آستون مارتین

والهالا، نام رسمی هایپرکار آستون‌مارتین AM-RB 003

آستون‌مارتین در نمایشگاه ژنو امسال کانسپتی بنام AM-RB 003 را رونمایی کرد و اعلام نمود که این هایپرکار به‌عنوان نمونه‌ای پایین‌تر از والکری در تعداد محدودی به تولید خواهد رسید. حال سازندهٔ بریتانیایی رسماً اعلام کرده که این هایپرکار موتور وسط جدید، والهالا (Valhalla) نام خواهد داشت. این نام که از سنت باسابقهٔ نام‌های V آستون‌مارتین پیروی می‌کند، از اساطیر اسکاندیناوی گرفته شده است. این نام تالار بزرگی است که در آن رهبر والکری‌ها، جنگجویان را برای نبرد انتخاب می‌کند.

استراتژی نام‌گذاری V آستون‌مارتین به هفت دهه پیش یعنی زمانی که در سال ۱۹۵۱ برای اولین بار مدل ونتیج به‌عنوان نسخه‌ای عملکرد بالا از مدل DB2 معرفی شد بازمی‌گردد. این شیوهٔ نام‌گذاری بعدها با مدل‌های ویراژ، ونکوئیش، ولکان و والکری ادامه پیدا کرد و حالا والهالا جدیدترین خودرویی است که از این سنت پیروی کرده است. رئیس آستون‌مارتین آقای «اندی پالمر» دراین‌باره گفته است:

نام محصولات آستون‌مارتین همواره توجهات زیادی را به خود جلب می‌کنند زیرا این نام‌ها همیشه احساسات یا داستان خاصی را بیان می‌کنند. پس از والکری که نامی اساطیری است، AM-RB 003 هم باید از همین رویه پیروی می‌کرد. من مطمئنم مالکین این خودرو نام والهالا را شناخته و شکوه آن‌را درک خواهند کرد زیرا مکان‌های کمی را می‌توان پیدا کرد که مقدس‌تر از صندلی رانندهٔ آستون‌مارتین والهالا باشند

وی در ادامه گفته است:

مردم فکر می‌کنند والکری در سطح یکسانی با لافراری و مک‌لارن سنا قرار دارد اما این‌طور نیست. والکری در دنیای متفاوتی قرار دارد. من فکر نمی‌کنم تاکنون خودرویی مثل والکری تولید شده باشد و یا حتی دوباره ساخته شود زیرا قوانین این اجازه را نمی‌دهند. والهالا اما یک پل است که در محدودهٔ یک میلیون پوند قرار گرفته و به‌طور مستقیم با سنا و لافراری رقابت می‌کند درحالی‌که در آن از تکنولوژی و ساختار آئرودینامیکی والکری استفاده شده است

والهالا پروژهٔ مشترکی بین آستون‌مارتین و ردبول است و تکنولوژی‌های آن از تجربهٔ فرمول یک ردبول گرفته شده است. در همین حال، والهالا در بخش زیادی از DNA خود با مدل پرچم‌دار والکری اشتراک دارد. البته به گفتهٔ مدیر طراحی آستون‌مارتین، والهالا نسخهٔ تضعیف‌شدهٔ والکری نیست بلکه عصارهٔ آن است. این هایپرکار جدید به‌منظور کاهش وزن، به‌طور کامل از فیبر کربن ساخته شده یعنی هم شاسی مونوکوک و هم بدنهٔ آن فیبر کربنی است. علاوه بر این، به‌منظور ارائهٔ سطح برجسته‌ای از داون‌فورس، والهالا به طیفی از ویژگی‌های آئرودینامیکی فعال مثل تکنولوژی جدید FlexFoil نیز مجهز شده است. این تکنولوژی که توسط ناسا تأیید شده است، در بال عقب خودرو مورداستفاده قرار می‌گیرد تا در سرعت‌های مختلف با تغییر شکل فیزیکی بال، میزان تولید داون‌فورس بهینه شود. این برای اولین بار است که از تکنولوژی FlexFoil در خودرویی تولیدی استفاده می‌شود.

آستون‌مارتین هنوز مشخصات فنی کامل والهالا را اعلام نکرده اما تأیید کرده است که این هایپرکار به یک پیشرانهٔ V6 بنزینی توربوشارژ به همراه یک سیستم هیبریدی مجهز خواهد بود که مجموعاً ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. انتظار می‌رود به‌منظور افزایش عملکرد در شتاب گیری‌های سخت، این خودرو به سیستم KERS مشابه خودروهای فرمول یک هم مجهز باشد. از دیگر ویژگی‌های فنی والهالا نیز می‌توان به گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ الهام گرفته از فرمول یک، دیفرانسیل لغزش محدود و سیستم e-AWD اشاره کرد. این خودرو تنها ۱۳۵۰ کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند ظرف ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند درحالی‌که حداکثر سرعت آن به ۳۵۴ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

