همانطور که وعده داده شده بود، آستونمارتین نسل جدید مدل ونتیج خودرو را معرفی کرد. جایگزینی خودرویی مانند ونتیج با نمونهٔ جدید کار فوقالعاده دشواری است که به نظر میرسد آستونمارتین بهخوبی از پس آن برآمده باشد تا جایی که اگر DB11 را آغازگر عصر جدیدی در تاریخ آستونمارتین بدانیم، ونتیج جدید به دنبال تحقق کامل آن است. در این ماشین، همهچیز از شاسی و قوای محرکه گرفته تا تکنولوژیها و ویژگیهای آئرودینامیکی بهطور کامل جدید هستند.
بررسی جدیدترین فرزند آستون را با طراحی بیرونی آغاز میکنیم. در طراحی این ماشین نشانهها و ویژگیهایی از مدل DB10 بکار رفته است یعنی خودرویی که تنها در تعداد ۱۰ دستگاه انحصاراً برای فیلم Spectre جیمز باند ساخته شد و به همین دلیل ونتیج جدید تا حد قابلتوجهی از دیگر ساختههای آستونمارتین متمایز شده است تا جایی که مدیر بخش طراحی بیرونی آستونمارتین آقای «Miles Nurnberger» در این رابطه گفته است که اگر DB11 یک نجیبزاده باشد، ونتیج جدید یک شکارچی است.
درحالیکه ویژگی طراحی اصلی ونتیج یعنی یک کوپهٔ موتور جلو با سقف کوتاه همچنان در نسل جدید حفظ شده است ولی این خودرو تهاجمیتر و تنومندتر از سلف خود به نظر میرسد. همچنین با وجود دماغهای شیبدارتر و جلوپنجرهای بزرگتر، ونتیج ۲۰۱۹ نمای وحشیتری دارد. در نمای جانبی این خودرو، بعد از ورودیهای هوا، تورفتگی قابلتوجهی تا روی درها کشیده شده و گلگیرهای برجستهٔ عقب نیز نمایی عضلانی به خودرو بخشیدهاند. در بخش عقبی ونتیج ۲۰۱۹ نیز شاهد طراحی کاملاً جدیدی هستیم که ویژگی قابلتوجه آن چراغهای باریک متصلبههم هستند تا ونتیج را بهطور کامل از دیگر برادرانش متمایز کند.
تمام عناصر آئرودینامیکی ونتیج بهصورت یکپارچه درون طراحی کلی آن تعبیه شدهاند که این یعنی هیچ قطعهٔ اضافی در بدنهٔ ماشین به چشم نمیخورد. در این راستا، یک دیفیوزر پیچیده در عقب با قسمتهایی جهت کنترل آشفتگیهای هوای ناشی از چرخهای عقب به همراه یک اسپلیتر در جلو و پانلهای جانبی، برای تولید داونفورسی قابلتوجه در نظر گرفته شدهاند. باوجوداینکه ونتیج جدید حدود ۵ سانتیمتر کوتاهتر از پورشه ۹۱۱ است اما فاصلهٔ محوری آن تقریباً ۱۰ سانتیمتر بیشتر از ۹۱۱ کنونی است. فاصلهٔ محوری کشیده و اوورهنگهای کوتاه ظاهر باوقارتری به خودرو بخشیده و فضای داخلی را هم افزایش داده است.
در داخل نسل جدید ونتیج نیز شاهد کابینی متفاوت و البته کاملاً مدرن هستیم. در اینجا در کنسول مرکزی الهاماتی از مدل DB11 گرفته شده است اما کنترلکنندهها با ترکیب آبشار مانندی طراحی شدهاند مانند کنترلرهای گیربکس که در یک قسمت مثلثی شکل تعبیه شدهاند. در کابین ونتیج حتی قسمت پایینی غربیلک فرمان هم بهصورت صاف طراحی شده تا فضای پای راننده بیشتر شود.
در نسل جدید ونتیج از نسخهٔ تکاملیافتهٔ شاسی آلومینیومی DB11 استفاده شده اما آستونمارتین ادعا میکند که ۷۰ درصد از این شاسی در ونتیج جدید است. تعلیق خودرو نیز در قسمت جلو از نوع دو جناغی و در عقب از نوع چند اتصالی است. علاوه بر این، برای رسیدن به توزیع وزن ۵۰-۵۰، به گفتهٔ آستونمارتین، پیشرانه تا حد امکان پایین نصب شده و تا آنجا که ممکن بوده به سمت عقب کشیده شده است یعنی موتور ونتیج در نزدیکترین مکان ممکن به مرکز خودرو قرار گرفته است.
همانطور که انتظار میرفت، در ونتیج جدید از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو مرسدس-آامگ استفاده شده است اما این موتور بهطور خاص برای نیازهای ونتیج تنظیم شده است. این پیشرانه در ونتیج ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۸۵ نیوتن متر گشتاور دارد که توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF انتقال پیدا میکند. البته گفته شده که بعداً یک گیربکس دستی هم ارائه خواهد شد. برنامهریزی این موتور، سیستم سوخترسانی، گیربکس و اگزوز همگی منحصراً برای ونتیج انجام گرفته است؛ اما وقتی از آستونمارتین در مورد ارائهٔ پیشرانهٔ V12 برای ونتیج سؤال شد، این شرکت پاسخ داده است که فعلاً هیچ گزینهای در این رابطه وجود ندارد و یکی از پرسنل آستون نیز گفته است که حتی مطمئن نیستیم موتور V12 مناسب این خودرو باشد.
وزن خالص ونتیج جدید ۱۵۳۰ کیلوگرم است که به میزان قابلتوجه ۱۳۶ کیلوگرم کمتر از نسل قبلی بوده و این یعنی نسبت قدرت به وزن آن بهبود پیدا کرده است؛ بنابراین حالا ونتیج ظرف تنها ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده (صفرتاصد در ۳.۶ ثانیه) و نهایتاً میتواند به حداکثر سرعت ۳۱۳ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. در ونتیج از آخرین نسل از کمکفنرهای فعال استفاده شده که سه حالت مختلف اسپرت، اسپرت پلاس و پیست را ارائه میکنند. برای لاستیکهای این ماشین از نمونههای پیرلی P-Zero استفاده شده و برای آن ترمزهای چدنی یا فیبر کربنی قابل سفارش است.
علاوه بر این، نسل جدید ونتیج به دیفرانسیل عقب الکترونیکی بنام E-Diff هم مجهز شده که برای اولین بار است که در محصولات آستونمارتین استفاده میشود. این دیفرانسیل با سیستم الکترونیکی کنترل ثبات خودرو در ارتباط بوده و گشتاور ارسالی به هر چرخ را بهصورت الکترونیکی تغییر میدهد. این ویژگی موجب میشود که خودرو احساس راحتی بیشتری داشته باشد. همچنین برای اطمینان از اینکه خودرو در هر شرایطی کنترل خود را حفظ میکند، مهندسان برنامهریزی کنترل گشتاور را در جادههای برفی و یخی سوئد تنظیم کردهاند. بااینحال برای لذت بردن بیشتر از رانندگی با ونتیج میتوان هر دو سیستم کنترل کشش و کنترل ثبات را خاموش کرد.
اگر تا پیشازاین، شکایت عمده به آستونمارتین به خاطر عدم وجود تفاوت و تمایز کافی میان محصولات مختلفش وارد میشد، حالا نسل جدید ونتیج آمده است تا این شکایتها را از بین ببرد. این خودرو بخشی از دومین مرحلهٔ برنامهٔ قرن دوم آستونمارتین پس از مدل DB11 است. این اسپرت جدید بریتانیایی با قیمت پایهٔ ۱۵۰ هزار دلار از سهماههٔ دوم سال آینده راهی بازار خواهد شد. پسازاین، نسل جدید مدل ونکوئیش در سال ۲۰۱۹ به بازار خواهد آمد و سپس آستون با ساخت مدل DBX به قلمروی ناشناخته اما ضروری کراساوورها وارد خواهد شد. علاوه بر این، سازندهٔ بریتانیایی ساخت سوپراسپرتی موتور وسط و سرمایهگذاری مجدد در برند لاگوندا را هم در برنامهٔ خود دارد درحالیکه قصد دارد با مدل RapidE به بخش خودروهای الکتریکی هم پا بگذارد.
آرش آمریکایی
۳۰ آبان ۱۳۹۶هرچیم نگاش کنم سیر نمیشم
Ali2240
۳۰ آبان ۱۳۹۶همه چیزش عالی اما چرا جلوش که همیشه جزو نقاط قوت استون بوده اینجوری شده؟ منو که یاد میاتا انداخت
DEADPOOL
۳۰ آبان ۱۳۹۶منو یاد تویوتا سوپرا انداخت
یجوری شده اینقد خوشگل بودن هم واقعا نیازنبود احساس میکنم اون سنگینیه قبلو نداره مثله یه بچه شوخ شده😕امیدوارم منظورمو رسونده باشم😐
ولی درکل عالیه
بنزما
۳۰ آبان ۱۳۹۶یکی از نقات قوت استون مارتین همیشه
طراحیشبوده هر جوری نیگاش کردم که به نظرم خوشگل برسه نشد بخدا
اصلا ابهت خودروهای استون رو نداره
Mehdi TuRbO
۱ آذر ۱۳۹۶پس چرا من اینقد خوشم اومد البته به جز طراحیه جلوش ک داغونه اما بقیش صد بود از نظر من
نویدی
۱ آذر ۱۳۹۶چراغ جلو و عقبش اصلا همخوانی ندارن!
ولی خوشم اومد ازش.
علیx76
۱ آذر ۱۳۹۶جلو برام میاتا رو تداعی کرد
پشتش هم مورانو جدید
داخلشم جوک
کلا طراحی نسل قبل . چه داخل چه خارج
بیشتر میپسندیدم
علی
۳۰ آبان ۱۳۹۶به نظر من ی کپی ناشیانه از طراحی بیرون مزدا میاتا و طراحی داخلی مرسدس gt و از همه بدتر فشردگی ابهاد و طراحی که بطور کامل از ابهت خودرو کاسته شده و مشکل دیگه عدم همخونی طراحی جلو و عقب .
ولی نکته مثبت به نظر من بعد (((((((۳۰ سال )))))طراحی تکراری و یکنواخت بلاخره هزینه کردن برادران اینگیلیسی و ی حس جدید در دل چند تا طرافدارانشون بوجود اوردن .
با تچکر
بهنام
۱ آذر ۱۳۹۶با کپی کاری که گفتی مخالفم
ولی قسمت جلو اگه با اصالت تر طراحی میشد عالی بود ، این طرح توری واسه قسمت جلو این ماشین برازنده نیست
akrh78
۳۰ آبان ۱۳۹۶عقب عالی
فنی عالی
کابین خیلی عالی
این نمای جلو چیه خدایی
سر اگزوز کوچیک هم یکم تو ذوق میزنه
SAEED
۳۰ آبان ۱۳۹۶فقط با دیدن جلو پنجرش فهمیدم یه استون مارتینه،چرا این همه فاصله از زبان طراحی؟
ولی در کل زیباست و مثل همیشه عالی
مرسی
mehran.Jy
۳۰ آبان ۱۳۹۶برای من زیبا ترین خودرو های جهان رو از نظر پروفایل جانبی و قسمت عقب خودرو رو استن مارتین تولید می کنه. اینجا هم فوق العادست.
ولی راستش از چراغ جلوش خوشم نیومد. با کاپوت کشیده و تنومندش همخوانی نداره.دی بی ۱۱ با اختلاف زیبا تره. داخلش هم جدا از خروجی های سیستم تهویه (که اصلا برای یه ماشین لوکس اسپرت مناسب نیست) عال شده.
جواد
۳۰ آبان ۱۳۹۶قشنگ شده مخصوصا داخلش که خیلی پیشرفت کرده ولی بنظرم اصالت استون مارتین بودنش رو از دست داده
Kamran
۳۰ آبان ۱۳۹۶از جلو خیلی شبیه مزدا میاتا شده !
کابینشم ازAMG GT الهام گرفته !
واقعا این نسل ونتیج نا امیدم کرد !
–
نظر شخصی
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۳۰ آبان ۱۳۹۶والا من شباهتی نمیبینم!!!!!!!!!!
شما دقیق که این دوتا رو بزارید کنار هم متوجه میشید شباهتی ندارن((مگر خیلی خیلی اندک))
کنسول مرکزیش هم به جز موسش شباهتی دیگه ای به amg نداره.
:::فرشاد:::
۳۰ آبان ۱۳۹۶آفرین به استون مارتین که میدونه هیچی به اندازه یه طراحی خوب، تو ایجاد علاقه به یه خودرو، تاثیر نداره.
الف.ی
۳۰ آبان ۱۳۹۶چقدر خوشگله
این استون فوق العاده است عکس اول رو دیدم متن رو نخوندم فکر کردم طرح کانسپته ولی استون خیلی خوب به طرح امروزی بازسازی کردتش
تبریک به همه برو بچ انگلیسی باز سایت به خصوص آقا دانیال بخاطر تولید همچین خودرویی توسط یه شرکت انگلیسی
الف.ی
۳۰ آبان ۱۳۹۶البته منظورم از زیبایی همه جای خودرو به جز دماغه اش بود
اونم عیبی نداره بهش عادت می کنیم
نمیدونم چرا هر نسل جدیدی معرفی میشه ما باز هم یه ایرادی توش می بینیم فرقی هم نداره
مرسدس
بی ام و
استون
بنتلی
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱ آذر ۱۳۹۶قربون داداش خودم الف ی جان.
علی
۳۰ آبان ۱۳۹۶آقاببخشیدکه مطلب بی ربط میزارم
درباره تسلارودسترچراخبری کارنمیکنیدمثل اینکه
حسابی گردخاک به پاکرده.
عارف
۱ آذر ۱۳۹۶باید تو مطالب یه هفته قبل پدال بگردی رفیق. خیلی وقته مطلبش منتشر شده. توی بخش تسلا هم بگردی راحت پیدا می کنی
ساسان
۳۰ آبان ۱۳۹۶باخوندن تیترمتن متوجه شدم استون مارتینه….عقبو کابین به کنار…جلوش از اصالت وزبان طراحی آستون دوره وجالب نیست…درکل آستون بعد از ولکان داره یکم دنده عقب میره حس میکنم نمیدونم چرا. بخصوص در طراحی
ایلیا
۳۰ آبان ۱۳۹۶عجب!
این چرا اینجوریه، واقعا تشخیص استون بودنش سخته.
این طراحی از استون که خدای طراحیه بعید بود.
از جلو من رو یاد میاتا و یه کانسپت از سوپرا انداخت.
کاش حداقل چراغای چلوش رو یخورده پیچیده تر طراحی میکردن که با شلوغی عقبش متناسب باشه
shirko.mercedesbenz
۳۰ آبان ۱۳۹۶واقعا عالیه ولی نمی تونم با اون چراغای جاوش ارتباط برقرار کنم ، جلوش شبیه تویوتا جی تی ۸۶ e
Mohsen
۳۰ آبان ۱۳۹۶من که باهاش اصلا حال نکردم db10 وdb11 رو خیلی خوشم نیومد،بدم هم نیومد ولی one 77 و db9 واقعا شاهکارن . طراحی های جدید استون مارتین هر چی می گذره بدتر می شن حداقل از نظر من
CNA
۳۰ آبان ۱۳۹۶لا مصب یه ایراد نداره
Jast bentley continental
۳۰ آبان ۱۳۹۶تنها نقصی که تو این ماشین می بینم موتورشه پس دوازده سیلندر کجا رفت حیفه باید استون دنبال ۱۲ سیلندر باشه.
Amir amini
۳۰ آبان ۱۳۹۶عالی شده دمه استون گرم با این طراحی خیلی خوب ىفقط یکم طراحی چراغ جلوش کاش بهتر بود منتظر ونکوییشم
hossein
۳۰ آبان ۱۳۹۶چرا اینجوری شدن جلوی ماشین خیلی تو ظاهر تاثیر داره یه جوری چهره ماشینه ولی هم این و هم cls جدید از نظر من جالب نیستن ابهت کافیو ندارن
Infinite
۱ آذر ۱۳۹۶نگران نسل جدید ونکوئیش شدم…
متاسفانه این طراحی، با سابقه خوش سلیقگی استون مارتین در طراحی فاصله داره. مطمئنا در طول زمان بهش عادت نخواهم کرد. البته جرأت استون مارتین در ایجاد این تغییر بزرگ در طراحی رو تحسین میکنم. جلو پنجره بزرگ و جالبی پیدا کرده ولی اما جا داشت داخل جلو پنجره خیلی زیباتر طراحی بشه.
بهزاد
۱ آذر ۱۳۹۶یکم میاتا و کانسپت سوپرا اینجا ترکیب شده ولی به نظرم بد نشده ولی اون جلو پنجره بیشتر به پشه بند یا توری مرغی یا همچین چیزی شبیه شده یا شاید هم نوعی نوآوری برای جلوگیری از نفوذ حشرات به داخل موتور باشه.
ارش
۱ آذر ۱۳۹۶طراحیش عالیه من شباهتی بین این مدل و میاتا نمی بینم فقط هنوز عادت نکردین به طرح جدید چون نسل قبلی از نظر طراحی بی نقص بود پذیرش یه طراحی متفاوت کمی سخت شده از نظر من این طراحی عالیه و حرف زیادی واسه گفتن داره.
معین
۱ آذر ۱۳۹۶طراحیش عالیه … خیلی خوبه مخصوصا کابینش … پشتشم خیلی جذابه … ولی نمای جلوی خودرو تو ذوق میزنه… بنظر من مثله نمای پشت جذاب و خشن نیس
M3csl
۱ آذر ۱۳۹۶استون مارتین نه هیچ وقت هیجان و سرکشی مازراتی رو داشت،،نه دینامیک و مهندسی پورشه رو،،بلکه این وقار و اصالتش بود ک طرفدارا و خریداراش عاشقش بودن،،اما حالا یه استون مارتین با موتور مرسدس….متاسفم….کجایید شرکا ی قدیمی،اقای استون و آقای مارتین ک ببینید با میراثتون چه کردن این نابلد مدیران.
Amir amini
۱ آذر ۱۳۹۶دوست عزیز هیجان و سرکشی مازراتی که میگید مربوط به موتور میشه که استون قدرت مندتر مازراتی حرفی برا گفتن نداره جلو استون مارتین اگه از لحاظ قیمت تو یه رنج بودن الان فروش مازراتی خیلی پایینتر از استون بود ولی مهندسی پورشرو قبول دارم که شرکتی با مهندسی قدرتمند اگه استون نتونه باهاش رقابت کنه دلیل فقط اون مجموعه فولکس واگن هستن که بهم کمک میکنن ولی استون تنهاس و فقط موتور از بنز میخره
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۱ آذر ۱۳۹۶وان 77،ولکان ، والکری…
rezalambo
۱ آذر ۱۳۹۶منو نا امید کرد استون مارتین من استون رو عاشقانه دوست داشتم طراحیاش بینظیر بود با دیدنش جیگرم حال میومد هم طراحی بیرونیش هم داخلیش این یکی انگار اصالت نداره یه استون فیکه انگار نمیگم زشته اما دل چسب نیست هیچ جاش مثله قبل
به نظرم اوج طراحی استون مارتین وان۷۷ بود و ونکوییش که از روهمون ساختش واقعا بینظیر بودن و عاشقشون بودم
استون مارتینی
۱ آذر ۱۳۹۶این مدل هرچند مدرنه ولی کلاس و اصالت استون توش دیده نمیشه. دلیل اینکه کسی بجای فراری استون رو انتخاب میکنه هم همون موارد بالاست
همچنان ونکوییش زیباترین مدل استون مارتین که به نظر من نهایت طراحی تو این کلاس ماشینه. امیدوارم مدل جدیدش مثل این و db11 نباشه. ونکوییش زاگاتو هم که زیباترین ماشینیه که ساخته شده
عماد
۱ آذر ۱۳۹۶همیشه با خودم میگفتم استون مارتین مخصوصا نسل قدیم این مدل حتی از مازراتی گرن توریسمو جذاب تره فکر کردم یه چیزه محشر میده بیرون ولی نسل قبل واقعا خوشگل تر بود
Reza
۱ آذر ۱۳۹۶یه جورایی منو یاد جگوار اف تایپ میندازه
ولی در مورد ظاهرش جلوش واقعا انگار نیمه کارس…
عقبش خوبه ولی دلم برای چراغ عقب استون های نسل قبل تنگ شده! ونتیج نسل قبل و DBS و ….که بی رنگ بودن
درکل طراحیش یکمی نامید کننده بود
چون بعد از اون همه تیزر و رندر که ازش دیده بودیم انتظارمون از طراحیش بالا رفت
البته داخلش کنسول وسط دیگه اون شکلی که جرمی کلارکسون میگه نیست!!! :D
(توی گرند تور وقتی داشبورد ونکوییش رو توصیف میکنه)
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۱ آذر ۱۳۹۶این خودرو فوق العادس، طراحی خارجی این خودرو شبیه دی بی 10 هس و چراغایه جلوش هم شبیه ونتیج فعلی هس ک فقط باریک تر شده، طراحی داخلیش هم خیلی خوبه و هیچ شباهتی ب مرسدس amg gt نداره. میتونید خودتون عکسای ونتیج جدید رو با میاتا و amg gt مقایسه کنید،هیچ شباهتی وجود نداره.
بعضی ها ب طراحی والکری هم ایراد گرفتن ولی در آخر والکری جایزه گرفت.
Reza
۱ آذر ۱۳۹۶آره خب اگه عکس رو بزاری جلوت هیچ شباهتی که بشه مستقیما بهش اشاره کرد نمیبینی
ولی حسی که سبک طراحی به آدم میده شبیه اوناس
مخصوصا شبیه ماشینای ژاپنیه. اگه با فتوشاپ جلوش لوگوی مزدا یا تویوتا بزارن هم کسی متوجه نمیشه که این یه استونه!
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۱ آذر ۱۳۹۶دوست من، سبک طراحی ونتیج جدید شبیه دی بی 10 هس و هیچ شباهتی ب میاتا نداره. جلوپنجرش هم شبیه ولکانه.
علی
۱ آذر ۱۳۹۶با سلام
بهترین ترکیبی که میشه تصور کرد بدنه زیبای استون با قلب طپنده AMG ایول دمش گرم البته به نظرم بیشتر از موتور در بقیه قسمتهای الکتریکی و برقی هم از مرسدس استفاده کرده استون مثلا شکل اون ماوس و حتی منوی صفحه نمایش و چه قدر هم عالی دمش گرم .
فقط من از جلوش زیاد خوشم نیومد من قیافه میاتا را دیدم جلوش گرچه اون جلو پنجره استون هم دلبری شدید می کنه ولی یه جورایی جلوش از استون فاصله داره ولی نمای جانبی و پشتش به خصوص خط شانه ماشین فوق العاده است
sevlan
۱ آذر ۱۳۹۶یجورایی از همه نظر وام دار AMG GT هستش مخصوصا کنسوال و اینکه موتور تا حد امکان نزدیک مرکز خودرو کار شده (پشت محور جلو) ،کاپوت کشیده و خیلی جزئیات دیگه ، از نمای جانبی و عقب خیلی خوشگله ، ولی از نمای جلو بغیر جلو پنجره که امضای آستونه ، زیبایی خاصی نداره ، چراغا هم که واقعا زشتن ، این چراغا فقط به میاتا میاد وبس ، من DB11 رو ترجیح میدم
mahdi.mp
۱ آذر ۱۳۹۶شما کیفیت و طراحی کابین و ببین شما رخ ماشین و ببین شما فنی ماشین و ببین..یه ماشین باز از خدا دیگه چی میخواد اخخخخخه..امروز صبح داشتم اینستا رو چک میکردم تو پیج بلک لیست نسخه سبزفسفریشو جلو مغازه بیژن پاکزاد عکسشو گزاشته بود قبله اینکه کپشن شو بخونم با خودم گفتم این دیگ چه غولیه آستون زده..کپشنو خوندم سریع اومدم پدال پست محبوب ترین ماشین که تو آستون میخوامشو بخونم…ممنون از بچه ها پدال
مهدی
۱ آذر ۱۳۹۶ممکنه نگاه کردن از بعضی زوایا ادم رو یاد برخی ماشینها بندازه اما در هر صورت به چشم من طراحی خیلی زیبایی داره