      مخالفم 1
    2. Khosrow

      ۴ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2293 ديدگاه)

      داری اشتب میزنی / حکایت شماها مثل طرفدارای فوتباله – هرکی بیشتر ببره کوچ میکنن اونجا / تسلا ماشین نیست / عقده های متحرک امریکایی هاست ..

      موافقم 16
      مخالفم 4
  6. علی

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (237 ديدگاه)

    ضاهر بیرونش واقعا زیباست اما داخلش برعکس

    موافقم 7
    مخالفم 3
  7. AMG///

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    آستون مارتین والکری فقط تو گرند تور خوب توضیح داده شده
    کره شمالی???قرص ضد بارداری????

    موافقم 11
    مخالفم 3
  8. R

    ۴ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1173 ديدگاه)

    با اون ظاهر زشت و پهنش معلومه هندلینگ خوبی نداره

    موافقم 5
    مخالفم 13
  9. Milad AMG

    ۵ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (186 ديدگاه)

    این و پروجکت وان بیان
    دهان خیلیها بسته میشه

    موافقم 10
    مخالفم 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا