آستونمارتین سرانجام نسخهٔ تولیدی هایپرکار هیبریدی والهالا را رونمایی کرده است. سازندهٔ بریتانیایی این مدل را گامی عظیم برای شرکت میداند که با ورود به بخش رو به رشد هایپرکارهای هیبریدی، میخواهد خوشبختی را دوباره به آستونمارتین بازگرداند. هرچند در ابتدا قرار بود در والهالا از پیشرانهٔ V6 جدید اختصاصی آستونمارتین استفاده شود اما بعداً برنامهها تغییر کرد و حالا در سینهٔ این خودرو پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی AMG قرار گرفته است.
این موتور بهتنهایی قدرت چشمگیری معادل ۷۵۰ اسب بخار تولید میکند و آنرا به چرخهای عقب میفرستد؛ اما علاوه بر این، دو موتور الکتریکی هم این پیشرانهٔ بنزینی را همراهی میکنند که مجموعاً ۲۰۴ اسب بخار قدرت تولید کرده و هرکدام روی یکی از محورها نصب شدهاند. به لطف این موتورها، مجموع خروجی سیستم به ۹۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. علاوه بر این، امکان رانندگی تمام الکتریکی هم فراهم شده که البته در این حالت نیرو فقط به چرخهای جلو منتقل میشود.
برای انتقال قدرت، یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه در نظر گرفته شده که با تمرکز روی پرفورمنس خودروهای هیبریدی، بهطور اختصاصی برای آستونمارتین توسعه پیدا کرده است. مثل مکلارن آرتورا، این گیربکس هم دندهعقب ندارد و موتورهای الکتریکی خودرو را به عقب حرکت میدهند. برای بهبود هندلینگ هم محور عقب خودرو به دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی مجهز شده است.
به لطف این قوای محرکهٔ قدرتمند، والهالا ظرف ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و میتواند به حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت خودرو در حالت تمام الکتریکی اما ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود و میتواند تا ۱۵ کیلومتر را در این حالت طی کند. به گفتهٔ آستونمارتین، این هایپرکار هیبریدی تایم زیر ۶ دقیقه و ۳۰ ثانیه را در نوربرگرینگ هدف قرار داده است.
علاوه بر قدرت زیاد، آستونمارتین وزن خشک والهالا را هم به کمتر از ۱۵۵۰ کیلوگرم رسانده است. برای رسیدن به این مهم، از یک شاسی فیبر کربنی استفاده شده است. در همین حال، والهالا از آئرودینامیک فعال پیشرفتهای هم برخوردار است که در سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت ۶۰۰ کیلوگرم داونفورس تواید میکند. این هایپرکار بریتانیایی همچنین به کمکفنرهای متغیر ویژهای هم مجهز شده که با استفاده از سوپاپ تطبیقی، امکان تنظیم سفتی تعلیق را فراهم کرده و میتواند برای عبور از روی سرعتگیرها، ارتفاع دماغهٔ خودرو را بیشتر کند. ترمزهای کربن سرامیکی با تکنولوژی ترمز با سیم و لاستیکهایی که توسط میشلن بهطور اختصاصی برای این خودرو طراحی شدهاند هم از دیگر ویژگیهای والهالا هستند.
هرچند والهالا بهعنوان خودروی راننده طراحی شده اما آستونمارتین فراموش نکرده که یک برند لوکس است. به همین دلیل، کابین این خودرو بسیار بزرگتر از والکری بوده و روی ارگونومی تمرکز دارد تا مکان راحتی را برای سرنشینان فراهم کند. نمایشگر لمسی با اپل کارپلی و اندروید اتو، ستون فرمان قابل تنظیم، کنترل تهویهٔ دو منطقهای و سیستمهای کمکرانندهای مثل ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد جلو کروز کنترل فعال و پایش نقاط کور هم از دیگر ویژگیهای کابین متمرکز بر رانندهٔ این خودرو است اما بااینحال آستونمارتین هنوز تصویری از داخل آن منتشر نکرده است.
هرچند نسخهٔ تولیدی والهالا رسماً رونمایی و مشخصات آن اعلام شده اما هنوز زمان آغاز تولید و قیمت آن مشخص نیست. با ابن حال، تصاویر و اعداد و ارقامی که از این هایپرکار هیبریدی منتشر شده، باید ایدهٔ خوبی به خریداران بالقوهٔ آن بدهد.
محمد
۲۵ تیر ۱۴۰۰اسمش آدمو یاد سریال وایکینگ ها میندازه!
R@m!n
۲۵ تیر ۱۴۰۰اسم بهشت تو اون فرهنگ والهلاست.
محمدهادی
۲۶ تیر ۱۴۰۰اسمو بیخیال
رخش چقد متحول شده از طرح های قبلی آستون
بسیار باهویت و قدرتمند طراحی شده
دوستان این مدل آستون یه پله پایین تر از والکری قرار داره؟
ولی خیلی بدنه ی سوپر اسپرت گونه یی داره
Shirko
۲۵ تیر ۱۴۰۰رقیب بسیار قدر و در خور توجه برای فراری
SFXSuperFast
۲۶ تیر ۱۴۰۰جون دل!
فراری سال ۲۰۱۳ ماشین ۹۶۳ اسبی با ۱۲۴۵ کیلو وزن خشک میساخت (لافراری)
این ماشین با وزن خشک ۱۵۰۰ کیلویی و قدرت ۹۵۰ اسبی کجا میتونه در برابر فراری قد علم کنه!؟
Shirko
۲۶ تیر ۱۴۰۰لافراری که فوق فوق العادست .
Reza Waffen SS
۲۶ تیر ۱۴۰۰لافراری شاهکار خلقت بودش
Reza Waffen SS
۲۶ تیر ۱۴۰۰ببین AMG چی ساخته واسش واقعا دست مریزاد 💪💪💪
محمد امین
۲۵ تیر ۱۴۰۰این ماشین خیلی شبیه به والکری شده ، ولی ماشین پرفکتی هست در کل و یه هایپر کار تمام عیار
اما یه نکته ، فراری sf90 قدرتش بیشتره ، فقط ۲۰ کیلو سنگین تره و در پکیج استوفیورانو ۵ کیلو هم سبک تر میشه از آین ، و چون که گفتند قیمتش بیش از ۸۰۰ هزار پوند هست ، فراری sf90 حدود ۳۷۵ هزار پوند هست ، البته اگر استو فیورانو بخواید و اپشن های اضافه گرن تر میشه اما نهایتا باز هم حدود نصف این قیمت داره ،همون اعداد رو هم ارائه میده در شتاب گیری ، تازه شاید هم بهتر
ولی خب این هم یه هایپر کار زیبا و خوب هست ، و خوب شد که v8 هست، چون اگر v6 خود انگلیسی ها بسازن بهد۶۰۰ اسب نمیرسه و اینجور زیادی برقی میشد
AMIR / ARMI
۲۵ تیر ۱۴۰۰دلیل اینکه این ماشین وزنش تا اینقدر بیشتر شده
همون موتور سنگین AMG هستش
موتور شش سیلندر استون مارتین بسیار سبک تر بود و نکته قوت این خودرو و والکری وزن کمشون بود
من که خوش حال نشدم از جایگزینی شش سیلندر خود استون با این موتور سنگین
نکته دیگه ای که وجود داره و متفاوت میکنه این خودرو رو با امثال SF90 ساختار شاسی و تعلیق این ماشین هست
میشه گفت این ماشین نمونه ای قانونی شده از خودرو های فرمول یک برای جاده هستش
زیر این پوسته جذاب بیرونی شاسی مشابه با خودرو های فرمول یک قرار گرفته
🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪
۲۵ تیر ۱۴۰۰منم دوست داشتم موتور خود استون روش باشه نه AMG
amg روی محصولات بنز باشه خوبه.
Amin
۲۵ تیر ۱۴۰۰این روزا روی خیلی چیز ها موتور amg هست ،مخصوصا اینگلیسی ها ، به صورت پنهان یا آشکار
Ninja
۲۵ تیر ۱۴۰۰AMG کارش درسته پاگانی الاهه صدا موتورش ای ام جی هست
پیام
۲۵ تیر ۱۴۰۰دم لارنس استرول گرم از موقعی که سهام استون مارتینا خریده به این شرکت یه جون تازه ای داده اولین کاریم که کرد پروژه مزخرف برقی کردن و برداشت و انداخت تو سطل اشغال و بعدشم مدیر شرکتا تغییر داد چی بود این مدیر قبلی ولش میکردی میرفت سراغ هاچبک و سدان و پیکاپ استون مارتین یعنی این.
مهدی موتور
۲۵ تیر ۱۴۰۰۶۰۰ کیلو داون فورس کم نیست؟
هر چند از والکری لوکس تره
ولی والکری فکر کنم ۱۰۰۰ کیلو داون فورس داشت فکر کنم
و والکری پرو ۲ برابرش😱
Philipp
۲۵ تیر ۱۴۰۰خیر داون فورس والکری خیلی زیادیه
والکری در حالت استاندارد داون فورسش از ماشین های فرمول یک هم بیشتره (حدود 50 کیلوگرم بیشتر بود اگر اشتباه نکنم)
محمد
۲۵ تیر ۱۴۰۰نه رفیق ماشین های فرمول یک دانفورس فوق العاده ای تولید می کنن رکوردش هم فکر کنم متعلق به w11 مرسدس باشه که تو سرعت ۲۳۹ کیلومتر بر ساعت ۳۰۰۰ کیلوگرم دانفورس تولید می کرد
عرفان
۲۵ تیر ۱۴۰۰به به
افرین به استون مارتین که بعد از چند سال سخت و مشکلات زیادی که داشت دوباره داره به اوج برمیگرده
حتی اون مدل دی بی ایکسشونم من خودم به شخصه اوایلش ازش خوشم نیومد (در مقایسه با اوروس یا بنتایگا) ولی جدیدا نظرم راجبش عوض شده و شخصیت جذاب خاص خودشو داره
این مدل والهالا هم که اصلا بینظیر من حتی از والکری هم بیشتر ازش خوشم اومد (حتی با وجود داون فورس ضعیف تر و ….)
در جای جای دیزاین این ماشین کار شده با ظرافت تمااام
به طور مثال شما حتی اون قاب خروجی اگزوز رو هم نگاه کنید خودش یه اثر هنری حساب میشه بقیه جاها که بماند
انجین ای ام جی هم که خب حرفی نمیشه راجبش زد اصلا زیر کاپوتشم اثر هنری خوابیده و نکته ای هست اونم اینه که بنظرم طراحا تلاش کردن با وجود پیشرانه المانی اما ماشین روح انگلیسی بودنشو نگه داره تو زمینه بصری که موفق بودن حالا تو زمینه حس رانندگی رو نمیدونم نه اینو تا حالا سوار شدم نه ماشین سوپر اسپرت المانی سوار شدم که بخوام مقایسه کنم اصلا !!!!!!!
Amin
۲۵ تیر ۱۴۰۰کلا مهندس های آلمانی همه جا هستن ، میگفتن که حدود ۶۰ درصد از مهندس های بنتلی آلمانی هستن ، و در استون هم فکر میکنم بیش از ۴۰ درصد باشه
Milad
۲۵ تیر ۱۴۰۰یه سوال
این الان اگزوزش رو به بالاست آب بارون نمیره تو اگزوز؟
Angus_812
۲۵ تیر ۱۴۰۰دوست من فوقش ۲۰۰ قطره صاف بیوفته تو اگزوز
که با حرارت بالای موتور V8 همش بخار میشه و اصلا فرصت جمع شدن پیدا نمیکنه که بخواد مشکل ساز بشه
Philipp
۲۵ تیر ۱۴۰۰اگه ایستاده باشه چرا میره
ولی در حین حرکت خیر
Amin
۲۵ تیر ۱۴۰۰اره راست میگی ، ولی خب آب باران مشکلی برای اگزوز های تیتانیومی ک یا آلیاژ های مورد استفاده که معمولا از پایه تیتانیم و کروم هستند ، مشکلی ایجاد نمیکنه مگر این خیلی آب جمع بشه ، و وارد سر سیلندر بشه که احتمالا دریچه ای وجود داره برای جلو گیری ، شاید هم نباشه و به این فکر نکرده باشن
Ninja
۲۵ تیر ۱۴۰۰توی جسکو هم همینه توی یه مدل فراری هم همین بود مگه این ماشینا چفدر بیرون میرن یه بارم بارون باشه موتور دماش خیلی بالاست اگزوزها زاویه دارند تو سرعت هم که دیگه …..
دریچه هم دارند به احتمال 90 درصد
Amin
۲۵ تیر ۱۴۰۰اگر خاموش باشه ..
