هایپرکار ولکان که هایپراسپرتی فقط مخصوص پیست است و اجازهٔ تردد در جادههای عمومی را ندارد، منحصربهفردترین خودرویی است که آستونمارتین تاکنون تولید کرده است. فقط ۲۴ دستگاه از این ماشین ساخته شده اما تنها یکی از آنها میتواند بهصورت قانونی در جادهها تردد کند. گروه RML در این ولکان تغییراتی ایجاد کرده تا به خودرویی جادهای و قانونی تبدیل شود. البته گروه RML در تنها ولکان جادهای دنیا تغییرات گستردهای انجام داده تا بتواند مجوز تردد در جادههای عمومی را اخذ کند.
اولین تغییری که در ولکان جادهای جلبتوجه میکند تجهیز آن به دو چراغ جلو و آینههای جانبی مدل DB11 است اما اینها فقط بخش کوچکی از اصلاحات انجام گرفته در این هایپرکار بریتانیایی هستند. ازجملهٔ دیگر تغییرات بیرونی این خودرو نیز میتوان به استفاده از لاستیکهای میشلن و نصب برفپاککنهای شیشهٔ جلو اشاره کرد. علاوه بر این، در اسپلیتر جلو هم تغییراتی ایجاد شده و برای استفاده در جادههای عمومی کمی کوتاهتر شده است. بهمنظور مطابقت با قوانین ایمنی، حتی کاپوت خودرو هم اصلاح شده درحالیکه نصب پوشش برای چراغهای عقب و تعبیهٔ مکانی برای پلاک عقب نیز الزامی بوده است.
در کابین ولکان همهٔ لبههای تیز به خاطر مسائل ایمنی پوشیده شده و برای غربیلک فرمان هم روکش و پوششی اضافی در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، بهمنظور افزایش دید بیرون، هردو صندلی اصلاح شدهاند. مردان RML حتی ولکان را به قفل مرکزی هم مجهز کردهاند.
اما سختترین قسمت در پروژهٔ تبدیل ولکان مسابقهای به نمونهای جادهای پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی آن بوده است زیرا این موتور باید با قوانین آلایندگی مطابقت پیدا میکرد که این کار نیاز به نصب سیستم اگزوز جدیدی داشته است. علاوه بر این، کلاچ خودرو کاملاً تغییر کرده و نسبت دندهها نیز از نو تنظیم شده تا رانندگی روزانه با ولکان سادهتر شود. در همین حال، بهمنظور ارائهٔ سواری راحتتر، سیستم تعلیق هم نرمتر شده و یک سیستم مفید افزایش ارتفاع نیز روی آن نصب شده است.
پس از انجام همهٔ این تغییرات، آستونمارتین ولکان هنوز هم یک خودروی مسابقهای است اما حالا مالک میتواند آنرا از پیست خارج کرده و از رانندگی با تنها ولکان جادهای دنیا در خیابانهای عمومی لذت ببرد؛ اما نکتهٔ جالب اینکه با وجود انجام این تغییرات، ولکان هنوز هم هیولایی وحشی است که صدایی رعدآسا دارد. این هایپرکار افسانهای حتی در این فرم شهری همچنان خودرویی مناسب پیست است و کماکان میتواند در پیستها آتش به پا کند زیرا هنوز هم زیر کاپوت آن یک نیروگاه ۷ لیتری V12 تنفس طبیعی با ۸۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور پنهان شده است.
Alireza
۱۸ خرداد ۱۳۹۸حالا لازم بود چراغای جلوشو این شکلی کنن
charger
۱۸ خرداد ۱۳۹۸حیف ولکان که اینجوریش کردن این که بیشتر بهDB11 شبیهه
ایلیا
۱۸ خرداد ۱۳۹۸واقعا زیباست، من که از دیدنش لذت میبرم
OMID
۱۸ خرداد ۱۳۹۸اه
حیف ولکان داغونش کردن
s.h
۱۸ خرداد ۱۳۹۸ولی من هنوز کامل متوجه نشدم چرا خیل از ماشینای پیست این تنظیمات رو دارند ولی بز هم غیر قانونی اند منطورم لوازم راحتی و فنی خودرو هست مثلا اینه مناسب و چراغ و یا اسپیلیتر کوتاه تری هم دارند ولی بازم غیر قانونی هستند
مثلا خیلی از ماشینای دریفت
یه دوست جنوبی که تجربه مسابقه داشت میگفت به همون دلیلی که موتور سنگین تو ایران غیر قانونیه به همون دلایلم ماشینای پیست تو اروپا و امریکا غیر قانونیه یعنی بیشتر به دلایل امنیتی هست تا ایمنی و قانونی
یادمه چند سال پیش (87 -88)اخبار یه خبری نشون میداد که یه طرحی بود به نام افزایش مهارت رانندگی رانندگان نمیدونم …. ( اون c200سوارای مشکی بودند همشون )
بعد یه بی ام و 2002 تیون شده بود تو پیست قرار بود بگیرندش حتی نزدیکشم نمیتونستند بشند حتی یکیشون با اون بنز زده بود به لاستیکا !!
بعد یکی از همون بچه های پیست نشست پشت ماشینای پلیس زیر چهل ثانیه گرفتش
این یعنی اینکه اگر یه ادم حرفه ای با یه وسیله اینطوری بیاد تو خیاوبن کاریش نیمتونند بکنند مگر اینکه بزنندش ؛ ترافیک که مال همه هست
حتی وقتی که از سمت شهرای جنوبی کیایی تهران این ماشینای شوتی رو میبینی از خودت میترسی با یه 405 طوری میره که همیلتون با f1 نمیره خیل از ماشینای راهنمایی و رانندگی کاریشون ندارند انقدر که تند و بی باک رانندگی میکنند و دست فرموناشونم اکثرا حرف نداره
Khosrow
۱۸ خرداد ۱۳۹۸تو عکس 15 شاگرد داره چپق میچاقه ..
هادی
۱۸ خرداد ۱۳۹۸شوالیه بی باک …
حسین دهمرد
۱۸ خرداد ۱۳۹۸اینهمه خودرو جاده ای باحال.خو میرفتی ازونا میخریدی چرا گند زدی به این.