اوایل ماه جاری بود که آستونمارتین نسخهٔ ویژهای از مدل ونتیج را بهعنوان خودروی ایمنی فصل ۲۰۲۱ مسابقات فرمول یک معرفی و سپس چندی بعد اعلام کرد که نسخهای مشابه این، برای عرضهٔ عمومی هم ارائه خواهد شد. حال این مدل با نام ونتیج F1 ادیشن معرفی شده است. این نسخه که آستونمارتین آنرا وحشیترین ونتیج تاریخ میداند، درواقع همان خودروی ایمنی مذکور است.
بنابراین، در ونتیج F1 ادیشن نیز پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی مرسدس کمی تقویت شده و حالا مثل همتای فرمول یکی خود، ۵۳۵ اسب بخار قدرت تولید میکند که ۲۵ اسب بخار بیشتر از نسخهٔ معمولی ونتیج است. البته گشتاور این موتور تغییری نکرده و مثل قبل ۶۸۵ نیوتن متر است اما به گفتهٔ آستونمارتین، این گشتاور حالا پایدارتر بوده و در محدودهٔ دور موتور بیشتری قابلاستفاده است. علاوه بر این، در گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ونتیج نیز برای تعویض دندههای سریعتر و احساس بهتر، اصطلاحاتی صورت گرفته است.
اما غیر از ارتقاءهای قوای محرکه، در شاسی ونتیج F1 ادیشن هم بهسازیهایی انجام شده است. بهمنظور تیزتر شدن هندلینگ و افزایش کنترل بدنه، سیستم تعلیق نیز با تغییراتی در دامپرها و فنرهای عقب سفتتر، ارتقاء پیدا کرده است. در همین حال، سیستم فرمان خودرو هم بهبودهایی را تجربه کرده است. ونتیج F1 ادیشن بجای رینگهای استاندارد ۲۰ اینچی حالا به نمونههای ۲۱ اینچی مجهز شده که با لاستیکهای فاق کوتاه پیرلی پوشیده شدهاند. این برای اولین بار است که ونتیج روی چنین رینگهای بزرگی قرار گرفته است.
ونتیج F1 ادیشن در بیرون با همان رنگ سبز مشهور آستونمارتین رنگآمیزی شده تا خودروی ایمنی فرمول یک را تداعی کند اما خریداران میتوانند رنگهای سفید و مشکی مات یا براق را هم انتخاب کنند. روی بدنهٔ این نسخه همچنین بهصورت استاندارد گرافیک مسابقهای خاکستری مات هم نقش بسته است. علاوه بر این ویژگیهای رنگی، آستونمارتین یک کیت آئرودینامیک را هم برای ونتیج F1 ادیشن در نظر گرفته که شامل اسپلیتر جلوی جدید، بالههای طرفین سپر جلو، جلوپنجرهٔ سفارشی و بال بزرگ عقب میشود. این کیت در حداکثر سرعت خودرو ۲۰۰ کیلوگرم به داونفورس اضافه میکند.
کابین ونتیج F1 ادیشن نیز با ترکیبی از چرم مشکی، آلکانترای خاکستری و تریم و دوخت لیموییرنگ، تزئین شده است. البته خریداران میتوانند برای این خطوط و دوخت لیمویی، رنگهای دیگری مثل خاکستری و قرمز را هم انتخاب کنند. ونتیج F1 علاوه بر نسخهٔ کوپه، در نسخهٔ رودستر هم ارائه میشود و هماکنون هردو نسخه قابل سفارش هستند. قیمت این ونتیج ویژه در بریتانیا از ۱۴۲ هزار پوند و در آلمان از ۱۶۲ هزار یورو آغاز میشود و اولین نمونههای آن در ماه می به خریداران تحویل داده خواهند شد.
(Saeed(peugeot
۳ فروردین ۱۴۰۰یا خدا چقدر با کلاسه و شیکه
Alireza
۳ فروردین ۱۴۰۰خوشکله ولی تو پیست خیلی کنده
زیزیگولو
۳ فروردین ۱۴۰۰شخصیت با وقار و سلطنتی این رودستر انگلیسی حتی از فاصله دورم به سرعت واسه بیننده قابل تشخیص هستش
Benz SLR
۳ فروردین ۱۴۰۰چراغ جلوش شبیه مدل اسپیدستر V12 هست
امیر
۳ فروردین ۱۴۰۰استون مارتین نمیتونه موتور خوب تولید که رو محصولاتش استفاده آیا معمولاً شرکتی که موتور خودش تولید نمیکنه یه پله عقب و فقط میتونه رو طراحی مانور بده
taha malek
۹ فروردین ۱۴۰۰میتونه خوبم میتونه ولی اینو همه میدونن انجین های ای ام جی یکه
سگ سرابی
۳ فروردین ۱۴۰۰عجب جیگری شده
تشکر و خسته نباشید به مترجم
Mf1
۳ فروردین ۱۴۰۰حیف چنین ماشینهای زیبایی به سمت برقی شدن برن
محمدهادی
۴ فروردین ۱۴۰۰استون مارتینم ازون خوبای خاصه عا
همیشه اصالت و خاص بودن خودشو داشته
این ندلشم فوقالعاده خشن و قدرتمنده چهرش
خیلی خفنه
دمشگرم اسپرتای بریتانیا