Ninja
۲۵ تیر ۱۴۰۰کفتم که یه دریچه داره بسته میشه با شایدم یه درپوش داره قبلا فکرشو کردن هرچی هس
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۶ تیر ۱۴۰۰نه برادر پورشه ۹۱۸اسپایدر هم همینطور بود اما مشکلی نداشت…
مهران
۲۵ تیر ۱۴۰۰خیلی ماشین فوق العاده و چشمگیری هست
محمدهادی
۲۶ تیر ۱۴۰۰آره انصافا
منم خیلی از طراحیش خوشم اومد
درکمال اصالت و قدرت طراحیش کردن
بنظرم خیلی از سری دی بی ها زیباتر طراحی شده
امیرحسین
۲۵ تیر ۱۴۰۰من عاشقش شدم
نظرات دوستان هم عالی حرفی نیست
فقط عشق عشق
Mf1
۲۵ تیر ۱۴۰۰خودرو بینقص به این میگن❤❤❤
🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪
۲۵ تیر ۱۴۰۰چقدر عالیه ولی بنظرم خودروسازهای انگلیس باید انگلیسی بشن آلمانو ول کنن.
R@m!n
۲۵ تیر ۱۴۰۰هزینه توسعه و ساخت یه موتور سطح بالا خیلی زیاده و برای خودروسازای کوچیکی مثله استون مارتین توجیه مالی نداره.
🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪
۲۵ تیر ۱۴۰۰آره ولی نمیتونه به صورت مشترک توسعه بده ؟
R@m!n
۲۶ تیر ۱۴۰۰خب بازم همونه دیگه
محمدهادی
۲۶ تیر ۱۴۰۰آستون انقدام شرکت دست پا بسته یی نیست
وگرنه تیم فرمول یک نداشت
میتونه موتور طراحی کنه
البته جالبه توی والکری هم از موتور کاثورث استفاده شده…
R@m!n
۲۶ تیر ۱۴۰۰بحث توسعه یه موتور شهری با موتور فرمول 1 که چندین اسپانسر پشتش میاد فرق می کنه.
Mf1
۲۵ تیر ۱۴۰۰اصل طراحی که انگلیسیه حالا موتور همه خودروها سازها چه ایتالیای چه انگلیسی از موتورهای آلمانی استفاده میکنن.
همون بهتر طراحی استون شبیه خودشه تا شبیه آلمانیها
R@m!n
۲۵ تیر ۱۴۰۰بسیار شیک و با وقار نمیشه نقصی ازش گرفت
akrh78
۲۵ تیر ۱۴۰۰جالبه موتورش رو از بلک سریز گرفته و مرسدس اجازه داده که قدرت موتور استون بیشتر باشه
در مورد طراحی هم جلوش خیلی دلچسب نیست ولی بقیه قسمتا عااالی
دم استون گرم عجب رنگی درست کرده این سبز تو نور آفتاب بی نظیره
SF90 STRADALE
۲۵ تیر ۱۴۰۰عاشق این ماشین شدم _ سطح بالا کار کرده
رقبایِ SF90 استراداله کم کم از راه میرسن
محمد امین
۲۵ تیر ۱۴۰۰اره ، ولی بازهم هیچ ماشینی هنوز ساخته نشده که:
۱_بتونه با sf90 رقابت کنه و هایپر کار نباشه
۲_هم قیمت با sf90 باشه (والهالا حدود ۳۰۰ هزارتا گرون تره، یعنی پول یه f8)
۳_تولید محدود نباشه و برای همه باشه
۴_ اعداد sf90 رو ارائه بده با اون پولی که میدی
ولی درکل من این رو رقیبsf90 نمیدونم چون کلاس هایپر کار هست و ایده اش با sf90 فرق داره
رقیب اصلی این ماشین میتونه از کلاس هایپر کار ها مکلارن اسپیدتیل هن باشه ، که اعداد یکم بهتری ارائه میده اما به قیمت ۲ ملیون پوند
SF90 STRADALE
۲۵ تیر ۱۴۰۰محمد امین جان
به نظرم میتونه اصلی ترین رقیب SF90 استراداله باشه
ولی باید ببینیم در عمل چکاره هست و میتونه مثل SF90 استراداله اعدادی بهتر از اعداد اعلامی کارخانه ثبت کنه یا نه ؟؟
محمد امین
۲۵ تیر ۱۴۰۰خب اره ، ولی بازهم به دلایلی که بالا گفتم sf90 با قیمت سیصد هزار دلار پایین تر و تولید محدود نبودن و سوپرکار بودن و وزنی که میتونه سبکتر باشه ، دست برتر رو داره
اره باید ببینم، ولی خب من از شناختی که از استون دارم ، میگم که این ماشین در رولینگ می تواند یکمی سریع تر باشه ، اما در درگ چون همیشه استون ها مشکل لانچ کردن داشتن از sf90 عقب میفته، حالا باید دید که چه قدر این شتاب ثانویه اش که میتونه بهتر باشه کمکش میکنه ، اما ممکنه این بار یه خاطر سیستم awd بهتر لانچ کنه و در درگ بهتر باشه با اختلاف کم ،اما باز هم اختلاف قیمتش میتونه دلیلی قطعی برای خرید sf90 باشه
محمدهادی
۲۶ تیر ۱۴۰۰احسسنت
porsche
۲۶ تیر ۱۴۰۰یاد ۹۱۸ افتادم که با یک سوم قیمت تو پیست و درگ از لافراری و پی ۱ سریع تر بود
محمد امین
۲۷ تیر ۱۴۰۰اره ، یاد اون زمان ها به خیر
ولی اختلافات خیلی کم بود در پیست مثلا چند صدم یا دهم ثانیه
porsche
۲۷ تیر ۱۴۰۰آره یادش بخیر بدون خودروی برقی دنیا جای بهتری بود
ماکسیمیلیان ، ای ضامن آهو (علیه السلام)
۲۵ تیر ۱۴۰۰بنده همچنان چشم انتظار معرفی جانشین حقیقی مکلارن پی وان…
دوست عزیز مکلارن را کوچک تصور مکنید!
مکلارن ببری درنده همچنان در تعقیب اسب سرکش ایتالیایی🐎!
انشاالله نقشه ی برقی شدن خودرو ها افشا شده و این خودرو ها از کره ی خاکی محو شوند تا همچنان طعمی شیرین از رقابت ابر خودرو های زنده در خاطره ها به یاد ماند!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۶ تیر ۱۴۰۰پاراگراف دومت عالی بود،امیدوارم همینطور باشه….
ارش
۲۵ تیر ۱۴۰۰شاهکاریه برای خودش .
محمدهادی
۲۶ تیر ۱۴۰۰جالبه نمیدونم چرا بادیدنش یجورایی منو یاد مزراتی MC12 میندازه
بنظرتون یه رگه هایی از المان های طراحی اون ماشین تواین ماشین وجود نداره؟
Kf
۲۵ تیر ۱۴۰۰من ولکان بیشتر دوست دارم
حسین
۲۵ تیر ۱۴۰۰طراحیش آدم رو به وجد میاره شاهکاره.
شتابش هم احتمالا از چیزی که اعلام کردن بیشتره
Amirreza
۲۵ تیر ۱۴۰۰عالیییییی ، هنر AMG و آستون یه همچین شاهکاریو میسازه ، واقعا دمشون گرم ، عالیه
ماکسیمیلیان
۲۵ تیر ۱۴۰۰شاهزادگان انگلیسی همچون آهو در حال تاختن و تازاندن…🐎
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۶ تیر ۱۴۰۰خیلی چیز خاصی شده،طراحیش معرکه ست، از والکری زیاد خوشم نمیاد عین ملخ شده اما این خیلی خیلی بهتره و به والکری ترجیحش میدم…
آریا ماشین
۲۶ تیر ۱۴۰۰چه رقابتی بشه بین والهالا و sf90
به نظرم نزدیک ترین رقیب فراری هست
قدرت تقریبا برابر با اختلاف بسیار ناچیز
وزن تقریبا برابر
ولی گشتاور آستون بیشتره حدود ۱۶۰ نیوتن متر
ولی آستون واقعا داره یه تنه با همه رقابت میکنه اون از والکری در برابر مرسدس وان اینم از والهالا در برابر sf90
محمد مختاری آذر
۲۶ تیر ۱۴۰۰واقعا من در مورد این سوپر کار چی بگم واقعا زیبا هستش مثل جسکو شده واقعا قدرتمند و سریع یک خودروی تمام عیار من باشم اینو به فراری SF90 ترجیح میدم چون واقعا زیبا هستش
Hamed
۱۸ مرداد ۱۴۰۰قیمتش چقدره؟
با توجه به مشخصات و هدف گذاری استون دقیقا رقیب مستقیم sf90 هست احتمالا با توجه به دانفورس بیشتری که تولید میکنه میتونه تو پیست سریعتر باشه