آستون مارتین

معرفی آستون‌مارتین والهالا تولیدی با پیشرانهٔ AMG و 950 اسب بخار قدرت

آستون‌مارتین سرانجام نسخهٔ تولیدی هایپرکار هیبریدی والهالا را رونمایی کرده است. سازندهٔ بریتانیایی این مدل را گامی عظیم برای شرکت می‌داند که با ورود به بخش رو به رشد هایپرکارهای هیبریدی، می‌خواهد خوشبختی را دوباره به آستون‌مارتین بازگرداند. هرچند در ابتدا قرار بود در والهالا از پیشرانهٔ V6 جدید اختصاصی آستون‌مارتین استفاده شود اما بعداً برنامه‌ها تغییر کرد و حالا در سینهٔ این خودرو پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی AMG قرار گرفته است.

این موتور به‌تنهایی قدرت چشمگیری معادل ۷۵۰ اسب بخار تولید می‌کند و آن‌را به چرخ‌های عقب می‌فرستد؛ اما علاوه بر این، دو موتور الکتریکی هم این پیشرانهٔ بنزینی را همراهی می‌کنند که مجموعاً ۲۰۴ اسب بخار قدرت تولید کرده و هرکدام روی یکی از محورها نصب شده‌اند. به لطف این موتورها، مجموع خروجی سیستم به ۹۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. علاوه بر این، امکان رانندگی تمام الکتریکی هم فراهم شده که البته در این حالت نیرو فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

برای انتقال قدرت، یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه در نظر گرفته شده که با تمرکز روی پرفورمنس خودروهای هیبریدی، به‌طور اختصاصی برای آستون‌مارتین توسعه پیدا کرده است. مثل مک‌لارن آرتورا، این گیربکس هم دنده‌عقب ندارد و موتورهای الکتریکی خودرو را به عقب حرکت می‌دهند. برای بهبود هندلینگ هم محور عقب خودرو به دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی مجهز شده است.

به لطف این قوای محرکهٔ قدرتمند، والهالا ظرف ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت خودرو در حالت تمام الکتریکی اما ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود و می‌تواند تا ۱۵ کیلومتر را در این حالت طی کند. به گفتهٔ آستون‌مارتین، این هایپرکار هیبریدی تایم زیر ۶ دقیقه و ۳۰ ثانیه را در نوربرگ‌رینگ هدف قرار داده است.

علاوه بر قدرت زیاد، آستون‌مارتین وزن خشک والهالا را هم به کمتر از ۱۵۵۰ کیلوگرم رسانده است. برای رسیدن به این مهم، از یک شاسی فیبر کربنی استفاده شده است. در همین حال، والهالا از آئرودینامیک فعال پیشرفته‌ای هم برخوردار است که در سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت ۶۰۰ کیلوگرم داون‌فورس تواید می‌کند. این هایپرکار بریتانیایی همچنین به کمک‌فنرهای متغیر ویژه‌ای هم مجهز شده که با استفاده از سوپاپ تطبیقی، امکان تنظیم سفتی تعلیق را فراهم کرده و می‌تواند برای عبور از روی سرعت‌گیرها، ارتفاع دماغهٔ خودرو را بیشتر کند. ترمزهای کربن سرامیکی با تکنولوژی ترمز با سیم و لاستیک‌هایی که توسط میشلن به‌طور اختصاصی برای این خودرو طراحی شده‌اند هم از دیگر ویژگی‌های والهالا هستند.

هرچند والهالا به‌عنوان خودروی راننده طراحی شده اما آستون‌مارتین فراموش نکرده که یک برند لوکس است. به همین دلیل، کابین این خودرو بسیار بزرگ‌تر از والکری بوده و روی ارگونومی تمرکز دارد تا مکان راحتی را برای سرنشینان فراهم کند. نمایشگر لمسی با اپل کارپلی و اندروید اتو، ستون فرمان قابل تنظیم، کنترل تهویهٔ دو منطقه‌ای و سیستم‌های کمک‌راننده‌ای مثل ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد جلو کروز کنترل فعال و پایش نقاط کور هم از دیگر ویژگی‌های کابین متمرکز بر رانندهٔ این خودرو است اما بااین‌حال آستون‌مارتین هنوز تصویری از داخل آن منتشر نکرده است.

هرچند نسخهٔ تولیدی والهالا رسماً رونمایی و مشخصات آن اعلام شده اما هنوز زمان آغاز تولید و قیمت آن مشخص نیست. با ابن حال، تصاویر و اعداد و ارقامی که از این هایپرکار هیبریدی منتشر شده، باید ایدهٔ خوبی به خریداران بالقوهٔ آن بدهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۰ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (226 ديدگاه)

    اسمش آدمو یاد سریال وایکینگ ها میندازه!

    موافقم 10
    1. R@m!n

      ۲۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2240 ديدگاه)

      اسم بهشت تو اون فرهنگ والهلاست.

      1. محمدهادی

        ۲۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2409 ديدگاه)

        اسمو بیخیال
        رخش چقد متحول شده از طرح های قبلی آستون
        بسیار باهویت و قدرتمند طراحی شده
        دوستان این مدل آستون یه پله پایین تر از والکری قرار داره؟
        ولی خیلی بدنه ی سوپر اسپرت گونه یی داره

    2. Shirko

      ۲۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (271 ديدگاه)

      رقیب بسیار قدر و در خور توجه برای فراری

      1. SFXSuperFast

        ۲۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (263 ديدگاه)

        جون دل!
        فراری سال ۲۰۱۳ ماشین ۹۶۳ اسبی با ۱۲۴۵ کیلو وزن خشک میساخت (لافراری)
        این ماشین با وزن خشک ۱۵۰۰ کیلویی و قدرت ۹۵۰ اسبی کجا می‌تونه در برابر فراری قد علم کنه!؟

        موافقم 1
        مخالفم 9
        1. Shirko

          ۲۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (271 ديدگاه)

          لافراری که فوق فوق العادست .

        2. Reza Waffen SS

          ۲۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (5359 ديدگاه)

          لافراری شاهکار خلقت بودش

    3. Reza Waffen SS

      ۲۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (5359 ديدگاه)

      ببین AMG چی ساخته واسش واقعا دست مریزاد 💪💪💪

      موافقم 5
      مخالفم 1
  2. محمد امین

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    این ماشین خیلی شبیه به والکری شده ، ولی ماشین پرفکتی هست در کل و یه هایپر کار تمام عیار
    اما یه نکته ، فراری sf90 قدرتش بیشتره ، فقط ۲۰ کیلو سنگین تره و در پکیج استوفیورانو ۵ کیلو هم سبک تر میشه از آین ، و چون که گفتند قیمتش بیش از ۸۰۰ هزار پوند هست ، فراری sf90 حدود ۳۷۵ هزار پوند هست ، البته اگر استو فیورانو بخواید و اپشن های اضافه‌ گرن تر میشه اما نهایتا باز هم حدود نصف این قیمت داره ،همون اعداد رو هم ارائه میده در شتاب گیری ، تازه شاید هم بهتر
    ولی خب این هم یه هایپر کار زیبا و خوب هست ، و خوب شد که v8 هست، چون اگر v6 خود انگلیسی ها بسازن بهد۶۰۰ اسب نمیرسه و اینجور زیادی برقی می‌شد

    موافقم 12
    1. AMIR / ARMI

      ۲۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      دلیل اینکه این ماشین وزنش تا اینقدر بیشتر شده
      همون موتور سنگین AMG هستش
      موتور شش سیلندر استون مارتین بسیار سبک تر بود و نکته قوت این خودرو و والکری وزن کمشون بود
      من که خوش حال نشدم از جایگزینی شش سیلندر خود استون با این موتور سنگین
      نکته دیگه ای که وجود داره و متفاوت می‌کنه این خودرو رو با امثال SF90 ساختار شاسی و تعلیق این ماشین هست
      میشه گفت این ماشین نمونه ای قانونی شده از خودرو های فرمول یک برای جاده هستش
      زیر این پوسته جذاب بیرونی شاسی مشابه با خودرو های فرمول یک قرار گرفته

      1. 🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪

        ۲۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1960 ديدگاه)

        منم دوست داشتم موتور خود استون روش باشه نه AMG
        amg روی محصولات بنز باشه خوبه.

        1. Amin

          ۲۵ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2187 ديدگاه)

          این روزا روی خیلی چیز ها موتور amg هست ،مخصوصا اینگلیسی ها ، به صورت پنهان یا آشکار

        2. Ninja

          ۲۵ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          AMG کارش درسته پاگانی الاهه صدا موتورش ای ام جی هست

  3. پیام

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (287 ديدگاه)

    دم لارنس استرول گرم از موقعی که سهام استون مارتینا خریده به این شرکت یه جون تازه ای داده اولین کاریم که کرد پروژه مزخرف برقی کردن و برداشت و انداخت تو سطل اشغال و بعدشم مدیر شرکتا تغییر داد چی بود این مدیر قبلی ولش میکردی میرفت سراغ هاچبک و سدان و پیکاپ استون مارتین یعنی این.

  4. مهدی موتور

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1235 ديدگاه)

    ۶۰۰ کیلو داون فورس کم نیست؟
    هر چند از والکری لوکس تره
    ولی والکری فکر کنم ۱۰۰۰ کیلو داون فورس داشت فکر کنم
    و والکری پرو ۲ برابرش😱

    1. Philipp

      ۲۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      خیر داون فورس والکری خیلی زیادیه
      والکری در حالت استاندارد داون فورسش از ماشین های فرمول یک هم بیشتره (حدود 50 کیلوگرم بیشتر بود اگر اشتباه نکنم)

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. محمد

        ۲۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (35 ديدگاه)

        نه رفیق ماشین های فرمول یک دانفورس فوق العاده ای تولید می کنن رکوردش هم فکر کنم متعلق به w11 مرسدس باشه که تو سرعت ۲۳۹ کیلومتر بر ساعت ۳۰۰۰ کیلوگرم دانفورس تولید می کرد

  5. عرفان

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (229 ديدگاه)

    به به
    افرین به استون مارتین که بعد از چند سال سخت و مشکلات زیادی که داشت دوباره داره به اوج برمیگرده
    حتی اون مدل دی بی ایکسشونم من خودم به شخصه اوایلش ازش خوشم نیومد (در مقایسه با اوروس یا بنتایگا) ولی جدیدا نظرم راجبش عوض شده و شخصیت جذاب خاص خودشو داره
    این مدل والهالا هم که اصلا بینظیر من حتی از والکری هم بیشتر ازش خوشم اومد (حتی با وجود داون فورس ضعیف تر و ….)
    در جای جای دیزاین این ماشین کار شده با ظرافت تمااام
    به طور مثال شما حتی اون قاب خروجی اگزوز رو هم نگاه کنید خودش یه اثر هنری حساب میشه بقیه جاها که بماند
    انجین ای ام جی هم که خب حرفی نمیشه راجبش زد اصلا زیر کاپوتشم اثر هنری خوابیده و نکته ای هست اونم اینه که بنظرم طراحا تلاش کردن با وجود پیشرانه المانی اما ماشین روح انگلیسی بودنشو نگه داره تو زمینه بصری که موفق بودن حالا تو زمینه حس رانندگی رو نمیدونم نه اینو تا حالا سوار شدم نه ماشین سوپر اسپرت المانی سوار شدم که بخوام مقایسه کنم اصلا !!!!!!!

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. Amin

      ۲۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      کلا مهندس های آلمانی همه جا هستن ، میگفتن که حدود ۶۰ درصد از مهندس های بنتلی آلمانی هستن ، و در استون هم فکر می‌کنم بیش از ۴۰ درصد باشه

  6. Milad

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (47 ديدگاه)

    یه سوال
    این الان اگزوزش رو به بالاست آب بارون نمیره تو اگزوز؟

    1. Angus_812

      ۲۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (100 ديدگاه)

      دوست من فوقش ۲۰۰ قطره صاف بیوفته تو اگزوز
      که با حرارت بالای موتور V8 همش بخار میشه و اصلا فرصت جمع شدن پیدا نمیکنه که بخواد مشکل ساز بشه

    2. Philipp

      ۲۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      اگه ایستاده باشه چرا میره
      ولی در حین حرکت خیر

    3. Amin

      ۲۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      اره راست میگی ، ولی خب آب باران مشکلی برای اگزوز های تیتانیومی ک یا آلیاژ های مورد استفاده که معمولا از پایه تیتانیم و کروم هستند ، مشکلی ایجاد نمیکنه مگر این خیلی آب جمع بشه ، و وارد سر سیلندر بشه که احتمالا دریچه ای وجود داره برای جلو گیری ، شاید هم نباشه و به این فکر نکرده باشن

      موافقم 1
      مخالفم 1
    4. Ninja

      ۲۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      توی جسکو هم همینه توی یه مدل فراری هم همین بود مگه این ماشینا چفدر بیرون میرن یه بارم بارون باشه موتور دماش خیلی بالاست اگزوزها زاویه دارند تو سرعت هم که دیگه …..
      دریچه هم دارند به احتمال 90 درصد

      1. Amin

        ۲۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2187 ديدگاه)

        اگر خاموش باشه ..

