اگر به دنبال هایپرکارهایی هستید که از فرمول ۱ الهام گرفته باشند و حساب بانکی پر و پیمانی داشته باشید میتوانید استون مارتین والکری یا مرسدس-ای ام جی وان را انتخاب کنید. این دو خودرو چند سالی است که در سر خط خبرها هستند و پس از تأخیرهای فراوان در فازهای توسعه و تولید، سرانجام هر دو آماده تولید نهایی شدهاند. والکری و وان پیش از این سولد اوت شدهاند اما ظاهراً برخی نمونهها را میتوان رزرو کرد.
یکی از نمایندگیهای خودروهای لوکس در فرانسه نسخه جیمز ادیشن را مهیا کرده است. در حال حاضر دو رزرو برای استون مارتین والکری وجود دارد که هر یک قیمت ۲۳۱۰۰۰۰ پوندی (۳۲۰۷۴۳۲ دلار) داشته و سومین رزرو برای مرسدس-ای ام جی وان نیز ۲۹۸۰۰۰۰ پوند (۳۵۵۶۹۵۷ دلار) آب میخورد. اگرچه مرسدس اندکی گرانتر است اما به تعداد ۲۷۵ دستگاه تولید خواهد شد که بیشتر از میزان تولید ۱۵۰ دستگاهی والکری (به علاوه ۲۵ دستگاه نسخه AMR Pro) میباشد. قیمت اولیه مرسدس برابر با ۲.۷۲ میلیون دلار و بهای والکری نیز ۳ میلیون دلار بوده است.
اگرچه بسیاری از افراد این دو خودرو را رقیب مستقیم همدیگر میدانند اما از نظر مشخصات سیستم هیبریدی تفاوتهای بسیار زیادی وجود دارد. والکری از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی ساخت کثورث با میزان غرش ۱۰۵۰۰ دور در دقیقه و سیستم هیبریدی ساخت ریماک سود میبرد. حاصل این مجموعه تولید قدرت ترکیبی ۱۱۶۰ اسب بخاری و گشتاور ۹۰۰ نیوتون متری است. در مقابل باید گفت مرسدس-ای ام جی وان به پیشرانه ۶ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی برگرفته از فرمول ۱ مجهز بوده و تا ۱۱ هزار دور در دقیقه دوران کرده و چهار پیشرانه الکتریکی نیز به مجموعه اضافه شده است. این هایپرکار قدرت بیشتر از ۱۰۰۰ اسب بخاری داشته هرچند شایعاتی درباره خروجی فراتر از ۱۲۰۰ اسب نیز منتشر شده است.
تنها فرد در دنیا که هر دو هایپرکار را رانده توبیاس موئرز رئیس اسبق AMG و مدیرعامل فعلی استون مارتین لاگوندا است. او درباره والکری گفته است:
تا جایی که میدانم هیچ خودروی دیگری شبیه آن نیست حتی هایپرکار دیگری که من میشناسم نیز شبیه والکری نیست. این خودرو رضایتبخشتر از هر چیزی است که من در سابقه کاری خود و در کل زندگیام دیدهام. والکری خودروی بسیار ویژهای است.
خب اگر بودجه کافی برای خرید یکی از این خودروها را داشته باشید کدامیک را انتخاب خواهید کرد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
مهدی موتور
۱۴ تیر ۱۴۰۰نمیدونم والکری اجازه تردد داره یا نه
ولی بنظرم والکری یا ونکوییش آینده خیلی بهتر و باحال تره
چون هم کاثورث خیلی خوبه هم تیم طراحی استون مارتین
Reza Waffen SS
۱۴ تیر ۱۴۰۰انتخاب من AMG Project one
Alireza
۱۴ تیر ۱۴۰۰شما عادت داری روی کامنت اول ریپ میزنی همیشه؟
Reza Waffen SS
۱۴ تیر ۱۴۰۰معمولاً هر وقت کامنتم چند کلمه یا یه جمله خیلی کوچیک مرتبط با اولی باشه رو کامنت اولی ریپ میزنم در غیر این صورت یه کامنت جدید مینویسم
Ninja
۱۵ تیر ۱۴۰۰من برا اون ترمز های هوایی مرسدس اونو انتخاب میکنم
در اصل بگم خیلی نزدیکن به هم و باید تو پیست و حتی خط مستقییم صدا و طراحی قیمت مقایسه شن تا بشه انتخاب کرد ولی من دیدم اون ترمز های هواییش باحالن و و 350 تا یا 5 تا کوروت میدم برا اون ترمز اخه الان نباید مرسدس و استون رو مقایسه کرد
البته شاید اون ترمز هوایی باشه رو گلگیر
Amirreza
۱۴ تیر ۱۴۰۰والکری یه شاهکاره ولی پروجکت ۱ یه معجزس ، اول اینکه من ظاهر پروجکت رو خیلی بیشتر دوست دارم و دوم اینکه من عاشق این لعنتیم ، از نظر فنی شاید فرق زیادی نداشته باشن و بیشتر موضوع سلیقه باشه اما من بهم ثابت شده که وقتی سازنده همین والکری میره از انجین مرسدس برای خیلی ماشیناش استفاده میکنه ، حتما خودشون میدونن که مرسدس چه اعجوبه ایه برای همین انتخاب من با اختلاف کم ، مرسدسه ، چون یه مرسدسه و البته ظاهرش زیباتره
ممد ژانگولر
۱۴ تیر ۱۴۰۰اینکه سوال نداره
مرسدس پدر همه خودروسازیهاست
از هایپریشم براتون هرچقدر بگم کمه
Philipp
۱۴ تیر ۱۴۰۰بدون شک بنز
ساسان
۱۴ تیر ۱۴۰۰چه در بعد فنی و عملکرد چه برندینگ و خاص بودن و سرمایه گذاری…
فک کنم بنز وان آینده بهتری داره
Amirreza
۱۴ تیر ۱۴۰۰طراحی والکری بزرگترین نقطه ضعفشه
Reza Waffen SS
۱۴ تیر ۱۴۰۰این طراحی برای رسیدن بهترین عملکرد آئرودینامیک و داونفورس خودرو ایجاد شده، نه واسه جذب بیننده
به نظرم والکری طراحی نابی داره
مهدی موتور
۱۴ تیر ۱۴۰۰از بنز بهتره
محمد امین
۱۴ تیر ۱۴۰۰پیشرانه ی والکری رو بیشتر دوست دارم ، ولی طراحی و مهندسی مرسدس از اون طرف آدم رو در دوراهی قرار میده و انتخواب من بین این دوتا مرسدس هست
البته همینجا از موتور ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری عذرخواهی میکنم
ولی با این پول یوم بیشتر بزارید روش یکی از ماشین های فورمول یک سال های ۲۰۰۸ویا ۲۰۰۹ مربوط به تیم های ضعیف که ارزش تاریخی ندارن ، میشه خرید که دریست خیلی خیلی سریع تره
این ها هم که ماشین پیست هستن ، برا خیابان که نیست ، همون فورمول یک بخرید
حسین دهمرد
۱۴ تیر ۱۴۰۰دایره ی این کلاس اینقدرها هم کوچیک نیست. ولی بین این دوتا بنز رو ترجیح میدم خاص تره
SF90 STRADALE
۱۴ تیر ۱۴۰۰>>>>> 50_50 <<<<<
( Only she reminds me of love )
۱۴ تیر ۱۴۰۰👌🏻👍🏻
Angus_812
۱۴ تیر ۱۴۰۰باید به جای(ای ام جی وان یا والکری مسئله این است)
مینوشت ای ام جی وان یا هیچی مسئله این است
تجربه ثابت کرده مرسدس ماشین های سوپر اسپرت و هایپر کار بهتر و با ارزش تری میسازه
SL300.SLR.SLS.CLR GTR و ……..
مرسدس قطعا انتخاب جذاب تر و بهتریه
استون طراحی نچسب و بیخودی داره
انگار ماشینای رالی داکاره که زیر ساخت ثابت دارن و بدنه هاشونو با چنتا پیچ ساده نصب میکنن
HamiD
۱۴ تیر ۱۴۰۰بنظرم خیلی متعصبانه دارید نظر میدید … حالا نظرتون شخصیه اما نمیشه به ی شاهکار گفت هیچی و اون رو ندیده گرفت! هنوز هیچی مشخص نیست و رکوردی ثبت نشده پس الکی نظر دادن بیخود هست …
Angus_812
۱۴ تیر ۱۴۰۰کجای حرفمتعصب داشت
منم با تجربه گفتم که مرسدس شاهکارای بیشتری داشته
منم فنی رو اصلا معیار قرارندادم
فقط طراحی رو گفتم
Regra,loaded
۱۴ تیر ۱۴۰۰لافراری رو به هر دوشون تریجح میدم
Amirreza
۱۴ تیر ۱۴۰۰لافراری زمان خودش و همین حالا هم تکه ولی باهات اصلا موافق نیستم مخصوصا وقتی که پای تیم فرمول یک مرسدس در میون باشه
Reza Waffen SS
۱۴ تیر ۱۴۰۰چه ربطی داشت
امین
۱۴ تیر ۱۴۰۰والکری
امیر
۱۴ تیر ۱۴۰۰ای ام جی وان رو انتخاب می کنم. والکری ماشین ایده عالی نیست و طراحی خوبی نداره.
ولی در واقع اگر حساب بانکی پر و پیمانی داشته باشم. پول رو خرج ماشین های دیگه
می کنم.
بهنام
۱۴ تیر ۱۴۰۰One ☝🏻
زیزیگولو
۱۴ تیر ۱۴۰۰از نظر من مرسدس ای ام جی وان
🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪
۱۴ تیر ۱۴۰۰انتخاب بین این دو تا سخته ولی من مرسدس رو بیشتر دوست دارم فقط والکری نسخه جاده ای داره و تردد این دو تا فقط به پیست محدود میشه ؟
سورنا
۱۴ تیر ۱۴۰۰نسخه جاده ای هم داره
Reza Waffen SS
۱۴ تیر ۱۴۰۰نسخه جاده داره
سورنا
۱۴ تیر ۱۴۰۰ای ام جی وان و دیگر هیچ
Hami
۱۴ تیر ۱۴۰۰Mercedes-Benz AMG One
vs
Redbull Racing Valkyrie
همه گفتن AMG One ولی دو سه سال دیگه همه خواهید گفت Valkyrie و به روی خودتون نخواهید آورد که روزی این ماشین را اصلا در حد مقایسه با مرسدس نمیدیدید.
🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪
۱۴ تیر ۱۴۰۰داداش استون عالیه ولی مرسدس کوه تکنولوژی و مهندسی هست . میشه گفت از لحاظ مهندسی با هم برابرن و احتمال میدم مرسدس بهترم باشه .
GT
۱۴ تیر ۱۴۰۰آقا حمید مگه شما شخصاً هر دو خودرو را تست کردید که میگید دو سه سال دیگه نظر همه عوض میشه؟! من مطمئنم مرسدس هم دست و پا بسته نیست، همونطور که در معرفی اولیه بلک سریز همه میگفتند ارزش خرید نداره ولی همه دیدیم که هر پیستی را به آتیش کشیده و AMG ONE هم قطعا فراتر از اعداد روی کاغذ خواهد بود، البته که پیشرانه تنفس طبیعی کثورث و سیستم هیبریدی ساخت ریماک والکری هم خیلی هیجان انگیزه و هر دو فوقالعاده هستند
HamiD
۱۵ تیر ۱۴۰۰حاجی این اسمش Hami عه
از کجا معلوم حمید باشه!
همممممممم
GT
۱۵ تیر ۱۴۰۰ببخشید دقت نکردم به آخر اسمشون
mohammad
۱۴ تیر ۱۴۰۰just valkyrie
ارشیاSVJ
۱۴ تیر ۱۴۰۰من والکری
GT
۱۴ تیر ۱۴۰۰👑AMG ONE👑
GT
۱۴ تیر ۱۴۰۰درسته والکری از نظر طراحی خیلی خاص تره ولی سلیقه من با مرسدس بیشتر جوره چون فقط مرسدس بودنش برام کافیه
Alireza
۱۴ تیر ۱۴۰۰والکری
رامتین
۱۴ تیر ۱۴۰۰از amg one بیشتر خوشم میاد. فوتوژنیک تره.
akrh78
۱۴ تیر ۱۴۰۰بدون شک والکری
عملا یه ماشین فرمول یک با کاکپیت بسته و پوشش روی چرخا هست
چیزی رو که برترین مهندس تاریخ فرمول یک ساخته رو با هیچی نمیشه عوض کرد حتی مرسدس
مهدی
۱۴ تیر ۱۴۰۰همون سال که حرف ساخت این مرسدس بود گفتم از قبل پروژه شکست خورده ای هست چون اساسا موتور فرمول وان قابلیت یه خودروی شهری رو به لحاظ کارکرد و نمودار گشتاور نداره و بحث حرارت هم هست و تا زمانی که مرسدس به این چالش ها غلبه کنه بقیه رقبا ازش رد میشن و همینطور هم شد… ظاهراً مرسدس عقب ماندگی رو حس کرده که جدیدا حرف از ارتقا توان این ماشین اومده وسط و باز هم چالش های بیشتر واسش به وجود میاد با این اوصاف…… به گمانم این پروژه صرفا شده اثبات توانایی و سود مالی خاصی نباید توش باشه
🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪
۱۵ تیر ۱۴۰۰به احتمال ۹۰ درصد بنز میخواد قدرت نمایی کنه و ثابت کنه هنوز پادشاه منم 👑
Mf1
۱۵ تیر ۱۴۰۰تا حالا من ندیدم استون مارتین خودروهای نچسب و بدرد نخوری تولید کنه
از لحاظ طراحی مرسدس طراحی بهتری داره ولی هردو خودروهای افسانه ایی هستن
porsche
۱۵ تیر ۱۴۰۰والکری ارزش بیشتری داره اما من بخاطر عشقم به مرسدس و ظاهر زیباترش مرسدسو انتخاب میکنم
محمد مختاری آذر
۱۵ تیر ۱۴۰۰هر دو تاش عالی هستند نمیشه یکی رو انتخاب کرد
Hamed
۱۵ تیر ۱۴۰۰من والکری رو انتخاب میکنم
12 سیلندر 6.5 لیتری تنفس طبیعی خالص تو دور موتور 10500 دیوانه کنندس
و از همه مهم تر امضای کاری ادرین نیویی پشت این ماشینه