آستونمارتین در سال ۲۰۱۷ از هایپرکار جنجالی خود بنام والکری پردهبرداری کرد و توجهات زیادی را به خود جلب نمود. والکری با مشخصات و ویژگیهای خیرهکنندهٔ خود سروصدای زیادی به پا کرد و در آن زمان به نظر میرسید جهان خودرو بهزودی اعجوبهٔ جدیدی را به خود خواهد دید اما همهچیز به همین خوبی پیش نرفت زیرا اوضاع آستونمارتین طی سالهای اخیر روبه وخامت گذاشته است بهگونهای که تنها در نیمهٔ اول سال ۲۰۱۹ با ضرری ۹۵ میلیون دلاری مواجه شد.
بنابراین با توجه به شرایط جدید، آیا والکری هنوز هم رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت؟ بله مطمئناً این پروژه همچنان ادامه دارد و مهندسان آستونمارتین در حال کار روی آن هستند ولی قرار بود تولید این هایپرکار امسال آغاز شود درحالیکه هماکنون سال ۲۰۲۰ تقریباً رو به پایان است. حتی خود آستونمارتین هم در این باره ایدهای ندارد. گزارشها حاکی از آن است که والکری نهتنها با مسائل مربوط به قابلیت اطمینان مواجه است بلکه رانندگی با آنهم بسیار دشوار است؛ بنابراین با توجه به اینکه والکری نمایانگر اوج تواناییهای آستونمارتین است، این اخبار برای سازندهٔ بریتانیایی بسیار ناامیدکننده خواهد بود.
درهرحال، والکری برای آستونمارتین محصول بسیار مهمی است زیرا به نظر میرسد این هایپرکار بریتانیایی از تمام مواردی که برای سریع بودن در همهٔ پیستهای دنیا نیاز است، برخوردار است. این ماشین به یک پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 ساخت کاسورث به همراه سیستم هیبریدی KERS ساخت ریماک مجهز است که باهم ۱۱۷۶ اسب بخار قدرت تولید میکنند؛ اما صرفنظر از قوای محرکه، کل پکیج آئرودینامیکی والکری هم توسط «آدریان نیوی» طراحی شده که یکی از بهترین متخصصان آئرودینامیک در تاریخ فرمول یک محسوب میشود.
nikzad
۴ شهریور ۱۳۹۹امیدوارم هرچه زودتر تولید بشه.قشنگ معلومه رانندگی باهاش سخته چون ماشین سبک هستش و فرمان خیلی سبکی داره و پاسخ فرمان بیش از حد تیزه و کلی قدرت پشت سرت داری.
nikzad
۴ شهریور ۱۳۹۹دوستان میدونم کمی بی ربطه اما کسی میتونه از نظر روانشناسی بگه چرا ماشینی که ارتفاع کمک فنر هاش کمتره و به اصطلاح عامیانه کف خوابه،جوان پسند تره و ماشین زیبا تر به نظر میاد؟
M
۴ شهریور ۱۳۹۹بخاطر تضاد هندسی چرخ ها با فرم کلی بدنه ، هر چقدر چرخ ها فاصله کمتری و یکپارچه تری با بدنه داشته باشن ظاهر کلی سیال تر و جذاب تر بنظر میرسه
nikzad
۴ شهریور ۱۳۹۹ممنونم
spr00
۴ شهریور ۱۳۹۹خواهش
امین
۴ شهریور ۱۳۹۹باریگلا به هوش?
Dna
۴ شهریور ۱۳۹۹دوستان اگه کسی اطلاعات داره جواب بده ممنون
بدن انسان معمولی ن خلبان و راننده حرفه ای و… چ مقدار شتابی رو تحمل کنه؟
OMID
۴ شهریور ۱۳۹۹پنج تا نه جی
ارشیاsvj
۴ شهریور ۱۳۹۹یه اقایی به نام جان استاپ یه بار اینکارو کرد
خودش بست به یه سورتمه و تو سرعت ۱۰۱۷ کیلومتر ترمز کرد.
تو یک ممیز بیست و پنج ثانیه وایساد
۴۶ جی رو تحمل کرد
زنده موند
ولی میگن برای چند ثانیه وزنش به سه تن رسیده
و تا مرحله کوری رفت(نمیدونم کور شد یا نه نوشته بود چشمانش پر از خون شده بود)
Hamid
۵ شهریور ۱۳۹۹بسته به زمان داره
فرناندو آلونسو 2016 در یه تصادف در سه بازه زمانی 110G رو تحمل کرد و خودش از ماشین خارج شد
اما اگه یه بازه طولانی باشه 5G می دونه هر آدمی رو بکشه
NISSAN GTR SOLTAN
۴ شهریور ۱۳۹۹امان از دست این انگلیسی های مغرور
حتی از نوع ماشین تولید کردنشونم هم میشه به غرورشون پی برد
لوکس و اشرافیت؟؟؟؟؟؟؟؟؟ماشین های خاص و دست ساز؟؟؟؟؟؟
مثلا میخوان بگن ما فقط ماشین های خاص تولید میکنیم
انگار تافته ی جدا بافتن
مهرداد كمال
۵ شهریور ۱۳۹۹کاملا موافقم
بی ریا
۴ شهریور ۱۳۹۹هنر تسلا این بود که ده سال پیش مدل اس رو با تکنولوژی اون زمان ساخت و ارتقاش داد و الان با قیمتی به مراتب پایینتر از تایکان با پرفورمنس و قدرتی فوق العاده نشون داده بهترین سدان برقی دنیاست
خودمون رو گول نزنیم
قیمت هارو مقایسه کنیم
سال ساخت و تکنولوژی رو مقایسه کنیم
بعد متعصب بشیم
سیاوش
۴ شهریور ۱۳۹۹الان چه ربطی داشت
Khosrow
۴ شهریور ۱۳۹۹داری اشتب میزنی / حکایت شماها مثل طرفدارای فوتباله – هرکی بیشتر ببره کوچ میکنن اونجا / تسلا ماشین نیست / عقده های متحرک امریکایی هاست ..
علی
۴ شهریور ۱۳۹۹ضاهر بیرونش واقعا زیباست اما داخلش برعکس
AMG///
۴ شهریور ۱۳۹۹آستون مارتین والکری فقط تو گرند تور خوب توضیح داده شده
کره شمالی???قرص ضد بارداری????
R
۴ شهریور ۱۳۹۹با اون ظاهر زشت و پهنش معلومه هندلینگ خوبی نداره
Milad AMG
۵ شهریور ۱۳۹۹این و پروجکت وان بیان
دهان خیلیها بسته میشه