والهالا به‌عنوان یک خودروی جاده‌ای طراحی شده و به همین دلیل ویژگی‌های داخلی آن با والکری متفاوت است. به‌عنوان‌مثال، بخشی از سقف به درها متصل شده تا ورود و خروج به آن آسان‌تر گردد درحالی‌که کنسول مرکزی هم از نو طراحی شده که فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. در همین حال، به‌منظور به حداکثر رساندن سادگی و انعطاف‌پذیری، بجای نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در والهالا، یک پایهٔ اتصال گوشی هوشمند تعبیه شده است. قرار است والهالا در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه گردد درحالی‌که تنها ۵۰۰ دستگاه از آن تولید خواهد شد. آقای پالمر همچنین به‌تازگی گفته است که والهالا می‌تواند در فیلم آیندهٔ جیمز باند هم حضور داشته باشد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Reza.M

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (311 ديدگاه)

    بعد 5 6 سال یادش اومده رقیب لافراریو بزنه؟؟

    1. یانکی

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2353 ديدگاه)

      اینو نمیدونم ولی والکری موتور ساخت کاثورث موتور الکتریکی ساخت کرواسی.شاسی ساخته ردبول حالا چرا آستون مارتین میگن بهش گرخیدم

  2. بهراد

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (537 ديدگاه)

    “من فکر نمی‌کنم تاکنون خودرویی مثل والکری تولید شده باشد و یا حتی دوباره ساخته شود زیرا قوانین این اجازه را نمی‌دهند. ”
    ای بابا حالا که به این سطح از تکنولوژی رسیدیم و از پیشرفته ترین اختراعات هوانوردی برای وسلیه ی حمل و نقلی استفاده میشه تا صاحبانش لذت سواری یه ماشین فوق العاده رو ببرن ، قوانین نمی زاره.
    اینطوری بره ماشین های هشت سیلندر میرن کنار ، همون ۶ سیلندر ها هم به سختی میتونن زنده بمونن

  3. حسین دهمرد

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    صندلی راننده استون والکری مقدسه؟ پس بنز چی باید بگه؟یا فراری ؟یا پورشه؟

  4. LEWIS HAMILTON (مجید)

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    این نام گذاری ها و جیمز باند بازی ها یه ذره مسخره شده دیگه !
    با تولید محدود و حضور در فیلم جیمز باند (!!!!!) صرفا میخوان قیمت ماشین رو بالا ببرن و تا جایی که میشه بکنن تو پاچه ی مشتری
    الان ماشین های 250 هزار دلاری هم همین شتاب و سرعت رو دارن و تا 2021 رقبای دیگه ای هم پیدا خواهند شد.
    من خود با این پول 911 و هوراکان و سوپراسپرت های فراری رو ترجیح میدم.

    1. اشکان

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (56 ديدگاه)

      عزیزم استون مارتین یه برند خاصه کسی که اونو میخواد دنبال پرستیز استونه نه چیز دیگه

  5. charger

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (396 ديدگاه)

    والهالا باید اسم پیست باشه نه ماشین

  6. Amirferrari

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (352 ديدگاه)

    چه خودش رو تحویل گرفته،صندلی مقدس!? والا ما صندلی تو این ماشین و والکری ندیدیم که بخواد مقدس باشه?من نمیدونم چرا واسه یه خودرو که به گفته خودشون میخواد با لافراری ۷ سال پیش رقابت کنه اینقدر هیاهو رسانیه ای ایجاد میکنن،بزار ماشینتون ساخته بشه و با رقبا مقایسه بشه
    بعد اینقدر جوگیر بشو،فراری تو سکوت خبری sf90 هیولا میسازه اینام فقط بلدن قمپز در کنن و از ماشینی که هنوز ساخته نشده تعریف کنن! اسکار از خود راضی ترین آدمم باید بدن به اندی پالمر با این اعتماد به سقفش(?مکان‌های کمی را می‌توان پیدا کرد که مقدس‌تر از صندلی رانندهٔ آستون‌مارتین والهالا باشند???)هر چه گشته هیچ جا مقدس تر از جای باسن عرق کرده راننده استون مارتین والهالا پیدا نکرده…

  7. porschesport

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    والهالا رو نسبت به والکری بیشتر دوست دارم ، چهره و بدنه ی والکری رو برای هرچه پرفورمنس بیش تر فدا کردن ،البته این نظر منه ممکنه خیلیها با چهرش ارتباط برقرار کرده باشن(همینطور نمای داخلی)

    1. دانیال_Surrey،England

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      تو این پست کلا دو سه تا نظره منطقی وجود داره که یکیش شما بودی.
      جالبه که حتی اندی پالمر رو هم دارن مسخره میکنن!!!
      کسی که استون رو قشنگ 180 درجه تغییر داد و به این جایگاه رسوند.

      1. porschesport

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (141 ديدگاه)

        این چیزا رو به دل نگیر ، اندی پالمر ثابت کرده که از نابغه های خودروسازی امروزه

  8. امین

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (464 ديدگاه)

    بهترین و با اصالت سوپر اسپرت ساز دنیا.این استون بینظیره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا