مکلارن با معرفی مدل جدید GT به دنیای گرند توررهای لوکس وارد شده است. این شرکت قصد دارد با GT بهعنوان گزینهای شیک و جذاب برای ترددهای روزانه، خریداران خودروهایی مثل بنتلی کانتیننتال و آستونمارتین DB11 را به سمت خود جذب کند. البته از لحاظ اندازه شاید کانتیننتال رقیب مستقیم مکلارن GT نباشد و به همین دلیل در این مطلب قصد داریم جدیدترین ساختهٔ مکلارن را با آستونمارتین DB11 مقایسه کنیم زیرا احتمالاً این خودرو اصلیترین رقیب مکلارن GT خواهد بود.
کدامیک زیباتر است؟
پاسخ این سؤال کاملاً به سلیقهٔ افراد بستگی دارد زیرا در این دو خودرو از دو زبان طراحی بسیار متفاوت استفاده شده است اما بااینحال در هردوی آنها خطوط پویا، گلگیرهای عضلانی، استایل تهاجمی و زاویههای ظریف دیده میشود. همچنین هردو خودرو در ظاهر به هویت سازندهٔ خود تأکید دارند. این یعنی GT بجای یک کوپهٔ لوکس بیشتر مانند نسخهٔ کشیدهای از مدلهای معمول سری اسپرت مکلارن به نظر میرسد درحالیکه DB11 مانند دیگر ساختههای آستونمارتین استایل اصیل یک گرند تورر واقعی را دارد.
مکلارن ۴,۶۸۳ میلیمتر طول، ۲,۰۹۵ میلیمتر عرض و ۱,۲۱۳ میلیمتر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۶۷۵ میلیمتر است. از سوی دیگر، آستونمارتین کمی کشیدهتر و بلندتر است اما عرض کمتری نسبت به رقیب هموطن خود دارد. طول، عرض و ارتفاع این گرند تورر بریتانیایی به ترتیب برابر با ۴,۷۳۹ میلیمتر، ۱,۹۴۰ میلیمتر و ۱,۲۷۹ میلیمتر بوده و فاصلهٔ محوری آن ۲,۸۰۵ میلیمتر است. علاوه بر این، DB11 با ۱۸۳۵ کیلوگرم وزن در نسخهٔ V8 و ۱۹۵۰ کیلوگرم در نسخهٔ V12، به میزان قابلتوجهی سنگینتر است درحالیکه GT تنها ۱۵۳۵ کیلوگرم وزن دارد؛ بنابراین هرچند مکلارن GT برای رقابت با خودروهایی مثل DB11 ساخته شده اما بهطورکلی خودروی متفاوتی با سایر خودروهای این کلاس است.
کدامیک لوکستر است؟
GT لوکسترین محصول تاریخ مکلارن است و در داخل آن متریال باکیفیت و همینطور پیشرفتهترین سیستم اطلاعاتی-سرگرمی تاریخ مکلارن ارائه شده است. از لحاظ طراحی نیز داشبورد GT منظمتر از DB11 به نظر میرسد اما روی غربیلک مکلارن هیچ کنترلری وجود ندارد که هرچند ممکن است زیبا باشد اما امروزه بههیچعنوان کاربردی نیست.
اما یکی از ویژگیهای قابلتوجه مکلارن GT ظرفیت فوقالعادهٔ صندوقهای بار آن است. با اینکه GT خودرویی موتور وسط است اما علاوه بر صندوق بار ۱۵۰ لیتری جلو، در عقب هم روی پیشرانهٔ آن فضایی به حجم ۴۲۰ لیتر وجود دارد که مجموع ظرفیت صندوقهای بار آنرا به ۵۷۰ لیتر میرساند. این در حالی است که صندوق بار آستونمارتین موتور جلو تنها ۲۷۰ لیتر ظرفیت دارد.
کدامیک سریعتر است؟
مکلارن GT به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده که با استفاده از این نیرو میتواند ظرف تنها ۳.۱ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند درحالیکه حداکثر سرعت آن نیز به ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت میرسد. DB11 اما در حال حاضر با دو پیشرانهٔ V8 و V12 عرضه میشود که البته هیچکدام از آنها نمیتوانند مکلارن را مغلوب کنند. پیشرانهٔ V8 این خودرو که از نوع ۴ لیتری V8 توئین توربو است، از AMG گرفته شده و ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۵ نیوتن متر گشتاور دارد. DB11 با این موتور ظرف ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت رسیده و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V12 توئین توربوی این ماشین نیز ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند ولی در شتاب تفاوتی با موتور V8 ندارد. بااینحال حداکثر سرعت DB11 با موتور V12 به ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
کدامیک ارزانتر است؟
قیمت پایهٔ مکلارن GT در ایالاتمتحده از ۲۱۰ هزار دلار آغاز میشود که تنها چند صد دلار از قیمت پایهٔ ۲۱۹,۳۲۰ دلاری آستونمارتین DB11 با موتور V8 بیشتر است اما در صورت انتخاب موتور V12، قیمت DB11 به ۲۲۴,۸۲۰ دلار افزایش پیدا میکند که حدود ۱۴ هزار دلار از رقیب بیشتر است؛ بنابراین درهرصورت این دو خودرو از لحاظ قیمت تقریباً در یک سطح قرار دارند که این یعنی انتخاب برنده به عواملی مثل ظاهر، عملکرد و کارایی بستگی خواهد داشت.
مشخصات فنی
مکلارن GT | آستونمارتین DB11 | |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 توئین توربو | ۵.۲ لیتری V12 توئین توربو |
قدرت | ۶۲۰ اسب بخار | ۶۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۳۰ نیوتن متر | ۷۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۳.۱ ثانیه | ۳.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۲۵ کیلومتر/ساعت | ۳۲۰ کیلومتر/ساعت |
طول | ۴,۶۸۳ میلیمتر | ۴,۷۳۹ میلیمتر |
عرض | ۲,۰۹۵ میلیمتر | ۱,۹۴۰ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۲۱۳ میلیمتر | ۱,۲۷۹ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۶۷۵ میلیمتر | ۲,۸۰۵ میلیمتر |
وزن | ۱۵۳۵ کیلوگرم | ۱۹۵۰ کیلوگرم |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر | ۲+۲ نفر |
حجم صندوق بار | ۵۷۰ لیتر | ۲۷۰ لیتر |
قیمت | ۲۱۰,۰۰۰ دلار | ۲۲۴,۸۲۰ دلار |
MAHDI
۱۹ خرداد ۱۳۹۸کابین هردو خیلی خیلی ساده هستن. اگه بین استون مارتین ها بخوام انتخاب کنم ونتیج 2019 خیلی جذاب تره طراحیش هرچند اونم درداخل قدیمی هستش.
اما اگه بخوام یه گرندتور جذاب انتخاب کنم بنتلی کنتیننتالGT و ب ام وM8 انتخاب هستن.
s.h
۱۹ خرداد ۱۳۹۸تنها قیاسی هست که اصلا نمیتونستم یکی رو کلا برتر ببینم
این رو میگم چون تو این کلاس شتا ب و قدرت کمتر مد نظر هست و شاید صدای موتور و لوازم لوکس تر بیشتر به نظر بیاد
تنها دلیل هم این بود که اون یه موتور دوازده سیلندر داره که نرم کار میکنه و اون یکی یه پی وان تو جلد یه 812 هست
MAHDI
۱۹ خرداد ۱۳۹۸واسه دوستاران درگ هم امروز دوتا درگ جدید اومد.اولی ازcarwow بین ب ام وZ4 وپورشه باکسترGTS وآیودیtt s
ودرگ دوم از تاپ گیر بین مرسدسG63 و مرسدسAMG GT4 63 و لامبورگینی اوروس
:::فرشاد:::
۱۹ خرداد ۱۳۹۸DB11 رو انتخاب میکنم، زیباتره، لوکستره، خاصتره، باپرستیژتره و احتمالا با توجه به استون مارتین بودنش، با کیفیتتره. از طرفیم چون قدیمیتره و بیش از چهارصد کیلو سنگینتر، عملکردش راضی کنندست.
Amirferrari
۱۹ خرداد ۱۳۹۸استون لوکس تره،خاص تره،فلان تره…وبا توجه به استون بودنش با کیفیت تره؟؟!!! چون شما استون مارتین رو بیشتر میپسندی دلیل بر این نیست تو این مواردی که گفتی سرتر باشه،شما اینقدر تو جانبداریت از استون شلوغ کردی که حتی سنگین تر بودن استون هم یه جور مزیت به حساب اوردی!?بعد یکی مثل شما چطور میتونه با این حد تعصب کورکورانه در مورد برند مورد علاقش تو مقایسه عادلانه نظر بده،کم مونده بود دو تا فوهش هم بزاری تو کامنت بدی به مکلارن و گرندتورش…
:::فرشاد:::
۱۹ خرداد ۱۳۹۸خوب که خودتم میگی: چون شما استون مارتین رو بیشتر میپسندی. . . این یعنی سلیقه شخصی، هیچ اصراری هم روی صحیح بودن حرفام ندارم، صرفا سلیقست. از طرفی من نگفتم سنگین بودنش مزیته، گفتم با این اینکه قدیمیتره و سنگینتر، بازم راضی کنندست و در واقع کندتر بودنش قابل توجیهه. ضمنا من هیچ تعصبی به هیچ برندی ندارم، همه رو دوست دارم، بعضیا رو بیشتر، بعضیارو کمتر؛ تعصب داشتن رو کمپانیهایی که هیچ سود و ضرری بهم نمیرسونن، عاقلانه نیست.
s.h
۱۹ خرداد ۱۳۹۸اقا فرشاد جسارت نباشه ولی قیاس وزن واسه سمند و پرایده تو اینجا نه تنها مهم نیست بلکه مکلارن استفاده بیشتری از فیبر کربن داره که وزن کمتر شده و شاسی مقاوم تر
اما دیگه تو این حد از ماشین وزن مطح نیست و کمتر بودش یه مزیت هست و اینکه سیستم تعلیق مدرن مکلارن بیشتر از هر رقیبی باهات راه میاد حالا اینکه وزن بیشتر رو مزیت دونستید نمیدونم با چه معیاری اگر لطف کنید بگید شاید ما اشتباه میکردیم
:::فرشاد:::
۱۹ خرداد ۱۳۹۸دوست عزیزم من هرگز نگفتم وزن بیشتر بهتره؛ استون چند صدم ثانیه کندتره، منم میگم چون وزنش بیشتره و تکنولوژی ساختش قدیمیتره، طبیعیه؛ وگرنه چی بهتر از وزن کمتر به لطف استفاده از فیبرکربن و. . .
OMID
۱۹ خرداد ۱۳۹۸قیافه استون واقعا بهتر ه
Khosrow
۱۹ خرداد ۱۳۹۸کابین استون رو بکوبید تو مکی بپیچید ببریم ..
P.K.H
۱۹ خرداد ۱۳۹۸واقعا رقابت جلبیه مخصوصا کدامیک زیباتر است؟
من بخوام درکل بگم میگم مک لارن چون در عین زیبایی دینا میک خوبی داره
ولی ظاهر آستون جا افداده تره
Mercede kaviani
۱۹ خرداد ۱۳۹۸با سلام
استون مارتین برای زیباتر بودن
باتشکر مرسده کاویانی
Ehsan gt3
۱۹ خرداد ۱۳۹۸باسلام
تواین رقابت استون رو انتخاب می کنم اما تو تمام گرند تورر های دنیا با احترام به بقیه چشمم چیزی جز استون مارتین dbs سوپر لگرا رو نمی بینه
Ferrari
۱۹ خرداد ۱۳۹۸مکلارن جی تی بسیار زیبا طراحی شده یه اتومبیل عضلانی سریع و خاص. بسیار هم لوکس و کاربردیه فکر میکنم کیفیت بالاتری هم نسبت به استون داره.
علی
۱۹ خرداد ۱۳۹۸این مدل مکلارن طراحی جذابی نداره 720 طراحیش بهتر با اینکه تو کلاس این ماشین نیست
pedRo
۱۹ خرداد ۱۳۹۸طراحی جلوش طوریه که ارتفاعش رو بالاتر نشون میده
pedRo
۱۹ خرداد ۱۳۹۸طراحی جلوی مک لارن ارتفاعش رو بالاتر نشون میده
ایمان
۱۹ خرداد ۱۳۹۸به غیر از مشخصات فنی ، آستون مارتین بهتر هست
- A M I R -
۱۹ خرداد ۱۳۹۸توى آستون مارتین های جدید فقط dbs ، وسلام !!
از بس که این ماشین شیک و زیبا طراحی شده ، مث یه سفره ماهی که خودشو رو پهنه جاده رها میکنه ، در مورد مک لارن هم به شخصه 720s رو ترجیح میدم ، البته که یه نمه باید هزینه بیشتری کرد .
porschesport
۲۰ خرداد ۱۳۹۸هردو خودروهای زیبایی هستن و هنر طراحی انگلیسی رو به رخ می کشن.
مهدی
۲۰ خرداد ۱۳۹۸مکلارن همیشه ثابت کرده انگلیسی ها میتونن ماشین زشت با ظاهر چیپ هم بسازن