        1. Ninja

          ۲۵ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          کفتم که یه دریچه داره بسته میشه با شایدم یه درپوش داره قبلا فکرشو کردن هرچی هس

    5. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      نه برادر پورشه ۹۱۸اسپایدر هم همینطور بود اما مشکلی نداشت…

  7. مهران

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (299 ديدگاه)

    خیلی ماشین فوق العاده و چشمگیری هست

    1. محمدهادی

      ۲۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      آره انصافا
      منم خیلی از طراحیش خوشم اومد
      درکمال اصالت و قدرت طراحیش کردن
      بنظرم خیلی از سری دی بی ها زیباتر طراحی شده

  8. امیرحسین

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (300 ديدگاه)

    من عاشقش شدم
    نظرات دوستان هم عالی حرفی نیست
    فقط عشق عشق

  9. Mf1

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (243 ديدگاه)

    خودرو بی‌نقص به این میگن❤❤❤

    موافقم 1
    مخالفم 1
  10. 🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1960 ديدگاه)

    چقدر عالیه ولی بنظرم خودروسازهای انگلیس باید انگلیسی بشن آلمانو ول کنن.

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. R@m!n

      ۲۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2240 ديدگاه)

      هزینه توسعه و ساخت یه موتور سطح بالا خیلی زیاده و برای خودروسازای کوچیکی مثله استون مارتین توجیه مالی نداره.

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. 🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪

        ۲۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1960 ديدگاه)

        آره ولی نمیتونه به صورت مشترک توسعه بده ؟

        1. R@m!n

          ۲۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2240 ديدگاه)

          خب بازم همونه دیگه

      2. محمدهادی

        ۲۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2409 ديدگاه)

        آستون انقدام شرکت دست پا بسته یی نیست
        وگرنه تیم فرمول یک نداشت
        میتونه موتور طراحی کنه
        البته جالبه توی والکری هم از موتور کاثورث استفاده شده…

        1. R@m!n

          ۲۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2240 ديدگاه)

          بحث توسعه یه موتور شهری با موتور فرمول 1 که چندین اسپانسر پشتش میاد فرق می کنه.

    2. Mf1

      ۲۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (243 ديدگاه)

      اصل طراحی که انگلیسیه حالا موتور همه خودروها سازها چه ایتالیای چه انگلیسی از موتورهای آلمانی استفاده میکنن.
      همون بهتر طراحی استون شبیه خودشه تا شبیه آلمانیها

  11. R@m!n

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2240 ديدگاه)

    بسیار شیک و با وقار نمیشه نقصی ازش گرفت

  12. akrh78

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    جالبه موتورش رو از بلک سریز گرفته و مرسدس اجازه داده که قدرت موتور استون بیشتر باشه

    در مورد طراحی هم جلوش خیلی دلچسب نیست ولی بقیه قسمتا عااالی
    دم استون گرم عجب رنگی درست کرده این سبز تو نور آفتاب بی نظیره

  13. SF90 STRADALE

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    عاشق این ماشین شدم _ سطح بالا کار کرده
    رقبایِ SF90 استراداله کم کم از راه میرسن

    1. محمد امین

      ۲۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      اره ، ولی بازهم هیچ ماشینی هنوز ساخته نشده که:
      ۱_بتونه با sf90 رقابت کنه و هایپر کار نباشه
      ۲_هم قیمت با sf90 باشه (والهالا حدود ۳۰۰ هزارتا گرون تره، یعنی پول یه f8)
      ۳_تولید محدود نباشه و برای همه باشه
      ۴_ اعداد sf90 رو ارائه بده با اون پولی که میدی
      ولی درکل من این رو رقیبsf90 نمیدونم چون کلاس هایپر کار هست و ایده اش با sf90 فرق داره
      رقیب اصلی این ماشین میتونه از کلاس هایپر کار ها مکلارن اسپیدتیل هن باشه ، که اعداد یکم بهتری ارائه میده اما به قیمت ۲ ملیون پوند

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. SF90 STRADALE

        ۲۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (4062 ديدگاه)

        محمد امین جان
        به نظرم میتونه اصلی ترین رقیب SF90 استراداله باشه
        ولی باید ببینیم در عمل چکاره هست و میتونه مثل SF90 استراداله اعدادی بهتر از اعداد اعلامی کارخانه ثبت کنه یا نه ؟؟

        1. محمد امین

          ۲۵ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2187 ديدگاه)

          خب اره ، ولی بازهم به دلایلی که بالا گفتم sf90 با قیمت سیصد هزار دلار پایین تر و تولید محدود نبودن و سوپرکار بودن و وزنی که میتونه سبک‌تر باشه ، دست برتر رو داره
          اره باید ببینم، ولی خب من از شناختی که از استون دارم ، میگم که این ماشین در رولینگ می تواند یکمی سریع تر باشه ، اما در درگ چون همیشه استون ها مشکل لانچ کردن داشتن از sf90 عقب میفته، حالا باید دید که چه قدر این شتاب ثانویه اش که میتونه بهتر باشه کمکش میکنه ، اما ممکنه این بار یه خاطر سیستم awd بهتر لانچ کنه و در درگ بهتر باشه با اختلاف کم ،اما باز هم اختلاف قیمتش میتونه دلیلی قطعی برای خرید sf90 باشه

        2. محمدهادی

          ۲۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2409 ديدگاه)

          احسسنت

      2. porsche

        ۲۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (747 ديدگاه)

        یاد ۹۱۸ افتادم که با یک سوم قیمت تو پیست و درگ از لافراری و پی ۱ سریع تر بود

        1. محمد امین

          ۲۷ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2187 ديدگاه)

          اره ، یاد اون زمان ها به خیر
          ولی اختلافات خیلی کم بود در پیست مثلا چند صدم یا دهم ثانیه

        2. porsche

          ۲۷ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (747 ديدگاه)

          آره یادش بخیر بدون خودروی برقی دنیا جای بهتری بود

    2. ماکسیمیلیان ، ای ضامن آهو (علیه السلام)

      ۲۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (646 ديدگاه)

      بنده همچنان چشم انتظار معرفی جانشین حقیقی مک‌لارن پی وان…
      دوست عزیز مکلارن را کوچک تصور مکنید!
      مکلارن ببری درنده همچنان در تعقیب اسب سرکش ایتالیایی🐎!
      انشاالله نقشه ی برقی شدن خودرو ها افشا شده و این خودرو ها از کره ی خاکی محو شوند تا همچنان طعمی شیرین از رقابت ابر خودرو های زنده در خاطره ها به یاد ماند!

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        پاراگراف دومت عالی بود،امیدوارم همینطور باشه….

  14. ارش

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    شاهکاریه برای خودش .

    1. محمدهادی

      ۲۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      جالبه نمیدونم چرا بادیدنش یجورایی منو یاد مزراتی MC12 میندازه
      بنظرتون یه رگه هایی از المان های طراحی اون ماشین تواین ماشین وجود نداره؟

  15. Kf

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (524 ديدگاه)

    من ولکان بیشتر دوست دارم

    موافقم 1
    مخالفم 1
  16. حسین

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1157 ديدگاه)

    طراحیش آدم رو به وجد میاره شاهکاره.
    شتابش هم احتمالا از چیزی که اعلام کردن بیشتره

  17. Amirreza

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2732 ديدگاه)

    عالیییییی ، هنر AMG و آستون یه همچین شاهکاریو میسازه ، واقعا دمشون گرم ، عالیه

  18. ماکسیمیلیان

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (646 ديدگاه)

    شاهزادگان انگلیسی همچون‌ آهو در حال تاختن و تازاندن…🐎

  19. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    خیلی چیز خاصی شده،طراحیش معرکه ست، از والکری زیاد خوشم نمیاد عین ملخ شده اما این خیلی خیلی بهتره و به والکری ترجیحش میدم…

  20. آریا ماشین

    ۲۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (661 ديدگاه)

    چه رقابتی بشه بین والهالا و sf90
    به نظرم نزدیک ترین رقیب فراری هست
    قدرت تقریبا برابر با اختلاف بسیار ناچیز
    وزن تقریبا برابر
    ولی گشتاور آستون بیشتره حدود ۱۶۰ نیوتن متر
    ولی آستون واقعا داره یه تنه با همه رقابت میکنه اون از والکری در برابر مرسدس وان اینم از والهالا در برابر sf90

  21. محمد مختاری آذر

    ۲۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    واقعا من در مورد این سوپر کار چی بگم واقعا زیبا هستش مثل جسکو شده واقعا قدرتمند و سریع یک خودروی تمام عیار من باشم اینو به فراری SF90 ترجیح میدم چون واقعا زیبا هستش

  22. Hamed

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (221 ديدگاه)

    قیمتش چقدره؟
    با توجه به مشخصات و هدف گذاری استون دقیقا رقیب مستقیم sf90 هست احتمالا با توجه به دانفورس بیشتری که تولید میکنه میتونه تو پیست سریعتر باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا